Ja dankzij de huurcommissie betalen we <200 euro voor deze woning.. En er zit nogal wat geld in van onszelf om het op te knappen omdat het ons eerste huisje is e.d., en we toen nog niet wisten dat de overlast zo groot zou zijn.quote:Op zondag 9 september 2012 09:50 schreef WrongAnswer het volgende:
wat betaal je per maand voor die pauper woning?
ga achter je teveel betaalde geld aan en heel snel uit dat hok verkassen!
je kan nog beter in een caravan zitten als in zo'n huis!
en hoe je die pool eruit krijgt?
bel: -weg- kost je 100 euro en die polen luisteren voortaan heel goed naar je.
Dat is waar, maar omdat er nogal wat geld dus van mezelf inzit en omdat het ideaal in het centrum zit zou ik eigelijk liever zien dat ik met een x aantal klachten die polen eruit krijg... Maar dat is een beetje dromen denk ik. Bovendien kunnen we niet echt ergens anders terecht omdat de prijs waarvoor we dit kregen al relatief laag was t.o.v. andere appartementjes in de stad (niet bijster laag maar het scheelde net die 100 euro die we eigelijk niet konden missen), en als we gaan verhuizen willen we weer terug naar mijn geboortestad en daar de woningbouw in, maar daar komen we plmn. een halfjaar-jaar aan punten voor tekort.quote:Op zondag 9 september 2012 09:50 schreef Muks het volgende:
Klinkt lullig maar verhuizen is waarschijnlijk de enige optie. Zo te lezen is die pool slechts één van de heel veel punten die je hebt als minpunten in deze woning.
Sterkte in elk geval
Dat is nog wel een idee. Die polen leggen steigers op het dak en lopen er ook op (van een kamer van hen kan je op het dak van de wc komen) en daardoor is het dak gaan lekken (heerlijk koud water op je rug als je op de wc zit). Misschien dat ik daar nog iets mee kan, alhoewel het natuurlijk moeilijk te bewijzen is dat het hun schuld is.quote:Op zondag 9 september 2012 09:50 schreef Basp1 het volgende:
Je zou eens bij de gemeente kunnen informeren wat voor vergunningen afgegeven zijn en welke wegen je kunt bewandelen als deze overtreden worden.
Nou de vorige keer leek het ze anders ook niet te deren dat wij het wisten. Maar foto's is wel een goed idee inderdaad.quote:Op zondag 9 september 2012 09:56 schreef Muks het volgende:
Begin dan direct met het maken van foto's, zorg voor datum en tijd op de foto en bewaar dit als bewijs. Je zult nl zien dat als ze hier lucht van krijgen alles ineens opgelost is.... voor zolang het duurt dan
de gemiddelde pool waar ik mee werkt zou de camera uit je handen trappen als je foto's van ze maakt. Als ze ergens allergisch voor zijn is dat het!quote:Op zondag 9 september 2012 09:56 schreef Muks het volgende:
Begin dan direct met het maken van foto's, zorg voor datum en tijd op de foto en bewaar dit als bewijs. Je zult nl zien dat als ze hier lucht van krijgen alles ineens opgelost is.... voor zolang het duurt dan
Je bent me net voor. Waarom in hemelsnaam in deze pauperbende gaan wonen terwijl het van meet af aan al gedoe en sjofel was.quote:Op zondag 9 september 2012 09:56 schreef Renesite het volgende:
Waarom je initieel erin trapte weet ik niet, maar duidelijk zag je bij die eerste bezichtiging niet in dat dit soort problemen aanwezig waren?
Nouja, we wisten wel dat er polen boven ons woonden maar de vorige bewoners deden het e.e.a. iets mooier voor dat het was (waarom snap ik ook niet want zij gingen er toch sowieso uit, of er nou gehuurd werd of niet). Ik heb ze daarin vertrouwd en in het feit dat we de huurbaas wel konden bereiken voor de problemen... Vrij snel gedesillusioneerd natuurlijk maargoed toen zaten we er al in. Bovendien had ik nogal haast met uit huis gaan om persoonlijke redenen. Onze vaders zijn bovendien allebei handig aangelegd dus ik vertrouwde er ook op dat we zelf wel het e.e.a. konden fixen (zoals het raampje... Maar toen bleek dat de balk waar alles op steunde afbrak zodra ik het raam open deed en het raam zelf bijna een verdieping lager lag omdat er nog maar 1 scharnier vastzat).quote:Op zondag 9 september 2012 09:56 schreef Renesite het volgende:
Waarom je initieel erin trapte weet ik niet, maar duidelijk zag je bij die eerste bezichtiging niet in dat dit soort problemen aanwezig waren?
De bewoners vertelden ons vooral over de overlast die er in hun ervaring minder zou zijn dan wat wij tot nu toe ervaren hebben. ook hebben ze ons bv. niets verteld over die kookplaat die het niet deed e.d.. De gebreken die we constateerden zouden snel worden opgelost zei de makelaar, daar lagen al offertes voor klaar (later bleek dat de huisbaas dus elke offerte gewoon afwijst omdat hij helemaal niets wilde fixen... maargoed dat wisten wij toen nog niet).quote:Op zondag 9 september 2012 09:58 schreef Copycat het volgende:
Maar je zag toch met eigen ogen dat de praktijk niet strookte met de voorstelling van de vorige bewoners?
Hoe kan je sinds een jaar ¤ 3.000 teveel aan huur hebben betaald? Ligt je vordering al bij de curator?quote:Op zondag 9 september 2012 09:41 schreef kirsten. het volgende:
de 3000 euro die we aan teveel betaalde huur nog terugkrijgen kunnen we ook naar fluiten
Hoeveel heb je erin gestopt?quote:Op zondag 9 september 2012 09:54 schreef kirsten. het volgende:
En er zit nogal wat geld in van onszelf om het op te knappen omdat het ons eerste huisje is e.d., en we toen nog niet wisten dat de overlast zo groot zou zijn.
ben nog niet boven de 23 helaas... en in Leiden iets vinden wat zelfstandig is én in aanmerking komt voor huurtoeslag is denk ik een droom.quote:Op zondag 9 september 2012 10:08 schreef kwiwi het volgende:
Verhuizen naar een zelfstandige woning, dan krijg je wellicht huurtoeslag en is je budget iets hoger.
We zijn naar de huurcommissie geweest. Wij hebben niets gevorderd, wel brieven gestuurd met als hij niet zou betalen dat wij dan geen huur meer betalen (nouja, bijna geen huur want volgens de huurcommissie moesten wij wel een substantieel deel blijven betalen). Daar zijn we nu dus al 4 maanden mee bezig en dit levert ons plmn. 75 euro in de maand op. Die gast zit gigantisch in de schulden dus onze vordering komt achteraan het lijstje van schuldeisers hebben we al gehoord. Daar zijn we dus geeneens meer aan begonnen.quote:Op zondag 9 september 2012 10:08 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Hoe kan je sinds een jaar ¤ 3.000 teveel aan huur hebben betaald? Ligt je vordering al bij de curator?
[..]
Hoeveel heb je erin gestopt?
Tot 23 kom je in aanmerking voor huurtoeslag als de huur tussen de +/- 200 en 350 euro is. En dan ga je buiten Leiden zoeken en fiets je naar de stad wanneer nodig.quote:Op zondag 9 september 2012 10:08 schreef kirsten. het volgende:
[..]
ben nog niet boven de 23 helaas... en in Leiden iets vinden wat zelfstandig is én in aanmerking komt voor huurtoeslag is denk ik een droom.
Ik moet elke dag naar Leiden. Vandaar dat ik ook graag in de stad zelf wilde wonen. Het probleem is niet dat ik veel moet betalen, de hele geldkwestie van dat we nog geld krijgen zit ik nog het minste van allen mee ('/heb ik me allang bij neergelegd'). Meer het probleem dat de andere dingen in Leiden gewoon takkeduur zijn en simpelweg boven ons budget uitgaan. Bovendien moeten we wel iets hebben voor 2 man he, en dan gaat een studio van 20m2 niet werken.quote:Op zondag 9 september 2012 10:11 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Tot 23 kom je in aanmerking voor huurtoeslag als de huur tussen de +/- 200 en 350 euro is. En dan ga je buiten Leiden zoeken en fiets je naar de stad wanneer nodig.
tjsa, sorry? Let er niet zoveel op eigelijk. Maar speciaal voor jou.quote:Op zondag 9 september 2012 10:12 schreef zarGon het volgende:
Balen zeg. Sterkte met het probleem
Ik heb verder niets nuttigs toe te voegen, maar wil wel nog even melden dat ik (als user) jouw standaard PI ([ afbeelding ]) ongelofelijk irritant vind in dit topic/deze context. Ik erger me eraan.
Standaard-PI's zijn sowieso gruwelijk. Alsof je elke keer dezelfde emotie uitstraalt, ongeacht het onderwerp.quote:Op zondag 9 september 2012 10:12 schreef zarGon het volgende:
Ik heb verder niets nuttigs toe te voegen, maar wil wel nog even melden dat ik (als user) jouw standaard PI ([ afbeelding ]) ongelofelijk irritant vind in dit topic/deze context. Ik erger me eraan.
Tsja, het is of je wensen aanpassen of je budget (zoals iedereen moet doen).quote:Op zondag 9 september 2012 10:12 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Ik moet elke dag naar Leiden. Vandaar dat ik ook graag in de stad zelf wilde wonen. Het probleem is niet dat ik veel moet betalen, de hele geldkwestie van dat we nog geld krijgen zit ik nog het minste van allen mee ('/heb ik me allang bij neergelegd'). Meer het probleem dat de andere dingen in Leiden gewoon takkeduur zijn en simpelweg boven ons budget uitgaan. Bovendien moeten we wel iets hebben voor 2 man he, en dan gaat een studio van 20m2 niet werken.
Dan snap ik nog steeds niet hoe je aan ¤ 3.000 komt.quote:Op zondag 9 september 2012 10:11 schreef kirsten. het volgende:
We zijn naar de huurcommissie geweest. Wij hebben niets gevorderd, wel brieven gestuurd met als hij niet zou betalen dat wij dan geen huur meer betalen (nouja, bijna geen huur want volgens de huurcommissie moesten wij wel een substantieel deel blijven betalen). Daar zijn we nu dus al 4 maanden mee bezig en dit levert ons plmn. 75 euro in de maand op. Die gast zit gigantisch in de schulden dus onze vordering komt achteraan het lijstje van schuldeisers hebben we al gehoord. Daar zijn we dus geeneens meer aan begonnen.
Nee, dat vind ik inderdaad niet veel. Dat stop je al snel in een huis als je er gaat wonen. Zou voor mij in elk geval geen reden zijn om te blijven wonen tussen muren waar je achter elke deur een Pool kan verwachten, maar dat is een persoonlijke overweging.quote:Er zit ongeveer 1000 euro van onszelf in gok ik. Misschien niet een gigantisch bedrag voor iemand met normale inkomsten maar wij zijn 2 studenten dus voor ons is het wel een flinke drempel.
Heel simpel, ik heb 9 maanden lang 400 euro teveel betaal 9x 4 is 3600 euro. Zodoende kom ik aan 3000 euro die ik nog terugkrijg. Wat rammelt er verder aan mijn verhaal dan?quote:Op zondag 9 september 2012 10:16 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dan snap ik nog steeds niet hoe je aan ¤ 3.000 komt.
En verder: áltijd je vordering indienen.
[..]
Nee, dat vind ik inderdaad niet veel. Dat stop je al snel in een huis als je er gaat wonen. Zou voor mij in elk geval geen reden zijn om te blijven wonen tussen muren waar je achter elke deur een Pool kan verwachten, maar dat is een persoonlijke overweging.
Je verhaal rammelt een beetje, maar ik zou inderdaad maar eens bij de gemeente langsgaan.
Overigens zou ik dit zelf nog altijd verkiezen boven een smerig huis waarbij polen in de kasten liggen te slapenquote:Op zondag 9 september 2012 10:12 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Bovendien moeten we wel iets hebben voor 2 man he, en dan gaat een studio van 20m2 niet werken.
Dinges, hoe heet ze ook al weer... Jerney Kaagman dusquote:Op zondag 9 september 2012 10:14 schreef Copycat het volgende:
Standaard-PI's zijn sowieso gruwelijk. Alsof je elke keer dezelfde emotie uitstraalt, ongeacht het onderwerp.
'schat, ga jij maar terug naar je moeder want een huis voor ons tweetjes zit er niet meer in'.quote:Op zondag 9 september 2012 10:14 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Tsja, het is of je wensen aanpassen of je budget (zoals iedereen moet doen).
Dus je betaalde ¤ 600 voor dat hokquote:Op zondag 9 september 2012 10:19 schreef kirsten. het volgende:
Heel simpel, ik heb 9 maanden lang 400 euro teveel betaal 9x 4 is 3600 euro. Zodoende kom ik aan 3000 euro die ik nog terugkrijg. Wat rammelt er verder aan mijn verhaal dan?
Voor mij ook hoorquote:En het feit dát ik er geld in heb gestopt is dus juist ook de reden dat ik geen geld heb om weer een ander huisje een beetje fatsoenlijk op te knappen. Zoals ik al zei, voor míj is het wel een hoop geld.
Kunt hem ook stalen pijp achter in de nek leggen. Kun hem ratten gif voeren. Hem gewoon in de fik steken. Noem maar op er zijn wel meer oplossingen.quote:Op zondag 9 september 2012 10:24 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Verhuizen dat kan je tegen die pool in het berghok doen.
Met onfatsoenlijke mensen zal je nooit tot een fatsoenlijke oplossing kunnen komen.quote:Op zondag 9 september 2012 10:26 schreef practics het volgende:
[..]
Kunt hem ook stalen pijp achter in de nek leggen. Kun hem ratten gif voeren. Hem gewoon in de fik steken. Noem maar op er zijn wel meer oplossingen.
TS wil je dit fatsoenlijk oplossen, ga naar de gemeente met foto's hoe schrijnend jou situatie is. Wss heb je op korte termijn een andere woning. (Ja er is ook regeling voor 2 personen onder 23 jaar voor eigen woning)
De woorden 'korte termijn' en 'gemeente' gaan over het algemeen niet samen.quote:Op zondag 9 september 2012 10:26 schreef practics het volgende:
[..]
Kunt hem ook stalen pijp achter in de nek leggen. Kun hem ratten gif voeren. Hem gewoon in de fik steken. Noem maar op er zijn wel meer oplossingen.
TS wil je dit fatsoenlijk oplossen, ga naar de gemeente met foto's hoe schrijnend jou situatie is. Wss heb je op korte termijn een andere woning. (Ja er is ook regeling voor 2 personen onder 23 jaar voor eigen woning)
Ja ofcourse eensch. Ik was er al niet eens gaan zitten. En als ik er onverhoopt toch in zou belanden, zou dat inderdaad wel iets anders zijn gelopen dan in ts zijn geval.quote:Op zondag 9 september 2012 10:28 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Met onfatsoenlijke mensen zal je nooit tot een fatsoenlijke oplossing kunnen komen.
Jeeez wil je nu echt dat huis uit of zit je hier nu troll topic te maken.quote:Op zondag 9 september 2012 10:31 schreef kwiwi het volgende:
[..]
De woorden 'korte termijn' en 'gemeente' gaan over het algemeen niet samen.
Ik ben TS niet hoorquote:Op zondag 9 september 2012 10:34 schreef practics het volgende:
[..]
Jeeez wil je nu echt dat huis uit of zit je hier nu troll topic te maken.
Zeg toch ook dat je met foto's wat moet proberen los te krijgen, zodat je eventuele urgentie verklaring krijgt of bij woning bouw of bij gemeente voor een andere passende woning. Thuis blijven zitten naast die lamme pool gaat je echt niks brengen kwa een oplossing verergert de zaak alleen.
Dus HUP gaat wat doen aan deze situatie ander zit je er volgend jaar nog.
En je nieuwe huisbaas word ook echt geen held, want een fatsoenlijke huisbaas wil niet eens zon huis kopen. Dus dat word gewoon weer 1 of ander mafketel die jou oplicht
Sorry mevrouw Kwiwiquote:Op zondag 9 september 2012 10:35 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik ben TS niet hoorWaarschuw haar alleen vast even.
nouja wat we hebben is ong. 40 m2... en ja we betaalden 600+ maar dat is vrij weinig voor een soortgelijk appartement in het centrumquote:Op zondag 9 september 2012 10:23 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dus je betaalde ¤ 600 voor dat hok
[..]
Voor mij ook hoor
Ja eigelijk zou ik de ballen moeten hebben maar als ik die mensen dan zie, dan druipt opeens alle moed me in m'n schoenen. Ik kan nog zo vol vuur zijn als ik aan de telefoon ben met m'n moeder maar als ik het dan face-to-face moet doen zal ik eerlijk bekennen dat ik in m'n broek schijt voor die mensen.quote:Op zondag 9 september 2012 10:26 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Als je niet wil verhuizen moet je gewoon de ballen hebben omdat matras eruit te gooien de straat op eventueel met pool. Dat is de enige manier. Ruzie heb je al met je buren dan kan dit er ook wel bij. Geen zin in ruzie, dan verhuizen.
Gewoon de politie bellen en zeggen dat er een onbekende persoon in jullie berging is. Vervolgens vragen wat je moet doen, en dan zeggen ze als het goed is "we komen wel even langs".quote:Op zondag 9 september 2012 10:46 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Ja eigelijk zou ik de ballen moeten hebben maar als ik die mensen dan zie, dan druipt opeens alle moed me in m'n schoenen. Ik kan nog zo vol vuur zijn als ik aan de telefoon ben met m'n moeder maar als ik het dan face-to-face moet doen zal ik eerlijk bekennen dat ik in m'n broek schijt voor die mensen.
Dat is vrijwel iedereen hier op fok hoor, grote mond maar daden ho maar.quote:Op zondag 9 september 2012 10:46 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Ja eigelijk zou ik de ballen moeten hebben maar als ik die mensen dan zie, dan druipt opeens alle moed me in m'n schoenen. Ik kan nog zo vol vuur zijn als ik aan de telefoon ben met m'n moeder maar als ik het dan face-to-face moet doen zal ik eerlijk bekennen dat ik in m'n broek schijt voor die mensen.
Ik geloof trouwens dat ik niet de enige ben die dat zou doen. Ik vind het heel makkelijk om stoer over te komen naar als het dan daadwerkelijk moet gebeuren ben ik een van de velen die 7 kleuren stront schijt en dat geef ik heel eerlijk toe.
Een huur van 600+ is dus kennelijk geen probleem, voor dat bedrag moet er buiten het centrum wel wat te vinden zijn lijkt me.quote:Op zondag 9 september 2012 10:45 schreef kirsten. het volgende:
[..]
nouja wat we hebben is ong. 40 m2... en ja we betaalden 600+ maar dat is vrij weinig voor een soortgelijk appartement in het centrum
En dan toch nog zeggen: Ja leuk! Doe maar! Waar kunnen we tekenen?quote:Toen wij kwamen bezichtigen kwam de 'vrouw des huizes' al nijdig vertellen dat ALLES van haar was
Ik denk dat niemand dat snaptquote:Op zondag 9 september 2012 11:29 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
En dan toch nog zeggen: Ja leuk! Doe maar! Waar kunnen we tekenen?![]()
Als nu gewoon die Pool uit de badkamer verdwijnt, de makelaar zijn werk doet, de huuisbaas zijn plicht nakomt en de Poolse medebewoners wat vriendelijker willen meedenken in alle gezamenlijkheid, is het probleem ook opgelost!quote:Op zondag 9 september 2012 11:29 schreef Leandra het volgende:
Maar zo te zien wil je niet verhuizen, je wilt een rustig perfect appartementje op de plek waar je nu zit, dat gaat lastig worden waarschijnlijk want je geeft zelf al aan dat 600+ vrij weinig is voor de locatie.
De makelaar heeft er toch niks mee te maken?quote:Op zondag 9 september 2012 11:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
Als nu gewoon die Pool uit de badkamer verdwijnt, de makelaar zijn werk doet, de huuisbaas zijn plicht nakomt en de Poolse medebewoners wat vriendelijker willen meedenken in alle gezamenlijkheid, is het probleem ook opgelost!
Ja dat las ik, maar die makelaar heeft er verder niks mee te maken. Als het eenmaal verhuurd is moet TS bij de huisbaas zijn.quote:Op zondag 9 september 2012 11:37 schreef Copycat het volgende:
Die makelaar is volgens TS ook een lapzwans.
Onderliggende boodschap was dat TS hoopt op een droomscenario waarbij het probleem opeens wordt opgelost. Ain't gonna happen, denk ik.quote:Op zondag 9 september 2012 11:39 schreef kwiwi het volgende:
Ja dat las ik, maar die makelaar heeft er verder niks mee te maken. Als het eenmaal verhuurd is moet TS bij de huisbaas zijn.
Owquote:Op zondag 9 september 2012 11:40 schreef Copycat het volgende:
[..]
Onderliggende boodschap was dat TS hoopt op een droomscenario waarbij het probleem opeens wordt opgelost. Ain't gonna happen, denk ik.
Ok, dat is fijn om te weten. Ik vroeg me namelijk al af of de politie uberhaupt wel langs zou komen voor dit soort dingen.quote:Op zondag 9 september 2012 10:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Gewoon de politie bellen en zeggen dat er een onbekende persoon in jullie berging is. Vervolgens vragen wat je moet doen, en dan zeggen ze als het goed is "we komen wel even langs".
Ik heb een tijdje geleden de politie gebeld (via dat 'geen spoed wel politie' nummer) omdat ik het idee had dat er 's nachts steeds iemand op de gezamenlijke zolder zat. Heb toen gevraagd wat ik moest doen, en 5/10 minuten later stonden ze voor de deurquote:Op zondag 9 september 2012 11:48 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Ok, dat is fijn om te weten. Ik vroeg me namelijk al af of de politie uberhaupt wel langs zou komen voor dit soort dingen.
Hoe was dat met jouw zolder afgelopen dan?quote:Op zondag 9 september 2012 11:51 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje geleden de politie gebeld (via dat 'geen spoed wel politie' nummer) omdat ik het idee had dat er 's nachts steeds iemand op de gezamenlijke zolder zat. Heb toen gevraagd wat ik moest doen, en 5/10 minuten later stonden ze voor de deur
En jij weet het zelfs zeker, dat er iemand is die er niet hoort.
Tijdje later brief in de bus dat de woningbouw de zolders af zou sluiten op een bepaalde datum, en inderdaad nooit meer wat gehoord op zolderquote:Op zondag 9 september 2012 11:57 schreef fokexpert het volgende:
[..]
Hoe was dat met jouw zolder afgelopen dan?
Zal wel een fijn gevoel zo zijn. Want dit was dus ook indirect een bevestiging dat er mensen zaten aangezien je nu niks meer hoort. Maar ontopic ik vervuil een topic van een ander.quote:Op zondag 9 september 2012 11:59 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Tijdje later brief in de bus dat de woningbouw de zolders af zou sluiten op een bepaalde datum, en inderdaad nooit meer wat gehoord op zolderDe politie zal het wel doorgegeven hebben (ben wellicht niet de enige geweest die er melding van heeft gemaakt).
Als ze dan ook nog eens de staatsloterij en de postcodeloterij wint zou jet helemaal mooi wezen.quote:Op zondag 9 september 2012 11:33 schreef Copycat het volgende:
[..]
Als nu gewoon die Pool uit de badkamer verdwijnt, de makelaar zijn werk doet, de huuisbaas zijn plicht nakomt en de Poolse medebewoners wat vriendelijker willen meedenken in alle gezamenlijkheid, is het probleem ook opgelost!
Lijkt me wel wat voor dat Polenmeldpunt.quote:Op zondag 9 september 2012 11:48 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Ok, dat is fijn om te weten. Ik vroeg me namelijk al af of de politie uberhaupt wel langs zou komen voor dit soort dingen.
Even over die pool die bij de bezichtiging al nijdig alles begon te claimen, wij dachten dat dat wel zou loslopen wat dat betrett omdat we ook nog een stuk eigen gang hadden enzo. En ja, dat was een beetje naïef maargoed.
Wat ik dus eigelijk zoek is een oplossing (naast verhuizen) die enige zin kan hebben. Of er bijvoorbeeld een instantie is waar je dit kan melden waar ik niet van weet, etc. Ik snap dat verhuizen de beste oplossing is maar dat gaat gewoon niet (snel) gebeuren.
Ik maar denk dat het de creme de la creme was die hier naar toe kwamquote:Op zondag 9 september 2012 18:58 schreef monsterd. het volgende:
Verder gewoon de politie bellen als je overlast hebt van die lui na 22.00 uur heDaarnaast zo veel mogelijk een dossier tegen ze opbouwen. Wie weet krijg je ze gewoon weg.
Ik schaam me trouwens kapot, ben zelf van Poolse afkomst en de meeste Polen die ik hier in Nederland heb gezien vallen onder het uitschot van Polen. Zelfs daar kunnen ze nergens terecht, dus dan maar in een ander land.. Succes.
Een droom? Eerder een nachtmerrie. Leiden...pffft...quote:Op zondag 9 september 2012 10:08 schreef kirsten. het volgende:
[..]
ben nog niet boven de 23 helaas... en in Leiden iets vinden wat zelfstandig is én in aanmerking komt voor huurtoeslag is denk ik een droom.
En gevaar. Als je allerlei instanties op die polen gaat afsturen, weten zij natuurlijk wie dat heeft gedaan.quote:Op zondag 9 september 2012 12:26 schreef Mikkie het volgende:
Als je niet wil verhuizen, moet je je er bij neerleggen. Alle andere wegen kosten behoorlijk wat tijd.
Dat jij jezelf nog kunt omschrijven als 'een beetje naief' vind ik al redelijk tekenend voor de totstandkoming van de hele situatie.quote:Op zondag 9 september 2012 11:48 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Even over die pool die bij de bezichtiging al nijdig alles begon te claimen, wij dachten dat dat wel zou loslopen wat dat betrett omdat we ook nog een stuk eigen gang hadden enzo. En ja, dat was een beetje naïef maargoed.
Wat ik dus eigelijk zoek is een oplossing (naast verhuizen) die enige zin kan hebben. Of er bijvoorbeeld een instantie is waar je dit kan melden waar ik niet van weet, etc. Ik snap dat verhuizen de beste oplossing is maar dat gaat gewoon niet (snel) gebeuren.
Brandgevaar door een extra bewoner?quote:Op maandag 10 september 2012 12:46 schreef Ticootje het volgende:
Misschien gaat het je nog lukken via de brandweer ofzo, die je huis als brandgevaarlijk bestempeld, of teveel bewoners... En dat je daarmee steeds de ongewenste bewoners eruit kunt krijgen..
Nou ja, ik heb ooit eens op een boerderij gewoond, soortgelijk, en daar werd dus gewoon een limiet gesteld aan hoeveel bewoners er mochten zijn in het pand. Dat werd gedaan door de brandweer.quote:Op maandag 10 september 2012 12:48 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Brandgevaar door een extra bewoner?
Dat was een amusant topic jaquote:Op zondag 9 september 2012 11:51 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik heb een tijdje geleden de politie gebeld (via dat 'geen spoed wel politie' nummer) omdat ik het idee had dat er 's nachts steeds iemand op de gezamenlijke zolder zat. Heb toen gevraagd wat ik moest doen, en 5/10 minuten later stonden ze voor de deur
En jij weet het zelfs zeker, dat er iemand is die er niet hoort.
Ik kan inderdaad een hoop meenemen maar we hebben er vrij veel zelf nog bij aangeklust aangezien de huisbaas geen thuis gaf(uiteraard muren (400e verf en behang) maar ook gezeik met de radiatoren en kozijnen e.d.).quote:Op maandag 10 september 2012 13:06 schreef Ticootje het volgende:
En je neemt zoveel mogelijk weer mee... heb je laminaat gelegd, haal je dat er gewoon weer uit. Net als je gordijnen en meuk, je neemt alles wat je mee kan nemen gewoon mee. Dan kun je mij niet vertellen dat je 1000 eu in je huis hebt gestoken, tenzij je een of ander zeer luxe en speciaal behang hebt, of de wanden met bladgoud hebt bekleed...
Je hebt een gok genomen. Begrijpelijk. Maar helaas verloren. Tijd om de wonden te likken en je verlies te nemen.quote:Op maandag 10 september 2012 14:50 schreef kirsten. het volgende:
[..]
Ik kan inderdaad een hoop meenemen maar we hebben er vrij veel zelf nog bij aangeklust aangezien de huisbaas geen thuis gaf(uiteraard muren (400e verf en behang) maar ook gezeik met de radiatoren en kozijnen e.d.).
Nog even voor de duidelijkheid, ik ben hier niet gaan zitten om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten ( vrij duur dubbeltje dan geweest, het is niet alsof ik een bodemprijs betaalde hoor) . Ik wist voor het grootste gedeelte waar ik aan begon qua rottigheid in het huis zelf en wat allemaal kapot was, alleen dat de overlast zo groot zou zijn wist ik niet. Vandaar dat ik nu, na een jaar mezelf te zitten opvreten, vraag om hulp om dit eventueel tegen te gaan zonder gelijk m'n boedel in te pakken en weer opnieuw te gaan zoeken. Helaas merk ik dat dit al snel uitloopt in mensen die vinden dat ik niet na heb gedacht, dat ik oerstom ben geweest om hier te gaan zitten etc. Niet altijd even constructieve kritiek dus.
Anyhow, bedankt voor de adviezen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |