Integendeel; het is common practice bij de meeste bedrijven, een van de eerste regels.quote:Op maandag 17 september 2012 14:03 schreef Lagrinta het volgende:
Trouwens auto's inparkeren met de neus naar de weg doen hooguit 1 op de 10 mensen. Ook wel interessant waarom je dat zou doen.
Inderdaad daar geloof ik ook weinig vanquote:Op maandag 17 september 2012 19:34 schreef El_Matador het volgende:
...
Iran
Mollier werkte voor het bedrijf Cezus, een dochter van het Franse energieconcern Areva. De eigenaar van Cezus zou in het verleden hebben geprobeerd VN-sancties te ontduiken en verrijkt uranium te leveren aan Iran. Het bedrijf sprak dat tegen.
Sylvain Mollier werd zondag stiekem begraven, tegen de wens van zijn familie in. Zijn verwanten wilden hem cremeren. Naar verluidt willen forensische rechercheurs de mogelijkheid openhouden om zijn lichaam op te graven voor nader onderzoek.
http://www.nu.nl/buitenla(...)it-moord-annecy.html
===
Hier geloof ik echt niets van. Waarom in godsnaam zou een huurmoordenaar 5 kogels afvuren op een fietser, op klaarlichte dag, met getuigen, met 1 gun met 25 kogels en de "toevallig aanwezige Irakezen" ieder koelbloedig met 2 kogels per stuk zou uitschakelen??
Nee, dat wil er bij mij echt niet in.
Hij kan natuurlijk dusdanig profesioneel zijn, dat hij bedacht heeft dat iedereen zo redeneert... En daarmee de politie op een dwaalspoor brengt.quote:Op maandag 17 september 2012 19:34 schreef El_Matador het volgende:
...
Iran
Mollier werkte voor het bedrijf Cezus, een dochter van het Franse energieconcern Areva. De eigenaar van Cezus zou in het verleden hebben geprobeerd VN-sancties te ontduiken en verrijkt uranium te leveren aan Iran. Het bedrijf sprak dat tegen.
Sylvain Mollier werd zondag stiekem begraven, tegen de wens van zijn familie in. Zijn verwanten wilden hem cremeren. Naar verluidt willen forensische rechercheurs de mogelijkheid openhouden om zijn lichaam op te graven voor nader onderzoek.
===
Hier geloof ik echt niets van. Waarom in godsnaam zou een huurmoordenaar 5 kogels afvuren op een fietser, op klaarlichte dag, met getuigen, met 1 gun met 25 kogels en de "toevallig aanwezige Irakezen" ieder koelbloedig met 2 kogels per stuk zou uitschakelen??
Nou... Je wacht op de fietser... Hij komt eraan en met veel geweld schiet je hem van zijn fiets...quote:Op maandag 17 september 2012 19:34 schreef El_Matador het volgende:
...
Iran
===
Het klopt niet veel te koelbloedigquote:Op maandag 17 september 2012 19:58 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Nou... Je wacht op de fietser... Hij komt eraan en met veel geweld schiet je hem van zijn fiets...
Ineens achter je een auto. Je draait je om en ziet een aangstig gezin in de auto. De jongste duikt onder de rok van moeder (in dit senario is er de tijd voor). Je loopt naar de auto richt je pistool op de bestuurder die je smeekt hem te laten leven en je dus aankijkt. Je schiet 2 keer. Zelfde bij de oma achterin. Nu loop je om de auto, vrouw is in shock en die schiet je ook. Andere kind ontsnapt uit de auto en je kogels zijn op dus nog een paar klappen.
Uiteraard blijft het vreemd maar een moordenaar is vreemd.
Een niet ondenkbaar scenario inderdaad.quote:Op maandag 17 september 2012 20:05 schreef wandelendvraagteken het volgende:
Trouwens als we toch aan het speculeren zijn, waarom moet een van de twee een toevallige voorbijganger zijn? Misschien hadden de twee wel een afspraak samen om informatie uit te wisselen en wou iemand dat heel graag voorkomen.
Uh joah, bij de parkeerplaats van een gemiddeld bedrijf staan auto's gewoon met de neus ingeparkeerd. Jij hebt het over mensen in dienst of mensen die bij de NAM werken of zo.quote:Op maandag 17 september 2012 16:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Integendeel; het is common practice bij de meeste bedrijven, een van de eerste regels.
Waarom: omdat je in geval van nood sneller en veiliger weg kan rijden zonder eventuele voetgangers over het hoofd te zien bij het achteruitrijden.
In Nederland wellicht. Bij buitenlandse bedrijven of multinationals in Nederland zijn dat soort HSE-ideeen allang doorgevoerd.quote:Op maandag 17 september 2012 20:49 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Uh joah, bij de parkeerplaats van een gemiddeld bedrijf staan auto's gewoon met de neus ingeparkeerd. Jij hebt het over mensen in dienst of mensen die bij de NAM werken of zo.
Dat kan, maar hoeft niet.quote:Op maandag 17 september 2012 20:53 schreef Lagrinta het volgende:
Tsja zou best kunnen.
Dat er wordt gedacht dat de Franse fietser of het Iraakse gezin als getuige zijn gedood lijkt me sterk. Als je iemand wil omleggen en je je achtervolgt diegene of je wacht em op op een dagelijkse route dan wacht je toch tot het moment dat er geen getuigen zijn. Ze hadden de Franse fietser ook een dag later af kunnen maken of het Iraakse gezin op een moment zonder getuigen.
Ik denk toch dat er een connectie is tussen de Franse fietser en SAH.
Misschien ging men er niet vanuit dat vader de hele familie zou meenemen naar die afspraak? Maar dacht vader juist van, ik neem ze wel mee want dan overkomt er me niks. Zoiets...? Lijkt me niet per definitie ondenkbaar. Of in ieder geval een of andere reden waardoor er ineens meer mensen waren dan gepland. Alleen verklaard dat het gehaaste en het niet gehaaste dan weer niet.quote:Op maandag 17 september 2012 20:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat kan, maar hoeft niet.
Alleen als ze een connectie hebben, valt de moordpartij (met name tijdstip en locatie) beter te begrijpen. Maar aan de andere kant; waarom zou je 1 schutter (of in ieder geval 1 moordwapen) inzetten als je zeker weten 2, maar mogelijk 6 slachtoffers wil maken, met risico op meer; nog meer wandelaars en fietsers op een mooie zonnige vrijdagmiddag in de Franse Alpen...?
Een professionele hitman (en daar lijkt het zeker op) neemt dat risico niet, echt niet. Zeker niet als ze die Irakees volgen. Want ze wisten blijkbaar dat hij daar op dat moment zou zijn. Dan wordt ie in de gaten gehouden. En dan ga je niet met 1 pistool op 6 mensen af, lijkt me zo he? Wel een heel onprofessionele professionele hitman.quote:Op maandag 17 september 2012 21:04 schreef wandelendvraagteken het volgende:
[..]
Misschien ging men er niet vanuit dat vader de hele familie zou meenemen naar die afspraak? Maar dacht vader juist van, ik neem ze wel mee want dan overkomt er me niks. Zoiets...? Lijkt me niet per definitie ondenkbaar. Of in ieder geval een of andere reden waardoor er ineens meer mensen waren dan gepland.
Met een wapen kun je makkelijker 2 mensen neerschieten als je weet dat ze niet gewapend zijn lijkt mij.
Volgens mij is bij de meeste BRZO bedrijven dat gewoon een regel hoor. Bij ons ook in elk gevalquote:Op maandag 17 september 2012 20:49 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Uh joah, bij de parkeerplaats van een gemiddeld bedrijf staan auto's gewoon met de neus ingeparkeerd. Jij hebt het over mensen in dienst of mensen die bij de NAM werken of zo.
BRZO? Wasda?quote:Op maandag 17 september 2012 21:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Volgens mij is bij de meeste BRZO bedrijven dat gewoon een regel hoor. Bij ons ook in elk geval
Besluit Risico Zware Ongevallenquote:Op maandag 17 september 2012 21:09 schreef El_Matador het volgende:
[..]
BRZO? Wasda?
Hier ook uiteraard regel.
Ok, gracias.quote:
Het ene doelwit is het andere niet.quote:Op maandag 17 september 2012 21:26 schreef wandelendvraagteken het volgende:
Als het trouwens de bedoeling was om beiden te vermoorden, waarom dan de ene met 5 kogels en de anderen allemaal slechts 2 bedoelde schoten. En zou die RAF fietser dat dan niet op zijn minst moeten hebben gehoord en anders gezien?
Ik had op basis van de 1e berichten (Moullier haalde RAFfietser in 3 minuten voor aankomst bij de plaats delict) een berekening gemaakt van hoe ver die RAFfietser van de plaats delict was en of hij het dus gehoord zou kunnen hebben (zeker in die bergstreken kaatst er nogal wat geluid terug). Dat was 250 meter, dat zou je moeten horen, zonder demper.quote:Op maandag 17 september 2012 21:26 schreef wandelendvraagteken het volgende:
Als het trouwens de bedoeling was om beiden te vermoorden, waarom dan de ene met 5 kogels en de anderen allemaal slechts 2 bedoelde schoten. En zou die RAF fietser dat dan niet op zijn minst moeten hebben gehoord en anders gezien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |