abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116597528
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:20 schreef paddy het volgende:

[..]

Het is een partij die niet op wil draaien voor de gevolgen die het kan hebben. En in deze tijden dewerknemer die wel kan werken vervangen gaat worden door een gehandicapte werknemer ...want werkgever strijkt subsidie op. Roze wolk politiek dus...ten koste van werknemer en deze mensen
Is dat echt reëel, wat je hier schetst?
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_116597548
ik kan ook nog wel een voorbeeldje noemen over het misbruiken van subsidies aan bedrijven.
Zo'n 12 jaar geleden wilde ik graag (opnieuw) gaan werken. De kinderen waren oud genoeg.
Er was echter één probleem, ik was een zogenaamde arbeidsgehandicapte. Nu bestond daar een mooie regeling voor. Een werkgever kreeg 5 jaar lang subsidie en de garantie dat bij ziekte van die arbeidsgehandicapte hij 100% vergoeding kreeg. Bovendien was ik ook nog eens een herintreder, wat ook weer subsidie opleverde. Werkgever zei letterlijk tegen mij, zonder die subsidies had ik het niet aangedurfd. Mooi deal toch!!
Ik blij dat ik weer kon/mocht gaan werken. Werkgever blij met iemand die wist wat het werk inhield :)
Alleen, die werkgever heeft nooit iets van die subsidie aan mij besteed. Die gingen gewoon lekker in zijn zak. Hij heeft nog geprobeerd mijn ziektewetuitkering (operatie was helaas toch weer nodig) te korten, maar daar heb ik tegen geprotesteerd omdat hij die 100% vergoed kreeg.
Ik heb het bij dat bedrijf 11 jaar volgehouden, omdat ik het werk zelf ontzettend graag deed. Het heeft me wel geleerd dat werkgever zakkenvullers zijn. Zolang je 300% inzet kunt laten zien, is het goed. Val je terug naar 200% dan beginnen de problemen al :r
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
pi_116597588
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:26 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Is dat echt reëel, wat je hier schetst?
Is al aan de gang hoor. Bewijzen zijn er irl in overvloed. Zie voorbeeld die ik heb gegeven. Ik praat dus echt uit ervaring, want door dochter ken ik meerdere gevallen.

Bij een afvalbedrijf ging het gruwelijk fout trouwens. Die is ook ontslagen want collega's waren zelf te druk om op hem te letten, en chef had er geen zin in
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_116597598
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:19 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Ach, je moet het veel mensen hier niet kwalijk nemen. Geloof dat een aanzienlijk deel van de fanatieke VVD'ers hier nog student is zonder enig recht van spreken of al te diepgaande kennis van het werkelijke leven en al wat het een mens schenken kan.
Dat is wat ik al weken denk, bij het lezen hier
pi_116597635
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:28 schreef paddy het volgende:

[..]

Is al aan de gang hoor. Bewijzen zijn er irl in overvloed. Zie voorbeeld die ik heb gegeven. Ik praat dus echt uit ervaring, want door dochter ken ik meerdere gevallen
Aparte bedrijfsvoering dan.

Maar stoethaspels heb je overal. Maar als dat echt een reëel gevaar is, dan schiet niemand er iets mee op nee :)
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
  Admin maandag 10 september 2012 @ 12:31:33 #156
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_116597680
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:09 schreef AldoTheApache het volgende:
Wajong :')

Mensen die in de Wajong hebben per maand meer geld over, dan een student die alles bijleent :')
Ja en dat is ook alles wat ie heeft, de hele rest van z'n leven.
Sukkel.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_116597706
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:30 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Aparte bedrijfsvoering dan.

Maar stoethaspels heb je overal. Maar als dat echt een reëel gevaar is, dan schiet niemand er iets mee op nee :)
Die stoethaspels doen wat ze kunnen...dus naar vermogen. Alleen is de begeleiding weg, dus kan niemand ze meer remmen of sturen. Collega's kunnen die begeleiding echt niet vervangen zonder hun eigen werk tekort te doen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_116597727
Ow, en een andere mod gaat naar dit topic kijken. Ben in dit topic even geen mod :)
  Admin maandag 10 september 2012 @ 12:33:22 #159
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_116597737
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 09:37 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Ik kan me zo voorstellen dat voor sommige Wajongers niet ieder baanaanbod een redelijk aanbod is. In hoeverre houdt men hier rekening mee?

Want als het idee is "je gaat maar werken", dan kun je net zo goed de hele Wajong opheffen natuurlijk. Kun je die sneaky motherfuckers vanuit de bijstand verplicht laten schoffelen. Wat denkt dat schorem wel nie?
Ze krijgen nieteens een werkaanbod in veel gevallen :')
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

pi_116597743
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:32 schreef paddy het volgende:

[..]

Die stoethaspels doen wat ze kunnen...dus naar vermogen. Alleen is de begeleiding weg, dus kan niemand ze meer remmen of sturen. Collega's kunnen die begeleiding echt niet vervangen zonder hun eigen werk tekort te doen.
Met stoethaspels doel ik op werkgevers die om wat subsidie op te strijken volwaardige krachten laten vallen ten faveure van... minder volwaardige krachten.
pi_116597759
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:24 schreef paddy het volgende:

[..]

Het gaat hier NIET over werklui volk, maar gehandicapten die al ergens werken (zien ze als niet-werkenden/patiënten) , maar die worden dus van hun werkplekken met begeleiding weggehaald om als slaaf te dienen voor werkgever. Uiteraard is het veel goedkoper naar verhouding voor werkgever in deze tijd waar bedrijven hun hoofd al moeilijk boven water kunnen houden. En de begeleiding is niet tot nauwelijks aanwezig, want moet door (normale) collega;s gedaan worden (TPG voorbeeld)
Ik weet dat het hier niet over werklui volk gaat. Maar daar wordt door veel Fok!ers geen onderscheid in gemaakt. Iedereen met enige vorm van uitkering is bij hen werklui tuig..
pi_116597765
quote:
10s.gif Op maandag 10 september 2012 12:33 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ze krijgen nieteens een werkaanbod in veel gevallen :')
Nee, maar stel dat. Effe een stukje meegaan in allerhande utopische denkbeelden is vaak de snelste manier ze te ontkrachten.
  Admin maandag 10 september 2012 @ 12:35:57 #163
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_116597811
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:28 schreef paddy het volgende:

[..]

Is al aan de gang hoor. Bewijzen zijn er irl in overvloed. Zie voorbeeld die ik heb gegeven. Ik praat dus echt uit ervaring, want door dochter ken ik meerdere gevallen.

Bij een afvalbedrijf ging het gruwelijk fout trouwens. Die is ook ontslagen want collega's waren zelf te druk om op hem te letten, en chef had er geen zin in
Tel daarbij het versoepelde ontslagbeleid et voila.
"oooooh maar dat is alleen maar goed hoor die versoepeling, zulke dingen doen werkgevers vast niet'

Ik hoor het ze hier nog zeggen.

pi_116597894
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:17 schreef paddy het volgende:

[..]

Nog meer onzekerheid. Wanneer je nl de werkplekken weghaalt (gaat om tientallenjaren opbouwen) is er geen weg terug. Zoals ik eerder al zei....stopt de subsidie aan werkgevers, stopt ook de welwillendheid van de meeste werkgevers (terecht) en belanden deze mensen met behoud van wajong weer zoals vroeger achter de geraniums of in dagopvang bij de zwaardere gehandicapten.

Ik was juist enorm blij dat mijn dochter bij een bedrijf aan de slag kon waar de begeleiding bij aanwezig was.
Aha. En de mensen in de Wajong die dus nog redelijk 'normaal' zijn - om het zo maar te zeggen want die kunnen dus wel werken met begeleiding - kunnen écht niet ergens alleen werken? Er moet perse begeleiding zijn. Maar waarom is dat? Om te stimuleren of omdat het niet begrepen wordt?

Wat je misschien kunt doen is zulke jongeren werk geven waarbij je niet veel hoeft na te denken en waar je dus ook geen begeleiding voor nodig hebt (lijkt mij?). Schoonmaken ofzo (maar dat is ook weer kut om te doen). Of in de zorg: dat is weer nodig en volgens mij hoef je daar ook niet super intelligent voor te zijn. En dan doel ik niet op de verzorgende taken want daar heb je weer diploma's voor nodig maar meer de activiteiten, individuele aandacht voor de cliënt, etc. Ja, je moet goed met mensen om kunnen gaan. Dat is ook wel weer zo. Maar als je lief bent van jezelf lijkt mij dat ook weer geen probleem.

Maar misschien is het wel fucking dom wat ik nu zeg. :+
  maandag 10 september 2012 @ 12:40:01 #165
262 Re
Kiss & Swallow
pi_116597951
Ach we zijn het land geworden van zwart wit, zie FOK! Nuance en compassie zijn lelijke eigenachappen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Admin maandag 10 september 2012 @ 12:40:06 #166
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_116597956
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:38 schreef Ziba het volgende:

[..]

Aha. En de mensen in de Wajong die dus nog redelijk 'normaal' zijn - om het zo maar te zeggen want die kunnen dus wel werken met begeleiding - kunnen écht niet ergens alleen werken? Er moet perse begeleiding zijn. Maar waarom is dat? Om te stimuleren of omdat het niet begrepen wordt?

Wat je misschien kunt doen is zulke jongeren werk geven waarbij je niet veel hoeft na te denken en waar je dus ook geen begeleiding voor nodig hebt (lijkt mij?). Schoonmaken ofzo (maar dat is ook weer kut om te doen). Of in de zorg: dat is weer nodig en volgens mij hoef je daar ook niet super intelligent voor te zijn. Ja, je moet goed met mensen om kunnen gaan. Dat is ook wel weer zo. Maar als je lief bent van jezelf lijkt mij dat ook weer geen probleem.

Ben blij dat je het zelf zegt ^O^

pi_116597969
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:38 schreef Ziba het volgende:

[..]

Wat je misschien kunt doen is zulke jongeren werk geven waarbij je niet veel hoeft na te denken en waar je dus ook geen begeleiding voor nodig hebt (lijkt mij?). Schoonmaken ofzo (maar dat is ook weer kut om te doen). Of in de zorg: dat is weer nodig en volgens mij hoef je daar ook niet super intelligent voor te zijn. Ja, je moet goed met mensen om kunnen gaan. Dat is ook wel weer zo. Maar als je lief bent van jezelf lijkt mij dat ook weer geen probleem.

Misschien, misschien niet. Mensen verplicht allerlei kutklussen laten doen op fulltime basis lijkt me persoonlijk niet nodig, maar je mag best iets verwachten van iemand die het werk in principe kan doen.
  Admin maandag 10 september 2012 @ 12:40:45 #168
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_116597973
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 12:40 schreef Re het volgende:
Ach we zijn het land geworden van zwart wit, zie FOK! Nuance en compassie zijn lelijke eigenachappen
Dat is niet van FOK! alleen, kijk eens om je heen. Compassie, menselijkheid zijn hele vieze woorden geworden.

pi_116597981
quote:
1s.gif Op maandag 10 september 2012 12:40 schreef Re het volgende:
Meer onbegrepen.

Dat krijg je als je uit een heel beschermde omgeving komt.
  Admin maandag 10 september 2012 @ 12:41:32 #170
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_116598000
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:40 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Misschien, misschien niet. Mensen verplicht allerlei kutklussen laten doen op fulltime basis lijkt me persoonlijk niet nodig, maar je mag best iets verwachten van iemand die het werk in principe kan doen.
Ik ga het nog één keer zeggen oké?
MAAR DAT WERK KRIJGEN ZE NIET!

pi_116598036
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:33 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Met stoethaspels doel ik op werkgevers die om wat subsidie op te strijken volwaardige krachten laten vallen ten faveure van... minder volwaardige krachten.
Vreemd genoeg begrijp ik de werkgevers wel. Het is meer dat ik niet begrijp dat mensen niet zien dat met deze regeling enorm veel banen op het spel komen te staan. Bijna elk werk is vervangbaar voor iemand die een wajong ontvangt. Gehandicapten hebben echt niet altijd een achterstand...zijn alleen door handicap minder productief...Alleen dat verschil ziet de PVDA en VVD niet. Denken ook niet na over de gevolgen wanneer subsidie stopt of mijnder gaat worden voor werkgevers, want bedrijven moeten zichzelf maar redden.

Ik maak mij dus enorm zorgen en zou nu zelfs nog op extreem links of rechts stemmen wanneer ik mijn kind in de toekomst vertrouwd kan achterlaten op deze aardkloot.

Ik weet alleen niet meer welke partij.
  maandag 10 september 2012 @ 12:42:41 #172
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_116598044
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 11:28 schreef Wespensteek het volgende:

Overigens zijn de PvdA plannen helemaal niet zo slecht tenzij ze Wajong en bijstand samenvoegen op een manier dat inkomens van partners gaan meetellen bij de Wajong. Ook jong gehandicapten willen wel eens samenwonen en dan wordt de financiele drempel erg groot.
QFT
pi_116598052
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:41 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik ga het nog één keer zeggen oké?
MAAR DAT WERK KRIJGEN ZE NIET!
Rustig aan, ik zeg net toch dat ik alleen maar even meega in een utopische voorstelling van zaken?

[ Bericht 0% gewijzigd door Ferdo op 10-09-2012 13:19:06 (Je kunt je medemensen ook wel normaal aanspreken..) ]
  maandag 10 september 2012 @ 12:43:09 #174
262 Re
Kiss & Swallow
pi_116598059
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:41 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Meer onbegrepen.

Dat krijg je als je uit een heel beschermde omgeving komt.
Onbegrepen? Wat lul je nou?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_116598066
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 12:40 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ben blij dat je het zelf zegt ^O^
Hoef je toch ook niet intelligent voor te zijn? Over het verzorgende aspect weet ik niet want daar heb je diploma's voor nodig en het lijkt mij zwaar. Ik heb het echt specifiek over activiteiten met cliënten (individuele aandacht maar misschien ook groepsactiviteiten). Daar heb je ook vrijwilligers voor dus waarom kan iemand die niet super slim is maar wel heel sociaal is zoiets niet doen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')