Laat hem nou maar. Deze menear vind alles ok, iedereen mag kapotgaan, zelfs als je aantoonbaar niet kan werken. Dat hij inhoudelijk niet op de door anderen aangedragen punten wil ingaan, maar alleen 'shagroker coño lui vetzak dikvreters" roept zegt daarover al genoeg. Verder noemt hij mij een wajonger omdat ik een ander standpunt heb en dus in zijn broodkater filosofie pas. Met deze man is geen inhoudelijke discussie te voeren.quote:Op maandag 10 september 2012 09:56 schreef Doodloper het volgende:
[..]
Ik doelde dan ook op mensen die echt niet KUNNEN werken. Mensen die ook maar een beetje wat kunnen doen die moeten dat ook gewoon doen, en wat ze daarmee verdienen moet gekort worden op de uitkering uiteraard.
Dan moet dat worden aangepast lijkt me zo; zelf werken ipv handje ophouden moet altijd aangemoedigd worden ipv ontmoedigd.quote:Op maandag 10 september 2012 09:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dan hou je netto minder over dan als je niet zou werken, dat is helaas zo.
(vergeet niet dat niet iedere wajonger 100% is afgekeurd)
quote:Op maandag 10 september 2012 09:55 schreef Dvm86 het volgende:
Overigens is de Wajong natuurlijk maar van minuscuul belang. De vieze politici moeten zich eerst eens gaan bezigen met het berechten van de veroorzakers van deze crisis: de bankiers en omgekochte politici die de regelgeving in met name de VS versoepelde in plaats van te beginnen met graaien bij de zwakkeren in deze samenleving
Dat gaat helaas nooit gebeuren en daar hoor je de gemiddelde VVD'er ook niet over omdat 99% in Nederland geen flauw benul heeft dat de schuldigen van deze crisis ongestraft doorgaan met zelfverrijking op kosten van de samenleving.
Ik denk dat we het grotendeels wel eens zijn. Wat je dan kunt doen, zijn twee dingen:quote:Op maandag 10 september 2012 09:52 schreef Dvm86 het volgende:
[..]
Ik ben tegen elke vorm van gesubsidieerde arbeid en nog meer tegen overheidssubsidie die mensen stimuleert om thuis op hun kont te zitten. Ik durf te wedden dat het gros van de ''arbeidsongeschikten'' plots weer kunnen werken als dergelijke regelingen maar genoeg versoberd worden. Maar nee, men wilt niet in kassen of de schoonmaak werken.
Uiteraard is er een groep die echt niet kan werken en gewoon het recht op zo'n uitkering moeten behouden. Helaas is het huidige systeem veel te gevoelig voor misbruik. Ik ken verschillende mensen die van diverse soorten uitkeringen misbruik maken terwijl ik vind dat alleen de echt zwakke hier recht op hebben.
Veel mensen zien zichzelf alleen te graag als zwak en daar moet zo spoedig mogelijk een einde aankomen. Ontopic: Wajong moet afhankelijk gemaakt worden van de woonsituatie net als bij de stufi.
Thanks.quote:Op maandag 10 september 2012 10:04 schreef Netsplitter het volgende:
Zo, bezem is er doorheen gehaald.
Normaal reageren of wegblijven.
Dat lijkt mij aan de thuissituatie te liggen.quote:Op maandag 10 september 2012 10:21 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Thanks.
Waar ik dus voor ben is Wajong uitkering naar de leefsituatie van de Wajonger. Een thuiswoner kan rondkomen met honderden euros per maand minder, vanwege het lager zijn van de maandelijkse vaste lasten.
Tevens moet het voor werkgevers gemakkelijker worden een Wajonger in loondienst te nemen, waardoor de uitkering kan komen te vervallen en zowel de overheid, als de Wajonger hier beter van worden.
Die verplichting om 5% gehandicapten in dienst te hebben is natuurlijk te zot voor woorden. Bedrijven gaan dwingen hun personeelsbeleid aan te passen is gewoon een dictatuur in verkapte vorm.quote:Op maandag 10 september 2012 10:02 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik denk dat we het grotendeels wel eens zijn. Wat je dan kunt doen, zijn twee dingen:
1) Gericht beleid om de situatie te veranderen -> PvdA (zie voorstellen in de OP)
2) Niks doen, mensen aan hun lot overlaten -> VVD (grofweg)
Volgen we de VVD-lijn, dan weten we zo goed als zeker dat er een groep jonge mensen blijft die hun hand (terecht of onterecht) ophoudt. Ik ben van mening dat er gericht beleid nodig is om die groep juist aan het werk te krijgen. Temeer omdat we deze arbeidskrachten in de nabije toekomst heel hard nodig gaan hebben, zo gauw meer babyboomers met pensioen zijn.
Als je nu in deze groep investeert en hun afstand tot de arbeidsmarkt verkleint, heb je straks, over pakweg 10 jaar, veel minder problemen om die mensen te laten werken. Nu niks doen en die groep aan de kant schuiven, is verwaarlozing. En het zorgt voor een groep mensen die tegen die tijd nauwelijks nog inzetbaar is. En dat moet dan weer met goedkope krachten uit het buitenland worden opgelost zeker?
Een uitkering staat niet gelijk aan schulden. Schulden hoeft de staat niet te vergoeden, dat is een ridicule gedachte.quote:Op maandag 10 september 2012 10:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat lijkt mij aan de thuissituatie te liggen.
Als je 2 werkende ouders hebt zonder schulden ja wellicht dan wel.
Als 1 niet werkende ouder hebt met een bijstands uitkering of andere uitkering zoals WIA etc, zou je er absoluut niet meer van rond kunnen komen.
Helemaal mee eens.quote:Op maandag 10 september 2012 10:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die verplichting om 5% gehandicapten in dienst te hebben is natuurlijk te zot voor woorden. Bedrijven gaan dwingen hun personeelsbeleid aan te passen is gewoon een dictatuur in verkapte vorm.
Uiteraard, dat is natuurlijk het hele gedachtengoed, de staat weet wat goed voor je is, de bedrijven zijn evil.quote:Op maandag 10 september 2012 10:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die verplichting om 5% gehandicapten in dienst te hebben is natuurlijk te zot voor woorden. Bedrijven gaan dwingen hun personeelsbeleid aan te passen is gewoon een dictatuur in verkapte vorm.
Bedrijven moeten niet zeuren. Ze staan vooraan als er wat subsidie valt los te peuteren en staan niet buiten de maatschappij.quote:Op maandag 10 september 2012 10:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat is er eng aan?quote:Op maandag 10 september 2012 10:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Uiteraard, dat is natuurlijk het hele gedachtengoed, de staat weet wat goed voor je is, de bedrijven zijn evil.
Nou zijn bedrijven echt niet altijd heilig uiteraard, maar alles op laten lossen door de staat is gewoon eng.
Omdat je daarmee een totaal onhankelijk schapenvolk creeert dat nooit meer ergens zelf verantwoordelijk voor is.quote:
Nee maar als je ouders je niet kunnen onderhouden, of zelf heel weinig inkomen hebben.quote:Op maandag 10 september 2012 10:30 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Een uitkering staat niet gelijk aan schulden. Schulden hoeft de staat niet te vergoeden, dat is een ridicule gedachte.
[..]
Helemaal mee eens.
Bron?quote:Op maandag 10 september 2012 10:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat je daarmee een totaal onhankelijk schapenvolk creeert dat nooit meer ergens zelf verantwoordelijk voor is.
Heb je nog iets te kiezen. Als slaaf van het kapitaal valt er weinig te kiezen.quote:Klinkt leuk voor het luie deel van de bevolking, maar uiteindelijk zal je een slaaf van de overheid worden.
Daarbij is het natuurlijk waanzin om te stellen dat deze verplicht aangenomen untermenschen volwaardig mee zouden doen. Dit is puur besparen.quote:Op maandag 10 september 2012 10:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Na deze zin kan ik je toch onmogelijk nog serieus nemen? Arbeidsgehandicapten als een nazi (ja, want die deden dat, nu niet met Godwin aankomen) untermenschen noemen?quote:Op maandag 10 september 2012 10:37 schreef NotYou het volgende:
[..]
Daarbij is het natuurlijk waanzin om te stellen dat deze verplicht aangenomen untermenschen volwaardig mee zouden doen. Dit is puur besparen.
Het alternatief is een onbemiddelbare groep werklozen en het invliegen van goedkope arbeidskrachten uit het buiten. Ik investeer liever in mensen die nu in Nederland zijn. En zeker de grotere bedrijven kunnen daar best een steentje aan bijdragen.quote:Op maandag 10 september 2012 10:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat slaat uiteraard ook gewoon nergens op.quote:Op maandag 10 september 2012 10:42 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Na deze zin kan ik je toch onmogelijk nog serieus nemen? Arbeidsgehandicapten als een nazi (ja, want die deden dat, nu niet met Godwin aankomen) untermenschen noemen?
Dat is de benadering van hen door het PvdA programma, hoe mooi ze dat ook verpakt hebben in tegenovergesteld klinkende woorden.quote:Op maandag 10 september 2012 10:42 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Na deze zin kan ik je toch onmogelijk nog serieus nemen? Arbeidsgehandicapten als een nazi (ja, want die deden dat, nu niet met Godwin aankomen) untermenschen noemen?
Dat zeg ik, dictatorschap.quote:Op maandag 10 september 2012 10:32 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Bedrijven moeten niet zeuren. Ze staan vooraan als er wat subsidie valt los te peuteren en staan niet buiten de maatschappij.
Maak er nou geen karikatuur van. De staat lost niet "alles" op, de staat stuurt bij op een specifiek terrein. En dat is beter dan marktwerking en alles aan bedrijven overlaten, want dan zijn mensen met een arbeidshandicap volledig kansloos.quote:Op maandag 10 september 2012 10:32 schreef HeatWave het volgende:
Uiteraard, dat is natuurlijk het hele gedachtengoed, de staat weet wat goed voor je is, de bedrijven zijn evil.
Nou zijn bedrijven echt niet altijd heilig uiteraard, maar alles op laten lossen door de staat is gewoon eng.
Inhoudsloos gelul over vrijheid. As usual.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |