Probeer het de volgende keer eerst eens op de site van de Belastingdienst: http://www.belastingdiens(...)tarieven_2012/box_3/quote:Op zondag 9 september 2012 16:37 schreef r0binhood het volgende:
ik zoek me een ongeluk maar kan het niet vinden.
Stiekem even vele 10-duizenden belastingbetalers naaien voor een paar tientjes.quote:Op zondag 9 september 2012 17:14 schreef _Arthur het volgende:
Belastingplichtigen die het gezag uitoefenen over minderjarige kinderen, hadden in het verleden recht op een extra heffingvrij vermogen (in 2011 was dat 2.779 euro / in 2010 2.762 euro) per kind (per ouderlijk stel). Deze mogelijkheid is per 2012 afgeschaft.
Nee hoor, kinderen kunnen ook lenen. Iedereen kan studerenquote:Op zondag 9 september 2012 18:05 schreef quo_ het volgende:
[..]
Stiekem even vele 10-duizenden belastingbetalers naaien voor een paar tientjes.
Ik had eigenlijk verwacht dat deze bedragen (fors) hoger zouden worden. Wie zijn kinderen nog wil laten studeren heeft daar onderhand een flinke eigen spaarpot voor nodig.
Oud geleerd is jong gedaan....quote:Op zondag 9 september 2012 20:09 schreef RemcoDelft het volgende:
Kinderen moeten niet leren sparen, ze moeten worden klaargestoomd om op de pof levende consumenten te worden.
Halverwege de termijn van paars I waren de contouren van privatisering en afbraak waren voor mij al duidelijk zichtbaar. In die tijd werd ons eerste kind geboren en vanaf dag 1 hebben we geld opzij gezet voor een eventuele studie. Deze koter van destijds is inmiddels een boom van een vent en zit in de bovenbouw van het vwo. De financiele planning van pa en ma voorziet in een buffertje van 30k bij het behalen van het diploma, aan de vooravond van paars III geen overbodig luxe.quote:Op zondag 9 september 2012 18:44 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee hoor, kinderen kunnen ook lenen. Iedereen kan studeren![]()
Ik ben niet bekend met alle mogelijkheden van fiscaal vrijgesteld sparen. Tot nog toe ken ik o.a. de juist opgeheven werknemers-spaarregeling en de opvolger daarvan. Wat we missen, zijn vrijgestelde spaarvormen voor kinderen (en een studie) of sparen voor een eigen huis. Dit zijn allemaal lange-termijn-doelen waarover je lange tijd belasting moet betalen.quote:Op zondag 9 september 2012 20:24 schreef quo_ het volgende:
Blijft een sneue zaak dat ook dat kleine beetje vrijstelling op zo'n spaarpotje verdwijnt.
Maar ook zonder dat spaarpotje kan jouw boom gewoon studeren natuurlijk. En dat kleine beetje vrijstelling is vast geschrapt met een logische reden.quote:Op zondag 9 september 2012 20:24 schreef quo_ het volgende:
[..]
Halverwege de termijn van paars I waren de contouren van privatisering en afbraak waren voor mij al duidelijk zichtbaar. In die tijd werd ons eerste kind geboren en vanaf dag 1 hebben we geld opzij gezet voor een eventuele studie. Deze koter van destijds is inmiddels een boom van een vent en zit in de bovenbouw van het vwo. De financiele planning van pa en ma voorziet in een buffertje van 30k bij het behalen van het diploma, aan de vooravond van paars III geen overbodig luxe.
Blijft een sneue zaak dat ook dat kleine beetje vrijstelling op zo'n spaarpotje verdwijnt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |