abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116599574
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:38 schreef paddy het volgende:

[..]

Ik denk niet aan mijn geld. Ik denk aan het behouden van de werkplekken met begeleiding (waar tientallen jaren opbouwen in heeft gezeten)die deze mensen nodig hebben. Qua mijn geld maken deze besluiten geen verschil voor mij. Ze richten alleen dit soort mensen de grond in. Zorgen dat ze zich nog nuttelozer gaan voelen wanneer ze niet de juiste begeleiding krijgen, dus depressief worden. Ik ben totaal niet belangrijk in dit geval. Het gaat mij om mijn dochter en haar gelijken.
Dat bedoelde ik met 'portomonnee' te zeggen. Je stemt op wat voor jou belangrijk is.
  maandag 10 september 2012 @ 13:41:52 #202
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_116599589
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:46 schreef GSbrder het volgende:

[..]

We hebben 1,5 miljoen ambtenaren, laat daar lekker die arbeidsongeschikten bijklussen.
Sowieso moeten we nogal voorzichtig zijn met het label "arbeidsongeschikt".
Die 1,5 mln ambtenaren zìjn toch die arbeidsongeschikten? Of heb ik dat altijd verkeerd begrepen?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_116599646
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:41 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Die 1,5 mln ambtenaren zìjn toch die arbeidsongeschikten? Of heb ik dat altijd verkeerd begrepen?
Ze nemen iig niet deel aan enige vorm van een arbeidsproces.
pi_116599700
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 13:41 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik met 'portomonnee' te zeggen. Je stemt op wat voor jou belangrijk is.
Ah, oke. Nam je iets te letterlijk dus :P

SP heeft trouwens ook bepaalde punten (w.o buitenlands beleid) waar ik het niet mee eens ben (zachtjes gezegd)

Maar het welzijn van deze groep mensen gaat mij voor het welzijn van mijzelf
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_116599745
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:46 schreef paddy het volgende:

[..]

Ah, oke. Nam je iets te letterlijk dus :P

SP heeft trouwens ook bepaalde punten (w.o buitenlands beleid) waar ik het niet mee eens ben (zachtjes gezegd)

Maar het welzijn van deze groep mensen gaat mij voor het welzijn van mijzelf
Dat heb ik met de VVD en hun visie op de woningmarkt :)
pi_116599764
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:46 schreef GSbrder het volgende:

[..]

We hebben 1,5 miljoen ambtenaren, laat daar lekker die arbeidsongeschikten bijklussen.
Sowieso moeten we nogal voorzichtig zijn met het label "arbeidsongeschikt".
De gemeenten (bijvoorbeeld gemeente huizen) nemen al jaren dit soort mensen aan hoor. Maar uiteraard wel mensen die zichzelf ook redelijk kunnen bedruipen. Gaat het hier niet over. Ze willen al die opvang sluiten. Al zeggen ze dat er niet bij.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_116599925
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 13:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat heb ik met de VVD en hun visie op de woningmarkt :)
Begrijp ik ook. Ik ken veel VVD-ers (rijke familie) maar heb twee gezinnen al kunnen overtuigen niet op de VVD te stemmen dankzij deze besluiten.

Ken minder PVDA-ers, maar de gezinnen die ik ken en PVDA stemmen, zullen dat dit jaar waarschijnlijk niet meer doen, want hebben ook een kind die extra hulp nodig hebben. Zijn te druk om tv te kijken, maar print ze het verhaal wel uit en leg het ze voor.

Ik maak wel flyers die de mensen overtuigen. Ik ga ze niet zeggen op de SP te stemmen, maar uit moeten kijken, want een stem voor de PVDA en VVD is een stem tegen hun kind.
pi_116599963
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 12:40 schreef Re het volgende:
Ach we zijn het land geworden van zwart wit, zie FOK! Nuance en compassie zijn lelijke eigenachappen
Ik denk dat sommigen hier vooral erg overdrijven om hun standpunt duidelijk te maken.

Topics over Wajong lopen hier altijd op hetzelfde uit. Maar FOK! zal vast geen afspiegeling van de samenleving zijn (hoop ik althans).
pi_116600020
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:55 schreef Gewas het volgende:

[..]

Ik denk dat sommigen hier vooral erg overdrijven om hun standpunt duidelijk te maken.

Topics over Wajong lopen hier altijd op hetzelfde uit. Maar FOK! zal vast geen afspiegeling van de samenleving zijn (hoop ik althans).
Mwa, veel mensen durven irl niet alles te zeggen wat ze denken. Op forums is dat redelijk veilig
pi_116600233
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:22 schreef paddy het volgende:

[..]

Die dus volledig over het hoofd gezien. Zooals ik eerder al ergens zei; Ik ben niet in hokjes te plaatsen en de meeste partijen hebben voor mij onoverkomelijke standpunten. Ik heb besloten om oogkleppen op te doen, en alleen nog maar in het belang van mijn gehandicapte kind te stemmen.

Waarschijnlijk gaat het dan SP worden, ook al kan ik mij in heel veel van hun standpunten niet vinden. (waaronder buitenlands beleid)
Als je in het belang van je gehandicapte kind wilt stemmen en een ander buitenlandbeleid wilt dan de SP, kun je beter PvdA of GroenLinks stemmen.

Laat je in elk geval niet misleiden door de onjuiste titel van dit topic.
pi_116600286
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:06 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Als je in het belang van je gehandicapte kind wilt stemmen en een ander buitenlandbeleid wilt dan de SP, kun je beter PvdA of GroenLinks stemmen.

Laat je in elk geval niet misleiden door de onjuiste titel van dit topic.
Ik heb niet alleen naar de TT gekeken hoor. Kon je wel lezen uit mijn quotes die ik in mijn posts gebruikte
pi_116600428
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:59 schreef Kloonhommel het volgende:
Ik zal blij zijn als Wajong verdwijnt. Ik heb heel veel vrienden die daarin zitten, terwijl ze exact dezelfde handicap als ik hebben. Mijn fout was dat ik niet wist dat je die voor je 18e moest aanvragen. Sterker nog, ik hoorde er pas erover toen ik 30 was maar toen had ik al 12 jaar gewerkt in een normale baan en dus vonden ze me capabel genoeg om mee te doen in de maatschappij. Maar nu geraak ik niet eens aan een baan en zit ik in de bijstand en het ziet ernaar uit dat ik er niet snel uit zal komen. De Wajongers krijgen ook nog belastingtechnisch korting en extra geld per jaar die ik niet krijg terwijl we dezelfde kosten maken.
Jouw huidige situatie geeft aan dat de Wajong juist erg terecht is. Alleen was het in jouw geval beter geweest als je was toegelaten tot de WIA want die had je omdat je hebt gewerkt wel kunnen krijgen. Als werkende ben je gewoon altijd beter af als iemand met Wajong.

Feit is gewoon dat werkgevers vaak niet zitten te wachten op mensen met een arbeidshandicap of chronische ziekte omdat uitval hun heel veel geld kost. De politiek denkt op dat punt erg kortzichtig want die hebben juist gezorgd dat de werkgevers die kosten op hun bord krijgen. Als men eens een eerlijke regeling maakt voor ziektekosten en werkgevers niet laat opdraaien voor ziekte gevallen waar ze niets aan kunnen doen dan komt er ook meer draagvlak voor het aan het werk helpen van mensen met een arbeidshandicap.

De PvdA zet terecht in op het aan het werk helpen van mensen met Wajong maar tot dat lukt moeten ze die mensen hun uitkeringen niet gaan afpakken.
pi_116600474
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 13:54 schreef paddy het volgende:

[..]

Begrijp ik ook. Ik ken veel VVD-ers (rijke familie) maar heb twee gezinnen al kunnen overtuigen niet op de VVD te stemmen dankzij deze besluiten.

Ken minder PVDA-ers, maar de gezinnen die ik ken en PVDA stemmen, zullen dat dit jaar waarschijnlijk niet meer doen, want hebben ook een kind die extra hulp nodig hebben. Zijn te druk om tv te kijken, maar print ze het verhaal wel uit en leg het ze voor.

Ik maak wel flyers die de mensen overtuigen. Ik ga ze niet zeggen op de SP te stemmen, maar uit moeten kijken, want een stem voor de PVDA en VVD is een stem tegen hun kind.
Wie heeft jou wijsgemaakt dat een stem op de PvdA een stem tegen kinderen met een handicap is? De PvdA komt juist extra op voor gehandicapten, voor zaken als speciaal onderwijs en sociale werkplaatsen. Hun inzet op dat terrein doet zeker niet onder voor die van de SP.

Diederik Samsom heeft zelf gehandicapte dochter, de nummer 2 op de PvdA-kandidatenlijst is de lichamelijk gehandicapte Jetta Klijnsma. Je denkt toch niet serieus dat dergelijke politici plannen gaan doorvoeren die gehandicapten op achterstand zetten?

Ik weet niet wat je met die flyers van plan bent, maar verdiep je eerst nog even in de feiten voordat je onzin gaat lopen rondflyeren....

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-09-2012 14:18:41 ]
pi_116600565
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:08 schreef paddy het volgende:

Ik heb niet alleen naar de TT gekeken hoor. Kon je wel lezen uit mijn quotes die ik in mijn posts gebruikte
Bij deze de PvdA-standpunten omtrent chronisch zieken / gehandicapten en passend onderwijs:

http://www.pvda.nl/standp(...)ken+en+Gehandicapten
http://www.pvda.nl/standpunten/onderwijs/Passend+onderwijs
pi_116600691
Het CPB meldt trouwens over de PvdA plannen:
quote:
"De Wajong wordt samengevoegd met de bijstand en de uitkering voor volledig
arbeidsongeschikte jongeren wordt verhoogd."
Het lijkt mij niet dat dat slopen is.
pi_116601033
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:21 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Klopt. Ik heb in VKZ-FB dan ook bezwaar aangetekend tegen de onjuiste topictitel.
pi_116602856
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:32 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Klopt. Ik heb in VKZ-FB dan ook bezwaar aangetekend tegen de onjuiste topictitel.
Je zit op Fok...... Neem het leven niet te serieus.
  maandag 10 september 2012 @ 15:28:39 #218
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_116602897
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 15:27 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Jij ok, dus neem niet aan dat hij het te serieus neemt ;).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 10 september 2012 @ 15:36:53 #219
262 Re
Kiss & Swallow
pi_116603199
iets met 3 uitroeptekens in de TT is meestal toch niet waar dus ach...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † maandag 10 september 2012 @ 15:42:50 #220
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_116603429
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 14:21 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Volgens mij zijn vrijwel alle wajongers nu volledig arbeidsongeschikt. In de wet die niet doorgegaan is werd die groep dan in tweeën gedeeld: volledig arbeidsongeschikt en volledig en duurzaam arbeidsongeschikt. De eerste groep zou onder de algeme wet vallen, de tweede zou blijven bestaan als wajong. Veel psychische problemen bestaan er die mensen tijdelijk volledig arbeidsongeschikt maken, maar een dwarslaesie is behoorlijk duurzaam.

Ik vermoed dat ze de wajong of gaan vervangen of splitsen in groepen zoals in het concept van de wet staat.
pi_116606451
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 15:27 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Doe ik wel. Als ik post in fora als NWS, POL of VKZ, neem ik dat serieus. Voor onzin en andere bagger is er een ONZ-forum.
pi_116606698
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 16:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Doe ik wel. Als ik post in fora als NWS, POL of VKZ, neem ik dat serieus. Voor onzin en andere bagger is er een ONZ-forum.
Het feit dat TS een andere uitleg geeft aan de PvdA standpunten dan jijzelf is toch geen reden om de topictitel te veranderen.
pi_116606980
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 16:55 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Het feit dat TS een andere uitleg geeft aan de PvdA standpunten dan jijzelf is toch geen reden om de topictitel te veranderen.
Wél als het feitelijk gewoon echt onjuist is. De titel suggereert een bepaalde intentie die 180 graden haaks staat op wat de PvdA beoogt.
pi_116607392
Ik ontvang ook een wajong uitkering, wat ik niet als een reden zie om niet op de PVDA te stemmen. Sterker nog was ik wel van plan om op de PVDA te stemmen, omdat ze goede punten hebben, ook met de wajong. Uiteindelijk wilde ik toch eens weten wat nou het plan is met de wajong, dus vroeg ik aan een PVDA-er wat hun plan is. Daar kreeg ik de exacte uitleg zoals hierboven staat, heel netjes allemaal.
Beetje jammer wel dat deze jongeman al snel verviel in "jullie" taalgebruik. Dit in combinatie met de negatieve zin waarin hij de "jullie" gebruikte maakt dat ik toch op wat anders ga stemmen.

Regeling lijkt me prima verder, mijn mede wajongers die wel aan het werk kunnen moeten dat ook snel gaan doen. Aan de andere kant snap ik niet waarom er zo'n hype is dat arbeidsongeschikten, moeders en ouderen allemaal aan het werk moeten, terwijl er in mijn omgeving ook werklozen zijn zonder beperkingen die niet aan het werk komen nu.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_116608734
quote:
2s.gif Op maandag 10 september 2012 17:11 schreef Pannenkoekenmix het volgende:

Regeling lijkt me prima verder, mijn mede wajongers die wel aan het werk kunnen moeten dat ook snel gaan doen.
Mooie linkse gedachte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')