abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116638386
Omdat de vorige op slot ging vanwege bekende redenen, wil dat nog niet zeggen dat de hele reeks vermoord moet worden. Wat we nu zien is een wildgroei aan losse OV-chipkaart topics, dat schiet ook niet op.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik probeer het gewoon nogeens. Niet dat ik me hier vaak zal vertonen aangezien ik een verklaard tegenstander ben van dat ding. Maar toch.

Nieuwe ontwikkelingen over de OV Chipkaart? Post ze hier. Ik begin.

Fout in OVC legt NS Kaartverkoop plat

quote:
Een goed gehackte OV-chipkaart kan met één druk op de knop een kaartjesautomaat van de NS platleggen. Daardoor beïnvloeden de beveiligingsproblemen van de chip ook de verkoop van papieren kaartjes.
Als het failliet van dat kloteding nu NOG niet duidelijk is weet ik het ook niet meer.

Oh en geen stoute linkjes posten, dat weten jullie best :)
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_116638828
geen nieuwe ontwikkelingen, maar ik vind de oplossing voor het meenemen van vrienden op jouw kortingskaart ook belachelijk, die vrienden moeten straks eerst naar de automaat voor de korting en uiteraard ook 20 euro saldo minimaal hebben staan.

Terwijl mijn vrienden verder nooit met OV gaan en dus ook geen 27,50 gaan uitgeven voor een keertje korting.

Voor toeristen zal de aanschaf ook veels te duur zijn om straks met de trein te reizen in NL.
pi_116641134
Gewoon hacken en gratis reizen. ^O^

Maar ik weet niet hoe het moet. :')
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:39:55 #4
377220 lievedraak
Human = unique massproduction
pi_116655442
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 september 2012 13:35 schreef SherlockHolmes het volgende:

Ik reis gratis zonder te hacken *O*
Soms lief, soms een draak, maar altijd mezelf.
Ik heb het lef niet zo laf te zijn.
"Rare as is true love, true friendship is rarer." Jean de la Fontaine
pi_116658597
Dat nieuwsbericht komt uit Februari 2011. Dat je het even weet. :')
pi_116670340
quote:

helft van mijn klas heeft zo een gehackte ov. je moet een kaartlaser hebben en nog andere gedoe.
graag op anoniem
pi_117128136
Even iets opvallends: mijn OV chipkaart was niet opgeladen (had ¤0,00 saldo, neem normaal gesproken trouwens een abonnement), maar het kaartje werd gewoon geaccepteerd. Achteraf bleek nu dus dat mijn saldo -¤4,00 was geworden, en dat deze vervolgens gewoon weer was terug geplaatst. In principe dus een gratis reisje.

Geen idee of het zo hoort, maar ik vond het toch wel apart.

Heb trouwens dezelfde dag nog het abonnement erop gezet. Het liep nu toevallig zo - kan gebeuren.

Edit: reden trouwens waarom er geen abonnement op stond, was niet omdat ik te laat was, maar omdat er een storing was en ik dus niet kon opwaarderen.
pi_117128895
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 september 2012 21:05 schreef WSquater het volgende:
Even iets opvallends: mijn OV chipkaart was niet opgeladen (had ¤0,00 saldo, neem normaal gesproken trouwens een abonnement), maar het kaartje werd gewoon geaccepteerd. Achteraf bleek nu dus dat mijn saldo -¤4,00 was geworden, en dat deze vervolgens gewoon weer was terug geplaatst. In principe dus een gratis reisje.

Geen idee of het zo hoort, maar ik vond het toch wel apart.
Je kunt met 0 euro inchecken, maar wel vreemd dat je het complete bedrag terugkreeg.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_117130115
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 september 2012 21:24 schreef Aether het volgende:

[..]

Je kunt met 0 euro inchecken, maar wel vreemd dat je het complete bedrag terugkreeg.
OV chipkaart he :7
-Don Draper
pi_117173700
Kan je, als je alles goed hebt ingesteld zien waar je heen gereisd hebt? Of alleen dat je hebt ingecheckt of uitgecheckt?
pi_117173837
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 22:14 schreef deman13 het volgende:
Kan je, als je alles goed hebt ingesteld zien waar je heen gereisd hebt? Of alleen dat je hebt ingecheckt of uitgecheckt?
je kan je vertrekpunt en aankomsthalte zien op OV chipkaart.nl
pi_117174123
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 22:17 schreef macca728 het volgende:

[..]

je kan je vertrekpunt en aankomsthalte zien op OV chipkaart.nl
Ok. Thanks :)
pi_117175614
zijn er nog ergens goedkope persoonlijke ov chipkaarten te krijgen?
of eigenlijk beter: een persoonlijke kaart op bedrijfsnaam!
pi_117185916
Vraagje, ik wordt volgende week woensdag 18.. Maar hoe lang gaat het dan duren totdat ik mijn studentenOV binnen heb?
pi_117186083
quote:
14s.gif Op maandag 24 september 2012 11:24 schreef Desiler het volgende:
Vraagje, ik wordt volgende week woensdag 18.. Maar hoe lang gaat het dan duren totdat ik mijn studentenOV binnen heb?
Dat gaat per kwartaal. De kaart is geldig vanaf het volgende kwartaal dus 1 januari 2013.
Je krijgt 'm meestal een paar weken eerder.
pi_117186126
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 11:30 schreef Aether het volgende:

[..]

Dat gaat per kwartaal. De kaart is geldig vanaf het volgende kwartaal dus 1 januari 2013.
Je krijgt 'm meestal een paar weken eerder.
Maar ik kan het niet gewoon overzetten? Want ik heb al een gele OV kaart met naam datum etc.
pi_117186162
quote:
14s.gif Op maandag 24 september 2012 11:31 schreef Desiler het volgende:

[..]

Maar ik kan het niet gewoon overzetten? Want ik heb al een gele OV kaart met naam datum etc.
Je kunt 'm ook op een eigen persoonlijke OV-chipkaart zetten.
pi_117186183
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 11:32 schreef Aether het volgende:

[..]

En dat gaat ook per kwartaal? Of kan dat gelijk als ik 18 wordt / studiefinanciering heb?
pi_117186262
Ik moet zeggen, na alle horrorverhalen bevalt de OV chipkaart mij eigenlijk prima. Heb 'm nu een klein half jaar in gebruik (trein) en heb nog geen nadelen kunnen ontdekken. Enige wat ik nog een keer moet doen is het automatisch opwaarderen aanzetten maar daarvoor moet ik langs een fatsoenlijk station welke niet op mijn route ligt. En op de stations waar ik wel kom staan gewoon opwaarder machines dus ach. Gooi er af en toe 50 euro op en klaar ben je voor een tijdlang.

Prima alternatief voor de losse kaartjes wmb!
pi_117186343
Ik vind OV waardeloos, behalve dat studenten OV..
pi_117186555
quote:
14s.gif Op maandag 24 september 2012 11:33 schreef Desiler het volgende:

[..]

En dat gaat ook per kwartaal? Of kan dat gelijk als ik 18 wordt / studiefinanciering heb?
Gaat altijd per kwartaal.

http://www.ib-groep.nl/pa(...)udiefinanciering.asp
http://www.ib-groep.nl/particulieren/reizen/reizen.asp
pi_117194641
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 11:32 schreef Aether het volgende:
Sterker nog, dat moet tegenwoordig. Zie deze pagina.

quote:
7s.gif Op maandag 24 september 2012 11:36 schreef Luigi het volgende:
Enige wat ik nog een keer moet doen is het automatisch opwaarderen aanzetten maar daarvoor moet ik langs een fatsoenlijk station welke niet op mijn route ligt.
Als je het via internet besteld hebt, kun je dat regelen bij elke kaartautomaat met OV-chipkaartfunctionaliteit. Kaart ervoor en product ophalen.
pi_117199833
Kun je ook, als je studeert, je studentenabonnement opzeggen in ruil voor een vergoeding ofzo? :D :')
pi_117200712
Nee.
pi_117203431
quote:

Dat is dus niet zo moeilijk. Het kost je een paar tientjes, want je moet wel een RFID reader/writer hebben. Dan ga je googlen, want er staan genoeg guides/tutorials/howtos op internet om het hele Witte Huis mee te behangen.
Op zondag 30 september 2012 02:37 schreef LompeHork het volgende:
ouyevoli vind ik wel kwaliteit.
Op woensdag 3 oktober 2012 23:15 schreef Bitterlemon het volgende:
Ik wil kwaliteit, waar is Ouyevoli?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')