Wezenlijk andere situatie.quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:40 schreef kwiwi het volgende:
Ik mocht het wel van m'n woningbouwvereniging, heb daar nog over gebeld. Maar goed, ik woonde zelf ook nog wel gewoon op dat adres toen en verhuurde 2 van de 3 slaapkamers aan studiegenoten.
Wordt dat nog gedaan? Zelfs al zou TS voldoende inschrijftijd hebben, dan nog denk ik dat dit soort voorkeursbehandelingen niet vaak meer voorkomen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:51 schreef Limburg82 het volgende:
Je vriend kan zich toch ook bij de wbv melden met de mededeling dat hij op een bepaalde datum de huur wil opzeggen en dat hij een kandidaat klaar heeft staan om op dezelfde dag in te trekken. Wanneer die vriend erbij vertelt dat je een heleboel van hem overneemt (vloeren, gordijnen etc.) is de wbv daar volgens mij wel gevoelig voor. Dat je vervolgens helemaal niets van hem overneemt, kun je dan nog wel even verzwijgen.
O ik dacht dat dat ook als onderhuur werd gezien, want bij andere WBV's mocht dat niet zomaar hoorde ik van anderen.quote:
Met alle wachtlijsten zal dit niet (meer) werken hoorquote:Op dinsdag 11 september 2012 11:51 schreef Limburg82 het volgende:
Je vriend kan zich toch ook bij de wbv melden met de mededeling dat hij op een bepaalde datum de huur wil opzeggen en dat hij een kandidaat klaar heeft staan om op dezelfde dag in te trekken. Wanneer die vriend erbij vertelt dat je een heleboel van hem overneemt (vloeren, gordijnen etc.) is de wbv daar volgens mij wel gevoelig voor. Dat je vervolgens helemaal niets van hem overneemt, kun je dan nog wel even verzwijgen.
Jawel, dat is het ook. Alleen bleef jij zelf wel in de woning wonen en in TS zijn geval is dat niet zo.quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
O ik dacht dat dat ook als onderhuur werd gezien, want bij andere WBV's mocht dat niet zomaar hoorde ik van anderen.
Het is toch niet de constructie die TS en vriend in gedachten hebben?quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
O ik dacht dat dat ook als onderhuur werd gezien, want bij andere WBV's mocht dat niet zomaar hoorde ik van anderen.
Snap ik zei ik er daarom ook bijquote:Op dinsdag 11 september 2012 11:54 schreef sanger het volgende:
[..]
Jawel, dat is het ook. Alleen bleef jij zelf wel in de woning wonen en in TS zijn geval is dat niet zo.
In lijmburg zijn wbv's al blij met een huurder, maar dit zal waarcshijnlijk om een stad gaan waar inschrijftijden van 5 jaar of meer gebruikelijk zijn.quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:51 schreef Limburg82 het volgende:
En waar ga jij je dan inschrijven?quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:56 schreef Avalanche.. het volgende:
Dat is inderdaad niet de constructie die wij in gedachten hebben. Ook het verhaal van Limburg82 zal niet werken. Het gaat om een populair appartement in het centrum van de stad waar doorgaans veel mensen op reageren.
Als die vriend van mij ingeschreven blijft staan op zijn huidige adres, lukt het dus wel?
Alleen als hij zich niet inschrijft op z'n nieuwe adres lijkt me.quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:56 schreef Avalanche.. het volgende:
Dat is inderdaad niet de constructie die wij in gedachten hebben. Ook het verhaal van Limburg82 zal niet werken. Het gaat om een populair appartement in het centrum van de stad waar doorgaans veel mensen op reageren.
Als die vriend van mij ingeschreven blijft staan op zijn huidige adres, lukt het dus wel?
En hij heeft een huis gekocht, hoe wil hij dan zijn HRA gaan krijgen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:56 schreef Avalanche.. het volgende:
Ja in Kerkrade daar wil niemand wonen en terechtquote:Op dinsdag 11 september 2012 11:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In lijmburg zijn wbv's al blij met een huurder, maar dit zal waarcshijnlijk om een stad gaan waar inschrijftijden van 5 jaar of meer gebruikelijk zijn.
quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:58 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En waar ga jij je dan inschrijven?
En hoe gaat hij dat dan doen als hij woont op het adres van zijn koopwoning?
Als TS z'n vriend al op het adres ingeschreven zou blijven staan, dan kan TS zich wel erbij laten inschrijven om na 6 maanden (althans dat is hier zo) het huis over te nemen.quote:
Ja dat hoorden wij dus ook, al is de termijn hier een jaar. Maargoed, ik ga er vanuit dat hij zich wel wil inschrijven op het adres van zijn nieuwe koopwoning...quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:08 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Als TS z'n vriend al op het adres ingeschreven zou blijven staan, dan kan TS zich wel erbij laten inschrijven om na 6 maanden (althans dat is hier zo) het huis over te nemen.
En het is ergens debiel voor woorden dat mensen welke jaren hebben staan ingeschreven ineens dit huisje aan hun neusje voorbij zien gaan als de woningbouw hiermee in zou stemmen echter doen ze dat niet en dat is ook gewoon eerlijk.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:07 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Okay. Het mag niet, het lukt niet. Klaar.
Dat lijkt me wel ja. En dan zou wat je wil dus niet kunnen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:09 schreef Avalanche.. het volgende:
[..]
Ja dat hoorden wij dus ook, al is de termijn hier een jaar. Maargoed, ik ga er vanuit dat hij zich wel wil inschrijven op het adres van zijn nieuwe koopwoning...
De constructie is toch vooral in jouw belang? Als hij zich goed realiseert wat voor hem de nadelen zijn, dan doet hij het niet.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:09 schreef Avalanche.. het volgende:
[..]
Ja dat hoorden wij dus ook, al is de termijn hier een jaar. Maargoed, ik ga er vanuit dat hij zich wel wil inschrijven op het adres van zijn nieuwe koopwoning...
Jammer voor jou, maar hij moet dit echt niet willen. Stel dat jij ineens vertikt je rekeningen te betalen, dan gaat hij daar heel erg last van krijgen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:16 schreef Avalanche.. het volgende:
Het is inderdaad in mijn belang. En tja, we zijn goede vrienden, maar ik wil hem natuurlijk niet onnodig in de problemen werken. Ik informeer slechts welke constructies er mogelijk zijn.
Leuk bedacht, maar nee. Dit is niet de bedoeling en gaat dus ook niet werken. En terecht. Inschrijven en rustig op je beurt wachten.quote:Op dinsdag 11 september 2012 11:29 schreef Avalanche.. het volgende:
Ik lees nogal veel verschillende dingen over onderhuur en dat soort zaken, misschien kunnen jullie me uit de brand helpen.
Een vriend van me heeft een huis gekocht, hij huurt momenteel een appartement bij een grote woningcorporatie in mijn stad. Ik wil zijn appartement overnemen. Het idee is dan om de woning op zijn naam te laten staan. Ik maak dan elke maand de huur naar hem over en schrijf me op dat adres in bij de gemeente.
Wat zijn de haken en ogen?
Dat zal het probleem in ieder geval niet zijn. Zoals ik al zei, we zijn goede vrienden en dat al ons leven lang. Die rekeningen worden wel betaald.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jammer voor jou, maar hij moet dit echt niet willen. Stel dat jij ineens vertikt je rekeningen te betalen, dan gaat hij daar heel erg last van krijgen.
Jij kan ook in de shit komen. Maar dan kloppen ze wel bij hem aan voor achterstallige huur.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:20 schreef Avalanche.. het volgende:
[..]
Dat zal het probleem in ieder geval niet zijn. Zoals ik al zei, we zijn goede vrienden en dat al ons leven lang. Die rekeningen worden wel betaald.
Das waar. Damn, ik hield stiekem toch rekening met wat heldere inzichten hier.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij kan ook in de shit komen. Maar dan kloppen ze wel bij hem aan voor achterstallige huur.
Nee, dat kan niet.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:29 schreef jroz het volgende:
Geen idee of het kan hoor, maar kan je niet bij hem intrekken, en mede hoofdhuurder worden? Vervolgens een maandje later verhuisd hij en blijf jij zitten?
Dan is 'dat kan niet' dus nog steeds het enige juiste antwoord.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:31 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dat kan soms wel maar nooit in de korte termijn waar jroz het over heeft.
De gemeenschap van goederen is niet eens nodig, als je gehuwd bent en op hetzelfde adres ingeschreven staat dan ben je medehuurder.quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:25 schreef FredvZ het volgende:
Het is wel mogelijk als je eerst met hem trouwt in gemeenschap van goederen en dan weer scheidt.
die krijg je ook, maar ze passen niet in jou straatje...quote:Op dinsdag 11 september 2012 12:25 schreef Avalanche.. het volgende:
[..]
Das waar. Damn, ik hield stiekem toch rekening met wat heldere inzichten hier.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |