abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116528902
Louis van Gaal staat al vroeg in zijn tweede ambtstermijn bij het Nederlands elftal voor een herexamen. De bondscoach mag tegen Turkije en Hongarije laten zien dat hij geleerd heeft van de valse start van 11 jaar geleden met de nationale ploeg. .

Het eerste Oranje van Van Gaal haalde slechts een schamel puntje uit de duels met Ierland (2-2) en Portugal (0-2), destijds de voornaamste concurrenten voor een ticket voor het WK van 2002. Het Nederlands elftal werd daardoor al vroeg in het kwalificatietoernooi veroordeeld tot een inhaalrace, die totaal mislukte en Van Gaal een inktzwarte bladzijde op zijn cv opleverde.

Het is de opvolger van Bert van Marwijk er alles aan gelegen om tegen Turkije (7 september) en Hongarije (11 september) wel een goede uitgangspositie voor het veelbelovende WK van 2014 in Brazilië te bewerkstelligen. De voortekenen zijn echter wel eens gunstiger geweest. Zo evenaarde Oranje vorige maand bij België met de vierde nederlaag op rij een triest record uit 1954.

Veel internationals missen op dit moment ritme en vorm, beseft ook Van Gaal. Daarom doet hij voorlopig geen beroep op Rafael van der Vaart, Nigel de Jong, Gregory van der Wiel en Ibrahim Afellay. Het viertal, samen goed voor 240 interlands, speelde dit seizoen wegens transferperikelen weinig. 'Ze zijn niet fit', oordeelde Van Gaal. 'En bij zo'n verhuizing naar een andere club komt veel kijken.'

Een blik op de huidige selectie van het Nederlands elftal leert dat wel meer spelers naar ritme en vorm zoeken. John Heitinga is tweede keus bij Everton en Joris Mathijsen, de andere helft van het centrale duo in de defensie, blijkt nog niet die aanwinst waar Feyenoord behoefte aan heeft. Het oranje keurkorps bestaat verder met Ricardo van Rhijn, Daryl Janmaat, Jetro Willems en Bruno Martins Indi uit vier onervaren vleugelverdedigers.

Niet alleen de samenstelling van de defensie zal Van Gaal hoofdbrekens kosten. De bondscoach bekende eerlijk dat hij het passeren van de middenvelders De Jong en Van der Vaart als een weloverwogen risico beschouwt. Ook voor hem is het afwachten of Leroy Fer, Jordy Clasie, Kevin Strootman of Urby Emanuelson het ervaren duo in ieder geval voor even kunnen doen vergeten.

Gelukkig steekt Robin van Persie wel in uitstekende vorm, zo liet hij zondag met drie treffers bij Manchester United zien. Eindelijk een meevaller voor de bondscoach, zou je zeggen. In de ogen van Van Gaal bewaart de spits zijn beste spel echter al jaren voor zijn club. Hij vertelde daarom voorlopig voor Klaas-Jan Huntelaar te kiezen. 'En ik vind Van Persie geen vleugelspeler of schaduwspits.'

Vrijdag 7 september 19.30-22.20 uur

Nabeschouwing 22.20-23.00 uur

:P
pi_116528916
Geert zal wel weer flink gaan stijgen na deze wedstrijd.
Wat een kut volk zeg, fluiten tijdens het Nederlands volkslied, met laserpennen in het gezicht schijnen en hele tijd dat nep affluiten. En dan nog vragen mensen zich af waarom de PVV zo populair is, dit terwijl het overgrote deel van de ' Turken' gewoon in Nederland geboren zijn.
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 8 september 2012 @ 10:34:19 #3
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_116529037
Zo erg waren de turkse fans niet vond ik
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_116529055
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 10:34 schreef Paul het volgende:
Zo erg waren de turkse fans niet vond ik
Laserpennen zijn idd niet zo erg, is heel normaal om mensen permanente schade aan hun ogen te geven.
Niets is sterker dan dat ene woord...
pi_116529344
Geen beste wedstrijd kwalitatief. Maar toen Fer er in kwam voor Clasie liep het wat beter. Logisch natuurlijk want Fer heeft een aantal dingen voor op Clasie namelijk:

1) Duelkracht
2) Kopkracht
3) Loopvermogen
pi_116529487
Toen Fer er in kwam ging het een stuk beter lopen ja. Dit kwam ook omdat Strootman een linie inzakte waardoor de opbouw meer naar voren was gericht. Een middenveld met Fer/Strootman/Sneijder zie ik wel zitten. Dan heb je Maher en Nigel de Jong nog achter de hand. Voorhoede staat ook goed maar Narsingh moet net wat meer lef tonen. Met Ola John en Elia kunnen we die kant ook aardig invullen.

Ik heb er weer een beetje vertrouwen in ^O^
pi_116529748
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 10:54 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Geen beste wedstrijd kwalitatief. Maar toen Fer er in kwam voor Clasie liep het wat beter. Logisch natuurlijk want Fer heeft een aantal dingen voor op Clasie namelijk:

1) Duelkracht
2) Kopkracht
3) Loopvermogen
Ik denk dat het meer aan de combo Strootman - Clasie lag dan aan Clasie zelf. Strootman en Clasie zijn beide eigenlijk iets te controlerend om samen te spelen.
If you love supersof & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
If you love Ezell & are 100% proud of it copy this and make it your signature!
pi_116529781
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:17 schreef Muto het volgende:

[..]

Ik denk dat het meer aan de combo Strootman - Clasie lag dan aan Clasie zelf. Strootman en Clasie zijn beide eigenlijk iets te controlerend om samen te spelen.
Inderdaad. Daarom vond ik het ook vreemd dat Clasie begon. Strootman is een stuk verder dan Clasie. Is ook niet zo verwonderlijk als je ziet dat Strootman al een aantal interlands achter zijn naam heeft staan.
pi_116530268
Ik heb wel vertrouwen in de nieuwe gezichten. Affalay enz mogen wat mij betrfet wegblijven. Lijkt me echt een notoire sfeerverzieker.
  zaterdag 8 september 2012 @ 11:51:50 #10
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_116530365
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:47 schreef Bombshell het volgende:
Ik heb wel vertrouwen in de nieuwe gezichten. Affalay enz mogen wat mij betrfet wegblijven. Lijkt me echt een notoire sfeerverzieker.
100x liever Affelay dan Narsingh.
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_116530411
quote:
16s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:51 schreef nubreektmijnklomp het volgende:

[..]

Eens, Gisteren was het gewoon een pot droevigheid. Weg met die gozer.
pi_116530436
quote:
16s.gif Op zaterdag 8 september 2012 11:51 schreef nubreektmijnklomp het volgende:

[..]

Geen idee, de voorzetten van Narsingh komen nog niet goed aan maar aan de andere kant komen die van Afellay geen eens van de grond.
Daarbij speelt Narsingh nog wel af ipv door te blijven dribbelen tot hij zich vastloopt, om over zijn afwerking op doel nog maar te zwijgen. Daarbij staat Narsingh rechts en Afellay links, dus tja...
pi_116530624
Ben ik dan echt de enige die liever Beerens dan Narsingh had gezien?

En van mij mogen Van der Wiel, Afellay, De Jong en Van der Vaart ook lekker weg blijven trouwens..
pi_116530644
Ik had dat natrappen van Sneijder (poging) niet eens gezien gisterenavond, beetje jammer van Sneijder. :{
pi_116530656
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 12:04 schreef tralalala het volgende:
Ik had dat natrappen van Sneijder niet eens gezien gisterenavond, beetje jammer van Sneijder. :{
Beelden ergens? Heb het ook gemist dan
  zaterdag 8 september 2012 @ 12:06:39 #16
242666 BeamofLight
Light in the darkness, Tafkap
pi_116530682
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 12:04 schreef tralalala het volgende:
Ik had dat natrappen van Sneijder (poging) niet eens gezien gisterenavond, beetje jammer van Sneijder. :{
Op het eind daar aan de zijlijn? Was niks joh. Tenminste niet raak. Hij deed wel een poginkje ja.
pi_116530716
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 12:05 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Beelden ergens? Heb het ook gemist dan
http://www.footytube.com/video/netherlands-turkey-sep07-128487

@ 5:10

En @ 6:02 Turkse chick
pi_116530720
laserpennen zijn idd over the top, maar controleer d'r maar eens op. Is niet te doen. Voor de rest vind ik het mooi om te zien hoe fanatiek ze zijn. Ik vind het dan wel weer minder mooi dat ze kaartjes kopen bestemd voor fans van Nederland en dan vervolgens Turkije gaan supporten.
  zaterdag 8 september 2012 @ 12:13:16 #19
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_116530810
Die bal van Strootman op Narsingh bij de 2e goal was gruwelijk.
pi_116531415
Even verwijzend naar de TT. Bedoelt men het moment dat men 1 minuut stil moest zijn
vanwege een herdenking van een Turkse aardbeving o.i.d.? Ja dat vond ik ook raar dat men
niet stil was in 1 vd Turkse vakken en zelfs harder begon te schreeuwen.

Wel vond ik het netjes dat zowel Oranje als Turkse fans beiden stil waren toen de
volksliederen van beide landen werden gespeeld. Klasse!
  zaterdag 8 september 2012 @ 12:49:24 #21
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_116531486
quote:
15s.gif Op zaterdag 8 september 2012 12:45 schreef Iwanius het volgende:
Even verwijzend naar de TT. Bedoelt men het moment dat men 1 minuut stil moest zijn
vanwege een herdenking van een Turkse aardbeving o.i.d.? Ja dat vond ik ook raar dat men

Wel vond ik het netjes dat zowel Oranje als Turkse fans beiden stil waren toen de
Je had beter moeten luisteren... de Turken floten. Ze floten idd ook bij de minuut stilte en er horen gewoon geen 17.500 Turken in de het stadion bij een THUIS wedstrijd van Oranje. In Turkije zitten er vast geen 17.500 Oranje fans op de tribune...
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  zaterdag 8 september 2012 @ 12:56:37 #22
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_116531624
Turken spelen overal in Europa een thuiswedstrijd.
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
pi_116531633
Heerlijk, die Turkse fans. Zieken en gallen, vuurwerk afsteken, 90 minuten als één man achter de ploeg en na afloop applaus voor de tegenstander.
Hello, my name is Oliver
pi_116531658
Ook leuk om al die nederlandse liedjes te horen bij zo'n wedstrijd en niet de standaard dance meuk.
pi_116531663
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 12:08 schreef Bieks het volgende:
laserpennen zijn idd over the top, maar controleer d'r maar eens op. Is niet te doen. Voor de rest vind ik het mooi om te zien hoe fanatiek ze zijn. Ik vind het dan wel weer minder mooi dat ze kaartjes kopen bestemd voor fans van Nederland en dan vervolgens Turkije gaan supporten.
Op camerabeelden kijken naar degene die ze gebruikten, en die gewoon aanklagen voor mishandeling. Klaar, leren ze het heel snel af.
  zaterdag 8 september 2012 @ 12:59:22 #26
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_116531685
Mishandeling :')
Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
pi_116531718
quote:
7s.gif Op zaterdag 8 september 2012 12:59 schreef tostitomaatkaas het volgende:
Mishandeling :')
Kan permanente oogschade tot gevolg hebben. Zou jij het chill vinden als ik een halfuur met zo'n ding in je oog ga schijnen?
pi_116531738
quote:

Stil tijdens het NL volkslied :') ? Jij was duidelijk niet in het stadion :D
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  zaterdag 8 september 2012 @ 13:45:44 #29
312477 tostitomaatkaas
Op pain de madeleine.
pi_116532564
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 13:01 schreef Siyara het volgende:

[..]

Kan permanente oogschade tot gevolg hebben. Zou jij het chill vinden als ik een halfuur met zo'n ding in je oog ga schijnen?
Nee dat zou ik niet fijn vinden, maar overdrijven is ook een vak hoor.

Het is al vrij lastig om een laserpen een minuut lang op hetzelfde punt op een muur te houden als die muur 5 meter verderop staat. Laat staan als het over 50(+?) meter is, in een stadion waar mensen springen en je aanstoten te schijnen op een speler die over het veld rent en beweegt. Succes om dan iemand 30 minuten in zijn ogen te schijnen.
Op zondag 28 april 2013 22:57 schreef Schaamlipposaurus het volgende:
Dit is een serieuze vraag.
Graag serieuze reacties graag, waar ik op kan masturberen.
pi_116532682
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2012 13:02 schreef tongytongylickylicky het volgende:

[..]

Stil tijdens het NL volkslied :') ? Jij was duidelijk niet in het stadion :D
Ik was ook niet in het stadion, maar het gefluit is me zeker niet ontgaan, het werd alleen overstemd doordat de supporters het volkslied meezongen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_116532724
quote:

[..]

Laat hem in de Bundesliga eerst meer eens een poosje bewijzen dat ie nog op topniveau kan ballen, hij heeft tenslotte een jaar lang alleen maar zitvlees aan zien groeien.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_116533030
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 13:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik was ook niet in het stadion, maar het gefluit is me zeker niet ontgaan, het werd alleen overstemd doordat de supporters het volkslied meezongen.
Er zijn altijd kneuzen die fluiten. Vond het gisteren wel meevallen en er waren ook Turken die begonnen te juichen en klappen voor Oranje.

Oh ja, Beerens>Narsingh voorlopig. Verder gewoon met dezelfde opstelling beginnen tegen Hongarije.
  zaterdag 8 september 2012 @ 14:06:10 #33
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_116533061
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 13:52 schreef Hathor het volgende:

[..]

Laat hem in de Bundesliga eerst meer eens een poosje bewijzen dat ie nog op topniveau kan ballen, hij heeft tenslotte een jaar lang alleen maar zitvlees aan zien groeien.
Narsingh kan het in de eredivisie niet eens bewijzen. Zit gewoon op de bank.
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_116534162
quote:

Minuut stilte was voor de 25 soldaten die omkwamen in een explosie en een 26-jarige voetballer die aan een hartaanval was gestorven. Ze waren niet stil tijdens die minuut omdat ze iets schreeuwden als steunbetuiging..
pi_116534798
quote:
5:28, Ron Vlaar? :N
  Forum Admin zaterdag 8 september 2012 @ 16:23:16 #36
35723 crew  GGMM
pi_116536547
quote:
'Janmaat en Clasie stellen teleur'
AMSTERDAM - Louis van Gaal was na de WK-kwalificatiewedstrijd van Oranje tegen Turkije (2-0) ontevreden over het optreden van de debutanten Daryl Janmaat en Jordy Clasie.

"Daarom heb ik ze na rust gewisseld”, zei Van Gaal over de Feyenoorders. "Janmaat was Janmaat niet. Clasie kan juist goed vooruit spelen. Maar dat deed hij niet. Ik was in de eerste helft ook niet tevreden over Martins Indi en Willems. Zij hebben zich in de tweede helft knap hersteld.”

Janmaat werd vervanger door Ajacied Ricardo van Rhijn. Clasie moest plaatsmaken voor Leroy Fer van FC Twente.

Van Gaal had naar eigen zeggen ook enkele "geweldenaren” aan het werk gezien. „Maar ik hoef geen namen te noemen, want dat heeft iedereen kunnen zien. Fer en Van Rhijn vielen ook erg goed in.”

John Heitinga
Van Gaal moest ook John Heitinga tijdens de slotfase van het duel met Turkije (2-0) wisselen. „Dat deed ik liever niet, want ik vond John erg goed spelen”, zei hij. „Heitinga kon echter niet verder. Hij had kramp. Maar volgens mij was dat het enige. Hij is dus niet geblesseerd.”
Gelijk heeft hij. 2e helft ging stukken beter met Fer en Van Rhijn. We hebben vanaf de 70ste minuut ook geen kans meer weggegeven.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_116548499
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 12:49 schreef Morpheus2002 het volgende:

[..]
. In Turkije zitten er vast geen 17.500 Oranje fans op de tribune...
Oranje fans komen alleen als er gesponsorde kaartjes zijn. Bijna 70 % van de oranje ''fans'' koopt dan ook zelf geen kaartje.

Vandaar ook dat je iedere keer die walgelijke provincialen in beeld ziet met oranje pruiken (vind de familie leuk) en die doodstil zijn......totdat er gescoord wordt.

Dan prefereer ik de Turkse fans.

Bij verre.
pi_116549036
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 september 2012 14:48 schreef Confetti het volgende:

[..]

Minuut stilte was voor de 25 soldaten die omkwamen in een explosie en een 26-jarige voetballer die aan een hartaanval was gestorven. Ze waren niet stil tijdens die minuut omdat ze iets schreeuwden als steunbetuiging..
Şehitler ölmez, vatan bölunmez!

Gevallen soldaten sterven niet, het vaderland is ondeelbaar!

Edit: Hm, kan geen filmpjes vinden waarin het duidelijk gescandeerd wordt.
Wel dit:

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 08-09-2012 22:59:21 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')