abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116597416
Hallo,

Een jaar geleden was ik erg ziek en zat ik veel thuis.Ik voelde me alleen en wilde daarom graag een kat.Toen heb ik in het asiel deze vreselijk leuke Bengaal gevonden!
Het is echt een schatje, hij was in het begin erg bang voor mensen. Ik denk zelfs dat hij mishandeld is geweest.Hij is bij mij helemaal tot bloei gekomen en komt zelfs bij me zitten als ik in mijn stoel zit en hij is heel erg speels en hij kan gewoon los naar buiten. Hij blijft ook nooit een hele dag weg maar komt gewoon weer binnen en kijken wat je aan het doen bent.

Het gaat nu beter met mijn ziekte en ik heb een hobby gevonden waardoor ik zelf helemaal opbloei.Nu kan je begrijpen dat als je voor je hobby een aantal dagen van huis bent, of wat leuks wil doen met vrienden, dat het voor de kat niet leuk is dat je zoveel weg bent.
Ik weet dat het niet eerlijk lijkt, toen ik ziek was was hij er ook voor mij... en nu het beter gaat met mij zou ik hem weg willen doen? Ik heb er zelf flink wat tijd over na moeten denken.
Maar ik heb in mijn leven eigenlijk al mijn dromen al opzij moeten zetten. Alles wat ik wilde worden en wat ik wilde doen heeft nooit echt gekund.
Dus ik ben nu gewoon in een soort state of mind dat ik nu wel wil doen wat ik eindelijk wel kan! Ik heb 5 tot 6 jaar gedwongen bij huis gezeten door mijn lichamelijke toestand. Ik weet dat het niet leuk is voor hem.
En ik ben erg gek op mijn kat, maar ik ben nog jong (23) en door mijn chronische ziekte heb ik al wat van mijn jeugd moeten missen.
Dus ik gun mijn kat een goed plekje en ik gun het mijzelf dat ik het leven kan ontdekken.
Hij is gecastreerd en gaat netjes op de bak, maar hij doet ook vaak buiten zijn behoefte!

Maar toen ik dus probeerde of hij toch wel eens een weekendje alleen kon blijven heeft hij wel eens een frustratie plasje in huis gedaan. Ik weet dat hij zijn behoefte graag buiten doet. Dus ik denk ook dat als het mogelijk was bij mij een kattenluik te plaatsen dat dat niet gebeurd zou zijn.

De ideale situatie zou zijn:
- Baasjes die vaak bij huis zijn en hoogstens 1 of 2 nachten weg in de zoveel maanden.
- Kattenluik
- Baasjes die hem respecteren met mijn gereserveerdheid (dan komt hij vanzelf naar jou toe)
- Tuin met klimmogelijkheden

Paspoort
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

link naar andere topic:
Bengaal van L. naar Gr. #2 Waar Dazzle z'n karakter laat zien

[ Bericht 3% gewijzigd door PamSwynfordDeBeaufort op 10-09-2012 12:34:08 ]
"I'm gonna shove my fist up your ass and use you as a handwarmer."
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 10 september 2012 @ 12:24:23 #2
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_116597471
Gaarne deze post doorlezen en ingevuld posten. :)
Het aanbieden van dieren in Flora & Fauna!
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Redactie Frontpage maandag 10 september 2012 @ 12:26:54 #3
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_116597546
Fotos?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_116597561
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:26 schreef JeMoeder het volgende:
Fotos?
ohja :@

lekker handig van mij. Sorry ben beetje gaar vandaag...
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 10 september 2012 @ 12:27:46 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_116597569
Oppas regelen geen optie?
Ben eigenlijk wel benieuwd naar die hobby waardoor je zo vaak van huis weg bent. :)
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_116597671
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:27 schreef Netsplitter het volgende:
Oppas regelen geen optie?
Ben eigenlijk wel benieuwd naar die hobby waardoor je zo vaak van huis weg bent. :)
Hij is dus best gereserveerd naar anderen.
Ik heb oppas die wel kan komen maar nouja dan word hij beetje bang en schiet hij onder de bank.
Dat komt niet echt het "oppassen" ten goede en word hij gefrustreerd.

ik heb dus ook in dat andere topic uitgelegd.

Er waren wat mensen die onbegrip hadden. Dat snap ik goed en is hun goedrecht.
Ik hoop dat mensen hier doorheen kunnen kijken en gewoon met een open blik de situatie kunnen bekijken :)
  Moderator maandag 10 september 2012 @ 12:32:20 #7
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_116597707
@ Netsplitter, hier staat ook veel van de discussie over deze kater: Bengaal van L. naar Gr. #2 Waar Dazzle z'n karakter laat zien

@ TS, zou je dit lijstje inderdaad nog even ingevuld in de OP willen zetten? Dank je wel :)

quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:24 schreef Netsplitter het volgende:
Gaarne deze post doorlezen en ingevuld posten. :)
Het aanbieden van dieren in Flora & Fauna!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_116597774
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:32 schreef senesta het volgende:
@ Netsplitter, hier staat ook veel van de discussie over deze kater: Bengaal van L. naar Gr. #2 Waar Dazzle z'n karakter laat zien

@ TS, zou je dit lijstje inderdaad nog even ingevuld in de OP willen zetten? Dank je wel :)

[..]

De link naar het topic stond er al :) en ik was net precies het lijstje aan het invullen.

En ohja voor netsplitter.

Ik doe middeleeuwse re-enactment.
en daarvoor ben je gewoon een heel weekend op een middeleeuws kampement. En je leeft een heel weekend middeleeuws zegmaar :)
pi_116597793
wat een mooierd
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Moderator maandag 10 september 2012 @ 12:35:23 #10
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_116597794
quote:
17s.gif Op maandag 10 september 2012 12:34 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:

[..]

De link naar het topic stond er al :) en ik was net precies het lijstje aan het invullen.
:D Oke, dan heb ik niets gezegd ;) :@
pi_116597805
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:35 schreef senesta het volgende:

[..]

:D Oke, dan heb ik niets gezegd ;) :@
:D Wel in een spoiler maar anders word het zo lang de echte geinteresseerden klikker er wel op toch :)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 10 september 2012 @ 12:36:13 #12
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_116597819
quote:
17s.gif Op maandag 10 september 2012 12:31 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:

[..]

Hij is dus best gereserveerd naar anderen.
Ik heb oppas die wel kan komen maar nouja dan word hij beetje bang en schiet hij onder de bank.
Dat komt niet echt het "oppassen" ten goede en word hij gefrustreerd.

ik heb dus ook in dat andere topic uitgelegd.

Er waren wat mensen die onbegrip hadden. Dat snap ik goed en is hun goedrecht.
Ik hoop dat mensen hier doorheen kunnen kijken en gewoon met een open blik de situatie kunnen bekijken :)
Wij hebben ook zo'n poes rond huppelen welke nieuw personeel eng vind en ook onder het bed duikt dus eerlijk gezegd vind ik dat een kul reden...
Maar goed, ik ken voor de rest de situatie niet dus kan daar voor de rest ook niet over oordelen. :)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 10 september 2012 @ 12:37:06 #13
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_116597843
quote:
17s.gif Op maandag 10 september 2012 12:34 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:

[..]

En ohja voor netsplitter.

Ik doe middeleeuwse re-enactment.
en daarvoor ben je gewoon een heel weekend op een middeleeuws kampement. En je leeft een heel weekend middeleeuws zegmaar :)
Ah ok. :)
Maar is dat zo vaak dat je daarvoor je lieveling moet opgeven?
Probeer je niet om te praten maar ik denk dat je heeeeeeul veeeeeul spijt gaat krijgen....
pi_116597849
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:36 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Wij hebben ook zo'n poes rond huppelen welke nieuw personeel eng vind en ook onder het bed duikt dus eerlijk gezegd vind ik dat een kul reden...
Maar goed, ik ken voor de rest de situatie niet dus kan daar voor de rest ook niet over oordelen. :)
Ja klopt maar oppassen is meestal om het dier in questie aandacht te geven. En als hij dan ook nog de hele tijd alleen is.... en dan ineens ook nog bang moet zijn sjah... word zijn weekend er niet leuker op.
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:37 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ah ok. :)
Maar is dat zo vaak dat je daarvoor je lieveling moet opgeven?
Probeer je niet om te praten maar ik denk dat je heeeeeeul veeeeeul spijt gaat krijgen....
Ik krijg ook heel veel spijt... maar als je ziet hoe ik e afgelopen 5 tot 6 jaar heb geleefd. Dan krijg ik er nu juist spijt van als ik het niet doe. Stress is ook niet echt goed voor mijn lichamelijke situatie. En nu ben ik weg en maak ik mij steeds zorgen van omg wat doe ik nu weer... hoe zal het met hem gaan.
En ik voel me al schuldig dat ik dan, voornamelijk in de zomermaanden is het het vaakst dat ik weg ben, weg ga.

En ik heb een relatie en ik wil dan ook wel eens onverwacht bij mijn vriend zijn even een nachtje blijven. En dan denk ik alweer van oh nee! Van het weekend moet ik ook al weg dus ik kan nu beter niet gaan want... dan zit mijn poezel te lang alleen!

En nouja mijn geluk staat zijn geluk in de weg.

En ik wil echt niet egoistisch overkomen :'(
Maar gewoon ik heb nooit in die jaren spontaan dingen kunnen doen of gewoon weg met vrienden.
Ik ben een half jaar geleden ofzo voor het eerst in zeven jaar uit geweest een nacht de kroeg in!
Ik bedoel maar...
  maandag 10 september 2012 @ 12:39:11 #15
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_116597915
niet lullig bedoelt maar als een kat uit het asiel komt en je wilt er weer afstand van doen moet je volgens mij eerst contact opnemen met het asiel, tenminste zo staat het in alle overeenkomsten die ik met asiels heb ondertekend voor katten
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_116597944
Is het niks geworden met Catch22?
pi_116598070
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:39 schreef Klonk het volgende:
niet lullig bedoelt maar als een kat uit het asiel komt en je wilt er weer afstand van doen moet je volgens mij eerst contact opnemen met het asiel, tenminste zo staat het in alle overeenkomsten die ik met asiels heb ondertekend voor katten
is gebeurd is toestemming voor :)
bedankt voor de tip
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:39 schreef Oognip het volgende:
Is het niks geworden met Catch22?
Ik heb 2 keer een dm gestuurd...
en niks gehoord ?!??
Heb dm gestuurd zojuist met de link ook naar dit topic.

Maar er zal wel even wat tijd overheen gaan dus komt vast goed!
  maandag 10 september 2012 @ 12:43:47 #18
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_116598087
quote:
17s.gif Op maandag 10 september 2012 12:43 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:

[..]

bedankt voor de tip

[..]

en niks gehoord ?!??

dan bemoei ik me er niet meer mee, wel tof beest trouwens :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_116598102
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:43 schreef Klonk het volgende:

[..]

dan bemoei ik me er niet meer mee, wel tof beest trouwens :P
! is hij ook ^^
pi_116598213
hou hem gewoon.
waarom kan je geen kattenluikje nemen?
  maandag 10 september 2012 @ 12:49:43 #21
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_116598238
quote:
17s.gif Op maandag 10 september 2012 12:43 schreef PamSwynfordDeBeaufort het volgende:

[..]

bedankt voor de tip

[..]

en niks gehoord ?!??

Ik ben het weekend niet op Fok geweest dus kon niet reageren.

Heb het thuis overlegd maar mijn wederhelft ziet een 3e kat niet zo zitten. Daarbij doen wij de katten niet naar buiten en kunnen we geen kattenluik maken. Dus het gaat helaas over.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_116598247
Cool beestje O+
Wǒ shì dá hóng, of the Eggman, of the Walrus
pi_116598252
Hey, dat is die kat wat mijn vriend en ik voor je gebracht hadden vanuit het asiel. Leuk beestje. Jammer dat ik allergisch ben en niet heel erg lang samen kan blijven met een kat om m zelf te houden. -O-

[ Bericht 2% gewijzigd door Lithia op 10-09-2012 13:01:17 ]
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
  Moderator maandag 10 september 2012 @ 12:50:43 #24
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_116598263
Maar moet hij perse naar buiten dan? En een ren of afgezette tuin?
pi_116598285
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:48 schreef okiokinl het volgende:
hou hem gewoon.
waarom kan je geen kattenluikje nemen?
Woningbouw gedoe?
Heb hier nergens een kattenluik gezien en iedereen heeft bijna een kat hier :P en ik hoor het van iedereen toen ik zei van ik neem een kattenluik: " OH! daar zal je woningbouw niet blij mee zijn!"

Maar dan nog is hij dan te vaak alleen enzo! En ik heb geen zin aan andere katten binnen! Want als ik mijn raam op de slaapkamer te ver open zet komt er zo een kat binnenlopen en in bed liggen.
En laatst zat hier zon papzak van een kat het voerbakje van Dazzle leeg te vreten toen de achterdeur openstond! En dik gevecht in de keuken en alles onder de haren van die papzak... :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')