Ik zou de daders achterna gaan en als ik ze dan in zou halen zou ik ze met een paar welgemikte karatetrappen uitschakelenquote:Op dinsdag 11 september 2012 23:01 schreef Lagrinta het volgende:
Wat zouden jullie trouwens doen als je bij die parkeerplaats aan zou komen op de fiets bijvoorbeeld? Je mag een ongeluk niet verlaten en hebt de plicht om te helpen, maar hoe zit dat bij zo'n moordpartij?
Ik zou niet rustig daar gaan staan en eventjes 112 bellen denk ik. Ik zou van de adrenaline keihard terug naar benden fietsen.
Je loopt een dag achter gastquote:Op woensdag 12 september 2012 19:59 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik zou de daders achterna gaan en als ik ze dan in zou halen zou ik ze met een paar welgemikte karatetrappen uitschakelen........ Ja, wat nou?
Niet onmogelijk. Hij is de belangrijkste getuige en heeft informatie gegeven die door alle media zijn overgenomen. Het inhalen van de Franse fietser, het uitzetten van de motor, het zoeken van hulp enz. De naam van deze man is ook niet bekend gemaakt en er is sindsdien ook niets meer van hem vernomen.quote:Op woensdag 12 september 2012 19:51 schreef Soury het volgende:
Zou die fietser de dader kunnen zijn. The French hiker told how he crossed paths with a "panicking" British cyclist who had just discovered the carnage in a remote mountain beauty spot.
Vreemd allemaal
Heb ik ook aan gedacht. Zou kunnen, het enige punt is dan dat de dochter van 7 hem gezien heeft, maar goed als hij tijdens de moorden een bivakmuts droeg is dat ook geen probleem!quote:Op woensdag 12 september 2012 19:51 schreef Soury het volgende:
Zou die fietser de dader kunnen zijn. The French hiker told how he crossed paths with a "panicking" British cyclist who had just discovered the carnage in a remote mountain beauty spot.
Vreemd allemaal
Dan moet wel het wapen ergens verstopt zijn, of koelbloedig in een rugzak. Wie let daar op op zo'n momentquote:Op woensdag 12 september 2012 20:16 schreef Jian het volgende:
[..]
Heb ik ook aan gedacht. Zou kunnen, het enige punt is dan dat de dochter van 7 hem gezien heeft, maar goed als hij tijdens de moorden een bivakmuts droeg is dat ook geen probleem!
Gewoon verstopt of weggegooid, zullen wel geen vingerafdrukken op staan dus wat maakt het uit als ze het zouden vinden.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:18 schreef Soury het volgende:
[..]
Dan moet wel het wapen ergens verstopt zijn, of koelbloedig in een rugzak. Wie let daar op op zo'n moment
Best veel denk ik, maar ik ben maar een leek. Dat 7 jarige meisje is ook min of meer voor dood achter gelaten. Bivakmuts of niet ik ben bang dat daar niet zo veel info uit komtquote:Op woensdag 12 september 2012 20:29 schreef Jian het volgende:
[..]
Gewoon verstopt of weggegooid, zullen wel geen vingerafdrukken op staan dus wat maakt het uit als ze het zouden vinden.
Waarom, als het een pro was is het wapen niet traceerbaar.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:34 schreef Soury het volgende:
[..]
Best veel denk ik, maar ik ben maar een leek. Dat 7 jarige meisje is ook min of meer voor dood achter gelaten. Bivakmuts of niet ik ben bang dat daar niet zo veel info uit komt
Voor wat betreft die kruitsporen; als het een pro is, weet hij ook dat de politie dat mogelijk direct onderzoekt, dus na het schieten handschoenen uit en voor de zekerheid een anders shirt aan en geen centje pijn!quote:Op woensdag 12 september 2012 21:01 schreef El_Matador het volgende:
Ik neem aan dat de politie hem wel gelijk als mogelijke verdachte heeft bestempeld en zijn handen op kruitsporen heeft onderzocht.
Toeval ...... bestaat dat?quote:Al dacht ik ook in eerste instantie aan hem als mogelijke verdachte.
- Britse (Irakese) slachtoffers
- Britse fietser (woont ie daar? issie op vakantie? kenden hij en Al-Hilli elkaar?)
- Britse bestuurder? van een Britse? witte Peugeot 306
En dat allemaal in Frankrijk...
tsja, dat ding wordt wereldwijd gebruikt door veiligheidsdiensten, leger, etc. en is o.a. ook geproduceerd in Joegoslavië, nou dan weet je wel dat die dingen aan jan en alleman zijn geleverd.quote:Op woensdag 12 september 2012 20:59 schreef Lagrinta het volgende:
Wie gebruikt er een Scorpion als wapen? Iedereen kan dat natuurlijk maar wat is waarschijnlijk?
Zoals ik al eerder hier heb gezegd ben ik daar net op vakantie geweest. Bij Annecy komen ontzettend veel Britten op vakantie. Dat die fietser een Brit is, is dus niet zo gek.quote:Op woensdag 12 september 2012 21:01 schreef El_Matador het volgende:
Ik neem aan dat de politie hem wel gelijk als mogelijke verdachte heeft bestempeld en zijn handen op kruitsporen heeft onderzocht.
Al dacht ik ook in eerste instantie aan hem als mogelijke verdachte.
- Britse (Irakese) slachtoffers
- Britse fietser (woont ie daar? issie op vakantie? kenden hij en Al-Hilli elkaar?)
- Britse bestuurder? van een Britse? witte Peugeot 306
En dat allemaal in Frankrijk...
Wat zou er gek aan zijn dan? Al waren er weinig Britten op vakantie?quote:Op woensdag 12 september 2012 23:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder hier heb gezegd ben ik daar net op vakantie geweest. Bij Annecy komen ontzettend veel Britten op vakantie. Dat die fietser een Brit is, is dus niet zo gek.
Iemand hierboven vond zoveel Britten bij elkaar in France verrassend.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:52 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Wat zou er gek aan zijn dan? Al waren er weinig Britten op vakantie?
Nee niet Jan en alleman. Je zou kunnen zeggen dat het een niet-Westers wapen is dat door niet-Westerse landen gebruikt wordt.quote:Op woensdag 12 september 2012 22:45 schreef Jian het volgende:
[..]
tsja, dat ding wordt wereldwijd gebruikt door veiligheidsdiensten, leger, etc. en is o.a. ook geproduceerd in Joegoslavië, nou dan weet je wel dat die dingen aan jan en alleman zijn geleverd.
Oh ok.quote:Op donderdag 13 september 2012 00:00 schreef Patroon het volgende:
[..]
Iemand hierboven vond zoveel Britten bij elkaar in France verrassend.
Het is een vrij bekend (en geliefd) wapen wat gewoon veel gebruikt is/wordt.quote:Op donderdag 13 september 2012 00:00 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Nee niet Jan en alleman. Je zou kunnen zeggen dat het een niet-Westers wapen is dat door niet-Westerse landen gebruikt wordt.
Het ging er toch niet sec om dat de fietser Brits is, het ging er volgens mij om dat zowat alle betrokkenen Brits zijn, dat valt gewoon op.quote:Op woensdag 12 september 2012 23:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder hier heb gezegd ben ik daar net op vakantie geweest. Bij Annecy komen ontzettend veel Britten op vakantie. Dat die fietser een Brit is, is dus niet zo gek.
Je kan je wel afvragen in wat voor kringen dat soort wapens verhandeld zijn.quote:Op donderdag 13 september 2012 00:11 schreef Jian het volgende:
[..]
Het is een vrij bekend (en geliefd) wapen wat gewoon veel gebruikt is/wordt.
Na de oorlog in voormalig Joegoslavië zijn er bijvoorbeeld heel veel wapens in het in het criminele circuit terechtgekomen,die zijn/worden verkocht aan jan en alleman. Er is niet zo moeilijk aan te komen hoor! Dat wapen zegt wat dat betreft helemaal niets over waar de dader vandaan komt!
Als er daadwerkelijk sprake is van een wegracende Britse Peugeot (was ie Brits of reed ie gewoon aan de verkeerde kant?), dan wel.quote:Op donderdag 13 september 2012 00:19 schreef Jian het volgende:
[..]
Het ging er toch niet sec om dat de fietser Brits is, het ging er volgens mij om dat zowat alle betrokkenen Brits zijn, dat valt gewoon op.
allerlei kringen, je kunt ze in Belgie gewoon ook legaal kopen ....quote:Op donderdag 13 september 2012 00:32 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Je kan je wel afvragen in wat voor kringen dat soort wapens verhandeld zijn.
http://nos.nl/artikel/418505-het-leek-wel-een-hollywoodfilm.htmlquote:"Het leek wel een scène uit een Hollywoodfilm." De voormalige RAF-piloot die de moordpartij in de Franse Alpen ontdekte, heeft dat gezegd in een interview met de BBC.
De Brit Brett Martin was aan het fietsen in de omgeving van het Meer van Annecy toen hij op een doodlopende weg bij de plaats Chevaline een fietser op de weg zag liggen en een auto met een draaiende motor zag staan. Aanvankelijk dacht hij dat er een ongeluk was gebeurd, maar na een tijdje realiseerde hij zich dat er sprake was van een misdrijf.
De fietser was dood en in de auto lagen drie lijken. "Er was veel bloed en in de hoofden van de slachtoffers zaten kogelgaten." Later bleek het te gaan om drie Britten van Iraakse afkomst, de 50-jarige Saad al-Hilli, zijn vrouw en zijn schoonmoeder. De fietser was een Fransman die waarschijnlijk getuige was van de moorden.
Moeilijke beslissing
"Ik heb nooit eerder neergeschoten mensen gezien... maar dit was als een scène uit een Hollywoodfilm. Als iemand 'cut' had gezegd en iedereen was opgestaan en weggelopen, had dat zo gekund. Maar dit was helaas echt."
Martin vreesde dat de dader nog in de buurt was. "Ik heb rondgekeken tussen de bomen of er één of andere gek met een pistool rondliep. Ik was bang dat ik het volgende slachtoffer zou worden."
Daarna ontfermde hij zich over de 7-jarige Zainab, die zwaargewond was neergevallen toen ze probeerde weg te komen van de auto. Volgens Martin moest hij een moeilijke beslissing nemen. Omdat zijn mobiele telefoon het niet deed, moest hij Zainab achterlaten om hulp te halen. Hij vreesde dat haar verwondingen haar fataal zouden worden als hij haar zou meenemen.
Na een tijdje kwam Martin terug met de Franse politie. Zainab werd overgebracht naar een ziekenhuis waar ze enkele dagen in een kunstmatige coma is gehouden. De politie heeft inmiddels kort met haar gesproken.
Motief onduidelijk
Haar 4-jarige zusje Zeena bleef ongedeerd bij de schietpartij. Ze had zich in de auto verscholen onder de rok van haar dode moeder. Zeena is opgevangen door familie en is terug in Groot-Brittannië.
Het is nog altijd onduidelijk wat het motief is voor de moorpartij in Frankrijk. Rechercheurs uit Frankrijk, Groot-Brittannië, Zwitserland en Italië werken aan de zaak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |