abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 25 september 2012 @ 15:01:21 #176
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_117233742


Ook weer zo`n gevalletje; Hoge verwachtigingen door de cast en de tekst "this years Sixth Sense".
Begint over onderzoekers die paranormale gebeurtenissen onderzoeken en relativeren.
Ze proberen De Niro, die een paragnost speelt,te ontmaskeren en zo kabbelt het verhaal naar zijn voorspelbare einde.

Niet waardering-waardig naar mijn mening
pi_117244278
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 22:18 schreef BlaZ het volgende:
Zal ook eens wat reviews posten net wat leuk spul gezien

Exit through the gift shop:

Heel aparte documentaire, comedy over een Franse man die straatkunstenaars filmt en met name op zoek is naar ene Banksy. Nadat hij deze eenmaal gevonden heeft gebeuren er vreemde zaken.

Verhaal is wat mij betreft erg onderhoudend en erg origineel, uiteindelijk lijken het zelfs 2 documentaires in 1.
Enigszins bizar eigenlijk wel, deze documentaire. De kijker krijgt een echte reality check over wat hij ziet als kunst. Is het een hype? Is het dat ene kunstwerk in die grote kwantiteit aan werken dat iemand een kunstenaar maakt? En hoe bepaalt hij aan de hand daarvan de waarde van een object?

Deze docu is voor mij iig zeer indrukwekkend. :Y

8.0

quote:
IMDB 8,1 Ik 9,0

Mientras Duermes

Ik ben normaal niet zo van de horror/thrillers maar deze vond ik toch zeer goed. Bizar verhaal en aparte stijl van horror zonder monsters of iets dergelijks maar wat plaats vind in een doodgewoon appartementencomplex / flat gebouw.

IMDB 7,1 ik 8,5
Zou het geen horror noemen, eerder een Spaanse verfilming van een onsympathieke Dexter, of misschien nog wel meer een Spanish Psycho. Leuk om te zien, dat wel. Spaanse cinema moet niet onderschat worden. :)

7.5
  dinsdag 25 september 2012 @ 22:37:40 #178
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_117255007


Green street hooligans

_O_ Vette film _O_

Wel clichématig, maar daar heb ik ook weer niet zo heel veel last van. De hoofdrol is wat raar met frodo van lord of the rings, die zich bij een groep hooligans aansluit. Pas na maanden weten de anderen van de harde kern hooligans hem te vertrouwen. De rest van de gang ziet er trouwens wel uit als echte engelse knokkers. De film is ook op die manier clichématig dat het de opkomt en downfall van de groep bevat. Veel knokpartijen, broederschap en listige manieren om de tegenstander goed af te zijn. Maar ook met drama die me toch wel even wist te grijpen.

8.5* :W
:')
  dinsdag 25 september 2012 @ 23:24:20 #179
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_117257538
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 19:18 schreef Gray het volgende:

Zou het geen horror noemen, eerder een Spaanse verfilming van een onsympathieke Dexter, of misschien nog wel meer een Spanish Psycho. Leuk om te zien, dat wel. Spaanse cinema moet niet onderschat worden. :)

7.5
Ah ik vond het ook lastig om het precies kwa genre te benoemen. Maar inderdaad weer een uitstekende Spaanse film. Sowieso komen de beste films al lang niet meer uit hollywood wat mij betreft. Maar smaken verschillen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 26 september 2012 @ 19:46:05 #180
286575 Roces18
Chef de party
pi_117284891
Rock of Ages

Wat een trieste pauperfilm. Het voelt als een film voor 12 jarigen met een te hoog glee gehalte waarvan ik spontaan moest overgeven. Daarnaast is het een waste of talent met acteurs als Alec Baldwin , Tom Cruise etc.. Geen verhaallijn, geen alles! Gewoon hopeloos.

1 uit de 10 (ongeveer net zo slecht als twilight)
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_117297218


Best toffe en vlotte actie film!, de film is heel tof gemaakt en in elkaar gezet en laat zonder te vervelen of het gevoel te hebben dat je naar flashbacks ofzo kijkt verschillende ''verhaallijnen'' zien om 1gebeurtenis... wat uiteindelijk bij elkaar komt en dan vallen de puzzelstukjes samen hoe het zit.
Alleen jammer dat de twist iets te vroeg verraden word waaardoor dat de spanning tegen het einde een beetje weghaalt...
daarom geef ik de film 7 en zeker een aanrader om te zien
pi_117297423
Ted (2012) - IMDb

Nou... wow... damn, wat een tegenvaller, ik verwachtte een dikke party film met drank, drugs en hoeren, het was gewoon de gemiddelde romcom met een beer ipv een beste vriend of wat dan ook voor excuus er tussen 2 verliefde mensen komt.

6.

[ Bericht 11% gewijzigd door JDx op 27-09-2012 19:18:27 ]
pi_117320655
je kan nu gewoon een linkje plaatsen en dan verschijnt de titel automatisch
[FO] IMDB
*O*
Wie dit leest is hek.
pi_117320757
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 18:12 schreef Jungle_Jim het volgende:
je kan nu gewoon een linkje plaatsen en dan verschijnt de titel automatisch
[FO] IMDB
*O*
Handig. :D
pi_117321709
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 18:12 schreef Jungle_Jim het volgende:
je kan nu gewoon een linkje plaatsen en dan verschijnt de titel automatisch
[FO] IMDB
*O*
^O^
  donderdag 27 september 2012 @ 19:03:00 #186
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_117322428
Vampires Suck (2010) - IMDb

Verhaal: Parodie op Twilight 1 en 2.
Beoordeling: Ondanks dat het een enorme kutfilm was, moest ik wel lachen. Het zal wel aan mijn humor liggen :') Ik snap de ratings ''1'' niet zo.
Cijfer: 5
IMDB: 3,3
Helemaal super.
  donderdag 27 september 2012 @ 21:28:43 #187
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_117330383
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 19:03 schreef Kyubey het volgende:
Vampires Suck (2010) - IMDb
[ afbeelding ]
Verhaal: Parodie op Twilight 1 en 2.
Beoordeling: Ondanks dat het een enorme kutfilm was, moest ik wel lachen. Het zal wel aan mijn humor liggen :') Ik snap de ratings ''1'' niet zo.
Twilight-fans die op hun tenen getrapt zijn :?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_117330913
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 19:03 schreef Kyubey het volgende:
Vampires Suck (2010) - IMDb
[ afbeelding ]
Verhaal: Parodie op Twilight 1 en 2.
Beoordeling: Ondanks dat het een enorme kutfilm was, moest ik wel lachen. Het zal wel aan mijn humor liggen :') Ik snap de ratings ''1'' niet zo.
Cijfer: 5
IMDB: 3,3
Ik vond hem zelfs voor een *.movie achtige film knap waardeloos.

JFK (1991) - IMDb
Niet onaardig, maar wel verdomd drammerig in zijn boodschap. Stone op zijn preekstoel zullen we maar zeggen. Wel een lange zit, maar de manier waarop Stone zijn theorie uiteenzet is goed gedaan. Acteerprestaties zijn goed. Al werd ik danig afgeleid door de wenkbrauwen van Joe Pesci.
6,8/10 (imdb 8,0)

Ice Age: Continental Drift (2012) - IMDb
Aardig nieuw deel van de Ice Age serie, maar tegelijkertijd niks nieuws onder de zon. De animatie is er wel weer op vooruit gegaan.
6.2/10 (imdb 6,8)
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
  donderdag 27 september 2012 @ 22:11:41 #189
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_117332906
quote:
2s.gif Op donderdag 27 september 2012 21:28 schreef Falco het volgende:

[..]

Twilight-fans die op hun tenen getrapt zijn :?
Nah meer omdat het niet grappig is. Daarom vond ik het juist wel weer grappig :') mijn humor
Helemaal super.
pi_117334701
Elles (2011) - IMDb

Matig verhaal: journaliste (Bioche) interviewt studentes die hun studie en/of kamer bekostigen met prostitutie. Wel goed spel van de nog immer mooie Juliette Binoche.

6.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_117338930


beetje tegenvallende film, verhaal klinkt erg interessant.. maar t valt allemaal erg tegen...
verhaal doet vaag aan, en komt niet erg lekker uit zn ''ding''
Nergens word echt duidelijk wat de regiseur met de film wil vertellen... alsof de film ''doelloos'' is... jammer want het idee achter de film is wel erg interessant
daarom slechts een 5
  vrijdag 28 september 2012 @ 18:18:44 #192
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_117361407
Holy Motors (2012) - IMDb
De meest vage film van het jaar, maar ook één van de beste. Het soort film dat gewoon beleefd moet worden zonder daarbij te veel vast te willen houden aan conventioneel plot. Elke beschrijving van de film klinkt compleet ridicuul. Het gaat simpel gezegd om een man, die werkt vanuit een grote witte limousine en telkens als hij daaruit stapt een ander karakter aanneem, zo is hij onder andere een oude bedelende vrouw, een perfomance capture acteur, een stervende oude man, een bezorgde vader en een rare zwerver. Hij is kennelijk een soort acteur, die acteert in het echte leven voor een onduidelijk of niet bestaand publiek en/of camera's. Daarmee gaat de film heel erg over film en over de wisselwerking tussen film/kunst en de werkelijkheid. Over wat realiteit is en wat fictie. Wat we spelen en wat niet.
Dennis Lavant die de man speelt draagt de film met groot gemak. Hij weet moeiteloos te switchen tussen de verschillende acteerstijlen die de verschillende karakters van hem vragen.
cijfer: 8.5

Ruby Sparks (2012) - IMDb
Calvin (Paul Dano) is een jonge schrijver die na het mega succes van zijn debuut een groot writersblock heeft. Als hij na een schrijfopdracht van zijn therapeut droomt over een meisje begint hij te schrijven over dat meisje. Zijn inspiratie komt compleet bij hem terug en hij spendeert zoveel mogelijk tijd aan schrijven om maar zo veel mogelijk bij Ruby Sparks, zijn droommeisje, te kunnen zijn. Maar dan staat ze opeens in levende lijve voor zijn neus.
In eerste instantie denkt Calvin natuurlijk dat hij echt gek is geworden. De scene die volgt waarin Calvin zich probeert te verstoppen voor haar is één van de komische hoogtepunten van de film. Als andere haar ook blijken te kunnen zien, kan deze theorie de deur uit. Het omgekeerde, dat hij al zijn schrijfsessies verzonnen heeft is ook niet waar. Als Calvin samen met zijn broer test wat er gebeurd als Calvin wat schrijft, blijkt dat Calvin Ruby kan veranderen door het te schrijven. De film neemt hiermee Charlie Kaufman-achtige vormen aan.
Nu ben ik zelf altijd wel een sucker voor "gekwelde loner wordt verliefd/gered door de manic pixie dream girl" films. Dus vond ik het al tot dat moment een leuke film.
Maar de film wordt nog beter als het bewijst meer te zijn dan een simpele formule-film en het dit genre juist deconstrueert. De beste aanklacht tegen de MPDG komt van Calvin's broer, die na het lezen van zijn werk opmerkt: "Quirky, messy women whose problems make them endearing are not real… you haven’t written a person, you’ve written a girl.”
Ruby krijgt langzaam aan steeds meer een eigen persoonlijkheid, waarbij niet alles bij Calvin even goed valt. Hij probeert haar daarom steeds weer aan te passen. Als ze te zelfstandig wordt, maakt hij haar aanhankelijker aan hem. Maar dat slaat daarin dan weer zo door dat hij niet eens meer naar de wc kan zonder dat ze aan hem hangt. Zo is de film daarmee een aanklacht tegen het proberen te beschreven van wat de ware is. Hoe het (bijna) onmogelijk is de complexiteit van de emoties, die een echt mens tot een persoon maken te vangen in een simpele beschrijvingen.
Daarmee gaat Ruby Sparks vooral over hoe een echte relatie gaat om het accepteren van de ander als de persoon die hij/zij is. Hoe een geliefde soms niet op kan leven aan de verwachtingen en illusies over die persoon. Hoe je in een vaste echt relatie voorbij die gecreëerde illusies moet kijken naar de echte persoon met al haar/zijn minpunten daarachter en dan samen moet omgaan met de conflicten die ontstaan daaruit i.p.v. een relatie een vrolijke oplossing is voor alle problemen zoals het in de MPDG fantasie wordt voorgesteld.
Daarnaast gaat de film ook over de relatie tussen artiest en zijn werk en de frustratie over het creëren van een werk, dat niet voldoet aan de verwachting.
De film werd geschreven door Zoe Kazan, die ook Ruby Sparks speelt. Het zit kennelijk in de familie want opa is niemand minder dan Elia Kazan en ook haar moeder en vader zijn screenwriters. Zoe Kazan en Paul Dano hebben in het echt ook een relatie. Wat goed merkbaar is in de chemie tussen de twee.
Paul Dano en Zoe Kazan spelen beiden erg sterk. Ook de meeste bijrollen, zoals Chris Messina als de broer van Calvin, een ingetogen Elliot Gould als zijn therapeut en Steve Coogan als een bevriende oudere schrijver, zijn prima. Alleen Annette Bening en vooral Antonio Banderas slaan de plank wat mis als moeder van Calvin en haar nieuwe vriend.
Behalve een koppel in de hoofdrollen wordt de film ook geregisseerd door een koppel, Jonathan Dayton en Valerie Faris. Die eerder verantwoordelijk waren voor Little Miss Sunshine.
cijfer: 8.8

relaxed die nieuwe feature trouwens ^O^
  vrijdag 28 september 2012 @ 18:29:04 #193
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_117361826
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 23:14 schreef JDx het volgende:
Ted (2012) - IMDb

Nou... wow... damn, wat een tegenvaller, ik verwachtte een dikke party film met drank, drugs en hoeren, het was gewoon de gemiddelde romcom met een beer ipv een beste vriend of wat dan ook voor excuus er tussen 2 verliefde mensen komt.

6.
Zou daar het probleem niet zitten?
De trailer gaf mij in ieder geval niet die indruk.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_117366471
Süskind



Nederland
Oorlog / Drama
118 minuten

geregisseerd door Rudolf van den Berg
met Jeroen Spitzenberger, Karl Markovics en Nyncke Beekhuyzen

1942. In het door de nazi’s bezette Amsterdam besluit de joodse Walter Süskind handjeklap met de SS te spelen. Het is een levensgevaarlijk kat- en muisspel, waarmee hij honderden kinderen van transport naar de concentratiekampen weet te redden. Terwijl de razzia’s toenemen en het net zich verder sluit rond de joodse gemeenschap, riskeert Walter alles wat hem lief is en toont hij de moed van een held.

Wow mooie film. Ik zag dat hij op IMDB niet zoveel votes had. Aangrijpende film. Moet erg denken aan Schindler's List.
Best goed acteer werk voor een Nederlandse film mag wel gezegd worden.

IMDB: 6.8/10 from 643 users
Ik: 8-
  vrijdag 28 september 2012 @ 21:41:44 #195
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_117370345
Even wat films inhalen om hier te posten. Op vakantie in Amerika geweest, dus ook een aantal aardige films gezien die hier nog moeten komen. Even de beste paar op een rij:

Trouble with the Curve (Robert Lorenz, 2012) :: 8.3

Clint Eastwood is de ster van de film; naast regisseren acteert hij ook ijzersterk. Het verhaal gaat over hemzelf als scout voor een honkbalteam en hoe dat voor hem steeds lastiger is nu hij minder ziet. Zijn dochter, erg goed gespeeld door de zeer mooie en sprankelende Amy Adams, gaat hem daarbij helpen. Natuurlijk is het een ‘eind-goed al-goed’ verhaal, maar het spreekt aan en is interessant. Zeker ook als je Moneyball met Brad Pitt gezien hebt. Leuke wegkijken met goed acteerwerk dus van Eastwood.

End of Watch (David Ayer, 2012) :: 8.3

Ja, ik heb een grote voorliefde voor politie-films uit Amerika, vanwege een aantal redenen. Dus deze wilde ik dan ook zeker zien. End of Watch gaat over 2 politieagenten die bij elkaar op de auto zitten. Je ziet de film vanuit hun ogen; alles is gefilmd met een handcamera of een zogenaamde ‘bodycam’. Dus je kijkt echt over hun schouder mee. De film moet ook een reeel beeld geven van de heftigheid waarmee agenten daar in de noodhulp te maken krijgen. En volgensmij is het daar 200% in geslaagd. Natuurlijk, om het verhaal wat meer hollywood/actie te maken wordt er wat meer gevaar en geweld in gestopt voor de film, maar zowel de cultuur, de dingen waar men mee te maken krijgt, de gevaren, de ‘opkomen voor je partner’-mentaliteit; het pakt allemaal heel goed de politiecultuur en het werk van de politie in Amerika. Daarnaast goed acteerwerk door Jake Gyllenhaal, wat humor, en nog wat emotie zelf. Voor mij een steengoede film. Oh, en ik ben verliefd op Anna Kendrick. Dat was ik al, maar nu helemaal. Wat een natuurlijke schoonheid en een schatje! Ook lekker natuurlijk geacteerd, super!

Jiro Dreams of Sushi (David Gelb, 2011) :: 9.0

Ook heb ik een grote voorliefde voor erg goed eten. Eten met passie bereidt, door vakmensen. Nou, een vakidioot met passie is Jiro wel. De grootste sushi-chef allertijden, 85 jaar oud, al 75 jaar in de keuken. En Jiro zal ook sterven in de keuken, dat kan niet anders. Zijn 2 broers van rond de 50 staan ook in de keuken. Maar Jiro blijft oog voor perfectie houden! Deze film/docu geeft dat prima weer. De toewijding van deze man; hij droomt zelfs sushi, zoals de titel van de film ook is! Het restaurant waar hij in werkt is klein, ziet er niet bijzonder uit, maar heeft toch 3 (!!!) michelinsterren. Je moet er maaaaaaanden van tevoren reserveren en je betaald 300 euro over meer voor een simpel menu van sushi. Echt geweldig. Wat ook mooi is, is dat je de leveranciers & hoe zijn bepalen welke dingen te kopen ziet. Plus, hoe je nu zulke geweldige sushi krijgt; bv octopus niet 30 minuten maar 50 minuten masseren. LOL! Echt een aanrader als je van sushi/lekker eten houdt!
pi_117371923

Act of Valor (2012)

Verhaal (soort van):
Een groep Jihadisten heeft een speciaal soort 'suicidevests' gemaakt en heeft het zoals gewoonlijk weer op 'Murka' gemunt. Hier steken de Navy SEALs een stokje voor!

Mijn mening:
Tenenkrommend acteerwerk van de SEALs, personages die je snel vergeet, slecht verhaal en een hoog "America, fuck yeah!"-gehalte. :r
De actie was soms nog wel vermakelijk, maar de 'first-personshots' kwamen een beetje cheap over, alsof ik naar Call of Duty: The Movie zat te kijken. Ze lieten veel wapens, voertuigen, schepen en tactieken zien die ook in het echte Amerikaanse leger gebruikt worden, wat ik wel weer persoonlijk leuk vind. En volgens mij was deze film gewoon gemaakt om zieltjes te winnen voor Uncle Sam.
Er zijn veel betere oorlogsfilms.

IMDB: 6,4
Mijn cijfer: 4,5
  vrijdag 28 september 2012 @ 22:15:57 #197
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_117372272
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 22:09 schreef LeaderRoel het volgende:
[ afbeelding ]
Act of Valor (2012)

Verhaal (soort van):
Een groep Jihadisten heeft een speciaal soort 'suicidevests' gemaakt en heeft het zoals gewoonlijk weer op 'Murka' gemunt. Hier steken de Navy SEALs een stokje voor!

Mijn mening:
Tenenkrommend acteerwerk van de SEALs, personages die je snel vergeet, slecht verhaal en een hoog "America, fuck yeah!"-gehalte. :r
De actie was soms nog wel vermakelijk, maar de 'first-personshots' kwamen een beetje cheap over, alsof ik naar Call of Duty: The Movie zat te kijken. Ze lieten veel wapens, voertuigen, schepen en tactieken zien die ook in het echte Amerikaanse leger gebruikt worden, wat ik wel weer persoonlijk leuk vind. En volgens mij was deze film gewoon gemaakt om zieltjes te winnen voor Uncle Sam.
Er zijn veel betere oorlogsfilms.

IMDB: 6,4
Mijn cijfer: 4,5
Topfilm was dat.
Gr Bush
Helemaal super.
pi_117372859
quote:
13s.gif Op dinsdag 25 september 2012 15:01 schreef penny-wise het volgende:
[ afbeelding ]

Ook weer zo`n gevalletje; Hoge verwachtigingen door de cast en de tekst "this years Sixth Sense".
Begint over onderzoekers die paranormale gebeurtenissen onderzoeken en relativeren.
Ze proberen De Niro, die een paragnost speelt,te ontmaskeren en zo kabbelt het verhaal naar zijn voorspelbare einde.

Niet waardering-waardig naar mijn mening
Had hetzelfde, hoge verwachtingen maar zat bij het eind echt zoiets van... nou was dit het.
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
pi_117374209
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 september 2012 22:27 schreef QEX het volgende:

[..]

Had hetzelfde, hoge verwachtingen maar zat bij het eind echt zoiets van... nou was dit het.
Jup same here, ik vond het begin wel erg goed, maar op een gegeven moment ging het echt bergafwaarts.
  vrijdag 28 september 2012 @ 23:54:10 #200
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_117376596
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2012 22:37 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[ afbeelding ]

Green street hooligans

_O_ Vette film _O_

Wel clichématig, maar daar heb ik ook weer niet zo heel veel last van. De hoofdrol is wat raar met frodo van lord of the rings, die zich bij een groep hooligans aansluit. Pas na maanden weten de anderen van de harde kern hooligans hem te vertrouwen. De rest van de gang ziet er trouwens wel uit als echte engelse knokkers. De film is ook op die manier clichématig dat het de opkomt en downfall van de groep bevat. Veel knokpartijen, broederschap en listige manieren om de tegenstander goed af te zijn. Maar ook met drama die me toch wel even wist te grijpen.

8.5* :W
Dan denk ik dat Football Factory jou ook heel erg zal bevallen. Mocht je die nog niet gezien hebben.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')