het is wel een fulltime baan die jou aangeboden is?quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:36 schreef Blue_note het volgende:
Ik heb een baanaanbod gekregen voor een baan in een voor mij totaal nieuwe branche.
Althans: Zelfde soort werk, maar in een andere branche.
Nu lees ik die betreffende CAO dat je recht hebt op 16 vakantiedagen.
Maar het wettelijke minimum is toch sowieso 4x het aantal dagen dat je per week werkt? Of zit ik nu totaal mis?
Nee dat heb je mis. Zo'n formule is er niet wettelijk. (zou ook raar zijn, werk je 3 dagen in de week 8 uur heb je minder recht op vakantie dan iemand die 5 dagen 4 uur werkt)quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:36 schreef Blue_note het volgende:
Ik heb een baanaanbod gekregen voor een baan in een voor mij totaal nieuwe branche.
Althans: Zelfde soort werk, maar in een andere branche.
Nu lees ik die betreffende CAO dat je recht hebt op 16 vakantiedagen.
Maar het wettelijke minimum is toch sowieso 4x het aantal dagen dat je per week werkt? Of zit ik nu totaal mis?
Quote eens letterlijk wat er in de CAO staat?quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:46 schreef Blue_note het volgende:
Ja, fulltime op basis van 40 uur. Vakantiedagen zouden 104 uur bedragen volgens de CAO.
En dan tussen haakjes staat erbij 16 dagen. Dat betekent dat ik dagen van 6,5 maak terwijl dit niet zo is.
quote:1. Het aantal vrije roosteruren bedraagt per kalenderjaar 104.
2. De werkgever kan in afwijking van het vorige lid in overleg met de ondernemings- raad voor de gehele onderneming, één of meer afdelingen of één of meer groepen werknemers het aantal roostervrije uren voor een kalenderjaar vaststellen op een lager aantal dan 104 uren (13 dagen), maar niet lager dan op 56 uren (7 dagen). Gaat de werkgever daartoe over, dan wordt het feitelijk salaris van de desbetreffende werknemers voor dat kalenderjaar verhoogd met 0,383% voor elke roostervrije dag (8 uren) die de werkgever lager vaststelt dan het aantal van 13 roostervrije dagen (104 uren) per 1 januari van dat kalenderjaar.
quote:De werknemer in voltijdarbeid heeft recht op 25 vakantiedagen (200 uren) per jaar. Met ingang van 1 januari 2009 heeft de werknemer in voltijdarbeid recht op 27 vakan- tiedagen (216 uren) per jaar. De werknemer die evenwel volgens zijn normale dienstrooster per 52 weken:
a. gedurendetenhoogste13weken,6dagenperweekwerkt,ontvangt1dag(8uren) vakantie meer;
b. gedurende ten minste 14 en ten hoogste 26 weken, 6 dagen per week werkt, ont- vangt 2 dagen (16 uren) vakantie meer;
c. gedurendetenminste27wekenentenhoogste39weken,6dagenperweekwerkt, ontvangt 3 dagen (24 uren) vakantie meer;
d. gedurende tenminste 40 weken, 6 dagen per week werkt, ontvangt 4 dagen (32 uren) vakantie meer.
Voor het verdienen van de vakantierechten worden op werkdagen vallende feestda- gen alsmede vakantiedagen als gewerkte dagen beschouwd.
Het is normaal gesproken andersom. Je hebt een contract voor 38 uur, je werkt echter 40 uur. Daarmee bouw je per week 2 uur op, zodat je bijvoorbeeld eens in de vier weken een roostervrije dag hebt.quote:Op dinsdag 11 september 2012 17:16 schreef Blue_note het volgende:
Haha, ja daar lijkt het op....
Ik werd aan het twijfelen gebracht, omdat ik de HR manager iets hoorde mompelen van 16 dagen vakantie omdat je 40 uur betaald krijgt maar er maar 38 werkt etc.
Nee hoor. Iemand die 5 dagen 4 uur werkt bouwt met deze formule minder op maar hoeft ook minder op te nemenquote:Op dinsdag 11 september 2012 16:42 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Nee dat heb je mis. Zo'n formule is er niet wettelijk. (zou ook raar zijn, werk je 3 dagen in de week 8 uur heb je minder recht op vakantie dan iemand die 5 dagen 4 uur werkt)
Andere vraag dan ook: werkt je full-time (36-40 uur?)
Voor zover ik uit jouw posts kan opmaken wel jaquote:Op dinsdag 11 september 2012 18:19 schreef Blue_note het volgende:
Maar zoals de CAO aangeeft zou ik dus recht hebben op 40 vakantiedagen? 13+27?
Niet slechtquote:Op dinsdag 11 september 2012 18:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Voor zover ik uit jouw posts kan opmaken wel ja
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |