abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116489923
Hallo allemaal,
Min of meer noodgedwongen verhuizen mijn gezin en ik vanuit Zweden weer terug naar Nederland. We lopen hierbij tegen een aantal probleempjes op, waarbij huisvesting vinden op dit moment het grootste probleem is. We keren terug naar Drenthe, waar gelukkig de wachttijden voor een woning via een vereniging niet al te lang zijn, maar nog altijd een jaar of meer voor een eengezinswoning. Makelaars willen een werkgeversverklaring/inkomenseis die we nog niet kunnen overleggen en particulieren verhuren niet graag aan gezin dat rechtstreeks uit het buitenland komt, zonder werk. Overigens begrijpelijk. Vanwege de ziekte van mijn vader (de reden van terugverhuizen) kunnen we ook niet terug in mijn ouderlijk huis.

Het blijkt dus gewoon heel lastig te zijn om iets te vinden vanuit hier. En de tijd begint te dringen, want volgende week staat de verhuizing gepland. Nu kunnen we altijd de eerste tijd wel ergens bij iemand terecht, maar het liefst hebben we iets voor onszelf natuurlijk.

Nu is er bij ons in de buurt een recreatiepark waar permanente bewoning niet is toegestaan, maar waar ruime bungalows direct te huur zijn. Dat zou voor ons een ideale tijdelijke oplossing zijn, maar mag dit? De bedoeling is dat we ons hele gezin dan in het GBA op het adres van mijn ouders inschrijven en dus zo'n bungalow huren totdat we iets vasters hebben kunnen vinden.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  vrijdag 7 september 2012 @ 09:52:02 #2
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_116490331
Permanent betekent vaak dat het niet toegestaan is er 12 maanden van het jaar te wonen, er is en max periode. Op het park kunnen ze je vast meer vertellen.

Dit lijkt mij toegestaan (maar wel een dure oplossing).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_116490758
En dit had je niet van tevoren kunnen uitzoeken? Wel wat slecht voorbereid zo te lezen...
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_116491383
[quote]1s.gif Op vrijdag 7 september 2012 10:08 schreef CantFazeMe het volgende:
En dit had je niet van tevoren kunnen uitzoeken? Wel wat slecht voorbereid zo te lezen...
[/quote/]

Klopt, van voorbereiding is ook nauwelijks sprake. Het gaat allemaal heel snel. Bij een emigratie komt heel veel kijken en ik had graag meer tijd gehad om alles in alle rust te kunnen voorbereiden. Die tijd is er niet, klaar.
Het is ook niet dat we op straat staan straks. Zoals gezegd...er is altijd ergens plek voor ons. Maar nu blijkt dat we geen eigen woonruimte kunnen vinden vanuit hier, kijken we naar alternatieven. Vandaar deze vraag. Duidelijk?
pi_116491396
Drenthe ligt niet zo ver van de duitse grens, ga daar wat zoeken, ben je een stuk goedkoper uit, dan hier in het dure nederland ^O^ al is Drenthe een stuk goedkoper dan hier in Brabant ;(

ps en anders een tentje opzetten in de tuin van je ouders, lekker gezellig camperen :@ tot je wat anders hebt.
pi_116491464
Wel lastig natuurlijk, ziekte van familie, maar waarom het hele gezin verhuizen [zeker zo zonder werk]. Waarom ga je niet alleen, en dan bij een broer/zus/oom/tante in voor zolang het duurt?
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
pi_116491659
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 10:34 schreef Aloria het volgende:
Drenthe ligt niet zo ver van de duitse grens, ga daar wat zoeken, ben je een stuk goedkoper uit, dan hier in het dure nederland ^O^ al is Drenthe een stuk goedkoper dan hier in Brabant ;(

ps en anders een tentje opzetten in de tuin van je ouders, lekker gezellig camperen :@ tot je wat anders hebt.
Ook al aan gedacht, maar emigreren naar Duitsland is eigenlijk geen optie. Naar Nederland terugkeren is moeilijk genoeg.
Overigens woont niet iedereen in Drenthe op een grote boerderij met een lap grond, kamperen in de tuin kan echt niet ;)
pi_116491796
Kan je niet gewoon een urgentieverklaring regelen bij een woningbouw vereniging, dan heb je vaak binnen een paar weken een woning. Enig nadeel is dat je alles moet accepteren wat ze je aanbieden.
pi_116491875
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 10:36 schreef The_Dean het volgende:
Wel lastig natuurlijk, ziekte van familie, maar waarom het hele gezin verhuizen [zeker zo zonder werk]. Waarom ga je niet alleen, en dan bij een broer/zus/oom/tante in voor zolang het duurt?
Omdat mijn gezin ook deel uit maakt van de familie. Kleinkinderen zijn voor mijn vader minstens net zo belangrijk als zijn eigen kinderen. En als mijn vader er straks niet meer is, wil ik mijn moeder ookniet alleen laten.

Werk is belangrijk, maar niet zaligmakend. En er komt altijd weer wat langs, maak ik me geen zorgen over.

Maar goed, beetje off-topic
  vrijdag 7 september 2012 @ 10:51:22 #10
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_116491881
Allereerst sterkte, lijkt me niet niks om plotseling weer te moeten emigreren ivm een ziek familielid.

Je mag op de meeste vakantieparken wel langere tijd verblijven. Seizoensarbeiders (met name Polen) worden ook vaak een paar maanden op een vakantiepark ondergebracht.

http://www.tijdelijkhuren.nl/
http://www.landalbusinessline.nl/

Zijn sites waar je misschien wat aan hebt.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_116492075
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 10:48 schreef Daeron het volgende:
Kan je niet gewoon een urgentieverklaring regelen bij een woningbouw vereniging, dan heb je vaak binnen een paar weken een woning. Enig nadeel is dat je alles moet accepteren wat ze je aanbieden.
Nee, ze doen niet aan urgentieverklaringen
Voor de duidlijkheid.. We zijn niet zielig of zo, we hebben genoeg spaargeld om het een flinke poos uit te kunnen zingen en zijn ook best bereid om te "duurder" particulier of vrije sector te huren. Probleem is alleen dat niemand ons wil hebben :P (en dat snap ik ook prima)
Ik wil eigenlijk alleen weten of de mogelijkheid uit de OP mag.
  vrijdag 7 september 2012 @ 11:00:45 #12
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116492163
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2012 10:57 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Voor de duidlijkheid.. We zijn niet zielig of zo, we hebben genoeg spaargeld om het een flinke poos uit te kunnen zingen en zijn ook best bereid om te "duurder" particulier of vrije sector te huren. Probleem is alleen dat niemand ons wil hebben :P (en dat snap ik ook prima)
Daar is toch wel achter te komen? Ik zou om te beginnen de gemeente eens bellen waarin het betreffende vakantiepark staat. Als je weet dat je er bijv. max. 12 maanden mag wonen, dan weet je dus dat je binnen die tijd iets anders moet vinden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_116492352
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Daar is toch wel achter te komen? Ik zou om te beginnen de gemeente eens bellen waarin het betreffende vakantiepark staat. Als je weet dat je er bijv. max. 12 maanden mag wonen, dan weet je dus dat je binnen die tijd iets anders moet vinden.
Natuurlijk al contact gehad en ze zeiden " u dient zich in te schrijven op het adres waar u normaal gesproken de nacht verblijft" Inschrijven op het adres van het park is niet mogelijk.

De vraag die bij mij dan opborrelt is dat als ik me in zou schrijven op het adres van mijn ouders en dan ergens anders woon, welke consequenties dat kan hebben. Als die er al zijn.
  vrijdag 7 september 2012 @ 11:10:22 #14
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_116492426
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:07 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Natuurlijk al contact gehad en ze zeiden " u dient zich in te schrijven op het adres waar u normaal gesproken de nacht verblijft" Inschrijven op het adres van het park is niet mogelijk.

De vraag die bij mij dan opborrelt is dat als ik me in zou schrijven op het adres van mijn ouders en dan ergens anders woon, welke consequenties dat kan hebben. Als die er al zijn.
Als je ouders een uitkering hebben, zouden meer mensen op dat adres van invloed kunnen zijn op de hoogte van de uitkering. Wellicht moeten ze ook meer rioolheffing / andere gemeentelijke heffingen gaan betalen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_116492498
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:10 schreef MaLo het volgende:

[..]

Als je ouders een uitkering hebben, zouden meer mensen op dat adres van invloed kunnen zijn op de hoogte van de uitkering. Wellicht moeten ze ook meer rioolheffing / andere gemeentelijke heffingen gaan betalen.
Aow, en dat andere wil ik wel compenseren natuurlijk.
  vrijdag 7 september 2012 @ 11:15:40 #16
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_116492593
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:12 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Aow, en dat andere wil ik wel compenseren natuurlijk.
En als je ouders een huurwoning hebben, moet je informeren bij de huurvereniging, sommigen kennen een maximaal aantal bewoners voor een huis ;).

En verder dus informereren bij de gemeente waarin het huis van je ouders staat ;). Op de vakantieparken uit mijn links kun je rustig langere tijd verblijven, dat is het probleem niet :).
pi_116492656
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:15 schreef MaLo het volgende:

[..]

En als je ouders een huurwoning hebben, moet je informeren bij de huurvereniging, sommigen kennen een maximaal aantal bewoners voor een huis ;).

En verder dus informereren bij de gemeente waarin het huis van je ouders staat ;). Op de vakantieparken uit mijn links kun je rustig langere tijd verblijven, dat is het probleem niet :).
Top, dank je!
pi_116492741
quote:

[..]

Ik snap dat je niet zielig bent ofzo, maar urgentieverklaringen worden uitgegeven aan mensen die geen dak boven hun hoofd hebben of binnenkort dat dak dreigen te verliezen. Volgens mij voldoe je aan die omschrijving. ;)

Je kan zelf die mogelijkheid benutten om ervoor te zorgen dat je het langer uit kan zingen tot je iets meer permanents gevonden hebt. Of je hebt geluk en vindt een prachtig hutje waar je de komende jaren goed zit voor weinig geld.
  vrijdag 7 september 2012 @ 11:21:29 #19
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_116492782
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:20 schreef Daeron het volgende:

[..]

Ik snap dat je niet zielig bent ofzo, maar urgentieverklaringen worden uitgegeven aan mensen die geen dak boven hun hoofd hebben of binnenkort dat dak dreigen te verliezen. Volgens mij voldoe je aan die omschrijving. ;)

Je kan zelf die mogelijkheid benutten om ervoor te zorgen dat je het langer uit kan zingen tot je iets meer permanents gevonden hebt. Of je hebt geluk en vindt een prachtig hutje waar je de komende jaren goed zit voor weinig geld.
Bij ons worden urgentieverklaringen alleen gegeven aan mensen die al in de gemeente wonen, niet aan 'buitenstaanders'.
pi_116492989
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:20 schreef Daeron het volgende:

[..]

De woningbouwverenigingen in mijn gemeente doen niet meer aan urgentieverklaringen.
pi_116494669
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:27 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

De woningbouwverenigingen in mijn gemeente doen niet meer aan urgentieverklaringen.
Je moet er wel rekening mee houden dat werk vinden in drenthe niet zo makkelijk is, ik zou dus nu al op zoek gaan naar vacature's ! Drenthe is haast nog moeilijker dan Friesland ;(
pi_116494706
Als je je bij je ouders inschrijft ben je eigenlijk fout - je verblijft daar namelijk niet. Daarnaast kan het zijn dat er een max. aantal personen op het adres ingeschreven kan worden (via gemeente regels of die van de verhuurder). Ook kan je afvalstoffen-belasting e.d. omhoog gaan en evt. problemen met huurtoeslag/zorgtoeslag aangezien jouw inkomen mee gaat tellen zodra je wat gaat verdienen.

Ik zou gewoon net doen alsof je 3 maanden op vakantie gaat daar heen. En je dus voorlopig nog niet inschrijven officieel. Binnen die tijd zo snel mogelijk een baan en dan vanuit die baan zo snel mogelijk een huis. Binnen je vakantie heb je namelijk besloten dat je toch liever blijft ;)
pi_116508224
Op een park in Drenthe waar meerdere bungalows staan, is het zo dat nieuwe bewoners daa niet meer voltijds mogen wonen. Ook kun je daar geen oost ontvangen, dus je daar geloof ik ook niet inschrijven.
Waar in Drenthe zoek je wat? Ik heb ook nog wat connecties hier namelijk
  zaterdag 8 september 2012 @ 09:11:53 #24
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_116528057
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2012 19:01 schreef mrien het volgende:
Op een park in Drenthe waar meerdere bungalows staan, is het zo dat nieuwe bewoners daa niet meer voltijds mogen wonen. Ook kun je daar geen oost ontvangen, dus je daar geloof ik ook niet inschrijven.
Waar in Drenthe zoek je wat? Ik heb ook nog wat connecties hier namelijk
Ingeschreven staan en post ontvangen, zijn twee verschillende dingen.
De laatste vraag is wel relevant want het is bekend dat er gemeenten in Drenthe zijn die strenger dan normaal aan het controleren zijn op permanente bewoning.

Het gevolg is simpel: je krijgt een aanschrijving dat er een dwangsom opgelegd gaat worden als de bewoning niet binnen zeer korte tijd gestaakt wordt.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  zaterdag 8 september 2012 @ 09:13:43 #25
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_116528065
quote:

[..]

Waarom wil niemand jullie hebben?
(Eerst maar even vragen voor ik mijn woning aanbied. :P )
pi_116528157
Ik heb als kind een half jaar ofzo in zo'n bungalow gewoond, soortgelijke situatie en dat gaf geen problemen. maar ik geloof direct dat de regels weleens veranderd zouden kunnen zijn. De post kwam bij mijn oma binnen (koopwoning), al woonde zij zo'n 150 km verderop :')

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:15 schreef MaLo het volgende:

[..]

Dit dus, succes in ieder geval.
  zaterdag 8 september 2012 @ 13:17:39 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116531974
Wij zijn op vakantie in Drenthe op een vakantiepark, en daar zitten we altijd in hetzelfde huisje, nou kan het natuurlijk puur toeval zijn :P maar het valt me op dat een aantal auto's altijd op dezelfde parkeerplaatsen staan, iedere keer dat we hier komen.
Het lijkt me sterk dat die mensen altijd precies tegelijk met ons op dat vakantiepark zitten, en gezien er iig een is van een bedrijf in de buurt vermoed ik dat er gewoon permanent bewoond wordt, of semi-permanent.... 3 weken per jaar niet ofzo.

Ook bij mij in de omgeving (Veluwe) is het schering en inslag, dat mensen op een vakantiepark wonen maar officieel nog bij hun ouders ingeschreven staan.
Nee het mag niet, en ja het gebeurt, vooral door jongeren die uit huis gaan, mensen die net gescheiden zijn enz.

Hier op het park hebben alle huisjes overigens wel een eigen adres (waar je je weer niet mag inschrijven), maar dat maakt het ontvangen van niet-officiële post al een stuk makkelijker, wij als vakantiegangers hebben bijvoorbeeld ook wel eens een verjaardagskaart ontvangen, rechtstreeks op het adres van het huisje (brievenbussen bij de ingang van het park).

In jullie geval zou ik idd zo'n route kiezen, en direct inschrijven voor een woning zodra je ingeschreven staat op het adres van ouders, het kan dan natuurlijk best zo zijn dat je woonruimte hebt voor je de maximale termijn op het vakantiepark gewoond hebt, maar in feite kijkt men bij permanente bewoning vaak niet zozeer naar de termijn, maar meer naar de gedragingen (woon je er feitelijk of niet).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_116532770
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2012 11:07 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Dat is niet toegestaan.

quote:
Artikel 147

1. Overtreding van de artikelen 65, 66, 67, vijfde lid, 68, 69, 70, 71, 72, 75 en 76 wordt gestraft met hechtenis van ten hoogste een maand of geldboete van de tweede categorie.
2. De in het eerste lid strafbaar gestelde feiten zijn overtredingen.
quote:
Artikel 65

1. Degene die naar redelijke verwachting gedurende een half jaar ten minste twee derden van de tijd in Nederland verblijf zal houden, is verplicht zich binnen vijf dagen na de aanvang van zijn verblijf in persoon te melden bij het college van burgemeester en wethouders van de gemeente waar hij zijn woonadres heeft om daarbij schriftelijk aangifte van verblijf en adres te doen.
http://wetten.overheid.nl(...)eidsdatum_08-09-2012

[ Bericht 38% gewijzigd door Wokkel op 08-09-2012 14:04:11 ]
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 8 september 2012 @ 14:32:06 #29
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_116533707
Misschien is voorlopig huren via een antikraak vereniging zoals Adhoc etc een optie, die hebben vaak heel snel wat vrij, en t zijn niet altijd krotten maar gewone woningen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 8 september 2012 @ 22:32:07 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116548363
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 14:32 schreef Ynske het volgende:
Misschien is voorlopig huren via een antikraak vereniging zoals Adhoc etc een optie, die hebben vaak heel snel wat vrij, en t zijn niet altijd krotten maar gewone woningen
Een gezin met kinderen? Anti-kraak wonen? Denk niet dat ze daar op zitten te wachten.
("ze" is in deze geen enkele van de betrokken partijen).
Wullie bin KOEL © Soneal
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 8 september 2012 @ 22:40:44 #31
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_116548669
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 22:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Een gezin met kinderen? Anti-kraak wonen? Denk niet dat ze daar op zitten te wachten.
("ze" is in deze geen enkele van de betrokken partijen).
uk weet niet wat jij voor je ziet maar hier is antikraak een compleet huis, met alle voorzieningen zoals normaal. Het zijn allen huizen die uiteindelijk afgebroken moeten.worden voor andere bestemming. waarbij t vaak pas over een jaar of later plaats vind.
zie het probleem niet echt, iig als overbrugging
Today is life -

Dale Carnegie
pi_116548716
Nee mag niet. Niet als je niet elders je hoofdverblijf hebt.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zaterdag 8 september 2012 @ 22:57:52 #33
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116549362
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 september 2012 22:40 schreef Ynske het volgende:

[..]

uk weet niet wat jij voor je ziet maar hier is antikraak een compleet huis, met alle voorzieningen zoals normaal. Het zijn allen huizen die uiteindelijk afgebroken moeten.worden voor andere bestemming. waarbij t vaak pas over een jaar of later plaats vind.
zie het probleem niet echt, iig als overbrugging
Kinderen gaan naar school en dergelijke, dat maakt anti-kraak wonen (en de soms kort termijn daarvan) lastig, als gezin moet je het iig niet willen en anti-kraak verhuurders zitten ook niet te wachten op gezinnen met kinderen als huurder.
Een aantal verhuurders doet er iig moeilijk over.

http://www.interveste.nl/(...)ntikraak/voorwaarden

[ Bericht 7% gewijzigd door Leandra op 08-09-2012 23:03:05 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 8 september 2012 @ 23:12:58 #34
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_116549901
Hier kan waar gewoon over gepraat worden, uitzondering worden gemaakt.

als je geen plek heb, is iets beter dan niets met betrekking tot onderdak.
Today is life -

Dale Carnegie
pi_116550430
In Erm (bij het ermerstrand) staan veel bungalows/vakantiehuisjes waar (voornamelijk) gescheiden mannen wonen. Zij zitten er regelmatig ook langer dan 12 maanden. Hoe ze het met de post doen weet ik overigens niet.
pi_116556737
Anti-kraak lijkt me niks, maar kan zijn dat ik daar een heel verkeerd veeld van heb, hoor. Zal eens kijken.

Ik denk dat we eerst op "vakantie" gaan op een park en dan verder kijken. Ik weet zeker dat dingen beter zijn te regelen als we daar eenmasl zijn.
pi_116556796
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 23:26 schreef Holenbeer het volgende:
In Erm (bij het ermerstrand) staan veel bungalows/vakantiehuisjes waar (voornamelijk) gescheiden mannen wonen. Zij zitten er regelmatig ook langer dan 12 maanden. Hoe ze het met de post doen weet ik overigens niet.
Voor dat park kan je dispensatie aanvragen bij de gemeente Coevorden. Je moet dan gescheiden zijn en in afwachting zijn van iets anders, tussen twee woningen inzitten of het hoofdverblijf moet plotseling onbewoonbaar zijn. Dan mag je je daar inschrijven. Heb met ze gebeld en onze situatie kwam daarvoor niet in aanmerking.
  zondag 9 september 2012 @ 09:53:50 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116556816
Vanuit NL zul je dingen iig makkelijker kunnen regelen dan vanuit Zweden.

Het huis in Zweden aanhouden (desnoods tijdelijk verhuren) en hier werkelijk op (lange) vakantie gaan is geen optie?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_116556821
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 09:51 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Voor dat park kan je dispensatie aanvragen bij de gemeente Coevorden. Je moet dan gescheiden zijn en in afwachting zijn van iets anders, tussen twee woningen inzitten of het hoofdverblijf moet plotseling onbewoonbaar zijn. Dan mag je je daar inschrijven. Heb met ze gebeld en onze situatie kwam daarvoor niet in aanmerking.
ah, dat het op die manier geregeld is wist ik niet. Wel goed dat je er al naar geinformeerd hebt :)
pi_116556929
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 09:53 schreef Leandra het volgende:
Vanuit NL zul je dingen iig makkelijker kunnen regelen dan vanuit Zweden.

Het huis in Zweden aanhouden (desnoods tijdelijk verhuren) en hier werkelijk op (lange) vakantie gaan is geen optie?
Al verkocht.
pi_116557087
Tegenwoordig mogen verkopers hun woning vrij lang verhuren indien zij deze niet verkocht krijgen. Dan heb je als huurder geen huurbescherming maar zo vlot zal de verkoop van woningen in drente nu ook weer niet lopen.
Misschien een idee om eens rond te vragen bij een paar makelaars in de omgeving waar je wil gaan wonen of er iets tijdelijks te vinden is. Voor jullie het voordeel dat je tijdelijk niet al te duur een woning hebt en voor de verkoper dat hij voorlopig niet meer met dubbele lasten zit.
My name is Juan Ernesto; Don Juan Ernesto.
  zondag 9 september 2012 @ 10:42:19 #42
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_116557415
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 09:51 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Coevorden is inderdaad een van de gemeenten die streng zijn geworden met handhaven.

Je zoekt wel in die regio?
pi_116557451
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 10:18 schreef DonJuanErnesto het volgende:
Tegenwoordig mogen verkopers hun woning vrij lang verhuren indien zij deze niet verkocht krijgen. Dan heb je als huurder geen huurbescherming maar zo vlot zal de verkoop van woningen in drente nu ook weer niet lopen.
Misschien een idee om eens rond te vragen bij een paar makelaars in de omgeving waar je wil gaan wonen of er iets tijdelijks te vinden is. Voor jullie het voordeel dat je tijdelijk niet al te duur een woning hebt en voor de verkoper dat hij voorlopig niet meer met dubbele lasten zit.
We hebben al contact met makelaars gehad, en de meesten zijn erg terughoudend als er een familie aanklopt zonder inkomen. Wat ik ook begrijp. Zelfs als we voorstellen om de huurperiode vooraf te betalen, willen ze liever eerst afwachten. Misschien dat dat verandert als we lijfelijk een kantoor binnenlopen.
pi_116557668
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 10:42 schreef ManAtWork het volgende:

[..]

Coevorden is inderdaad een van de gemeenten die streng zijn geworden met handhaven.

Je zoekt wel in die regio?
Ja, Coevorden, Emmen, Borger-Odoorn, die regio. Mag ook verder weg, maar het liefst zouden we rond Emmen willen zitten. Maar dat is meer een wens dan een eis (want veel te eisen hebben we natuurlijk niet) Liever niet naar Duitsland, heb niet de puf of tijd om dat te regelen.
  zondag 9 september 2012 @ 11:00:01 #45
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_116557741
quote:
1s.gif Op zondag 9 september 2012 10:55 schreef Knutknuttsson het volgende:

[..]

Ja, Coevorden, Emmen, Borger-Odoorn, die regio. Mag ook verder weg, maar het liefst zouden we rond Emmen willen zitten. Maar dat is meer een wens dan een eis (want veel te eisen hebben we natuurlijk niet) Liever niet naar Duitsland, heb niet de puf of tijd om dat te regelen.
Net over de provinciegrens in Overijssel heb ik nog wel iets.
Ik rij van daaruit in een goed half uur naar Emmen.
  zondag 9 september 2012 @ 14:25:42 #46
78918 SeLang
Black swans matter
pi_116563829
Is het niet veel goedkoper en makkelijker om gewoon een huis te huren in de vrije sector? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat duurder is dan een vakantiehuisje...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_116564426
quote:
5s.gif Op zondag 9 september 2012 14:25 schreef SeLang het volgende:
Is het niet veel goedkoper en makkelijker om gewoon een huis te huren in de vrije sector? Ik kan me nauwelijks voorstellen dat dat duurder is dan een vakantiehuisje...
Die vakantiehuisjes hier staan massaal te koop/te huur.
Beneath the gold, the bitter steel
  zondag 9 september 2012 @ 15:07:08 #48
78918 SeLang
Black swans matter
pi_116565174
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 14:46 schreef Kirov het volgende:

[..]

Die vakantiehuisjes hier staan massaal te koop/te huur.
- Waar is "hier?"
- Wat voor soort prijzen praat je dan over?
Mijn reisverslagen
pi_116565596
quote:
5s.gif Op zondag 9 september 2012 15:07 schreef SeLang het volgende:

[..]

- Waar is "hier?"
- Wat voor soort prijzen praat je dan over?
Hier is waar TS een chalet/bungalow wil huren.
Verkoopprijzen zijn vanaf 55.000 euro en dan komt er nog 2k of 200 euro aan andere kosten per jaar over heen afhankelijk op welk deel van het park je zit en of permanente bewoning is toegestaan.
Huur prijs kan ik zo niet achterhalen omdat er vaak alleen een verkoopsprijs staat.

Het voordeel is dat je er vaak meteen in kan en men niet zo moeilijk doet over wie er in gaat i.t.t. woningen.
  zondag 9 september 2012 @ 15:25:09 #50
78918 SeLang
Black swans matter
pi_116565839
Ik had trouwens deze zin gemist;

quote:
Makelaars willen een werkgeversverklaring/inkomenseis die we nog niet kunnen overleggen en particulieren verhuren niet graag aan gezin dat rechtstreeks uit het buitenland komt, zonder werk.
Nu snap ik het beter.
Mijn reisverslagen
  zondag 9 september 2012 @ 15:30:39 #51
78918 SeLang
Black swans matter
pi_116565958
Het bedrijf waar ik vroeger werkte haalde vaak voor weken achter elkaar grote groepen Chinezen hierheen voor training zodat ze daarna de tent hier konden sluiten en naar China verplaatsen. Die Chinezen stopten ze dan ook vaak in een bungalowpark want dat was goedkoper dan hotels en ook leuker voor hun want daar hadden ze een zwembad en dergelijke en ze konden hun eigen eten koken (voor een Chinees is lange tijd westers eten een ramp - veel te zwaar)
Mijn reisverslagen
pi_116566026
Ik zie trouwens net dat bij de bungalows/chalets waar permanente bewoning is toegestaan, dat dit alleen geld voor de huidige bewoners en hun rechtsopvolger.
pi_116566057
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 09:52 schreef sanger het volgende:
Permanent betekent vaak dat het niet toegestaan is er 12 maanden van het jaar te wonen, er is en max periode. Op het park kunnen ze je vast meer vertellen.

Dit lijkt mij toegestaan (maar wel een dure oplossing).
Het is hier niet toegestaan. Er wordt door de gemeente het volgende gezegd: http://www.coevorden.nl/u(...)manente_bewoning.pdf
  zondag 9 september 2012 @ 16:30:32 #54
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_116567312
Wil je meer persberichten lezen over welke gemeente handhaaft, gedoogt of legaliseert, kijk dan hier eens: www.bvvw.nl
pi_116567621
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 15:30 schreef SeLang het volgende:
ook leuker voor hun want daar hadden ze een zwembad
Leuk zo'n zwembad voor die Chinezen. Er zijn er maar weinig die echt kunnen zwemmen namelijk 8-)
  zondag 9 september 2012 @ 17:29:02 #56
78918 SeLang
Black swans matter
pi_116569081
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2012 16:41 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Leuk zo'n zwembad voor die Chinezen. Er zijn er maar weinig die echt kunnen zwemmen namelijk 8-)
Dat weet ik ja. Toen ik in China woonde had ik een zwembad in het complex waar ik woonde. Ik had 2 Chinese vriendinnen daar zwemles gegeven. Dat water was maar 1,20m diep en ik liet ze zien dat je er gewoon kon staan, maar ondanks dat waren ze doodsbang en durfden ze in de eerste instantie het water niet in, ondanks alle drijvertjes en zwembandjes!
Mijn reisverslagen
  dinsdag 11 september 2012 @ 15:27:12 #57
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_116644735
Zweden zit in de EU en heeft het Shengen verdrag ondertekend, dus kan je makkelijk heen en weer reizen en daar kan je nu een mooi voordeel uithalen:

- huur een vakantiewoning voor een paar maanden, terwijl je officieel nog in zweden woont
- verhuis alvast hierheen.
- regel hier je emigratie
- zoek hier werk
- huur een echte woning en schrijf je daar in.

Mocht je voor iets in Zweden zijn, dan vlieg je met Ryanair voor een habbekrats heen en weer.
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')