abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_117231876
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:05 schreef FAP_SMOEL het volgende:
Ik ga 1 ding zeggen en dat is dat een diesel het volle koppel bij 2000 tpm heeft en het vermogen bij 4000 tpm... en doorgaat tot 5000 tpm.. 3000 tpm lang het koppel er vol op dus

het is niet zo moeilijk hoor... de diesel techniek.. ik sta open voor meningen maar dit slaat alles.. een diesel die zijn koppel bij de 4k rpm heeft :')
Speciaal voor jou dan met andere getallen, omdat je blijkbaar het anders niet snapt...
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 14:02 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik heb een haakse bocht.

Maximaal vermogen en koppel van de bezine ligt op (laten we zeggen) 3500 RPM.
Maximaal vermogen en koppel van de diesel ligt op (laten we zeggen) 2000 RPM.
En laten we dan ook nog stellen dat ze hier beide op zitten met gelijke snelheid.

Dan is het puur de vraag hoe lang maximaal koppel de auto's nog kunnen volhouden, en een motor die 3500 RPM zal lopen, zal in verhouding sneller 3000 RPM erbij kunnen doen dan een auto die slechts 2000 RPM draait. Dat heeft met de impuls te maken.

Stel dus dat beide auto's nog 3000 RPM met maximaal koppel hebben, dan is de bezine auto te alle tijden sneller aangezien hij sneller door de toeren heen is.

Aangezien dit een stelling is die nooit, maar dan ook nooit precies op deze manier zal uitkomen, kun je niet stellen dat een diesel of benzine sneller of langzamer uit een bocht is. Dit heeft allemaal met de vormgeving van de motor (en versnellingsbak en...) te maken, maar absoluut niet met de brandstof. Maar onder de ideale en perfecte omstandigheden zal de benzine wel degelijk sneller zijn.
pi_117232099
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 13:54 schreef FAP_SMOEL het volgende:
Het ging over die onzin van je dat een diesel sneller uit de bocht zou kunnen komen dan een bezine omdat de turbo sneller zou opspoelen.
als ze ieders vanaf het zelfde punt gas geven zal de diesel altijd iets sneller zijn daar kun je niet omheen.
Wat lul je man? En wat bedoel je met hetzelfde punt? Evenveel toeren? Logisch dat dan eentje sneller is, het zijn namelijk twee verschillende soorten auto. Maar het is echt een kulvergelijking van hier tot Tokio, want die twee auto's rij je niet hetzelfde. Precies wat Real zegt.
pi_117232125
dude... niks met je impuls, een turbo motor heeft geen fuck met impuls te maken... een diesel heeft constant direct koppel en vermogen beschikbaar integen stelling tot...

btw waar copy/paste je trouwens je tekst ?
DISCLAIMER
(1 Het lezen van deze post is geheel op eigen risico, voor eventuele uitbraken van MKZ of een rel na aanleiding van mijn post ben ik niet aansprakelijk.
(2 Lees bovenstaande
pi_117232401
Dan niet. Ik geef het op om te vertellen dat dit niet aan de brandstof ligt, maar aan de bouw van de motor en rest er omheen. :)

Misschien een leuk feitje voor je:
Een Golf IV TDI met 150 PK heeft maximaal koppel bij 2100, daar waar de Golf IV GTi met 150 PK dat al bij 1750 toeren heeft. ;)

En laat die benzine versie ook nog sneller van 0 naar de 100 km/h kunnen. Laat dit nu duidelijk maken voor je dat brandstof niet hetgene is wat zorgt voor de acceleratie of wat dan ook...
pi_117234108
Blablablablabla..

Diesel is gewoon zuiniger en trekt harder op dan een benzine en een benzine auto klinkt 14x beter dan een diesel auto.. Blij? :/
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_117234216
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 08:02 schreef golf2tfsi het volgende:

[..]

ja hoezo is dat zo grappig :D ik had hem best toevallig liggen nouja mijn vader en ik had hem in mijn golf gegooid :D ik ben best trots op me zelf ik heb zelf ook een jetta uit 1985 met een 2.0 tdi motor. :D
Je weet dat dat zware onderhoudsgevoelige blokken zijn die om de klap kapot gaan? Afbrekende kleppen, uitrekkende kleppen, kapotte turbo of compressor etc..??

En stuur es een link met die jetta 85'er met 2.0 tdi blok.. ;) (desnoods via PM/DM)!
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 25 september 2012 @ 16:15:24 #57
385119 golf2tfsi
Golf 2 1.4 tfsi
pi_117236495
quote:
2s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:13 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Je weet dat dat zware onderhoudsgevoelige blokken zijn die om de klap kapot gaan? Afbrekende kleppen, uitrekkende kleppen, kapotte turbo of compressor etc..??

En stuur es een link met die jetta 85'er met 2.0 tdi blok.. ;) (desnoods via PM/DM)!
Ja klopt heb er al een nieuwe turbo op... :{ hij was vast gelopen maar verder is hij echt snel en leuk om mee te rijden
en over de foto`s ik had ze op mijn laptop die gestolen is ... :( maar ik ga hem verkopen aan een maat van mij voor 4000 euro dus die word niet meer van mij... hij gaat hem over 2 weken kopen
Ik ga hem wel missen

bye bye jetta :W ;(
Volkswagen Golf 2 1.4 TFSI 198PK 1985
Volkswagen Jetta 2 2.0 TDI 264PK 1986
BMW 535D 3.0 twin turbo 313PK 2011
pi_117245677
Volgens mij kan TS weleens gelijk hebben als we streetcars vergelijken. Waar benzine gewoon een beperking heeft omdat je normaal stationair wil blijven draaien.

De enige reden dat een normale (niet-endurance) raceauto benzine heeft komt door het toerental. Een diesel, als is het een Audi R12 is klaar boven de 5000rpm. De diesel kan gewoon niet sneller ontbranden dan dat. Benzinemotoren zijn al gemaakt tot voorbij de 20000rpm, dan haal je dus kort door de bocht uit een zelfde koppel 4x zoveel vermogen.
.
  dinsdag 25 september 2012 @ 20:42:45 #59
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_117248608
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 19:48 schreef Fer het volgende:
Volgens mij kan TS weleens gelijk hebben als we streetcars vergelijken. Waar benzine gewoon een beperking heeft omdat je normaal stationair wil blijven draaien.

De enige reden dat een normale (niet-endurance) raceauto benzine heeft komt door het toerental. Een diesel, als is het een Audi R12 is klaar boven de 5000rpm. De diesel kan gewoon niet sneller ontbranden dan dat. Benzinemotoren zijn al gemaakt tot voorbij de 20000rpm, dan haal je dus kort door de bocht uit een zelfde koppel 4x zoveel vermogen.
Dat is niet helemaal waar want het koppel zakt ook weer na de top.. Je hebt even een opbouw naar de piek en dan zakt je koppelkromme ook weer
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_117249181
Daarom zei ik ook kort door de bocht. ;-)

Maar voor racemotoren geldt denk ik wel dat ze nog een boel koppel leveren tegen max rpm, daarom lopen ze beroerd (niet) stationair.

Maar als we straatmotoren bekijken: een turbodiesel klimt snel naar de piek bij 2000rpm, maar dan zakt het koppel vaak als een baksteen in. Ik hoop dat je dit effect kan verminderen door hogere inspuitdruk en fijnere injectors.

Turbo-benzine hebben vaak koppelkrommes zo vlak als de tafelberg. Tenzij de tunert bezig is geweest, dan zie krommes die pas voorbij 4500rpm stijl opstijgen. Is wel prettig, als je vrouw/vriendin ermee rijdt, merkt niks van die 500pk onder de kap.
.
  dinsdag 25 september 2012 @ 21:17:55 #61
242851 bokkepoot
Compleet irrelevant
pi_117250497
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 20:52 schreef Fer het volgende:
Daarom zei ik ook kort door de bocht. ;-)

Maar voor racemotoren geldt denk ik wel dat ze nog een boel koppel leveren tegen max rpm, daarom lopen ze beroerd (niet) stationair.

Maar als we straatmotoren bekijken: een turbodiesel klimt snel naar de piek bij 2000rpm, maar dan zakt het koppel vaak als een baksteen in. Ik hoop dat je dit effect kan verminderen door hogere inspuitdruk en fijnere injectors.

Turbo-benzine hebben vaak koppelkrommes zo vlak als de tafelberg. Tenzij de tunert bezig is geweest, dan zie krommes die pas voorbij 4500rpm stijl opstijgen. Is wel prettig, als je vrouw/vriendin ermee rijdt, merkt niks van die 500pk onder de kap.
Helemaal correct ;)
Als ook van de sarcastische opmerkingen
pi_117256633
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 20:52 schreef Fer het volgende:

Maar als we straatmotoren bekijken: een turbodiesel klimt snel naar de piek bij 2000rpm, maar dan zakt het koppel vaak als een baksteen in. Ik hoop dat je dit effect kan verminderen door hogere inspuitdruk en fijnere injectors.

Daarom vervangt hij ook zijn plunjer voor een hogere maar kortere inspuiting en grotere verstuivers.. ;)

Hey TS, ga jij ook een launchcontrol laten inprogrameren of niet? En laat jij hem bij VVT chippen? :)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_117265168
launch conrol zit ik over na te denken maar weet ik nog niet zeker.

Cippen gaat uiteraard bij vvt gebeuren, de expert dus
DISCLAIMER
(1 Het lezen van deze post is geheel op eigen risico, voor eventuele uitbraken van MKZ of een rel na aanleiding van mijn post ben ik niet aansprakelijk.
(2 Lees bovenstaande
pi_117300749
Ik wil dat wel laten in programmeren namelijk..
Jij en ik hebben de zelfde ECU toch? Weet jij of het mogelijk is @ een AFN of überhaupt een verdelerpomp?

Want aub ff serieus.. Dit is toch fucking geil :9~ :
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_117341584
Launch control kan niet op onze ecu meen ik. Op een cupra d kan dit wel door de modernere ecu.

Persoonlijk is het niet echt mijn ding .

Inprinciepe maakt het niet uit welke motor je hebt .. zolang je maar een electronische en geen mechanische pomp hebt...
DISCLAIMER
(1 Het lezen van deze post is geheel op eigen risico, voor eventuele uitbraken van MKZ of een rel na aanleiding van mijn post ben ik niet aansprakelijk.
(2 Lees bovenstaande
pi_117341592
Btw die cupra is van Iwan om staat tekoop
DISCLAIMER
(1 Het lezen van deze post is geheel op eigen risico, voor eventuele uitbraken van MKZ of een rel na aanleiding van mijn post ben ik niet aansprakelijk.
(2 Lees bovenstaande
  vrijdag 28 september 2012 @ 12:17:20 #67
159709 Spamblik
Eet smakelijk...
pi_117347422
Hoe hard gaat zo'n ding naar de 100?
De inhoud van mijn blik is meer dan de motor van jouw auto!
pi_117356394
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 12:17 schreef Spamblik het volgende:
Hoe hard gaat zo'n ding naar de 100?
De mijne ging in 6.4 sec, denk als deze seat klaar is +/- 6 sec ofzo..? Hij is namelijk wel iets zwaarder dan mijn golf, en als ik zijn setup zo bekijk en de AFN blok is het zelfde als de mijne, dan denk ik dat hij hier max 260/270pk uit haalt.. Meer kan de pomp ook niet leveren.. ;)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_117356547
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 22:12 schreef golf2tfsi het volgende:

[..]

HAHAHA hallon bigdiddybobiel:D
Dafuq, nu weet ik waarom je bigdiddybobiel zei.. :') Stalk je mij op Youtube jongeman..? :')
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_117366837
Laat in ieder geval wel de uitlaat gewoon omlaag blazen, tegen het wegdek. Of heb je soms zin om je achterkant weekelijks te ontvetten?
.
  vrijdag 28 september 2012 @ 21:52:53 #71
385119 golf2tfsi
Golf 2 1.4 tfsi
pi_117371010
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 september 2012 16:17 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Dafuq, nu weet ik waarom je bigdiddybobiel zei.. :') Stalk je mij op Youtube jongeman..? :')
siktir lan wat volgen :6 :D ik zag dat filmpje en ik zag je naam er onder ik moest me dood lachan je hebt mijn thumb up gekregen ^O^
Ik zag jou vnd toevallig op de snelweg ik was in mijn golf 2 tfsi. :7 maar je zag me niet :(
Volkswagen Golf 2 1.4 TFSI 198PK 1985
Volkswagen Jetta 2 2.0 TDI 264PK 1986
BMW 535D 3.0 twin turbo 313PK 2011
pi_117398651
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 21:52 schreef golf2tfsi het volgende:

[..]

siktir lan wat volgen :6 :D ik zag dat filmpje en ik zag je naam er onder ik moest me dood lachan je hebt mijn thumb up gekregen ^O^
Ik zag jou vnd toevallig op de snelweg ik was in mijn golf 2 tfsi. :7 maar je zag me niet :(
What.. :P Hoe kun jij mij op de snelweg gezien hebben..? Waar en in welk auto zat ik? :P

En thanks voor de like.. :*
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_117398660
En jij bent toerk?
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  maandag 1 oktober 2012 @ 22:24:26 #74
385119 golf2tfsi
Golf 2 1.4 tfsi
pi_117486765
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 september 2012 19:37 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

What.. :P Hoe kun jij mij op de snelweg gezien hebben..? Waar en in welk auto zat ik? :P

En thanks voor de like.. :*
Je was richting maasbree volgensmij in een renault scenic }:| een vrouw reed volgens mij kan dat kloppen? :@
Ik reed met een verlaagde g60 paarse golf2
ik kende je hoofd van die ene filmpje van die bmw met die 2.5l 6cilinder toen je even touren zat te maken :D
Volkswagen Golf 2 1.4 TFSI 198PK 1985
Volkswagen Jetta 2 2.0 TDI 264PK 1986
BMW 535D 3.0 twin turbo 313PK 2011
  maandag 1 oktober 2012 @ 22:26:12 #75
385119 golf2tfsi
Golf 2 1.4 tfsi
pi_117486880
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 september 2012 19:37 schreef Turquaz52 het volgende:
En jij bent toerk?
hayir ama ben iyi turkce biliyorum :6
mijn oom is van turkse afkomst en hij heeft mij het een en ander geleerd karpuz kafa :P
Volkswagen Golf 2 1.4 TFSI 198PK 1985
Volkswagen Jetta 2 2.0 TDI 264PK 1986
BMW 535D 3.0 twin turbo 313PK 2011
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')