SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Ik probeer het gewoon nogeens. Niet dat ik me hier vaak zal vertonen aangezien ik een verklaard tegenstander ben van dat ding. Maar toch.
Nieuwe ontwikkelingen over de OV Chipkaart? Post ze hier. Ik begin.
Fout in OVC legt NS Kaartverkoop platAls het failliet van dat kloteding nu NOG niet duidelijk is weet ik het ook niet meer.quote:Een goed gehackte OV-chipkaart kan met één druk op de knop een kaartjesautomaat van de NS platleggen. Daardoor beïnvloeden de beveiligingsproblemen van de chip ook de verkoop van papieren kaartjes.
Oh en geen stoute linkjes posten, dat weten jullie best
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
Ik reis gratis zonder te hackenquote:Op dinsdag 11 september 2012 13:35 schreef SherlockHolmes het volgende:
Gewoon hacken en gratis reizen.
Maar ik weet niet hoe het moet.
helft van mijn klas heeft zo een gehackte ov. je moet een kaartlaser hebben en nog andere gedoe.quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:35 schreef SherlockHolmes het volgende:
Je kunt met 0 euro inchecken, maar wel vreemd dat je het complete bedrag terugkreeg.quote:Op zaterdag 22 september 2012 21:05 schreef WSquater het volgende:
Even iets opvallends: mijn OV chipkaart was niet opgeladen (had ¤0,00 saldo, neem normaal gesproken trouwens een abonnement), maar het kaartje werd gewoon geaccepteerd. Achteraf bleek nu dus dat mijn saldo -¤4,00 was geworden, en dat deze vervolgens gewoon weer was terug geplaatst. In principe dus een gratis reisje.
Geen idee of het zo hoort, maar ik vond het toch wel apart.
OV chipkaart hequote:Op zaterdag 22 september 2012 21:24 schreef Aether het volgende:
[..]
Je kunt met 0 euro inchecken, maar wel vreemd dat je het complete bedrag terugkreeg.
je kan je vertrekpunt en aankomsthalte zien op OV chipkaart.nlquote:Op zondag 23 september 2012 22:14 schreef deman13 het volgende:
Kan je, als je alles goed hebt ingesteld zien waar je heen gereisd hebt? Of alleen dat je hebt ingecheckt of uitgecheckt?
Ok. Thanksquote:Op zondag 23 september 2012 22:17 schreef macca728 het volgende:
[..]
je kan je vertrekpunt en aankomsthalte zien op OV chipkaart.nl
Dat gaat per kwartaal. De kaart is geldig vanaf het volgende kwartaal dus 1 januari 2013.quote:Op maandag 24 september 2012 11:24 schreef Desiler het volgende:
Vraagje, ik wordt volgende week woensdag 18.. Maar hoe lang gaat het dan duren totdat ik mijn studentenOV binnen heb?
Maar ik kan het niet gewoon overzetten? Want ik heb al een gele OV kaart met naam datum etc.quote:Op maandag 24 september 2012 11:30 schreef Aether het volgende:
[..]
Dat gaat per kwartaal. De kaart is geldig vanaf het volgende kwartaal dus 1 januari 2013.
Je krijgt 'm meestal een paar weken eerder.
Je kunt 'm ook op een eigen persoonlijke OV-chipkaart zetten.quote:Op maandag 24 september 2012 11:31 schreef Desiler het volgende:
[..]
Maar ik kan het niet gewoon overzetten? Want ik heb al een gele OV kaart met naam datum etc.
En dat gaat ook per kwartaal? Of kan dat gelijk als ik 18 wordt / studiefinanciering heb?quote:Op maandag 24 september 2012 11:32 schreef Aether het volgende:
[..]
Je kunt 'm ook op een eigen persoonlijke OV-chipkaart zetten.
Gaat altijd per kwartaal.quote:Op maandag 24 september 2012 11:33 schreef Desiler het volgende:
[..]
En dat gaat ook per kwartaal? Of kan dat gelijk als ik 18 wordt / studiefinanciering heb?
Sterker nog, dat moet tegenwoordig. Zie deze pagina.quote:Op maandag 24 september 2012 11:32 schreef Aether het volgende:
Je kunt 'm ook op een eigen persoonlijke OV-chipkaart zetten.
Als je het via internet besteld hebt, kun je dat regelen bij elke kaartautomaat met OV-chipkaartfunctionaliteit. Kaart ervoor en product ophalen.quote:Op maandag 24 september 2012 11:36 schreef Luigi het volgende:
Enige wat ik nog een keer moet doen is het automatisch opwaarderen aanzetten maar daarvoor moet ik langs een fatsoenlijk station welke niet op mijn route ligt.
Dat is dus niet zo moeilijk. Het kost je een paar tientjes, want je moet wel een RFID reader/writer hebben. Dan ga je googlen, want er staan genoeg guides/tutorials/howtos op internet om het hele Witte Huis mee te behangen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 13:35 schreef SherlockHolmes het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |