abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage maandag 10 september 2012 @ 09:58:34 #76
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_116593685
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 09:56 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Ik doelde dan ook op mensen die echt niet KUNNEN werken. Mensen die ook maar een beetje wat kunnen doen die moeten dat ook gewoon doen, en wat ze daarmee verdienen moet gekort worden op de uitkering uiteraard.
Laat hem nou maar. Deze menear vind alles ok, iedereen mag kapotgaan, zelfs als je aantoonbaar niet kan werken. Dat hij inhoudelijk niet op de door anderen aangedragen punten wil ingaan, maar alleen 'shagroker coño lui vetzak dikvreters" roept zegt daarover al genoeg. Verder noemt hij mij een wajonger omdat ik een ander standpunt heb en dus in zijn broodkater filosofie pas. Met deze man is geen inhoudelijke discussie te voeren.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 10 september 2012 @ 09:58:56 #77
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_116593691
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:58 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dan hou je netto minder over dan als je niet zou werken, dat is helaas zo.
(vergeet niet dat niet iedere wajonger 100% is afgekeurd)
Dan moet dat worden aangepast lijkt me zo; zelf werken ipv handje ophouden moet altijd aangemoedigd worden ipv ontmoedigd.
We zullen zien, zei de blinde.
pi_116593719
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:55 schreef Dvm86 het volgende:
Overigens is de Wajong natuurlijk maar van minuscuul belang. De vieze politici moeten zich eerst eens gaan bezigen met het berechten van de veroorzakers van deze crisis: de bankiers en omgekochte politici die de regelgeving in met name de VS versoepelde in plaats van te beginnen met graaien bij de zwakkeren in deze samenleving

Dat gaat helaas nooit gebeuren en daar hoor je de gemiddelde VVD'er ook niet over omdat 99% in Nederland geen flauw benul heeft dat de schuldigen van deze crisis ongestraft doorgaan met zelfverrijking op kosten van de samenleving.
:Y
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
pi_116593746
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 09:52 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Ik ben tegen elke vorm van gesubsidieerde arbeid en nog meer tegen overheidssubsidie die mensen stimuleert om thuis op hun kont te zitten. Ik durf te wedden dat het gros van de ''arbeidsongeschikten'' plots weer kunnen werken als dergelijke regelingen maar genoeg versoberd worden. Maar nee, men wilt niet in kassen of de schoonmaak werken.

Uiteraard is er een groep die echt niet kan werken en gewoon het recht op zo'n uitkering moeten behouden. Helaas is het huidige systeem veel te gevoelig voor misbruik. Ik ken verschillende mensen die van diverse soorten uitkeringen misbruik maken terwijl ik vind dat alleen de echt zwakke hier recht op hebben.

Veel mensen zien zichzelf alleen te graag als zwak en daar moet zo spoedig mogelijk een einde aankomen. Ontopic: Wajong moet afhankelijk gemaakt worden van de woonsituatie net als bij de stufi.
Ik denk dat we het grotendeels wel eens zijn. Wat je dan kunt doen, zijn twee dingen:

1) Gericht beleid om de situatie te veranderen -> PvdA (zie voorstellen in de OP)
2) Niks doen, mensen aan hun lot overlaten -> VVD (grofweg)

Volgen we de VVD-lijn, dan weten we zo goed als zeker dat er een groep jonge mensen blijft die hun hand (terecht of onterecht) ophoudt. Ik ben van mening dat er gericht beleid nodig is om die groep juist aan het werk te krijgen. Temeer omdat we deze arbeidskrachten in de nabije toekomst heel hard nodig gaan hebben, zo gauw meer babyboomers met pensioen zijn.

Als je nu in deze groep investeert en hun afstand tot de arbeidsmarkt verkleint, heb je straks, over pakweg 10 jaar, veel minder problemen om die mensen te laten werken. Nu niks doen en die groep aan de kant schuiven, is verwaarlozing. En het zorgt voor een groep mensen die tegen die tijd nauwelijks nog inzetbaar is. En dat moet dan weer met goedkope krachten uit het buitenland worden opgelost zeker?
  † In Memoriam † maandag 10 september 2012 @ 10:02:48 #80
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_116593759
Ha de patat - friet, hbo - uni, wajong - werk, discussie is weer eens begonnen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 10 september 2012 @ 10:04:22 #81
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_116593786
Zo, bezem is er doorheen gehaald.
Normaal reageren of wegblijven.

[ Bericht 73% gewijzigd door Netsplitter op 10-09-2012 10:16:23 ]
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Redactie Frontpage maandag 10 september 2012 @ 10:21:47 #82
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_116594121
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:04 schreef Netsplitter het volgende:
Zo, bezem is er doorheen gehaald.
Normaal reageren of wegblijven.
Thanks.

Waar ik dus voor ben is Wajong uitkering naar de leefsituatie van de Wajonger. Een thuiswoner kan rondkomen met honderden euros per maand minder, vanwege het lager zijn van de maandelijkse vaste lasten.

Tevens moet het voor werkgevers gemakkelijker worden een Wajonger in loondienst te nemen, waardoor de uitkering kan komen te vervallen en zowel de overheid, als de Wajonger hier beter van worden.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_116594160
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:21 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Thanks.

Waar ik dus voor ben is Wajong uitkering naar de leefsituatie van de Wajonger. Een thuiswoner kan rondkomen met honderden euros per maand minder, vanwege het lager zijn van de maandelijkse vaste lasten.

Tevens moet het voor werkgevers gemakkelijker worden een Wajonger in loondienst te nemen, waardoor de uitkering kan komen te vervallen en zowel de overheid, als de Wajonger hier beter van worden.
Dat lijkt mij aan de thuissituatie te liggen.
Als je 2 werkende ouders hebt zonder schulden ja wellicht dan wel.

Als 1 niet werkende ouder hebt met een bijstands uitkering of andere uitkering zoals WIA etc, zou je er absoluut niet meer van rond kunnen komen.
pi_116594233
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik denk dat we het grotendeels wel eens zijn. Wat je dan kunt doen, zijn twee dingen:

1) Gericht beleid om de situatie te veranderen -> PvdA (zie voorstellen in de OP)
2) Niks doen, mensen aan hun lot overlaten -> VVD (grofweg)

Volgen we de VVD-lijn, dan weten we zo goed als zeker dat er een groep jonge mensen blijft die hun hand (terecht of onterecht) ophoudt. Ik ben van mening dat er gericht beleid nodig is om die groep juist aan het werk te krijgen. Temeer omdat we deze arbeidskrachten in de nabije toekomst heel hard nodig gaan hebben, zo gauw meer babyboomers met pensioen zijn.

Als je nu in deze groep investeert en hun afstand tot de arbeidsmarkt verkleint, heb je straks, over pakweg 10 jaar, veel minder problemen om die mensen te laten werken. Nu niks doen en die groep aan de kant schuiven, is verwaarlozing. En het zorgt voor een groep mensen die tegen die tijd nauwelijks nog inzetbaar is. En dat moet dan weer met goedkope krachten uit het buitenland worden opgelost zeker?
Die verplichting om 5% gehandicapten in dienst te hebben is natuurlijk te zot voor woorden. Bedrijven gaan dwingen hun personeelsbeleid aan te passen is gewoon een dictatuur in verkapte vorm.
  Redactie Frontpage maandag 10 september 2012 @ 10:30:11 #85
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_116594294
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat lijkt mij aan de thuissituatie te liggen.
Als je 2 werkende ouders hebt zonder schulden ja wellicht dan wel.

Als 1 niet werkende ouder hebt met een bijstands uitkering of andere uitkering zoals WIA etc, zou je er absoluut niet meer van rond kunnen komen.
Een uitkering staat niet gelijk aan schulden. Schulden hoeft de staat niet te vergoeden, dat is een ridicule gedachte.
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 10:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Die verplichting om 5% gehandicapten in dienst te hebben is natuurlijk te zot voor woorden. Bedrijven gaan dwingen hun personeelsbeleid aan te passen is gewoon een dictatuur in verkapte vorm.
Helemaal mee eens.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_116594353
quote:

[..]

Uiteraard, dat is natuurlijk het hele gedachtengoed, de staat weet wat goed voor je is, de bedrijven zijn evil.

Nou zijn bedrijven echt niet altijd heilig uiteraard, maar alles op laten lossen door de staat is gewoon eng.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_116594362
quote:

[..]

Bedrijven moeten niet zeuren. Ze staan vooraan als er wat subsidie valt los te peuteren en staan niet buiten de maatschappij.
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_116594372
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Uiteraard, dat is natuurlijk het hele gedachtengoed, de staat weet wat goed voor je is, de bedrijven zijn evil.

Nou zijn bedrijven echt niet altijd heilig uiteraard, maar alles op laten lossen door de staat is gewoon eng.
Wat is er eng aan?
You thought you were a hustler, a boy that was rude. But now you're in the dirt...
pi_116594418
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:33 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Wat is er eng aan?
Omdat je daarmee een totaal onhankelijk schapenvolk creeert dat nooit meer ergens zelf verantwoordelijk voor is.

Klinkt leuk voor het luie deel van de bevolking, maar uiteindelijk zal je een slaaf van de overheid worden.
Get woke, go broke!
pi_116594420
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:30 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Een uitkering staat niet gelijk aan schulden. Schulden hoeft de staat niet te vergoeden, dat is een ridicule gedachte.

[..]

Helemaal mee eens.
Nee maar als je ouders je niet kunnen onderhouden, of zelf heel weinig inkomen hebben.
Dan red je het niet met "honderden euros" minder.

Je weet hoe hoog de uitkering bedraagt maximaal voor een wajong uitkering?
Medische onkosten zelfs nog buiten beschouwing gelaten, word het vrijwel onbetaalbaar om jezelf dan nog te onderhouden.

Wederom het is een ander verhaal als je 2 werkende ouders hebt en op zich een normaal inkomen hebben.
pi_116594465
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:35 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Omdat je daarmee een totaal onhankelijk schapenvolk creeert dat nooit meer ergens zelf verantwoordelijk voor is.
Bron?

En waar trek je die grens dan? Want zo lust ik er nog wel een paar :)

quote:
Klinkt leuk voor het luie deel van de bevolking, maar uiteindelijk zal je een slaaf van de overheid worden.
Heb je nog iets te kiezen. Als slaaf van het kapitaal valt er weinig te kiezen.

Dus als dat dan de keuzes zijn volgens jou....
pi_116594466
quote:

[..]

Daarbij is het natuurlijk waanzin om te stellen dat deze verplicht aangenomen untermenschen volwaardig mee zouden doen. Dit is puur besparen.

In plaats van dat ze het weerzinwekkende misbruik van deze broodnodige voorzieningen, door straattuig er maar in weg te stoppen onder het mom van "problemen met autoriteit" (Ik verzin dit niet eens :') ) of adhd aanpakken, gooien ze de daadwerkelijk arbeidsgehandicapten op één hoop met de bijstandsklanten.

Uiteraard met de belofte van scholing. Grappig, komend van een partij die het studiefinancieringsstelsel om wil zetten naar 'sociale' leningen. Eenieder die denkt dat deze "scholing", effectief die noemer ook maar op afstand zal mogen/kunnen benaderen mag hieronder zijn hand opsteken.

Dit worden weer talloze reintegratiebureautjes, allemaal met eigen overhead die allemaal leuk een graai mogen doen in de nieuw vrijgegeven subsidiepot. Driemaal raden wie er in de besturen en raden van toezicht plaats zullen nemen, zichzelf daarvoor royaal belonend. :')
Je suis Charlie Sheen
  maandag 10 september 2012 @ 10:39:35 #93
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_116594526
Wat zegst-oe nou, mienjong? Welk kwajong sloopt de wajong? Sjongejong, handen af van die wajong!
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  Redactie Frontpage maandag 10 september 2012 @ 10:42:07 #94
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_116594579
quote:
13s.gif Op maandag 10 september 2012 10:37 schreef NotYou het volgende:

[..]

Daarbij is het natuurlijk waanzin om te stellen dat deze verplicht aangenomen untermenschen volwaardig mee zouden doen. Dit is puur besparen.
Na deze zin kan ik je toch onmogelijk nog serieus nemen? Arbeidsgehandicapten als een nazi (ja, want die deden dat, nu niet met Godwin aankomen) untermenschen noemen?

:')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_116594632
quote:

[..]

Het alternatief is een onbemiddelbare groep werklozen en het invliegen van goedkope arbeidskrachten uit het buiten. Ik investeer liever in mensen die nu in Nederland zijn. En zeker de grotere bedrijven kunnen daar best een steentje aan bijdragen.
pi_116594652
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:42 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Na deze zin kan ik je toch onmogelijk nog serieus nemen? Arbeidsgehandicapten als een nazi (ja, want die deden dat, nu niet met Godwin aankomen) untermenschen noemen?

Dat slaat uiteraard ook gewoon nergens op.
Get woke, go broke!
pi_116594654
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:42 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Dat is de benadering van hen door het PvdA programma, hoe mooi ze dat ook verpakt hebben in tegenovergesteld klinkende woorden. :*

Dat het mijn opvatting niet is mag naar ik aanneem toch wel gebleken zijn uit de inhoud van mijn post. ^O^
Je suis Charlie Sheen
pi_116594681
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:32 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:

[..]

Bedrijven moeten niet zeuren. Ze staan vooraan als er wat subsidie valt los te peuteren en staan niet buiten de maatschappij.
Dat zeg ik, dictatorschap.
pi_116594692
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 10:32 schreef HeatWave het volgende:

Maak er nou geen karikatuur van. De staat lost niet "alles" op, de staat stuurt bij op een specifiek terrein. En dat is beter dan marktwerking en alles aan bedrijven overlaten, want dan zijn mensen met een arbeidshandicap volledig kansloos.
pi_116594715
quote:
7s.gif Op maandag 10 september 2012 10:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat zeg ik, dictatorschap.
Inhoudsloos gelul over vrijheid. As usual.

Definieer jij vrijheid maar eens in het licht van de huidige inrichting van de maatschappij, en kom dan nog eens terug voor een reactie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')