quote:Man hakt met bijl in op ov-chippaal
ANP Xtra
Toegevoegd: maandag 22 okt 2012, 10:53
In Ede is een man opgepakt die met een bijl op een ov-chipkaartpaal inhakte. De man van 47 uit Ede stapte gistermiddag uit de trein en wilde uitchecken met zijn ov-chipkaart. Toen bleek dat de in- en uitcheckpaal het niet deed, werd de Edenaar woedend.
De paal werd compleet vernield. De politie arresteerde de man. Hij verklaarde dat hij gefrustreerd was omdat hij eerder op de dag al een boete had gekregen voor zwartrijden. De man zei dat hij werkt als tuinman en dat hij daarom de bijl bij zich had.
Hij moet zich binnenkort voor de rechter verantwoorden.
Dat was de enige op het hele station?quote:
Ja echt?quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:37 schreef macca728 het volgende:
Ik kan me de frustatie wel voorstellen haha.
Dat hij de frustratie kan begrijpen, zegt toch niet dat hij de actie/uiting van de man goedkeurt?quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:52 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja echt?
Volgende keer loopt -ie tegen een krijsend kind aan met al z'n frustratie en z'n bijl. Er is teveel begrip voor dit soort rasechte broodmongolen gewoon. Verwijderen uit de samenleving, alles tot op de laatste cent terugbetalen en heropvoeden dit soort beroeps aso's.
Die twee kun je toch onmogelijk loskoppelen?quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:55 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat hij de frustratie kan begrijpen, zegt toch niet dat hij de actie/uiting van de man goedkeurt?
Nouja ik snap wel dat je gefrustreerd kan raken wanneer zo'n ding het niet doet.quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:56 schreef Luigi het volgende:
Die twee kun je toch onmogelijk loskoppelen?
Ja tuurlijk, da's nooit leuk. Maar je hebt frustratie, je schouders ophalen en doorgaan met je leven en het ultrakorte lontje aansteken waar de meerderheid van de Nederlanders heden ten dage over lijkt te beschikken en de hele boel aan gort rammen.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:00 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nouja ik snap wel dat je gefrustreerd kan raken wanneer zo'n ding het niet doet.
Eens.. ik snap er de ballen niet van hoor, van zo'n man. Zou hoogstens even een goed potje willen schelden ofzo. Maar zelfs dan, dat zwartrijden is eigen schuld en dat paaltje is gewoon pech.. op naar de volgende paalquote:Op maandag 22 oktober 2012 12:01 schreef Luigi het volgende:
Ja tuurlijk, da's nooit leuk. Maar je hebt frustratie, je schouders ophalen en doorgaan met je leven en het ultrakorte lontje aansteken waar de meerderheid van de Nederlanders heden ten dage over lijkt te beschikken en de hele boel aan gort rammen.
Ach het hele verhaal weet je ook niet. Je weet niet of hij echt heeft zwart heeft gereden (wat raar zal zijn, want waarom zou hij dan willen uitchecken).quote:Op maandag 22 oktober 2012 11:52 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ja echt?
Volgende keer loopt -ie tegen een krijsend kind aan met al z'n frustratie en z'n bijl. Er is teveel begrip voor dit soort rasechte broodmongolen gewoon. Verwijderen uit de samenleving, alles tot op de laatste cent terugbetalen en heropvoeden dit soort beroeps aso's.
eigen schuld? het is al vaker gebeurd dat je ov chip kaart vrolijk zegt "goede reis" voor inchecken en vervolgens als je uitcheckt (of een controleur komt langs) dat je doodleuk NIET ingecheckt bent.. (en je voor hen dus zwart rijdt...)quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:09 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Eens.. ik snap er de ballen niet van hoor, van zo'n man. Zou hoogstens even een goed potje willen schelden ofzo. Maar zelfs dan, dat zwartrijden is eigen schuld en dat paaltje is gewoon pech.. op naar de volgende paal
Aah oke, ik las meer als in 'hij reed zwart.. en vervolgens maar ovchipkaart gekocht' zoiets.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:28 schreef mschol het volgende:
[..]
eigen schuld? het is al vaker gebeurd dat je ov chip kaart vrolijk zegt "goede reis" voor inchecken en vervolgens als je uitcheckt (of een controleur komt langs) dat je doodleuk NIET ingecheckt bent.. (en je voor hen dus zwart rijdt...)
ik zal niet zeggen dat dit in dit geval is gebeurd, maar dat maakt het verhaal een stuk begrijpelijkerquote:Op maandag 22 oktober 2012 12:32 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Aah oke, ik las meer als in 'hij reed zwart.. en vervolgens maar ovchipkaart gekocht' zoiets.
Dat welquote:Op maandag 22 oktober 2012 12:34 schreef mschol het volgende:
ik zal niet zeggen dat dit in dit geval is gebeurd, maar dat maakt het verhaal een stuk begrijpelijker
Tsja, dan gaat die bijl in je kontzak wel steeds harder jeuken natuurlijkquote:Op maandag 22 oktober 2012 12:36 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat welAl zou ik ook gefrustreerd raken dat ALS ik eindelijk eens legaal rijd, dat hij het dan niet doet
Ik heb het een paar keer gehad dat ik bij metrostation Zuidplein niet kon uitchecken, waardoor ik niet naar buiten kan, Dan wil je ook een bijl bij je hebben hoorquote:Op maandag 22 oktober 2012 12:36 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dat welAl zou ik ook gefrustreerd raken dat ALS ik eindelijk eens legaal rijd, dat hij het dan niet doet
Denk 2-3 jaar oud.quote:Op maandag 22 oktober 2012 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waar en wanneer is die foto gemaakt?
Een lokale bron:quote:NS houden chipkaartrazzia op station Woerden
De OV Chipkaart is zo'n doorslaand succes dat niet alleen de invoering ervan met veel politiek geweld, omkoopschandalen en rechtszaken tegen mensen die de hackbaarheid van de kaart aantoonden moest worden doorgedrukt. Ook klantenonderzoeken naar het gebruik van het digitale reisbewijs gaan met agressie gepaard. Op het station van Woerden staat een legertje NS-controleurs al de hele dag van mensen te eisen dat ze hun kaartje tonen en vragen beantwoorden over hun reisgewoonten. Er bereiken ons inmiddels berichten dat gezinnen gescheiden werden door de agressieve onderzoekers. Mensen missen massaal hun trein terwijl oude dametjes over de in de haast achtergelaten bagage struikelen. Eén klein meisje in een rood jasje staat al de hele middag moederziel alleen op het perron met lange uithalen te huilen. Helemaal niemand komt er langs zonder vervoersbewijs. Heel forensend Nederland, dat doorgaans heel stoïcijns de dagelijkse portie Noord-Koreaanse klantenservice van de Nederlandse Spoorwegen over zich heen laat komen, is 'geïrriteerd' dus dan weet je dat het ernst is. Weigering om mee te werken aan het onderzoek leidt tot boetes en arrestaties op basis van valse beschuldigingen. Zelfs de incheckpalen bestempelen mensen als ongewenst. Dat gaat NS weer een heleboel kopjes gratis goedmaakkoffie kosten. Gratis tip: Alleen mensen die als antwoord op de vraag 'Op een schaal van 1 tot 10, hoe tevreden bent u over de dienstverlening van NS?' reageren met 'Krijg de tiefus, klantenhatende, totalitaire kudtmonopolist', mogen vrij doorlopen.
Haha wel heel triest.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:57 schreef Red_85 het volgende:
Voor wat het waard is van Geenstijl:
[..]
Een lokale bron:
http://woerden.dichtbij.n(...)gebruik-ov-chipkaart
Moet het nou serieus er zo worden in gebeukt? Ongelofelijk wat een notoire klantenhaat bij de NS. Bizar. Niets is goed aan die kaart, vooral bij ns niet.. en toch..
Detail over hoe ns denkt over de echte mening van reizigers:
Uit reacties: Verplicht aan een onderzoek moeten meewerken en zodra je negatieve zaken aankaart, wordt het niet opgeschreven. Nog lekker eerlijk onderzoek ook dus. Niet te vertrouwen.
knappe controleur die mij verplicht laat meedoen met een onderzoek..quote:Op donderdag 25 oktober 2012 23:57 schreef Red_85 het volgende:
Voor wat het waard is van Geenstijl:
[..]
Een lokale bron:
http://woerden.dichtbij.n(...)gebruik-ov-chipkaart
Moet het nou serieus er zo worden in gebeukt? Ongelofelijk wat een notoire klantenhaat bij de NS. Bizar. Niets is goed aan die kaart, vooral bij ns niet.. en toch..
Detail over hoe ns denkt over de echte mening van reizigers:
Uit reacties: Verplicht aan een onderzoek moeten meewerken en zodra je negatieve zaken aankaart, wordt het niet opgeschreven. Nog lekker eerlijk onderzoek ook dus. Niet te vertrouwen.
jij komt niet langs 25 beveiligers hoor.quote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:11 schreef mschol het volgende:
[..]
knappe controleur die mij verplicht laat meedoen met een onderzoek..
"ik heb haast, ik heb net uitgecheckt, doeiii!!!"
wel als ik haast heb en een vervoersbewijs heb getoond hoorquote:Op vrijdag 26 oktober 2012 00:20 schreef macca728 het volgende:
[..]
jij komt niet langs 25 beveiligers hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |