Dat bedoelde ik met 'portomonnee' te zeggen. Je stemt op wat voor jou belangrijk is.quote:Op maandag 10 september 2012 13:38 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik denk niet aan mijn geld. Ik denk aan het behouden van de werkplekken met begeleiding (waar tientallen jaren opbouwen in heeft gezeten)die deze mensen nodig hebben. Qua mijn geld maken deze besluiten geen verschil voor mij. Ze richten alleen dit soort mensen de grond in. Zorgen dat ze zich nog nuttelozer gaan voelen wanneer ze niet de juiste begeleiding krijgen, dus depressief worden. Ik ben totaal niet belangrijk in dit geval. Het gaat mij om mijn dochter en haar gelijken.
Die 1,5 mln ambtenaren zìjn toch die arbeidsongeschikten? Of heb ik dat altijd verkeerd begrepen?quote:Op maandag 10 september 2012 10:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
We hebben 1,5 miljoen ambtenaren, laat daar lekker die arbeidsongeschikten bijklussen.
Sowieso moeten we nogal voorzichtig zijn met het label "arbeidsongeschikt".
Ze nemen iig niet deel aan enige vorm van een arbeidsproces.quote:Op maandag 10 september 2012 13:41 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Die 1,5 mln ambtenaren zìjn toch die arbeidsongeschikten? Of heb ik dat altijd verkeerd begrepen?
Ah, oke. Nam je iets te letterlijk dusquote:Op maandag 10 september 2012 13:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik met 'portomonnee' te zeggen. Je stemt op wat voor jou belangrijk is.
Dat heb ik met de VVD en hun visie op de woningmarktquote:Op maandag 10 september 2012 13:46 schreef paddy het volgende:
[..]
Ah, oke. Nam je iets te letterlijk dus
SP heeft trouwens ook bepaalde punten (w.o buitenlands beleid) waar ik het niet mee eens ben (zachtjes gezegd)
Maar het welzijn van deze groep mensen gaat mij voor het welzijn van mijzelf
De gemeenten (bijvoorbeeld gemeente huizen) nemen al jaren dit soort mensen aan hoor. Maar uiteraard wel mensen die zichzelf ook redelijk kunnen bedruipen. Gaat het hier niet over. Ze willen al die opvang sluiten. Al zeggen ze dat er niet bij.quote:Op maandag 10 september 2012 10:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
We hebben 1,5 miljoen ambtenaren, laat daar lekker die arbeidsongeschikten bijklussen.
Sowieso moeten we nogal voorzichtig zijn met het label "arbeidsongeschikt".
Begrijp ik ook. Ik ken veel VVD-ers (rijke familie) maar heb twee gezinnen al kunnen overtuigen niet op de VVD te stemmen dankzij deze besluiten.quote:Op maandag 10 september 2012 13:47 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat heb ik met de VVD en hun visie op de woningmarkt
Ik denk dat sommigen hier vooral erg overdrijven om hun standpunt duidelijk te maken.quote:Op maandag 10 september 2012 12:40 schreef Re het volgende:
Ach we zijn het land geworden van zwart wit, zie FOK! Nuance en compassie zijn lelijke eigenachappen
Mwa, veel mensen durven irl niet alles te zeggen wat ze denken. Op forums is dat redelijk veiligquote:Op maandag 10 september 2012 13:55 schreef Gewas het volgende:
[..]
Ik denk dat sommigen hier vooral erg overdrijven om hun standpunt duidelijk te maken.
Topics over Wajong lopen hier altijd op hetzelfde uit. Maar FOK! zal vast geen afspiegeling van de samenleving zijn (hoop ik althans).
Als je in het belang van je gehandicapte kind wilt stemmen en een ander buitenlandbeleid wilt dan de SP, kun je beter PvdA of GroenLinks stemmen.quote:Op maandag 10 september 2012 13:22 schreef paddy het volgende:
[..]
Die dus volledig over het hoofd gezien. Zooals ik eerder al ergens zei; Ik ben niet in hokjes te plaatsen en de meeste partijen hebben voor mij onoverkomelijke standpunten. Ik heb besloten om oogkleppen op te doen, en alleen nog maar in het belang van mijn gehandicapte kind te stemmen.
Waarschijnlijk gaat het dan SP worden, ook al kan ik mij in heel veel van hun standpunten niet vinden. (waaronder buitenlands beleid)
Ik heb niet alleen naar de TT gekeken hoor. Kon je wel lezen uit mijn quotes die ik in mijn posts gebruiktequote:Op maandag 10 september 2012 14:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Als je in het belang van je gehandicapte kind wilt stemmen en een ander buitenlandbeleid wilt dan de SP, kun je beter PvdA of GroenLinks stemmen.
Laat je in elk geval niet misleiden door de onjuiste titel van dit topic.
Jouw huidige situatie geeft aan dat de Wajong juist erg terecht is. Alleen was het in jouw geval beter geweest als je was toegelaten tot de WIA want die had je omdat je hebt gewerkt wel kunnen krijgen. Als werkende ben je gewoon altijd beter af als iemand met Wajong.quote:Op maandag 10 september 2012 12:59 schreef Kloonhommel het volgende:
Ik zal blij zijn als Wajong verdwijnt. Ik heb heel veel vrienden die daarin zitten, terwijl ze exact dezelfde handicap als ik hebben. Mijn fout was dat ik niet wist dat je die voor je 18e moest aanvragen. Sterker nog, ik hoorde er pas erover toen ik 30 was maar toen had ik al 12 jaar gewerkt in een normale baan en dus vonden ze me capabel genoeg om mee te doen in de maatschappij. Maar nu geraak ik niet eens aan een baan en zit ik in de bijstand en het ziet ernaar uit dat ik er niet snel uit zal komen. De Wajongers krijgen ook nog belastingtechnisch korting en extra geld per jaar die ik niet krijg terwijl we dezelfde kosten maken.
Wie heeft jou wijsgemaakt dat een stem op de PvdA een stem tegen kinderen met een handicap is? De PvdA komt juist extra op voor gehandicapten, voor zaken als speciaal onderwijs en sociale werkplaatsen. Hun inzet op dat terrein doet zeker niet onder voor die van de SP.quote:Op maandag 10 september 2012 13:54 schreef paddy het volgende:
[..]
Begrijp ik ook. Ik ken veel VVD-ers (rijke familie) maar heb twee gezinnen al kunnen overtuigen niet op de VVD te stemmen dankzij deze besluiten.
Ken minder PVDA-ers, maar de gezinnen die ik ken en PVDA stemmen, zullen dat dit jaar waarschijnlijk niet meer doen, want hebben ook een kind die extra hulp nodig hebben. Zijn te druk om tv te kijken, maar print ze het verhaal wel uit en leg het ze voor.
Ik maak wel flyers die de mensen overtuigen. Ik ga ze niet zeggen op de SP te stemmen, maar uit moeten kijken, want een stem voor de PVDA en VVD is een stem tegen hun kind.
Bij deze de PvdA-standpunten omtrent chronisch zieken / gehandicapten en passend onderwijs:quote:Op maandag 10 september 2012 14:08 schreef paddy het volgende:
Ik heb niet alleen naar de TT gekeken hoor. Kon je wel lezen uit mijn quotes die ik in mijn posts gebruikte
Het lijkt mij niet dat dat slopen is.quote:"De Wajong wordt samengevoegd met de bijstand en de uitkering voor volledig
arbeidsongeschikte jongeren wordt verhoogd."
Klopt. Ik heb in VKZ-FB dan ook bezwaar aangetekend tegen de onjuiste topictitel.quote:Op maandag 10 september 2012 14:21 schreef Wespensteek het volgende:
Het CPB meldt trouwens over de PvdA plannen:
[..]
Het lijkt mij niet dat dat slopen is.
Je zit op Fok...... Neem het leven niet te serieus.quote:Op maandag 10 september 2012 14:32 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb in VKZ-FB dan ook bezwaar aangetekend tegen de onjuiste topictitel.
Jij ok, dus neem niet aan dat hij het te serieus neemtquote:Op maandag 10 september 2012 15:27 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Je zit op Fok...... Neem het leven niet te serieus.
Volgens mij zijn vrijwel alle wajongers nu volledig arbeidsongeschikt. In de wet die niet doorgegaan is werd die groep dan in tweeën gedeeld: volledig arbeidsongeschikt en volledig en duurzaam arbeidsongeschikt. De eerste groep zou onder de algeme wet vallen, de tweede zou blijven bestaan als wajong. Veel psychische problemen bestaan er die mensen tijdelijk volledig arbeidsongeschikt maken, maar een dwarslaesie is behoorlijk duurzaam.quote:Op maandag 10 september 2012 14:21 schreef Wespensteek het volgende:
Het CPB meldt trouwens over de PvdA plannen:
[..]
Het lijkt mij niet dat dat slopen is.
Doe ik wel. Als ik post in fora als NWS, POL of VKZ, neem ik dat serieus. Voor onzin en andere bagger is er een ONZ-forum.quote:Op maandag 10 september 2012 15:27 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Je zit op Fok...... Neem het leven niet te serieus.
Het feit dat TS een andere uitleg geeft aan de PvdA standpunten dan jijzelf is toch geen reden om de topictitel te veranderen.quote:Op maandag 10 september 2012 16:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Doe ik wel. Als ik post in fora als NWS, POL of VKZ, neem ik dat serieus. Voor onzin en andere bagger is er een ONZ-forum.
Wél als het feitelijk gewoon echt onjuist is. De titel suggereert een bepaalde intentie die 180 graden haaks staat op wat de PvdA beoogt.quote:Op maandag 10 september 2012 16:55 schreef Ravvie het volgende:
[..]
Het feit dat TS een andere uitleg geeft aan de PvdA standpunten dan jijzelf is toch geen reden om de topictitel te veranderen.
Mooie linkse gedachte.quote:Op maandag 10 september 2012 17:11 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Regeling lijkt me prima verder, mijn mede wajongers die wel aan het werk kunnen moeten dat ook snel gaan doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |