Speciaal voor jou dan met andere getallen, omdat je blijkbaar het anders niet snapt...quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:05 schreef FAP_SMOEL het volgende:
Ik ga 1 ding zeggen en dat is dat een diesel het volle koppel bij 2000 tpm heeft en het vermogen bij 4000 tpm... en doorgaat tot 5000 tpm.. 3000 tpm lang het koppel er vol op dus
het is niet zo moeilijk hoor... de diesel techniek.. ik sta open voor meningen maar dit slaat alles.. een diesel die zijn koppel bij de 4k rpm heeft
quote:Op dinsdag 25 september 2012 14:02 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb een haakse bocht.
Maximaal vermogen en koppel van de bezine ligt op (laten we zeggen) 3500 RPM.
Maximaal vermogen en koppel van de diesel ligt op (laten we zeggen) 2000 RPM.
En laten we dan ook nog stellen dat ze hier beide op zitten met gelijke snelheid.
Dan is het puur de vraag hoe lang maximaal koppel de auto's nog kunnen volhouden, en een motor die 3500 RPM zal lopen, zal in verhouding sneller 3000 RPM erbij kunnen doen dan een auto die slechts 2000 RPM draait. Dat heeft met de impuls te maken.
Stel dus dat beide auto's nog 3000 RPM met maximaal koppel hebben, dan is de bezine auto te alle tijden sneller aangezien hij sneller door de toeren heen is.
Aangezien dit een stelling is die nooit, maar dan ook nooit precies op deze manier zal uitkomen, kun je niet stellen dat een diesel of benzine sneller of langzamer uit een bocht is. Dit heeft allemaal met de vormgeving van de motor (en versnellingsbak en...) te maken, maar absoluut niet met de brandstof. Maar onder de ideale en perfecte omstandigheden zal de benzine wel degelijk sneller zijn.
Wat lul je man? En wat bedoel je met hetzelfde punt? Evenveel toeren? Logisch dat dan eentje sneller is, het zijn namelijk twee verschillende soorten auto. Maar het is echt een kulvergelijking van hier tot Tokio, want die twee auto's rij je niet hetzelfde. Precies wat Real zegt.quote:Op dinsdag 25 september 2012 13:54 schreef FAP_SMOEL het volgende:
Het ging over die onzin van je dat een diesel sneller uit de bocht zou kunnen komen dan een bezine omdat de turbo sneller zou opspoelen.
als ze ieders vanaf het zelfde punt gas geven zal de diesel altijd iets sneller zijn daar kun je niet omheen.
Je weet dat dat zware onderhoudsgevoelige blokken zijn die om de klap kapot gaan? Afbrekende kleppen, uitrekkende kleppen, kapotte turbo of compressor etc..??quote:Op dinsdag 25 september 2012 08:02 schreef golf2tfsi het volgende:
[..]
ja hoezo is dat zo grappigik had hem best toevallig liggen nouja mijn vader en ik had hem in mijn golf gegooid
ik ben best trots op me zelf ik heb zelf ook een jetta uit 1985 met een 2.0 tdi motor.
Ja klopt heb er al een nieuwe turbo op...quote:Op dinsdag 25 september 2012 15:13 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Je weet dat dat zware onderhoudsgevoelige blokken zijn die om de klap kapot gaan? Afbrekende kleppen, uitrekkende kleppen, kapotte turbo of compressor etc..??
En stuur es een link met die jetta 85'er met 2.0 tdi blok..(desnoods via PM/DM)!
Dat is niet helemaal waar want het koppel zakt ook weer na de top.. Je hebt even een opbouw naar de piek en dan zakt je koppelkromme ook weerquote:Op dinsdag 25 september 2012 19:48 schreef Fer het volgende:
Volgens mij kan TS weleens gelijk hebben als we streetcars vergelijken. Waar benzine gewoon een beperking heeft omdat je normaal stationair wil blijven draaien.
De enige reden dat een normale (niet-endurance) raceauto benzine heeft komt door het toerental. Een diesel, als is het een Audi R12 is klaar boven de 5000rpm. De diesel kan gewoon niet sneller ontbranden dan dat. Benzinemotoren zijn al gemaakt tot voorbij de 20000rpm, dan haal je dus kort door de bocht uit een zelfde koppel 4x zoveel vermogen.
Helemaal correctquote:Op dinsdag 25 september 2012 20:52 schreef Fer het volgende:
Daarom zei ik ook kort door de bocht. ;-)
Maar voor racemotoren geldt denk ik wel dat ze nog een boel koppel leveren tegen max rpm, daarom lopen ze beroerd (niet) stationair.
Maar als we straatmotoren bekijken: een turbodiesel klimt snel naar de piek bij 2000rpm, maar dan zakt het koppel vaak als een baksteen in. Ik hoop dat je dit effect kan verminderen door hogere inspuitdruk en fijnere injectors.
Turbo-benzine hebben vaak koppelkrommes zo vlak als de tafelberg. Tenzij de tunert bezig is geweest, dan zie krommes die pas voorbij 4500rpm stijl opstijgen. Is wel prettig, als je vrouw/vriendin ermee rijdt, merkt niks van die 500pk onder de kap.
Daarom vervangt hij ook zijn plunjer voor een hogere maar kortere inspuiting en grotere verstuivers..quote:Op dinsdag 25 september 2012 20:52 schreef Fer het volgende:
Maar als we straatmotoren bekijken: een turbodiesel klimt snel naar de piek bij 2000rpm, maar dan zakt het koppel vaak als een baksteen in. Ik hoop dat je dit effect kan verminderen door hogere inspuitdruk en fijnere injectors.
De mijne ging in 6.4 sec, denk als deze seat klaar is +/- 6 sec ofzo..? Hij is namelijk wel iets zwaarder dan mijn golf, en als ik zijn setup zo bekijk en de AFN blok is het zelfde als de mijne, dan denk ik dat hij hier max 260/270pk uit haalt.. Meer kan de pomp ook niet leveren..quote:Op vrijdag 28 september 2012 12:17 schreef Spamblik het volgende:
Hoe hard gaat zo'n ding naar de 100?
Dafuq, nu weet ik waarom je bigdiddybobiel zei..quote:
siktir lan wat volgenquote:Op vrijdag 28 september 2012 16:17 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Dafuq, nu weet ik waarom je bigdiddybobiel zei..Stalk je mij op Youtube jongeman..?
What..quote:Op vrijdag 28 september 2012 21:52 schreef golf2tfsi het volgende:
[..]
siktir lan wat volgen![]()
ik zag dat filmpje en ik zag je naam er onder ik moest me dood lachan je hebt mijn thumb up gekregen
![]()
Ik zag jou vnd toevallig op de snelweg ik was in mijn golf 2 tfsi.maar je zag me niet
Je was richting maasbree volgensmij in een renault scenicquote:Op zaterdag 29 september 2012 19:37 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
What..Hoe kun jij mij op de snelweg gezien hebben..? Waar en in welk auto zat ik?
En thanks voor de like..
hayir ama ben iyi turkce biliyorumquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |