abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † maandag 10 september 2012 @ 22:02:52 #251
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_116622806
quote:
19s.gif Op maandag 10 september 2012 21:58 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Daar heb je een punt, heb geen cijfers bij de hand.
Schijnbaar heb jij die cijfers wel, dus ik ben benieuwd misschien dat ik mijn mening moet herzien.

Maar hoe mooi het misschien ook mag klinken dat je bedrijven gaat forceren, ideaal en effectief lijkt het me niet.
Die cijfers heb ik niet, als ik die wel had dan zou ik er toch niet naar vragen? Dus je roept eigenlijk gewoon wat zonder daadwerkelijk bewijzen of cijfers? Een beetje praten vanuit de onderbuik?

Dus van jou moeten die mensen aan het werk maar schijnt niemand deze mensen te willen aannemen. Daarom is het idee werkgevers dwingen deze mensen aan te nemen, maar dat wil je ook niet.

Wat verwacht je dan eigenlijk van die mensen? Zoals ik het nu lees vermoed ik het onmogelijke.
pi_116622899
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:02 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Die cijfers heb ik niet, als ik die wel had dan zou ik er toch niet naar vragen? Dus je roept eigenlijk gewoon wat zonder daadwerkelijk bewijzen of cijfers? Een beetje praten vanuit de onderbuik?

Dus van jou moeten die mensen aan het werk maar schijnt niemand deze mensen te willen aannemen. Daarom is het idee werkgevers dwingen deze mensen aan te nemen, maar dat wil je ook niet.

Wat verwacht je dan eigenlijk van die mensen? Zoals ik het nu lees vermoed ik het onmogelijke.
Ik gun die mensen best een mooie baan, maar andere mensen gaan forceren om hen aan te nemen gaat mij te ver. En het zelfde kan ik dus over jou zeggen wat betreft de cijfers.
pi_116623097
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:02 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Iig niet de werkgever die niet op ze zit te wachten ermee opzadelen. Asociaal voor beide partijen.
  † In Memoriam † maandag 10 september 2012 @ 22:09:43 #254
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_116623238
quote:
19s.gif Op maandag 10 september 2012 22:04 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Ik gun die mensen best een mooie baan, maar andere mensen gaan forceren om hen aan te nemen gaat mij te ver. En het zelfde kan ik dus over jou zeggen wat betreft de cijfers.
Ik stel vragen en ik geef aan wat mij logisch lijkt en de gevolgen ervan. Daar heb ik geen cijfers of bronnen voor nodig.

Je gunt die mensen een mooie baan, maar als ze die niet kunnen krijgen, omdat de arbeidsmarkt krap is zodat er ook genoeg mensen te vinden zijn zonder beperking in het land of in het buitenland en die mensen zitten daarom thuis, dan is het ook niet goed?

Elke mogelijk oplossing is niet goed bij jou. Het is immers gemakkelijker van de zijlijn kritiek te leveren dan mee te denken aan een echte oplossing?
pi_116623405
quote:
19s.gif Op maandag 10 september 2012 21:51 schreef TwenteFC het volgende:

[..]

Je zal misschien niet je droombaan kunnen vervullen, maar uitzonderingen daargelaten is er altijd wel iets te vinden.
Wanneer er ook talloze gezonde jonge (maar ook ervaren) mensen langs de kant staan, zonder werk, en er ieder jaar gezonde nieuwe afgestudeerden de arbeidsmarkt op komen, waarom zou een werkgever dan in godsnaam veelal oudere, onervaren, eventueel ook onopgeleide gehandicapten in dienst nemen?

Omdat de PvdA hem dit uit 'sociaal' ( :r ) oogpunt oplegt natuurlijk. Wat de PvdA wil is dat een euro die zij aan een contractor/dan wel via subsidie uitgeven daarna op hun orders, verplicht, bij een arbeidsgehandicapte terechtkomt opdat zij als overheid naar die lastige gemankeerde zelf geen omkijken meer hebben. Twee voor de prijs van één dus. :') :r

Lijkt mij zeer sterk dat de werkgever, de arbeidsgehandicapte zelf en de normale werknemer die als gevolg hiervan zijn/haar normale baan zal verliezen, hier gelukkiger van zullen worden. :')
Je suis Charlie Sheen
pi_116623471
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 22:09 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Ik stel vragen en ik geef aan wat mij logisch lijkt en de gevolgen ervan. Daar heb ik geen cijfers of bronnen voor nodig.

Je gunt die mensen een mooie baan, maar als ze die niet kunnen krijgen, omdat de arbeidsmarkt krap is zodat er ook genoeg mensen te vinden zijn zonder beperking in het land of in het buitenland en die mensen zitten daarom thuis, dan is het ook niet goed?

Elke mogelijk oplossing is niet goed bij jou. Het is immers gemakkelijker van de zijlijn kritiek te leveren dan mee te denken aan een echte oplossing?
Ik neem het bedrijven niet kwalijk dat ze mensen zonder een handicap verkiezen boven mensen met een handicap. Niet geheel vergelijkbaar maar zo vind ik het ook onzin om allochtonen en vrouwen een voorkeurspositie te geven.

Als ik een echte oplossing had voor dit probleem had ik hem wel gepost. Dat ik die niet heb neemt niet weg dat ik niet kan beredeneren dat de voorgelegde suggesties waardeloos zijn.
pi_116623516
quote:
15s.gif Op maandag 10 september 2012 22:12 schreef NotYou het volgende:

[..]

Wanneer er ook talloze gezonde jonge (maar ook ervaren) mensen langs de kant staan, zonder werk, en er ieder jaar gezonde nieuwe afgestudeerden de arbeidsmarkt op komen, waarom zou een werkgever dan in godsnaam veelal oudere, onervaren, eventueel ook onopgeleide gehandicapten in dienst nemen?

Omdat de PvdA hem dit uit 'sociaal' ( :r ) oogpunt oplegt natuurlijk. Wat de PvdA wil is dat een euro die zij aan een contractor/dan wel via subsidie uitgeven daarna op hun orders, verplicht, bij een arbeidsgehandicapte terechtkomt opdat zij als overheid naar die lastige gemankeerde zelf geen omkijken meer hebben. Twee voor de prijs van één dus. :') :r

Lijkt mij zeer sterk dat de werkgever, de arbeidsgehandicapte zelf en de normale werknemer die als gevolg hiervan zijn/haar normale baan zal verliezen, hier gelukkiger van zullen worden. :')
  † In Memoriam † maandag 10 september 2012 @ 22:16:32 #258
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_116623657
quote:
19s.gif Op maandag 10 september 2012 22:13 schreef TwenteFC het volgende:
Als ik een echte oplossing had voor dit probleem had ik hem wel gepost. Dat ik die niet heb neemt niet weg dat ik niet kan beredeneren dat de voorgelegde suggesties waardeloos zijn.
Aha.
pi_116623838
Ik hoor net dit !!

Op 12 september mag jij kiezen. Ik hoop van harte dat de SP op jouw stem kan rekenen. Dat is hard nodig. Zeker omdat ik er tot mijn schrik achter ben gekomen dat zelfs de PvdA 1,2 miljard wil bezuinigen op sociale werkplaatsen, jonggehandicapten en de bijstand. Dat betekent verlies van banen en inkomens. De SP bezuinigt niet op werk, inkomen en begeleiding van werkers in de sociale werkvoorziening, jonggehandicapten en bijstandsgerechtigden.
Mijn Nederlands is bagger dat is bij mij bekend !!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')