abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 november 2012 @ 13:26:48 #151
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_119500737
Sja, de dierenarts is gewoon duur. Daar hoor je als eigenaar ook rekening mee te houden wanneer je een dier aanschaft.

Nu wil ik niet zeggen dat mensen dat niet doen, maar ik lees toch regelmatig dat mensen erover denken een huisdier aan te schaffen, maar daarbij geen rekening houden met de eventuele dierenartskosten. Of mensen die een nestje kittens fokken omdat het zo schattig is, maar vervolgens niet met de diertjes naar de dierenarts gaan voor de entingen e.d..

En het mooiste is dat wij in het asiel regelmatig mensen krijgen die graag een kat willen, maar dan niet 110 (kitten) of 90 (volwassen kat) euro willen betalen omdat ze van marktplaats gratis een kitten op kunnen halen. Waar ze dan geen rekening mee houden is dat onze katten allemaal geholpen zijn, allemaal ontvlooid zijn, ontwormd en geënt. Daarnaast ook gechipt.

Doe dat maar eens bij een dier waarbij dat nog allemaal niet gebeurd is. Dan heb je wel een gratis kat, maar ben je wel 200 euro of meer kwijt om de rest nog te laten doen. Tenzij je het gewoon niet doet, maar dan ben je ook gewoon een onverantwoordelijke baas, imo.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 22 november 2012 @ 13:31:21 #152
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_119500860
Dat was ook de reden dat wij juist voor 2 kittens via kittenpaleis.nl zijn gegaan. Op MP staan er ladingen, en ik hoop ook dat die allemaal een lief baasje vinden hoor, maar via zo'n initiatief heb je gewoon (voor mijn gevoel dan) net wat meer zekerheid dat er goed voor de kittens gezorgd wordt, dat ze de specifieke verzorging krijgen die die kleintjes nodig hebben, zeker als moeder niet meer in de buurt is.
En mensen die met een oeps-nestje zitten doen hopelijk ook vast hun best voor ze hoor, maar niet iedereen leest zich even goed in op wat die minimonstertjes nodig hebben.
pi_119500904
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:26 schreef Samzz het volgende:
Sja, de dierenarts is gewoon duur. Daar hoor je als eigenaar ook rekening mee te houden wanneer je een dier aanschaft.

Nu wil ik niet zeggen dat mensen dat niet doen, maar ik lees toch regelmatig dat mensen erover denken een huisdier aan te schaffen, maar daarbij geen rekening houden met de eventuele dierenartskosten. Of mensen die een nestje kittens fokken omdat het zo schattig is, maar vervolgens niet met de diertjes naar de dierenarts gaan voor de entingen e.d..

En het mooiste is dat wij in het asiel regelmatig mensen krijgen die graag een kat willen, maar dan niet 110 (kitten) of 90 (volwassen kat) euro willen betalen omdat ze van marktplaats gratis een kitten op kunnen halen. Waar ze dan geen rekening mee houden is dat onze katten allemaal geholpen zijn, allemaal ontvlooid zijn, ontwormd en geënt. Daarnaast ook gechipt.

Doe dat maar eens bij een dier waarbij dat nog allemaal niet gebeurd is. Dan heb je wel een gratis kat, maar ben je wel 200 euro of meer kwijt om de rest nog te laten doen. Tenzij je het gewoon niet doet, maar dan ben je ook gewoon een onverantwoordelijke baas, imo.
Ik haalde mijn gecastreerde cavia JUIST uit de opvang omdat hij helemaal geholpen was :') :@
Anders moest ik dat zelf gaan regelen. En hij is lief O+
Tap tap tap
  donderdag 22 november 2012 @ 13:35:16 #154
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_119500997
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:32 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik haalde mijn gecastreerde cavia JUIST uit de opvang omdat hij helemaal geholpen was :') :@
Anders moest ik dat zelf gaan regelen. En hij is lief O+
Het is ook gewoon goedkoper om een geholpen dier uit het asiel te halen. Maar veel mensen beseffen dat niet.

Ook niet wanneer je zegt dat ze veel duurder uit gaan zijn wanneer alles zelf geregeld wordt. Maar ja, een gratis kitten klinkt natuurlijk veel leuker dan een kitten die 110 euro kost, ook al is alles dan geregeld.
pi_119501056
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:35 schreef Samzz het volgende:

[..]

Het is ook gewoon goedkoper om een geholpen dier uit het asiel te halen. Maar veel mensen beseffen dat niet.

Ook niet wanneer je zegt dat ze veel duurder uit gaan zijn wanneer alles zelf geregeld wordt. Maar ja, een gratis kitten klinkt natuurlijk veel leuker dan een kitten die 110 euro kost, ook al is alles dan geregeld.
Ja precies, hier in de buurt zou het castreren tussen de 60 en 100 euro kosten. En dan de nazorg, waar ik geen verstand van heb. Uit de opvang kostte hij 25 euro :o Wat een verschil.
Tap tap tap
  donderdag 22 november 2012 @ 14:10:46 #156
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_119502170
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:37 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja precies, hier in de buurt zou het castreren tussen de 60 en 100 euro kosten. En dan de nazorg, waar ik geen verstand van heb. Uit de opvang kostte hij 25 euro :o Wat een verschil.
Ik bedoel maar :).

Voor een kitten is dat ongeveer hetzelfde (afhankelijk van man of vrouw), tel daar dan de entingen bij op, het chippen, het ontwormen en ontvlooien.

Tadaa, daar gaan je 200 euro :7.
  donderdag 22 november 2012 @ 15:11:36 #157
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_119504070
quote:
Is het asiel de dumpplek voor zieke dieren?

Asiels lijken de nieuwe dumpplek voor zieke dieren te worden. Door de crisis kunnen steeds meer eigenaren hun zieke kat of hond niet meer verzorgen. Een asiel lijkt dan het laatste, treurige eindstation.

Afgelopen zomer liepen de asiels al over door de zomerdump van de hond en (zwerf)kat; ook deze winter gaat de dump door. De economische crisis hakt er in. Dat merken niet alleen mensen, ook dieren worden daar de dupe van.

Arm beest...

Asiels krijgen steeds meer zieke dieren binnen, blijkt uit onderzoek van het AD. Eigenaren kunnen een bezoek aan de dierenarts niet betalen waardoor het zieke dier op straat belandt of naar het asiel wordt gebracht.

Jaarlijks worden er zo'n 15.000 katten gedumpt. Het aantal honden ligt rond de 7500. Vooral het aantal zieke honden in asiels is de afgelopen tijd gestegen.

Dier= slachtoffer

Een groot probleem; want zieke huisdieren komen minder snel in aanmerking voor herplaatsing. Het dier wordt hier dus keihard het slachtoffer van de crisis.

De Dierenbescherming vindt dat gemeenten meer geld voor de opvang beschikbaar moeten stellen.

Huisdier: geschikt/ongeschikt

Maar ook de baasjes zelf kunnen iets doen. Vaak schaffen mensen veel te makkelijk een huisdier aan. Daarom startte de Hondenbescherming enkele maanden geleden de 'Neem geen hond'-campagne. Ben jij geschikt? Check het aan de hand van de volgende punten of doe HIER de testhttp://www.dierenbescherming.nl/huisdierentest .

Zorg dat je tijd hebt. Voor een hond is minimaal 2 uur per dag tijd nodig.

Geld: een hond kost al snel 100 tot 150 euro per maand. Een kat rond de 50 euro. Weinig geld? Neem dan een klein exemplaar of helemaal geen dier.

Pup of kitten aanschaffen? Dat kost extra tijd en met kleine kinderen is dat vaak niet handig.

Een consult bij de dierenarts begint al snel met een startbedrag van 40 euro.

Om te voorkomen dat je dier ziek wordt, is het belangrijk om jaarlijks naar de dierenarts te gaan voor een controle.

Je kunt ook zelf allerlei dingen doen om te voorkomen dat het beest ziek wordt: geef gezonde voeding, laat je dier genoeg bewegen, zorg dagelijks voor fris drinkwater en voorkom dat je dier te dik wordt. Ben jij daar niet toe bereid; dan kun je beter niet aan een huisdier beginnen.

Sluit een dierenverzekering af.
Zoals geplaatst door het asiel waar ik werk, op Facebook.
  vrijdag 23 november 2012 @ 19:58:10 #158
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_119549833
quote:
0s.gif Op donderdag 22 november 2012 15:11 schreef Samzz het volgende:

[..]

Zoals geplaatst door het asiel waar ik werk, op Facebook.
Mensen zouden vaak idd wat beter moeten nadenken, ik zou best een hond willen, maar ik weet gewoon dat het beter is van niet, dus hoe tof ik (sommige) honden ook vind hier komen ze niet. Al is het bij mij wel heel simpel, ik werk 6 dagen per week en heb ook geen zin in kak in de tent. Als ik nou een partner had gehad was het misschien een optie, maar ook dan zou ik huiverig zijn. Want wat als de relatie spaak loopt, en ik was degene die de hond wou, dan moet hij alsnog weg, best lastig zo'n beestje.
You sound reasonable...Time to up my medication.
  donderdag 13 december 2012 @ 13:16:35 #159
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_120264919
Mensen vragen mij wanneer er weer een update komt; nou, even niet helaas ;(. Ik zit nog steeds met mijn knieblessure waardoor ik weinig tot geen zwaar werk kan doen en al helemaal geen hurkende bewegingen kan maken of onverwachte bewegingen kan opvangen.

Zodra ik weer kan werken, zijn jullie de eersten die het horen :D.
pi_120266066
Beterschap! :*
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  vrijdag 4 januari 2013 @ 16:56:06 #161
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_121158284
Afgelopen jaar is de crew van Cesar Millan bij ons asiel op bezoek geweest. Daar zijn twee honden uitgekozen om door Cesar gerehabiliteerd te worden, Janna en Mambo. Janna is een herder en Mambo een Jack Russel mix.

Cesar met Janna. Janna is bij ons gebracht omdat ze aan zelf mutilatie deed, doordat ze niet genoeg beweging en aandacht kreeg, is ze zichzelf gaan verwonden.

Mambo, die door zijn vorige eigenaren zo enorm verwend was, dat hij oncontroleerbaar en agressief werd richting de kinderen.

Op 16 februari is Mambo te zien bij Leader of the Pack, Janna zal op 23 februari te zien zijn! Op Nath. Geo. Wild :).
  vrijdag 4 januari 2013 @ 16:57:17 #162
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_121158322
:o Haalt die serieus honden van zo ver om te rehabiliteren?
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 4 januari 2013 @ 16:59:02 #163
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_121158404
Hij was in Europa voor opnames, ik weet niet precies hoe of wat, maar de beheerder van ons asiel heeft zijn crew aangeschreven en ze zijn langs gekomen om te kijken :). Janna en Mambo zijn toen samen met drie van mijn collega's afgereisd naar Spanje, waar de opnames waren.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 17:04:45 #164
176471 oh-oh
pi_121158614
Doe nog es een kick tegen die tijd aub, ik kijk het haast nooit ( ik kan niks met zijn methodes haha ) maar dat wil ik wel zien!
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  vrijdag 4 januari 2013 @ 17:05:30 #165
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_121158644
Dat komt goed :D. Ik wil het zelf ook graag zien.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 17:06:55 #166
176471 oh-oh
pi_121158688
^O^
( Groucho Marx )
  zaterdag 12 januari 2013 @ 13:32:09 #167
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_121468084
Ik heb weer een update *O*! Geen hele grote, het was m'n eerste dag weer sinds mijn blessure. Ik heb vandaag gezellig op de Lange Gang gestaan. Daar gaat het erg goed, alleen kamer vijf zit vol met katten die apart voer of medicatie nodig hebben.

In kamer vier zitten zes katten, kamer drie is geheel leeg ( de katten die daar zaten zijn naar de quarantaine overgebracht omdat er een aantal katten aan de schijt zijn, dus om erachter te komen welke katten dat zijn, zitten ze even apart), in kamer twee zitten nog 8 katten en in kamer 1 nog 7. Dus dat gaat behoorlijk goed.

Ik weet niet wat er nog op de quarantaine en de ziekenboeg zitten, maar volgens mij gaat het daar ook de goede kant op. De afgelopen weken hebben heel veel katten, honden en konijnen een nieuw huisje gevonden. Zo ook vandaag zijn er twee konijnen en drie honden geadopteerd. Twee katten zijn gereserveerd.

Ik heb een paar foto's van een aantal katten op de Lange Gang, geen tijd voor uitgebreide fotoshoots, dus een paar telefoonfoto's :).

Dit is Mama Miesje. Een bijna twee jaar oude poes die ergens in juli bij ons is gekomen, ze is bij ons bevallen van haar kleintjes, die inmiddels zelf een huisje hebben, nu Mama Miesje nog.

Ze is dol op aandacht en eten. Miesje heeft een groen halsbandje, zij is dus door ons getest en valt in de groene categorie, haar karakter is 'uitslover', dus slim, avontuurlijk, het middelpunt van de belangstelling, aanhankelijk en haantje de voorste, even beknopt.

Deze lieve kater heet Boogie, Boogie is niet getest (gaat nog gebeuren), maar ik verwacht zelf dat hij in de oranje of paarse categorie komt, Boogie is een hele lieve, aanhankelijke kater, zodra hij de kat uit de boom heeft gekeken. Hij is heel onzeker en kan niet goed met andere katten omgaan. Boogie is 4 jaar oud, dacht ik.

Dit is Miep, Miep is een zes jaar oude poes en heeft ook een groen bandje om. Miep is echter geen uitslover, maar een feestbeest, slim, avontuurlijk, een echte ontdekker, altijd op onderzoek uit, speels met de eigenaar, maar ook alleen.
  zondag 13 januari 2013 @ 00:18:13 #168
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_121489667
Ik heb echt een zwak voor zwart & witte katten, wat een mooiers! Fijn dat je weer kon werken, viel het mee of had je wel weer erg last van je blessure? En wat fijn van alle adopties, hopelijk hebben deze lieve katten ook snel een huisje! :)
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
pi_121493359
quote:
14s.gif Op donderdag 22 november 2012 13:26 schreef Samzz het volgende:

Ik heb hier ook 3 katten gratis rond lopen, ben ik slechter dan iemand die er voor betaald ?? Nee de mijne zijn ook gecastreeerd en hebben hun inentingen gehad en als er iets mis mee is wip ik even langs de dierenarts.... Je zou gek zijn om voor een kat een paar 100 euro op tafel te leggen..... Die 100 euro kun je namelijk ook gebruiken om je gratis kat te castreren en in te enten....

Dan heb ik het nog niet eens over de honden wereld. De stamboom fokkers helpen inderdaad de broodfokkers... Ze sturen al die mensen met open armen naar hun toe met hun vraagprijzen...

Geef mij maar een gratis/goedkope hond of kat en dan zorg ik zelf wel voor het beestje, Al kun je meestal beter een hond uit het asiel halen, dan bij een fokker, want de asiels zijn met honden goedkoper ^O^ Tenzij je een herplaatsertje zoekt op marktplaats, daar staan ook goedkope "gratis" honden op, dan hoeven die in ieder geval niet naar het asiel. ^O^
pi_121496187
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 02:33 schreef Aloria het volgende:

[..]

Ik heb hier ook 3 katten gratis rond lopen, ben ik slechter dan iemand die er voor betaald ?? Nee de mijne zijn ook gecastreeerd en hebben hun inentingen gehad en als er iets mis mee is wip ik even langs de dierenarts.... Je zou gek zijn om voor een kat een paar 100 euro op tafel te leggen..... Die 100 euro kun je namelijk ook gebruiken om je gratis kat te castreren en in te enten....

Dan heb ik het nog niet eens over de honden wereld. De stamboom fokkers helpen inderdaad de broodfokkers... Ze sturen al die mensen met open armen naar hun toe met hun vraagprijzen...

Geef mij maar een gratis/goedkope hond of kat en dan zorg ik zelf wel voor het beestje, Al kun je meestal beter een hond uit het asiel halen, dan bij een fokker, want de asiels zijn met honden goedkoper ^O^ Tenzij je een herplaatsertje zoekt op marktplaats, daar staan ook goedkope "gratis" honden op, dan hoeven die in ieder geval niet naar het asiel. ^O^
Als je er goed voor zorgt is er niets mis met een gratis kat. Echter -en dat heb ik in mijn directe omgeving ook gezien-, mensen denken niet van tevoren na over hoeveel een kat wel eens zou kunnen kosten. Leven van een minimum, maar ach, pakkie euroshopper kattenvoer kan er ook nog wel vanaf elke week. Dus wordt daar een -gratis- kitten van marktplaats gehaald.

Dieren worden niet ingeent, en zodra ze ziek worden, tja... geen geld voor.

Wij hebben hier nu drie katten waarvan één nu dus op speciaal voer -blaasgruis-, wat duurder is dan biefstuk hebben we even berekend. Ik kan me zo voorstellen dat sommige gezinnen dat geld niet kunnen ophoesten. Ook de operatie -blaasgruis, zoals ik zei- was ruim 210 euro. Geeft verder niet, en ik zou het tien keer op rij betalen als 't moest... Maar dat kán ik, en als ik het niet zou kunnen zou ik een dierenarts zoeken waar ik op afbetaling kan betalen. Dan maar "voor lul" staan.

Als hier ooit nog een kat erbij zou komen, zou die uit het asiel komen. Zou een eerste zijn, de drie katten die wij nu hebben kwamen allemaal als kitten.
Ik zou kiezen voor een spion of een kameraad, als ik het lijstje op pagina vier zo eens rustig doorkijk. En waarschijnlijk een tobbertje. Ééntje die ook speciaal blaasgruisvoer nodig heeft. Want tsja, dat voer staat er toch al.

In ieder geval, leuk topic Samzz! ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  zondag 13 januari 2013 @ 12:45:40 #171
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_121499501
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 02:33 schreef Aloria het volgende:

[..]

Volgens mij zeg ik nergens dat jij slecht bent, of wel?

En aan 100 euro heb je over het algemeen niet genoeg als je wilt enten, castreren/steriliseren, ontvlooien, ontwormen en chippen. Maar soit, ieder zijn keuze. Nadenken over wat je doet is imo geen slecht advies.

Asiels moeten ook rondkomen en dat is in deze tijden echt ontzettend moeilijk. Vandaar dat er gewoon betaald moet worden voor een kat, hond, konijn of knager. En daar wordt echt geen winst op gemaakt.
  zondag 13 januari 2013 @ 12:49:19 #172
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_121499671
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 00:18 schreef livalo het volgende:
Ik heb echt een zwak voor zwart & witte katten, wat een mooiers! Fijn dat je weer kon werken, viel het mee of had je wel weer erg last van je blessure? En wat fijn van alle adopties, hopelijk hebben deze lieve katten ook snel een huisje! :)
Nee, het ging eigenlijk wel prima. Ik heb alleen de onderste hokken niet schoon kunnen maken omdat ik nog niet goed door de knieën kan, dus dat heeft een collega voor me gedaan.

Bedankt, Messina :).
  zondag 13 januari 2013 @ 13:33:24 #173
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_121501371
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 13:32 schreef Samzz het volgende:

[ afbeelding ]
Dit is Mama Miesje. Een bijna twee jaar oude poes die ergens in juli bij ons is gekomen, ze is bij ons bevallen van haar kleintjes, die inmiddels zelf een huisje hebben, nu Mama Miesje nog.

[

[
O+ Wat een mooi rond koppie. O+ Qua kopvorm lijkt ze wel op onze kater, die heeft ook zo'n ronde kop. (half Pers)
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_121501978
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:45 schreef Samzz het volgende:

[..]

Volgens mij zeg ik nergens dat jij slecht bent, of wel?

En aan 100 euro heb je over het algemeen niet genoeg als je wilt enten, castreren/steriliseren, ontvlooien, ontwormen en chippen. Maar soit, ieder zijn keuze. Nadenken over wat je doet is imo geen slecht advies.

Asiels moeten ook rondkomen en dat is in deze tijden echt ontzettend moeilijk. Vandaar dat er gewoon betaald moet worden voor een kat, hond, konijn of knager. En daar wordt echt geen winst op gemaakt.
Nee maar zo wordt er wel gedacht, dat mensen die geen geld over hebben voor een hond of kat, de dierenarts kosten niet kunnen betalen. ik lees dit over en over op forums....
Dat is gewoon simpelweg niet bij iedereen waar.

Ik zou graag een akita willen maar omdat dat stamboom honden zijn is dat voor mij niet betaalbaar, en gewoon simpelweg niet haalbaar, terwijl er genoeg mensen zoals mij rond lopen, die graag een ras hond zouden willen hebben maar de prijs niet kunnen betalen. Terwijl die juist wel de dierenkosten en voer etc kunnen betalen.

Dat is toch gewoon oneerlijk..... Dus als ik ooit een akita neem heb ik de keus voor broodfokker of asielhond, nu ga ik liever daarvoor naar het asiel maar als die geen geschikte hond hebben ( moet met katten en kinderen kunnnen bijvoorbeeld ) Zit ik dus vast aan een broodfokker. Sparen wordt er dan gezegd, nou ik hoef echt geen akita met stamboom.... dushja dat is dan weer broodfokker, omdat ik wel graag een puppie wil. Die zitten er bijna niet in het dierenasiel.

Er is BIJNA ( ze zijn er wel, maar voor de mensen die zich er niet helemaal in verdiepen moeilijk om te vinden ) geen tussenweg te vinden met dit soort rashonden en dat is dood zonde.
  zondag 13 januari 2013 @ 13:57:24 #175
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_121502168
Ik weet niet of dat doodzonde is. Misschien moet je je eens verdiepen in de kosten van het fokken van een stamboomnestje :). Veel fokkers maken op nestjes zelf geen winst of lopen quitte. Geheel logisch ook, want er komt wel meer bij kijken dan enkel de ene hond op de andere.

Er zijn ook genoeg mensen die een Aston Martin willen maar deze niet kunnen betalen. Dan heb je drie keuzes, sparen, een tweedehansje kopen waar je wel geld voor hebt, of je erbij neerleggen. Zo werkt het ook met rashonden als je je niet tot broodfok wilt wenden. Jammer? Zeker. Maar dat is het dan ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')