abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 september 2012 @ 22:00:46 #1
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_116622669

Welkom in alweer het 2793e deel van de Algemene Kennis Quiz!
We nodigen iedereen graag uit om mee te doen, maar lees dan wel eerst deze openingspost een keer goed door.

Geef slechts één antwoord per keer. Pas wanneer de vraagsteller aangeeft dat het niet juist is, mag je opnieuw een antwoord geven. Wanneer je een ingeving krijgt en toch een nieuw antwoord wilt geven, geef dan duidelijk aan dat je eerdere post niet meer geldt. Als er meerdere antwoorden op een vraag zijn, dan mag je er net zoveel, en dus niet één meer, geven als dat de vraagsteller aangeeft te willen horen.

Bewerk je antwoord nooit. Spelfouten, toevoegingen of verbeteringen zijn geen geldige redenen om je antwoord te editten. Wanneer je iets op je antwoord hebt aan te merken, post dat dan in een nieuw bericht. Wanneer een post bewerkt blijkt te zijn, is deze per direct ongeldig.

Opzoeken is verboden. Het gebruik van internetpagina's, encyclopedieën, platenhoezen, boeken en elke andere bron is absoluut niet toegestaan. Ook vragen aan huisgenoten, een moeder die meeleest en haar mond niet kan houden of geflashed worden bij het chatten wordt als opzoeken beschouwd. Wanneer blijkt dat je je hier toch schuldig aan hebt gemaakt, krijg je minpunten en word je mogelijk voor een paar delen uitgesloten.

Je krijgt 15 minuten om een nieuwe vraag te stellen, vanaf het moment dat jouw antwoord is goedgekeurd. Na 15 minuten mag iemand anders een nieuwe vraag stellen en wordt jouw punt ingetrokken. Mooie boel! Een uitzondering wordt gemaakt wanneer de goedkeuring langer dan 15 minuten op zich laat wachten (tussen 23:00 uur en 07:00 uur wordt 5 minuten wachttijd op goedkeuring aangehouden, daarna mag je gaan slapen). Er is verder niet één geldige reden om geen nieuwe vraag te stellen.

Formuleer je vraag duidelijk. Wanneer een vraag meerdere antwoorden heeft, geef dan duidelijk aan hoeveel je er wilt horen en of ze in één post moeten staan. Wanneer je dit niet aangeeft, gaat het punt naar degene die als laatste het antwoord compleet maakt. Geef specifiek aan wat voor antwoord je verwacht (dus niet Waarvandaan .. ?, maar Uit welk continent/land/dorp .. ? en niet Wat voor dier .. ?, maar Wat voor soort slang/vis/beer .. ?). Vermijd verder het gebruik van een schuine streep (bijv. Welk lied / van wie?), omdat het niet duidelijk maakt of je beide vragen (lied en artiest) beantwoord wilt hebben, of slechts één van de vragen (lied of artiest). Tot slot het verzoek om je vragen dikgedrukt te stellen, zodat iedereen kan zien dat het een quizvraag betreft.

Wissel het onderwerp zoveel mogelijk af. Stel niet vaker dan 3 keer een vraag over hetzelfde onderwerp, maar nog beter is om voor elke nieuwe vraag een ander onderwerp te kiezen. Zo blijven deelnemers gemotiveerder dan wanneer er telkens een vraag komt over een onderwerp waar ze minder van weten.

Vermijd ordinaire gokvragen. Vragen die beginnen met wanneer, welk jaar, hoeveel, etc. hebben vaak weinig met algemene kennis te maken en een hoop gegok is dan ook het gevolg.

Houd het topic actief. Geef tijdig aan of een antwoord fout is en plaats hints wanneer een vraag lastig blijkt te zijn. Als het juiste antwoord maar niet komt, dan mag je een nieuwe vraag stellen. Je mag zelf kiezen of je het antwoord op jouw vorige vraag geeft, of dat je die vraag open laat staan. In dat laatste geval mag men de vorige vraag nog beantwoorden voordat het topic gesloten is.

Als vraagsteller ben jij degene die een antwoord goedkeurt. Het punt geven doe je door de actuele stand van het topic te kopiëren en bij de juiste gebruiker een punt op te tellen. Doe dit dikgedrukt voor de duidelijkheid. Wanneer een gebruiker nog niet in de lijst staat, voeg hem of haar dan gewoon toe. Elk 10e topic worden er dubbele punten gegeven.

Probeer binnen 15 minuten een antwoord goed of af te keuren. Wanneer je 15 minuten niks van je laat horen, mag een andere deelnemer een antwoord controleren en eventueel goedkeuren. Als het juiste antwoord dan nog niet gegeven is, mag iemand anders een nieuwe vraag stellen en blijft jouw vraag open staan.

Een juist antwoord is een juist antwoord. Wanneer iemand een goed antwoord geeft dat je eigenlijk niet wilde horen, dan is dat jammer voor jou en dien je het alsnog goed te keuren. Voorkom zulke situaties door je vraag dus duidelijk te formuleren.

Wees soepel met spellingsfouten. Door het soms hoge tempo worden letters nog wel eens vergeten of omgedraaid. Ook bij (buitenlandse) namen mag je niet verwachten dat ze foutloos gespeld worden. Afkortingen zullen ook regelmatig als antwoord gegeven worden, als vraagsteller mag je zelf beslissen of je daar genoegen mee neemt.

Probeer slowchatten te beperken. Het is niet verboden, maar het is niet de bedoeling dat vragen en antwoorden worden bedolven onder offtopic geneuzel. Als je echt graag wilt slowchatten kun je in de AKQ Slowchat-reeks terecht.
De actuele stand tot topic 2750 vind je hier, met dank aan Flitspaal!

De stand van alle topics vind je hier, met dank aan Mark_V, ScottTracy, Ofyles2 en Flitspaal!
De score wordt tegenwoordig geüpdatet door Flitspaal! _O_

Discussies over vragen, antwoorden of andere dingen waar je het niet mee eens bent of gewoon iets over kwijt wilt, kun je kwijt in het AKQ-discussietopic.

Oude delen teruglezen kan gemakkelijk via de Topicreeks: AKQ - Algemene Kennis Quiz.

Dan wensen we je tenslotte nog veel succes en plezier in deze reeks!

:P
.
pi_116622706
Punten 2793:
1 Yankee
  maandag 10 september 2012 @ 22:06:31 #3
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_116623020

Wie?
.
  maandag 10 september 2012 @ 22:06:47 #4
111575 lubje25
lubjes' stash do not nick
pi_116623042
vermeulen
Donder op man, ik pak gewoon mijn klomp
  maandag 10 september 2012 @ 22:06:54 #5
111575 lubje25
pi_116623048
bram _O_
  maandag 10 september 2012 @ 22:08:21 #6
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_116623144
quote:
2s.gif Op maandag 10 september 2012 22:06 schreef lubje25 het volgende:
vermeulen
quote:
2s.gif Op maandag 10 september 2012 22:06 schreef lubje25 het volgende:
bram _O_
^O^

Punten 2793:
1 Yankee
1 lubje25
.
  maandag 10 september 2012 @ 22:13:43 #7
111575 lubje25
pi_116623475
Een andere muzikale Nederlandse held:

(IJmuiden, 8 augustus 1937 – Stockholm, 12 november 1987) was een Nederlands-Zweedse zanger en liedschrijver.

Wie?
pi_116623501
C Vreeswijk
- Why do people have to die?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
  maandag 10 september 2012 @ 22:14:06 #9
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_116623511
cornelis vreeswijk
  maandag 10 september 2012 @ 22:14:35 #10
111575 lubje25
pi_116623541
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 22:14 schreef outtayourleague het volgende:
C Vreeswijk
Punten 2793:
1 Yankee
1 lubje25
1 outtayourleague
pi_116623943
Naam van de schrijfster van Nils Holgersson?
- To make life important. None of us know how long we've got. Which is why we have to make each day matter.
- Six Feet Under
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite
  maandag 10 september 2012 @ 22:21:17 #12
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_116623978
lagerloff, selma
pi_116624059
quote:
2s.gif Op maandag 10 september 2012 22:21 schreef Flitspaal het volgende:
lagerloff, selma
Punten 2793:
1 Yankee
1 lubje25
1 outtayourleague
1 Flitspaal
- Six Feet Under
pi_116625166
en toen was Flits weg?
- Six Feet Under
  maandag 10 september 2012 @ 22:38:46 #15
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_116625200
quote:
15s.gif Op maandag 10 september 2012 22:38 schreef outtayourleague het volgende:
en toen was Flits weg?
komt, formuleren
pi_116625271
quote:
2s.gif Op maandag 10 september 2012 22:38 schreef Flitspaal het volgende:

[..]

komt, formuleren
ben benieuwd c_/
- Six Feet Under
  maandag 10 september 2012 @ 22:39:46 #17
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_116625282
we zeggen de engelse sterke werkwoorden altijd in de vorm take-took-taken bv,

Vervoeg zo de vertaling van beginnen
pi_116625327
begin-begon-begonnen? :?
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_116625330
begin - began - begun
- Six Feet Under
pi_116625354
quote:
3s.gif Op maandag 10 september 2012 22:40 schreef DragonFodder het volgende:
oh, wacht, de vertaling...
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_116625362
Bigin-Bagan-Begun
pi_116625393
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:40 schreef remcoP het volgende:
Bigin-Bagan-Begun
Dat ligt in Indonesië volgens mij :P
- Six Feet Under
  maandag 10 september 2012 @ 22:41:55 #23
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_116625423
quote:
3s.gif Op maandag 10 september 2012 22:40 schreef DragonFodder het volgende:
Punten 2793:
1 Yankee
1 lubje25
2 outtayourleague
pi_116625439
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 22:41 schreef outtayourleague het volgende:

[..]

Dat ligt in Indonesië volgens mij :P
Began naturlijk :@
pi_116625587
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:42 schreef remcoP het volgende:

[..]

Began naturlijk :@
en Begin

Op welk Indonesisch eiland ligt de toeristische bestemming Borobudur?
- Six Feet Under
pi_116626466
Is er nog iemand?
- Six Feet Under
pi_116626854
ook een programmeertaal die zo heet
- Six Feet Under
pi_116626883
java
To err is human, to forgive bovine.
pi_116626972
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 23:05 schreef ß het volgende:
java
*O* en Flits krijgt z'n puntje terug

Punten 2793:
1 Yankee
1 lubje25
2 outtayourleague
1 Flitspaal
1 ß
- Six Feet Under
pi_116627023
Wat is de top 3 in de Medaillespiegel van de afgelopen Paralympische Spelen?
pi_116627094
1 china
2 VS
3 GB
?
- Six Feet Under
  maandag 10 september 2012 @ 23:10:29 #32
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_116627172
China, Gb, Rusland
  maandag 10 september 2012 @ 23:11:11 #33
242666 BeamofLight
pi_116627216
Of in de volgorde China, rusland, Gb dan
pi_116627277
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 23:11 schreef BeamofLight het volgende:
Of in de volgorde China, rusland, Gb dan
Punten 2793:
1 Yankee
1 lubje25
2 outtayourleague
1 Flitspaal
1 ß
1 BeamofLight
  maandag 10 september 2012 @ 23:15:00 #35
242666 BeamofLight
pi_116627397
En Nederland eindigde op plaats...?
pi_116627486
10

is dat de vraag?
- Six Feet Under
  maandag 10 september 2012 @ 23:27:25 #37
242666 BeamofLight
pi_116628141
Ja en dus puntje voor jou. Zelf ff doen ivm mobiel
pi_116628244
"Ik zweer bij Apollon de genezer, bij Asclepius, Hygieia en Panacea en neem alle goden en godinnen tot getuige, om naar mijn beste oordeel en vermogen de volgende eed te houden:

Ik zal naar mijn beste oordeel en vermogen en om bestwil mijner zieken hun een leefregel voorschrijven en nooit iemand kwaad doen.

Dit zijn de eerste regels van...?
- Six Feet Under
pi_116628336
De Odyssee volgens mij.
pi_116628378
quote:
3s.gif Op maandag 10 september 2012 23:30 schreef DragonFodder het volgende:
De Odyssee volgens mij.
Nou nee, niet echt...
- Six Feet Under
pi_116628441
ach fuck, de eed van hippocrates

had de inhoud niet echt opgenomen, alleen de stijl :P
pi_116628471
quote:
3s.gif Op maandag 10 september 2012 23:32 schreef DragonFodder het volgende:
ach fuck, de eed van hippocrates

had de inhoud niet echt opgenomen, alleen de stijl :P
That's more like it

Punten 2793:
1 Yankee
1 lubje25
3 outtayourleague
1 Flitspaal
1 ß
1 BeamofLight
1 DragonFodder
- Six Feet Under
pi_116628587
Uit welke videoclip komt dit? Uitvoerend artiest mag ook.
pi_116628646
één poging op: Relax - Frankie goes to Hollywood
- Six Feet Under
pi_116628760
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 23:35 schreef outtayourleague het volgende:
één poging op: Relax - Frankie goes to Hollywood
nee.

pi_116628836
dan moet ik het helaas hier bij laten vanavond...
- Six Feet Under
pi_116628876
pi_116629182
over de band:
quote:
is een Engelse newwaveband uit Manchester, die in 1980 voortkwam uit Joy Division na de zelfmoord van hun voorman Ian Curtis.
pi_116629532
OK, plan B:

wie is dit schattige schepsel Gods?
pi_116629791
ik ga slapen
vraag A:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
vraag B:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_116629847
New Order en Maria Mena?
pi_116629927
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 00:00 schreef thettes het volgende:
New Order en Maria Mena?
Altijd weer opvallend dat na het posten van antwoorden in spoilers, de vraag wel meteen geraden wordt. ;)

Punten 2793:
1 Yankee
1 lubje25
3 outtayourleague
1 Flitspaal
1 ß
1 BeamofLight
1 DragonFodder
2 thettes
pi_116629984
Ik keek 1voordeverkiezingen en dat was net af :) dus je hoeft je écht geen zorgen te maken.
pi_116630024
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 00:03 schreef thettes het volgende:
Ik keek 1voordeverkiezingen en dat was net af :) dus je hoeft je écht geen zorgen te maken.
was niet persoonlijk naar jou, maar ik zie het wel verrekte vaak gebeuren.
pi_116630054
Hoe heette de premier die (naar eigen zeggen) het voorbeeld van Mark Rutte was? De (nu) voorlaatste liberale premier van Nederland?
pi_116630134
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 september 2012 00:04 schreef DragonFodder het volgende:

[..]

was niet persoonlijk naar jou, maar ik zie het wel verrekte vaak gebeuren.
gelukkig :D

Ik let er niet zo erg op, maar die indruk heb ik niet eigenlijk. Sowieso, het gaat nergens over. Ik zoek trouwens wel vaak genoeg iets op omdat ik me niet kan bedwingen op de hint te wachten, maar dan post ik geen antwoord. Het gaat écht helemaal nergens over, dus ik vertrouw iedereen wel :)

Anders doe ik wel eens mee met een pubquizje als jullie dat eens in Amsterdam doen ipv utrecht :p
pi_116630257
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 00:07 schreef thettes het volgende:

[..]

Anders doe ik wel eens mee met een pubquizje als jullie dat eens in Amsterdam doen ipv utrecht :p
Zeg maar waar en wanneer :9 . Ik kan alleen niet zeggen of het goed uitkomt met het OV.
  dinsdag 11 september 2012 @ 00:17:36 #58
202546 Baszh
The Dude abides
pi_116630520
Thorbecke ?
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
pi_116630597
nee, het is CvdL

Ik quiz trouwens wel eens (eens per anderhalve maand ofzo?) in Kuijper, en (tot mijn grote trots) hebben we de laatste vijf keer gewonnen :p
  dinsdag 11 september 2012 @ 00:21:08 #60
202546 Baszh
The Dude abides
pi_116630648
Cor van der Linden
  dinsdag 11 september 2012 @ 00:43:45 #61
202546 Baszh
The Dude abides
pi_116631361
Welk woord zoek ik ?
'woord', 'gedachte', 'taal', 'rede'
pi_116631560
Punten 2793:
1 Yankee
1 lubje25
3 outtayourleague
1 Flitspaal
1 ß
1 BeamofLight
1 DragonFodder
2 thettes
1 Baszh
  dinsdag 11 september 2012 @ 01:06:16 #63
202546 Baszh
The Dude abides
pi_116631773
Grieks woord
pi_116631798
logos?
  dinsdag 11 september 2012 @ 01:07:44 #65
202546 Baszh
The Dude abides
pi_116631809
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 01:07 schreef thettes het volgende:
logos?
jazeker

Punten 2793:
1 Yankee
1 lubje25
3 outtayourleague
1 Flitspaal
1 ß
1 BeamofLight
1 DragonFodder
3 thettes
1 Baszh
pi_116631858
‘ethos’, ‘pathos’ en ‘logos’ zijn termen uit de Ars Rhetorica van welke filosoof?
  dinsdag 11 september 2012 @ 01:19:33 #67
202546 Baszh
The Dude abides
pi_116631968
De Filosoof natuurlijk Aristoteles
pi_116631983
jazeker

Punten 2793:
1 Yankee
1 lubje25
3 outtayourleague
1 Flitspaal
1 ß
1 BeamofLight
1 DragonFodder
3 thettes
2 Baszh
  dinsdag 11 september 2012 @ 01:24:29 #69
202546 Baszh
The Dude abides
pi_116632034
Welke 'vriend van God' ontwikkelde onafhankelijk van Newton differentiaal- en integraalrekening ?
  dinsdag 11 september 2012 @ 01:40:57 #70
202546 Baszh
The Dude abides
pi_116632224
Zo'n typische 17e eeuwse (Duitse) alleskunner
  dinsdag 11 september 2012 @ 01:42:21 #71
111575 lubje25
pi_116632232
:W geen idee
pi_116633016
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 september 2012 01:42 schreef lubje25 het volgende:
:W geen idee
Juin uit Eigen Tuin!
  dinsdag 11 september 2012 @ 08:41:04 #73
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_116633822
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 september 2012 00:02 schreef DragonFodder het volgende:

[..]

Altijd weer opvallend dat na het posten van antwoorden in spoilers, de vraag wel meteen geraden wordt. ;)

Ik wist New Order tuurlijk wel, maar ging naar bed en had dus geen zin en tijd voor een nieuwe vraag.
  dinsdag 11 september 2012 @ 08:44:51 #74
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_116633879
Opstarter:

Noem 4 types Seat die momenteel nieuw in NL te koop zijn.
pi_116633982
c_/
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  dinsdag 11 september 2012 @ 08:51:37 #76
242666 BeamofLight
pi_116634001
Mii, alhambra, Leon, Ibiza
pi_116634041
ibiza
leon
toledo
arosa
  dinsdag 11 september 2012 @ 08:57:12 #78
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_116634091
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 08:51 schreef BeamofLight het volgende:
Mii, alhambra, Leon, Ibiza
Toledo volgens de site trouwens niet meer.

Punten deel 2793:
1 Yankee
1 lubje25
3 outtayourleague
1 Flitspaal
1 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
3 thettes
2 Baszh
  dinsdag 11 september 2012 @ 09:04:20 #79
242666 BeamofLight
pi_116634226
Welk automerk heeft zes sterren in het logo?
  dinsdag 11 september 2012 @ 09:05:17 #80
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_116634252
subaru
pi_116634256
Subaru
Op zaterdag 28 juni 2014 @ 18:18 schreef Marie30 het volgende: Zo lief. :) Kusje :*
Op donderdag 14 juli 2016 @ 23:45 schreef GGMM het volgende: Het is altijd bijzonder gezellig als banaantje er is. :)
  dinsdag 11 september 2012 @ 09:09:24 #82
242666 BeamofLight
pi_116634309
Flitser +1
  dinsdag 11 september 2012 @ 09:31:11 #83
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_116634696
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 09:09 schreef BeamofLight het volgende:
Flitser +1
deze over het hoofd gezien.

Welke band brak in NL door met Hotel Lounge
  dinsdag 11 september 2012 @ 09:46:58 #84
217555 TitaToven
Mijn vader is een tovenaar
pi_116635014
DEUS toch?
Ik schijn nogal ongeduldig te zijn
Zal iedereen af en toe maar stilzetten dan (klik)
  dinsdag 11 september 2012 @ 09:49:11 #85
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_116635062
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 september 2012 09:46 schreef TitaToven het volgende:
DEUS toch?
Juist en vraag aan u.

Punten deel 2793:
1 Yankee
1 lubje25
3 outtayourleague
1 Flitspaal
1 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
3 thettes
2 Baszh
1 TitaToven
  dinsdag 11 september 2012 @ 09:52:50 #86
217555 TitaToven
pi_116635120
Waar staan de letters TCP-IP voor?
pi_116635177
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 01:24 schreef Baszh het volgende:
Welke 'vriend van God' ontwikkelde onafhankelijk van Newton differentiaal- en integraalrekening ?
Leibniz
- Six Feet Under
pi_116635246
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 september 2012 09:52 schreef TitaToven het volgende:
Waar staan de letters TCP-IP voor?
Transmission Control Protocol - Internet Protocol
Juin uit Eigen Tuin!
  dinsdag 11 september 2012 @ 09:59:09 #89
217555 TitaToven
pi_116635278
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 09:57 schreef Symphonic het volgende:

[..]

Transmission Control Protocol - Internet Protocol
Goed,

Punten deel 2793:
1 Yankee
1 lubje25
3 outtayourleague
1 Flitspaal
1 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
3 thettes
2 Baszh
1 TitaToven
1 Symphonic
pi_116635312
In het verlengde daarvan dan maar :)

Waar staat IMAp voor?
Juin uit Eigen Tuin!
  dinsdag 11 september 2012 @ 10:07:24 #91
217555 TitaToven
pi_116635475
Internet Message Access Protocol
pi_116635783
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:07 schreef TitaToven het volgende:
Internet Message Access Protocol
Punten deel 2793:
1 Yankee
1 lubje25
3 outtayourleague
1 Flitspaal
1 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
3 thettes
2 Baszh
2 TitaToven
1 Symphonic
Juin uit Eigen Tuin!
  dinsdag 11 september 2012 @ 10:26:16 #93
217555 TitaToven
pi_116635945
Wie was de tweede man op de maan?
  dinsdag 11 september 2012 @ 10:28:40 #94
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_116636000
buzz aldrin
.
  dinsdag 11 september 2012 @ 10:37:09 #95
217555 TitaToven
pi_116636212
Punten deel 2793:
2 Yankee
1 lubje25
3 outtayourleague
1 Flitspaal
1 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
3 thettes
2 Baszh
2 TitaToven
1 Symphonic
  dinsdag 11 september 2012 @ 10:50:25 #96
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_116636546

Wie?
.
  dinsdag 11 september 2012 @ 10:51:30 #97
111575 lubje25
pi_116636576
david guetta
  dinsdag 11 september 2012 @ 10:54:56 #98
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_116636658
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 september 2012 10:51 schreef lubje25 het volgende:
david guetta
Punten deel 2793:
2 Yankee
2 lubje25
3 outtayourleague
1 Flitspaal
1 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
3 thettes
2 Baszh
2 TitaToven
1 Symphonic
.
  dinsdag 11 september 2012 @ 11:05:17 #99
111575 lubje25
pi_116636941
Wie?
  dinsdag 11 september 2012 @ 11:07:03 #100
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_116636988
sonny and cher
  dinsdag 11 september 2012 @ 11:08:31 #101
111575 lubje25
pi_116637020
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 september 2012 11:07 schreef Flitspaal het volgende:
sonny and cher
Punten deel 2793:
2 Yankee
2 lubje25
3 outtayourleague
2 Flitspaal
1 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
3 thettes
2 Baszh
2 TitaToven
1 Symphonic
  dinsdag 11 september 2012 @ 11:19:48 #102
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_116637338
Son of a Preacher Man was een hit van ????
  dinsdag 11 september 2012 @ 11:20:14 #103
111575 lubje25
pi_116637349
d springfield
  dinsdag 11 september 2012 @ 11:21:15 #104
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_116637374
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 september 2012 11:20 schreef lubje25 het volgende:
d springfield
Punten deel 2793:
2 Yankee
3 lubje25
3 outtayourleague
2 Flitspaal
1 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
3 thettes
2 Baszh
2 TitaToven
1 Symphonic
  dinsdag 11 september 2012 @ 11:24:31 #105
111575 lubje25
pi_116637438
Over wie gaat dit?

:7 (Newark (New Jersey), 9 februari 1943) is een Amerikaanse komiek, acteur en zanger. Voor zijn bijrol in Goodfellas won hij in 1991 een Academy Award, nadat hij daarvoor in 1981 al eens werd genomineerd voor zijn bijrol in Raging Bull. Tot :7 andere acteerprijzen behoren onder meer een BAFTA Award, een American Comedy Award en meerdere National Board of Review Awards.
pi_116637481
Joe Pesci
  dinsdag 11 september 2012 @ 11:28:00 #107
111575 lubje25
pi_116637510
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 11:26 schreef ß het volgende:
Joe Pesci
Punten deel 2793:
2 Yankee
3 lubje25
3 outtayourleague
2 Flitspaal
2 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
3 thettes
2 Baszh
2 TitaToven
1 Symphonic
pi_116637524

Wie?
  dinsdag 11 september 2012 @ 11:30:01 #109
111575 lubje25
pi_116637552
russell brand?
pi_116637670
:N
  dinsdag 11 september 2012 @ 11:35:05 #111
217555 TitaToven
pi_116637675
Noble dacht ik, weet zijn voornaam even niet
pi_116637696
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 september 2012 11:35 schreef TitaToven het volgende:
Noble dacht ik, weet zijn voornaam even niet
Ross

Punten deel 2793:
2 Yankee
3 lubje25
3 outtayourleague
2 Flitspaal
2 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
3 thettes
2 Baszh
3 TitaToven
1 Symphonic
  dinsdag 11 september 2012 @ 11:37:20 #113
217555 TitaToven
pi_116637740
Ik heb drie punten ;)

Welk vluchtnummer van de 9/11 ramp storte neer in onbewoond gebied?
  dinsdag 11 september 2012 @ 11:55:30 #114
111575 lubje25
pi_116638178
geen idee
  dinsdag 11 september 2012 @ 12:06:21 #115
202546 Baszh
The Dude abides
pi_116638491
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2012 09:55 schreef outtayourleague het volgende:

[..]

Leibniz
Punten deel 2793:
2 Yankee
3 lubje25
4 outtayourleague
2 Flitspaal
2 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
3 thettes
2 Baszh
3 TitaToven
1 Symphonic
  dinsdag 11 september 2012 @ 12:25:39 #116
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_116638972
united 93
.
pi_116639254
:O
  dinsdag 11 september 2012 @ 12:41:56 #118
217555 TitaToven
pi_116639433
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 12:25 schreef Yankee het volgende:
united 93
Goed, sorry was even lunchen.

Punten deel 2793:
3 Yankee
3 lubje25
4 outtayourleague
2 Flitspaal
2 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
3 thettes
2 Baszh
3 TitaToven
1 Symphonic
  dinsdag 11 september 2012 @ 12:54:12 #119
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_116639828
Het startpunt van de Reformatie wordt traditioneel in 1517 gesitueerd, wanneer Martin Luther zijn 95 stellingen uithangt aan de poorten van de Slotkerk te :)

:) = ?
.
  dinsdag 11 september 2012 @ 12:56:42 #120
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_116639901
worms
  dinsdag 11 september 2012 @ 13:00:22 #121
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_116640007
nee
.
  dinsdag 11 september 2012 @ 13:42:14 #122
111575 lubje25
pi_116641307
hintje?
pi_116641359
Dit is wel een vraag waar ik hem gewoon maar ga opzoeken mits er niet heel gauw een hint komt. Omdat ik hem wel weet maar er niet op kan komen :p
  dinsdag 11 september 2012 @ 13:45:07 #124
202546 Baszh
The Dude abides
pi_116641393
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 13:44 schreef thettes het volgende:
Dit is wel een vraag waar ik hem gewoon maar ga opzoeken mits er niet heel gauw een hint komt. Omdat ik hem wel weet maar er niet op kan komen :p
Dit is inderdaad zo'n detail wat je gewoon niet exact onthoud
pi_116641471
w........g
  dinsdag 11 september 2012 @ 13:48:30 #126
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_116641485
net als zwart geen kleur + een projectje van thijs zonneveld
.
  dinsdag 11 september 2012 @ 13:50:07 #127
111575 lubje25
pi_116641530
witteberg?
  dinsdag 11 september 2012 @ 13:52:42 #128
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_116641617
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 september 2012 13:50 schreef lubje25 het volgende:
wittenberg?
Punten deel 2793:
3 Yankee
4 lubje25
4 outtayourleague
2 Flitspaal
2 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
3 thettes
2 Baszh
3 TitaToven
1 Symphonic
.
  dinsdag 11 september 2012 @ 13:53:29 #129
111575 lubje25
pi_116641648
Waar kan je Sarah Lund van kennen?
  dinsdag 11 september 2012 @ 13:55:58 #130
217555 TitaToven
pi_116641739
Een actrice uit één of ander Scandinavisch land volgens mij. Noorwegen ofzo.
Duidelijk genoeg?
  dinsdag 11 september 2012 @ 13:56:49 #131
111575 lubje25
pi_116641774
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 september 2012 13:55 schreef TitaToven het volgende:
Een actrice uit één of ander Scandinavisch land volgens mij. Noorwegen ofzo.
Duidelijk genoeg?
duidelijk maar niet goed :P

je zit wel in de goede hoek
  dinsdag 11 september 2012 @ 13:58:54 #132
217555 TitaToven
pi_116641838
Denemarken dan?
  dinsdag 11 september 2012 @ 13:59:31 #133
202546 Baszh
The Dude abides
pi_116641857
The Killing
  dinsdag 11 september 2012 @ 13:59:31 #134
111575 lubje25
pi_116641859
Het is geen actrice :N
pi_116641877
Denemarken / Borgen?
  dinsdag 11 september 2012 @ 14:00:23 #136
111575 lubje25
pi_116641888
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 13:59 schreef Baszh het volgende:
The Killing
een van de belangrijkste personages uit The Killing idd

Punten deel 2793:
3 Yankee
4 lubje25
4 outtayourleague
2 Flitspaal
2 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
3 thettes
3 Baszh
3 TitaToven
1 Symphonic
  dinsdag 11 september 2012 @ 14:01:55 #137
217555 TitaToven
pi_116641945
oh haha, was de gespeelde rol. ik bedoelde het goed maar zei het verkeerd :P
  dinsdag 11 september 2012 @ 14:04:03 #138
202546 Baszh
The Dude abides
pi_116642010

Welke film ?
pi_116642038
boondock saints? ondanks dat het lijkt alsof ernst daniel smid meespeelt :p
  dinsdag 11 september 2012 @ 14:05:37 #140
202546 Baszh
The Dude abides
pi_116642067
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 14:04 schreef thettes het volgende:
boondock saints? ondanks dat het lijkt alsof ernst daniel smid meespeelt :p
:D
Nee, beetje een vervolgvraag
pi_116642271
Varg Veum?
  dinsdag 11 september 2012 @ 14:12:34 #142
202546 Baszh
The Dude abides
pi_116642291
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 14:12 schreef banaantjeEE het volgende:
Varg Veum?
Deense film
pi_116642338
Haevnen?
  dinsdag 11 september 2012 @ 14:17:57 #144
202546 Baszh
The Dude abides
pi_116642449
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 14:14 schreef banaantjeEE het volgende:
Haevnen?
Ouder, 1998, Thomas Vinterberg, de bekendste 'Dogme-film'
pi_116642643
Geen idee :N
  dinsdag 11 september 2012 @ 14:25:49 #146
202546 Baszh
The Dude abides
pi_116642679
Stuk bekender dan Haevnen hoor, dacht dan weet je deze ook wel, was het maar zo'n feestje
  dinsdag 11 september 2012 @ 14:25:50 #147
217555 TitaToven
pi_116642680
Ik heb hem stiekem opgezocht, maar dat is vals spelen, wel een lastige trouwens
Ga hem niet posten hoor :)
  dinsdag 11 september 2012 @ 14:30:16 #148
111575 lubje25
pi_116642823
geen idee
pi_116642824
Heb je een hintje?
  dinsdag 11 september 2012 @ 14:30:47 #150
202546 Baszh
The Dude abides
pi_116642835
Ik gaf er stiekem een in mijn vorige post :P
  dinsdag 11 september 2012 @ 14:35:42 #151
202546 Baszh
The Dude abides
pi_116642980
Andere vraag, terug naar Nederland

Deze man is gister opeens in de aandacht gekomen, waarom ?
  dinsdag 11 september 2012 @ 14:46:24 #152
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_116643257
De hoofdschudder tijdens het debat tussen rutte en samson
.
  dinsdag 11 september 2012 @ 14:47:01 #153
202546 Baszh
The Dude abides
pi_116643279
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 14:46 schreef Yankee het volgende:
De hoofdschudder tijdens het debat tussen rutte en samson
:Y
Punten deel 2793:
4 Yankee
4 lubje25
4 outtayourleague
2 Flitspaal
2 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
3 thettes
3 Baszh
3 TitaToven
1 Symphonic
  dinsdag 11 september 2012 @ 14:52:42 #154
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_116643470

Wie?
.
  dinsdag 11 september 2012 @ 14:57:02 #155
111575 lubje25
pi_116643625
bekende kop maar :?
  dinsdag 11 september 2012 @ 14:57:28 #156
217555 TitaToven
pi_116643644
Als ik nu eens wist welk team
pi_116643794
nac? maar wie
  dinsdag 11 september 2012 @ 15:05:06 #158
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_116643917
Roda
.
pi_116643939
ger senden?
  dinsdag 11 september 2012 @ 15:09:08 #160
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_116644083
speelde als aanvaller bij FC Zwolle, Roda JC, Borussia Mönchengladbach en AZ
.
pi_116644268
hmm
  dinsdag 11 september 2012 @ 15:21:11 #162
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_116644536
max huijbers
  dinsdag 11 september 2012 @ 15:23:13 #163
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_116644601
Film is Festen
  dinsdag 11 september 2012 @ 15:24:08 #164
202546 Baszh
The Dude abides
pi_116644628
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:23 schreef Flitspaal het volgende:
Film is Festen
Punten deel 2793:
4 Yankee
4 lubje25
4 outtayourleague
3 Flitspaal
2 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
3 thettes
3 Baszh
3 TitaToven
1 Symphonic
  dinsdag 11 september 2012 @ 15:31:54 #165
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_116644909
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:21 schreef Flitspaal het volgende:
max huijbers
Punten deel 2793:
4 Yankee
4 lubje25
4 outtayourleague
4 Flitspaal
2 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
3 thettes
3 Baszh
3 TitaToven
1 Symphonic
.
  dinsdag 11 september 2012 @ 15:40:45 #166
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_116645278
• Ace
• Indica
• Indigo
• LCV
• Magic
• MHCV
• Nano
• Safari
• Sumo
• Pixel
• TL (Telcoline)
• Winger
• Xenon
• B-Line
• Grand Safari
• Marina
• Dicor
• Pick-UP
• T35

Welk?
pi_116645324
Tata
  dinsdag 11 september 2012 @ 15:42:56 #168
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_116645368
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:41 schreef ß het volgende:
Tata
Punten deel 2793:
4 Yankee
4 lubje25
4 outtayourleague
4 Flitspaal
3 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
3 thettes
3 Baszh
3 TitaToven
1 Symphonic
pi_116645663

Wat voor dier?

[ Bericht 3% gewijzigd door ß op 11-09-2012 15:56:43 ]
  dinsdag 11 september 2012 @ 15:56:38 #170
111575 lubje25
pi_116646011
dingo?
pi_116646030
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 september 2012 15:56 schreef lubje25 het volgende:
dingo?
Punten deel 2793:
4 Yankee
5 lubje25
4 outtayourleague
4 Flitspaal
3 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
3 thettes
3 Baszh
3 TitaToven
1 Symphonic
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:00:34 #172
111575 lubje25
pi_116646192
Wie?

(Appleton, 22 juli 1955) is een Amerikaans acteur. Hij werd voor zowel zijn rol in Platoon (1986) als die in Shadow of the Vampire (2000) genomineerd voor de Academy Award voor Beste Mannelijke Bijrol
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:10:01 #173
111575 lubje25
pi_116646627
- Norman Osborn
- FBI Agent Paul Smecker
- Jezus
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:14:56 #174
111575 lubje25
pi_116646845
W.D.
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:23:06 #175
217555 TitaToven
pi_116647220
Willem Dafu
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:24:26 #176
111575 lubje25
pi_116647276
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:23 schreef TitaToven het volgende:
Willem Dafu
Willem Dafoe

Punten deel 2793:
4 Yankee
5 lubje25
4 outtayourleague
4 Flitspaal
3 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
3 thettes
3 Baszh
4 TitaToven
1 Symphonic
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:28:52 #177
217555 TitaToven
pi_116647492
Waar staat de spelfout in onderstaande zin?

Psychoanalyticus Sigmund Freud, theoreticus van het oedipuscomplex, definieert in zijn essay “Het onbehagen in cultuur” uit 1930 cultuur als datgene waarmee wij onszelf en de wereld hebben geprobeerd te temmen; ook het verbod op incest is geenzins anders dan een verkeersregel voor de menselijke omgang.
pi_116647529
geenszins?
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:30:03 #179
111575 lubje25
pi_116647544
geenzins?
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:30:14 #180
217555 TitaToven
pi_116647554
Punten deel 2793:
4 Yankee
5 lubje25
4 outtayourleague
4 Flitspaal
3 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
4 thettes
3 Baszh
4 TitaToven
1 Symphonic
  Trouwste user 2022 dinsdag 11 september 2012 @ 16:30:31 #181
7889 tong80
Spleenheup
pi_116647570
Goeiemorgen.
Definieert ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_116647641
'Bird' :X , (Kansas City, 29 augustus 1920 – New York, 12 maart 1955), was een Amerikaans componist en altsaxofonist. :X is een van de belangrijkste namen in de overgang van de traditionele naar de moderne jazz. Hij wordt, samen met Dizzy Gillespie, Thelonious Monk en Bud Powell, beschouwd als uitvinder van de bebop.

Wie?
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:34:18 #183
217555 TitaToven
pi_116647717
De neef van de grote pennenfabrikant :P
pi_116647746
Dat is wel goed, maar het is wel handig als je gewoon de naam noemt :p
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:36:38 #185
217555 TitaToven
pi_116647816
Charlie Parker :)

Jaar waarin vrouwen de eerste keer mochten stemmen in Nederland
pi_116647827
1912?

Punten deel 2793:
4 Yankee
5 lubje25
4 outtayourleague
4 Flitspaal
3 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
4 thettes
3 Baszh
5 TitaToven
1 Symphonic
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:39:10 #187
217555 TitaToven
pi_116647910
[quote]0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:37 schreef thettes het volgende:
1912?

Nope, bijna (scheelt 1 getal)
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:39:43 #188
111575 lubje25
pi_116647936
1956?
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:40:42 #189
217555 TitaToven
pi_116647982
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:39 schreef lubje25 het volgende:
1956?
pi_116648007
1922
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:41:49 #191
217555 TitaToven
pi_116648025
Punten deel 2793:
4 Yankee
5 lubje25
4 outtayourleague
4 Flitspaal
4 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
4 thettes
3 Baszh
5 TitaToven
1 Symphonic
pi_116648076

Wat?
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:43:25 #193
217555 TitaToven
pi_116648098
truffels?
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:45:02 #194
111575 lubje25
pi_116648165
nootmuskaat
pi_116648230
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:45 schreef lubje25 het volgende:
nootmuskaat
Punten deel 2793:
4 Yankee
6 lubje25
4 outtayourleague
4 Flitspaal
4 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
4 thettes
3 Baszh
5 TitaToven
1 Symphonic
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:52:01 #196
111575 lubje25
pi_116648419
Wat is de (een) bijnaam van Roger Federer?
pi_116648455
fed expres
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:55:39 #198
111575 lubje25
pi_116648560
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:53 schreef tomtomaat het volgende:
fed expres
Punten deel 2793:
4 Yankee
6 lubje25
4 outtayourleague
4 Flitspaal
4 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
4 thettes
3 Baszh
5 TitaToven
1 Symphonic
1 tomtomaat
pi_116648619
Naam van de zanger van "The Cure"?
  dinsdag 11 september 2012 @ 16:58:21 #200
111575 lubje25
pi_116648651
Robert Smith
pi_116648801
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 september 2012 16:58 schreef lubje25 het volgende:
Robert Smith
Punten deel 2793:
4 Yankee
7 lubje25
4 outtayourleague
4 Flitspaal
4 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
4 thettes
3 Baszh
5 TitaToven
1 Symphonic
1 tomtomaat
  dinsdag 11 september 2012 @ 17:06:52 #202
111575 lubje25
pi_116648972
Waar staan de w en de c voor in WC?
pi_116649006
water en closet
  dinsdag 11 september 2012 @ 17:08:42 #204
111575 lubje25
pi_116649031
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:07 schreef remcoP het volgende:
water en closet
Punten deel 2793:
4 Yankee
7 lubje25
4 outtayourleague
4 Flitspaal
4 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
4 thettes
3 Baszh
5 TitaToven
1 Symphonic
1 tomtomaat
1 remcoP
pi_116649259
Wat is de meest paradoxale plaats op aarde?
Misschien een beetje vaag gesteld, als het niet lukt zal ik het anders formuleren.
  dinsdag 11 september 2012 @ 17:16:06 #206
111575 lubje25
pi_116649329
groenland?

Dat is heel niet groen :P
pi_116649430
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:16 schreef lubje25 het volgende:
groenland?

Dat is heel niet groen :P
Wel goed bedacht :Y
Dit was eigenlijk niet wat ik zocht. Het kan nóg paradoxaler.
  dinsdag 11 september 2012 @ 17:24:40 #208
111575 lubje25
pi_116649667
beetje lastige vraag eigenlijk, valt over te twisten
pi_116649750
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:24 schreef lubje25 het volgende:
beetje lastige vraag eigenlijk, valt over te twisten
dat is waar ja.
Met groenland zat je qua omgeving al in de juiste richting te denken trouwens.
  dinsdag 11 september 2012 @ 17:28:16 #210
111575 lubje25
pi_116649808
ijsland?

das dan wel weer groen :P
pi_116649856
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:28 schreef lubje25 het volgende:
ijsland?

das dan wel weer groen :P
Haha, nee veel zuidelijker.
  dinsdag 11 september 2012 @ 17:33:27 #212
111575 lubje25
pi_116649996
Wales

daar zijn heel geen walvissen ;(

SPOILER
  dinsdag 11 september 2012 @ 17:33:58 #213
202546 Baszh
The Dude abides
pi_116650026
de Democratische Volksrepubliek Noord-Korea? :P
pi_116650250
Allemaal niet, ik doe wel een andere.
SPOILER: Het antwoord
Nieuwe: Waar is de hoogste berg te vinden?
  dinsdag 11 september 2012 @ 17:39:29 #215
202546 Baszh
The Dude abides
pi_116650258
nepal
  dinsdag 11 september 2012 @ 17:41:08 #216
202546 Baszh
The Dude abides
pi_116650318
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:39 schreef remcoP het volgende:
Vond die van mij en lub leuker :6
pi_116650326
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:39 schreef remcoP het volgende:
SPOILER
pi_116650394
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:41 schreef ß het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
pi_116650399
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:39 schreef Baszh het volgende:
nepal
  dinsdag 11 september 2012 @ 17:45:49 #220
202546 Baszh
The Dude abides
pi_116650440
Bedoel je niet de Mount Everest dan ?
pi_116650467
Dan die onderzeese berg op de midatlantische rug?
pi_116650471
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:45 schreef Baszh het volgende:
Bedoel je niet de Mount Everest dan ?
Nee, de berg die ik zoek ligt nog wat verder weg
pi_116650474
ofwel atlantische oceaan..?
  dinsdag 11 september 2012 @ 17:47:27 #224
202546 Baszh
The Dude abides
pi_116650477
Hawaii ?
pi_116650488
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:47 schreef remcoP het volgende:

[..]

Nee, de berg die ik zoek ligt nog wat verder weg
mars..
pi_116650508
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:47 schreef thettes het volgende:
Dan die onderzeese berg op de midatlantische rug?
Nee, veel verder weg
pi_116650538
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 17:47 schreef thettes het volgende:

[..]

mars..
Olympus Mons
Punten deel 2793:
4 Yankee
7 lubje25
4 outtayourleague
4 Flitspaal
4 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
5 thettes
3 Baszh
5 TitaToven
1 Symphonic
1 tomtomaat
1 remcoP
  dinsdag 11 september 2012 @ 17:50:08 #228
202546 Baszh
The Dude abides
pi_116650556
Ik gok dat er nog wel hogere zijn ergens in het universum :*
pi_116650566
Toch een beetje open voor interpretatie, deze vraag, maar daar zit ik nu niet mee :p

Waar ligt de hoogste berg gemeten vanaf het middelpunt van de aarde? (of hoe heet deze)
  dinsdag 11 september 2012 @ 17:54:49 #230
202546 Baszh
The Dude abides
pi_116650694
Ergens rond de evenaar zeker
pi_116651209
Nepal? Everest?
pi_116653234
wederom excuses voor het laat zijn, er kwam iets tussen. Maar beide niet goed. Ik accepteer ook wel het gebergte als antwoord.
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:13:11 #233
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_116653967
Dat bedoel ik nou met:
Vooral niet op D66 stemmen, want je weet gewoon niet wat je aan ze hebt. :P
pi_116655200
Het kan zowaar nog GL worden of zelfs PvdA :p

Het gebergte begint met de A, het land met de E en de naam van de berg met een C.
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:36:28 #235
111575 lubje25
pi_116655255
Andes?
pi_116655318
klopt, de Chimborazo in de Andes in Ecuador :)

Punten deel 2793:
4 Yankee
8 lubje25
4 outtayourleague
4 Flitspaal
4 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
5 thettes
3 Baszh
5 TitaToven
1 Symphonic
1 tomtomaat
1 remcoP
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:40:35 #237
111575 lubje25
pi_116655480
Wie?

dinsdag 11 september 2012 @ 19:47:14 #238
111575 lubje25
pi_116655775
tennis
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:47:48 #239
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_116655801
wilander?
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:48:31 #240
111575 lubje25
pi_116655833
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:47 schreef Flitspaal het volgende:
wilander?
landgenoot
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:48:45 #241
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_116655848
Edberg, nu je het zegt..
  dinsdag 11 september 2012 @ 19:49:19 #242
111575 lubje25
pi_116655871
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:48 schreef Flitspaal het volgende:
Edberg, nu je het zegt..
Punten deel 2793:
4 Yankee
8 lubje25
4 outtayourleague
5 Flitspaal
4 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
5 thettes
3 Baszh
5 TitaToven
1 Symphonic
1 tomtomaat
1 remcoP
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:03:38 #243
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_116656670

Naam band
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:23:36 #244
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_116657833
pi_116658291
ik snap de hint niet maar hij lijkt op die gozer van de editors, alleen wat gladder.
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:34:07 #246
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_116658452
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 20:31 schreef thettes het volgende:
ik snap de hint niet maar hij lijkt op die gozer van de editors, alleen wat gladder.
Papillon

Punten deel 2793:
4 Yankee
8 lubje25
4 outtayourleague
5 Flitspaal
4 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
6 thettes
3 Baszh
5 TitaToven
1 Symphonic
1 tomtomaat
1 remcoP
pi_116658645
Wie wordt algemeen gezien als de grootste hongaarse componist?
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:36:55 #248
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_116658677
bela bartok?
pi_116658843
Jup! :)

Punten deel 2793:
4 Yankee
8 lubje25
4 outtayourleague
6 Flitspaal
4 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
6 thettes
3 Baszh
5 TitaToven
1 Symphonic
1 tomtomaat
1 remcoP
pi_116659085
Ik dacht Lizst
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:43:58 #251
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_116659284
Colombo is de grootste stad van welk land?
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:54:24 #252
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_116660037
Eiland
  dinsdag 11 september 2012 @ 20:55:16 #253
41006 Flitspaal
De achtervolger
pi_116660091
De hoofdstad heeft een moeilijke naam, die vertaald:de gezegende versterkte stad van de groeiende overwinning betekent.
pi_116660470
Sri Lanka
- Six Feet Under
pi_116661597
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:00 schreef outtayourleague het volgende:
Sri Lanka
Punten deel 2793:
4 Yankee
8 lubje25
5 outtayourleague
6 Flitspaal
4 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
6 thettes
3 Baszh
5 TitaToven
1 Symphonic
1 tomtomaat
1 remcoP

quote:
2s.gif Op dinsdag 11 september 2012 19:13 schreef Flitspaal het volgende:
Dat bedoel ik nou met:
Vooral niet op D66 stemmen, want je weet gewoon niet wat je aan ze hebt. :P
Niet alleen D66 ;)
pi_116661748
In Everett, Washington, staat, naar volume gemeten, het grootste gebouw ter wereld. Van welk bedrijf is dit gebouw?
- Six Feet Under
  dinsdag 11 september 2012 @ 21:22:09 #257
111575 lubje25
pi_116661811
Boeing?
pi_116661926
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:22 schreef lubje25 het volgende:
Boeing?

:Y 13.3 miljoen kubieke meter

Punten deel 2793:
4 Yankee
9 lubje25
5 outtayourleague
6 Flitspaal
4 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
6 thettes
3 Baszh
5 TitaToven
1 Symphonic
1 tomtomaat
1 remcoP
- Six Feet Under
  dinsdag 11 september 2012 @ 21:29:04 #259
111575 lubje25
pi_116662222
Donna en The Wall Street shuffle zijn nummers van?
pi_116662612
Ken de nummers niet, maar jou een beetje kennende gok ik op
Steely Dan :P
- Six Feet Under
  dinsdag 11 september 2012 @ 21:36:18 #261
111575 lubje25
pi_116662655
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:35 schreef outtayourleague het volgende:
Ken de nummers niet, maar jou een beetje kennende gok ik op
Steely Dan :P
:D nope
  dinsdag 11 september 2012 @ 21:37:02 #262
111575 lubje25
pi_116662703
Dreadlock holiday
pi_116662716
jaja :P

10cc
- Six Feet Under
  dinsdag 11 september 2012 @ 21:38:11 #264
111575 lubje25
pi_116662783
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:37 schreef outtayourleague het volgende:
jaja :P

10cc
Punten deel 2793:
4 Yankee
9 lubje25
6 outtayourleague
6 Flitspaal
4 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
6 thettes
3 Baszh
5 TitaToven
1 Symphonic
1 tomtomaat
1 remcoP
pi_116662914
Brazzaville en Kinshasa zijn twee Afrikaanse hoofdsteden. Wat maakt hun beider locatie zo bijzonder?
- Six Feet Under
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 11 september 2012 @ 21:42:55 #266
39237 crew  H_T
2733
pi_116663093
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:40 schreef outtayourleague het volgende:
Brazzaville en Kinshasa zijn twee Afrikaanse hoofdsteden. Wat maakt hun beider locatie zo bijzonder?
De lengtegraad en breedtegraad zijn hetzelfde?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_116663277
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:42 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

De lengtegraad en breedtegraad zijn hetzelfde?
In de juiste richting gedacht, maar dit is niet helemmaal goed, want dan zouden ze op dezelfde plek liggen. Het zijn steden in twee verschillende landen
- Six Feet Under
pi_116663327
Ze liggen naast elkaar aan de rivier de Congo, maar ik weet niet of dit is wat je zoekt. :P
gr gr
  Moderator / KerstCrewQuizWinner dinsdag 11 september 2012 @ 21:46:02 #269
39237 crew  H_T
2733
pi_116663344
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:45 schreef outtayourleague het volgende:

[..]

In de juiste richting gedacht, maar dit is niet helemmaal goed, want dan zouden ze op dezelfde plek liggen. Het zijn steden in twee verschillende landen
Ik bedoelde (als voorbeeld) dat Kinshasa op 3 graden noord en 3 graden oost zou liggen. Voor Brazzaville dan hetzelfde, maar met andere cijfers
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_116663504
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:46 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Ik bedoelde (als voorbeeld) dat Kinshasa op 3 graden noord en 3 graden oost zou liggen. Voor Brazzaville dan hetzelfde, maar met andere cijfers
aha, maar dat is verder van de waarheid

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 21:45 schreef Quyxz_ het volgende:
Ze liggen naast elkaar aan de rivier de Congo, maar ik weet niet of dit is wat je zoekt. :P
Dit reken ik wel goed. Ze liggen niet naast elkaar, maar tegenover elkaar, op 1600m afstand van elkaar verwijderd.
Geen twee hoofdsteden ter wereld liggen zo dicht bij elkaar, Rome en Vaticaanstad niet meegerekend (maar dat laatste vind ik een flauwe vergelijking eigenlijk :P )

Punten deel 2793:
4 Yankee
9 lubje25
6 outtayourleague
6 Flitspaal
4 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
6 thettes
3 Baszh
5 TitaToven
1 Symphonic
1 tomtomaat
1 remcoP
1 Quyxz_
- Six Feet Under
pi_116664373
Een :X is een woord met een negatieve connotatie: een woord dat ongunstige associaties oproept.

:X is?
gr gr
pi_116664707
vloek?
- Six Feet Under
pi_116664816
enorme klootzak?
pi_116664859
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:02 schreef outtayourleague het volgende:
vloek?
Vraag heb ik niet goed gesteld, dus ik moet dit goed rekenen. Ik was eigenlijk op zoek naar pejoratief.

Punten deel 2793:
4 Yankee
9 lubje25
7 outtayourleague :Y
6 Flitspaal
4 ß
2 BeamofLight
1 DragonFodder
6 thettes
3 Baszh
5 TitaToven
1 Symphonic
1 tomtomaat
1 remcoP
1 Quyxz_
gr gr
pi_116664900
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:03 schreef DragonFodder het volgende:
enorme klootzak?
zo kunnen we nog wel ff doorgaan
- Six Feet Under
pi_116665092
"Wat ik geschreven heb, heb ik geschreven" zei :X volgens Johannes 19:22 toen hem werd voorgesteld het opschrift op het kruis te veranderen. Deze uitspraak typeert een probleem van veel schrijvers: ze voelen een soort innerlijke weerstand tegen veranderingen. Ze kunnen niet genoeg afstand nemen van hun eigen tekst. Daardoor komen ze moeilijk op alternatieven voor woordkeus en zinsbouw die de tekst misschien verbeteren. Dit wordt het :X -syndroom genoemd.

:X is wie?
- Six Feet Under
pi_116665485
Pontius Pilatus?
pi_116665812
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:12 schreef DragonFodder het volgende:
Pontius Pilatus?
Punten deel 2793:
4 Yankee
9 lubje25
7 outtayourleague
6 Flitspaal
4 ß
2 BeamofLight
2 DragonFodder
6 thettes
3 Baszh
5 TitaToven
1 Symphonic
1 tomtomaat
1 remcoP
1 Quyxz_
- Six Feet Under
pi_116666075

videoclip van welke song óf van welke artiest?
pi_116666111
gigi dagostino met zn cover can the riddle
pi_116666253
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:20 schreef thettes het volgende:
gigi dagostino met zn cover can the riddle
Punten deel 2793:
4 Yankee
9 lubje25
7 outtayourleague
6 Flitspaal
4 ß
2 BeamofLight
2 DragonFodder
7 thettes
3 Baszh
5 TitaToven
1 Symphonic
1 tomtomaat
1 remcoP
1 Quyxz_
pi_116666387
Van wie was dan het origineel?
pi_116666425
nik kershaw
pi_116666748
Punten deel 2793:
4 Yankee
9 lubje25
7 outtayourleague
6 Flitspaal
4 ß
2 BeamofLight
3 DragonFodder
7 thettes
3 Baszh
5 TitaToven
1 Symphonic
1 tomtomaat
1 remcoP
1 Quyxz_
pi_116666978

Logo van?
pi_116667088
yamaha
pi_116667406
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:32 schreef thettes het volgende:
yamaha
Punten deel 2793:
4 Yankee
9 lubje25
7 outtayourleague
6 Flitspaal
4 ß
2 BeamofLight
3 DragonFodder
8 thettes
3 Baszh
5 TitaToven
1 Symphonic
1 tomtomaat
1 remcoP
1 Quyxz_
pi_116667471
Wie schreef het boek 'Geert Wilders: Tovenaarsleerling'?
  dinsdag 11 september 2012 @ 22:38:56 #289
111575 lubje25
pi_116667528
hero brinkman?
pi_116667626
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 september 2012 22:38 schreef lubje25 het volgende:
hero brinkman?
Nee, een (ondertussen voormalig) UvA politicoloog.
pi_116667656
Thierry Baudet?
- Six Feet Under
pi_116667986
M.F.
pi_116668458
pi_116668851
wordt vast een 'oja' maar nu: geen idee :N
- Six Feet Under
pi_116669125
Meindert F.
pi_116669417
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 september 2012 23:01 schreef thettes het volgende:
Meindert F.
heb het helaas al opgezocht, en het belletje dat heel ver ging rinkelen bleek juist te zijn :X
- Six Feet Under
pi_116669493
Het was Meindert Fennema dus ;). Hij was wel geregeld op tv, maar het was voor mij moeilijk in te schatten hoe bekend ie hier zou zijn, omdat ik nog wel college van hem heb gehad.
Wat betekent de afkorting RIVM?
pi_116669649
rijksinstituut voor volksgezondheid en milieu
- Six Feet Under
pi_116669705
Punten deel 2793:
4 Yankee
9 lubje25
8 outtayourleague
6 Flitspaal
4 ß
2 BeamofLight
3 DragonFodder
8 thettes
3 Baszh
5 TitaToven
1 Symphonic
1 tomtomaat
1 remcoP
1 Quyxz_
pi_116669719
volgende vraag
- Six Feet Under
pi_116669739
in volgend topic
- Six Feet Under
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')