abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119228627
Bij grote documenten doe ik een map voor elk hoofdstuk, en een map voor referentie(s)

In mijn main.tex voor hoofdstukken (bv _ProblemDefinition.tex):
1\include{ch3_ProblemDefinition/_ProblemDefinition}

en de .bib:
1\bibliography{References/library}

Figuren sla ik per hoofdstuk op, ik gebruik dan (net als hierboven aangeven) graphicpath. Elk hoofdstuk begint dan zo:
1
2
3
\chapter{Problem Definition}
\label{chap:problem}
\graphicspath{{ch3_ProblemDefinition/}}
pi_120618861
Hallo,

ik ben opnieuw aan het sukkelen met chapters.Ik wil een bibliografie per hoofdstuk.

Ik gebruikte dit als code voor een mainfile:

1
2
3
4
5
6
7
 \documentclass[a4paper,11pt]{book}
\usepackage[dutch]{babel}
 \usepackage{chapterbib}
\begin{document}
\include{chap01}
\include{chap02}
\end{document}

Een chapter ziet er dan zo uit
1
2
3
4
5
6
7
\chapter{deel 2}{Dit is het begin van deel 2}

Paper 2: \cite{paper2}
Paper 3: \cite{paper3}

\bibliographystyle{plain}
\bibliography{biblio}
Maar nu begint hij de bibliografie telkens op een nieuw blad, en dan nog wel op een oneven paginanummer! Dat geeft me veel te veel witte ruimte, wat mij betreft komt de bibliografie gewoon onmiddellijk na de tekst (het zullen ook per hoofdstuk niet veel referenties zijn)

Kan dit?
pi_120641912
chapterbib volgens stackoverflow.
pi_120813785
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 december 2012 19:18 schreef vriendelijkevriend het volgende:
chapterbib volgens stackoverflow.
Sorry, maar ik kan het antwoord voor mijn probleem met die ongewenste pagebreaks daar niet vinden?
pi_120952362
Je hebt gelijk, ik heb geen idee meer waarom ik dacht dat dat het antwoord was. Helpt dit dan? Daar staat (en dat wist ik ook niet) dat \include voor een \clearpage (pagebreak) zorgt.
pi_121677379
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 13:21 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Je hebt gelijk, ik heb geen idee meer waarom ik dacht dat dat het antwoord was. Helpt dit dan? Daar staat (en dat wist ik ook niet) dat \include voor een \clearpage (pagebreak) zorgt.
Bedankt, maar ik blijf verward achter:

1
2
3
4
5
\begin{document}
\let\clearpage\relax
\include{chap01}
\include{chap02}
\end{document}
werkt maar gaat werkelijk alle clearpages verwijderen, dus ook bij het beginnen van een nieuw hoofdstuk?

Ik vind het heel vreemd dat dit niet voorzien is?
pi_122794675
Ik wil even nog terugkomen op dat probleem met die bibliografie per hoofdstuk, men heeft me verteld dat niet chapterbib maar bibunits het juiste pakket is, en daarmee lijkt het stilaan te lukken.

Ik heb echter een nieuw vraagje: ik had graag een duidelijke uitleg over complexe getallen geschreven, samen met wat fraaie plaatjes.
Zoiets dus:

Maar in welk programma kan je dat doen? In latex zelf... een speciaal tekenprogramma?
Weet iemand raad?
  dinsdag 12 februari 2013 @ 22:02:33 #38
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_122807961
In TikZ kun je dat soort plaatjes heel goed maken. Het heeft een wat steile leercurve, maar op http://www.texample.net/tikz/examples/ staan behoorlijk wat voorbeelden die je kunt aanpassen. Ik ben er weleens een tijdje mee bezig geweest, toen was het echt vrij simpel maar inmiddels ben ik het meeste alweer vergeten. Er is trouwens ook een prima officiële handleiding te vinden.
pi_122808247
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:02 schreef Visitor.Q het volgende:
In TikZ kun je dat soort plaatjes heel goed maken. Het heeft een wat steile leercurve, maar op http://www.texample.net/tikz/examples/ staan behoorlijk wat voorbeelden die je kunt aanpassen. Ik ben er weleens een tijdje mee bezig geweest, toen was het echt vrij simpel maar inmiddels ben ik het meeste alweer vergeten. Er is trouwens ook een prima officiële handleiding te vinden.
Tikz is heer en meester inderdaad, gewoon even doorbijten, komt je nog vaak genoeg van pas.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_122813640
Ik prefereer zelf ook Tikz alleen soms is het allemaal wat te complex om te tekenen of heb je eenvoudig niet de tijd om t met Tikz te doen, meestal moet je toch even weer kijken wat de exacte commando's weer waren, of hoe je iets, wat weer specifiek is voor je figuur, moet doen. In al die gevallen gebruik ik Ipe7, http://ipe7.sourceforge.net/, showcase: http://lamut.informatik.u(...)p/Main_Page#Showcase
pi_122818592
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:02 schreef Visitor.Q het volgende:
Bedankt, ik heb met tikz al eerder gewerkt, maar ik moet bekennen dat ik vaak vergeet hoe het in elkaar zit.
Ik heb iets vreemds ondervonden: bij deze code wordt het compileren nooit afgewerkt, het blijft maar lopen. Als ik alles op het eerste na voor die cirkel verwijder, werkt het wel? :?

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
\documentclass[12pt]{article}
\usepackage{tikz}
\usetikzlibrary{arrows}
\usetikzlibrary{calc}
\begin{document}
\begin{tikzpicture}
 \draw (0,0) circle (1cm);

\draw[fill=gray!20]  (23:0.45cm)
    -- (23:1cm) arc[radius=1, start angle=23, end angle=-203] (157:1cm)
    -- (157:0.45cm) arc[radius=0.45, start angle=157, end angle=23] (23:0.45cm);

\draw[fill] (0,0) circle(2pt);

\draw[->,>=stealth',semithick] (150:1.2cm) arc[radius=1.2, start angle=150, end angle=210] (210:1.2cm);
 \draw[->,>=stealth',semithick] (-30:1.2cm) arc[radius=1.2, start angle=-30, end angle=30] (30:1.2cm);

\foreach \x/\y in {1/0,2/0,3/0,4/1,5/1,6/1,7/0,0/1}
    \node[rotate={\x*45-90}] at ($(0,0)!.75!\x*45:(1,0)$) {\y} ;
\end{tikzpicture}
\end{document}

Edit: ik zie nu dat bijvoorbeeld dit voorbeeld dat ik via je link vond, niet werkt:
http://www.texample.net/tikz/examples/ac-drive-dtc/
Hij zegt:
quote:
I do not know the key tikz/radius and I am going to ignore it. Perhaps you misspelled it. See the pgfkeys package documentation for explanation.

[ Bericht 7% gewijzigd door zuiderbuur op 13-02-2013 09:02:09 ]
  woensdag 13 februari 2013 @ 22:37:54 #42
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_122851861
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 08:55 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Bedankt, ik heb met tikz al eerder gewerkt, maar ik moet bekennen dat ik vaak vergeet hoe het in elkaar zit.
Ik heb iets vreemds ondervonden: bij deze code wordt het compileren nooit afgewerkt, het blijft maar lopen. Als ik alles op het eerste na voor die cirkel verwijder, werkt het wel? :?
[ code verwijderd ]

Edit: ik zie nu dat bijvoorbeeld dit voorbeeld dat ik via je link vond, niet werkt:
http://www.texample.net/tikz/examples/ac-drive-dtc/
Hij zegt:

[..]

Dat is vreemd, bij mij compilen zowel het voorbeeld als jouw gepostte code prima. Bij die laatste staan de arrowheads trouwens wel beiden recht naar boven, dus niet in de hoek van de pijl zelf.

Ik heb overigens versie 2.10-1, in Ubuntu 12.10 met PDFLaTeX en XeLaTeX.
pi_122860097
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:37 schreef Visitor.Q het volgende:

[..]

Dat is vreemd, bij mij compilen zowel het voorbeeld als jouw gepostte code prima. Bij die laatste staan de arrowheads trouwens wel beiden recht naar boven, dus niet in de hoek van de pijl zelf.

Ik heb overigens versie 2.10-1, in Ubuntu 12.10 met PDFLaTeX en XeLaTeX.
Ik vrees dat ik niet de recenste versie heb, ik zal dat eens beter moeten bekijken, hoewel ik volgens "Tex Live Utility" niks moet installeren.

Ik heb trouwens nog iets vreemds gezien: ik wou een complex getal in een vlak tekenen, met zijn gespiegelde om de x-as, en een verticaal verbindingslijntje naar de horizontale as.
Dat gaat helemaal fout. Het label van het toegevoegde \bar{z}=a-b i tekent ie bij de oorsprong, en de verticale verbindingslijn is een eind opgeschoven naar rechts. Ik zie echt niet in waarom??
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
\documentclass[12pt,a4paper,dutch]{article}
\usepackage{tikz}
\usepackage{babel}
\begin{document}
\begin{tikzpicture}[scale=1]
%assen
\draw [->] (-1,0) -- (4,0) node [below] {$x$};
\draw [->] (0,-1) -- (0,4) node [left] {$y$};

\node (z) at (3,4) [fill,circle,inner sep=1.5pt] {};
\node (re) at (3,0) [fill,circle,inner sep=1.5pt] {};
\node (im) at (0,4) [inner sep=1.5pt] {};
\node (conj) at (3,-4)[fill,circle,inner sep=1.5pt] {};

\draw (z) node [above] {$z=a+bi$} 
   (re) node [below] {$a$}
   (im) node [above] {$b$};
   (conj) node[below]  {$\bar{z}=a-b i$}; % dit label staat op de verkeerde plaats?

%verticale verbindslijn (is opgeschoven naar rechts)
\draw  (z)--(re) ;
\end{tikzpicture}
\end{document}
pi_122861874
Je sluit je \draw af met een ; op de (im)-regel en geeft daarna het commando voor (conj)?

Disclaimer: nooit tikz gebrukt
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_122862336
quote:
5s.gif Op donderdag 14 februari 2013 10:05 schreef trancethrust het volgende:
Je sluit je \draw af met een ; op de (im)-regel en geeft daarna het commando voor (conj)?

Disclaimer: nooit tikz gebrukt
:{ |:( 8)7 }:|

... dat had ik moeten zien (ik ben niet zo gewoon dat je commando's moet afsluiten met een ; )
Heel erg bedankt.

Maar een algemeen vraagje over tikz, in mijn bovenstaand voorbeeld:
1
2
\draw (z) node [above] {$z=a+bi$} 
is dit de goeie manier om een bolletje te zetten met een label erbij? In feite zijn hier dus twee "nodes" in het spel?

Of doe ik beter:

1
2
3
\node [above] at (z) {$z=a+bi$};

pi_123068099
Ik ben trouwens opnieuw hopeloos in de problemen geraakt met mijn hoofding...

Ik wou (en had) de titel van elk hoofdstuk bovenaan: rechts op oneven pagina's, links op even pagina's...
maar in hoofdletters, en dat was niet de bedoeling, want het veranderde de betekenis.

Dus waagde ik me aan:
1
2
3
4
5
6
\usepackage{fancyhdr}
\pagestyle{fancy}
\fancyhf{}
 \fancyhead[LE]{\nouppercase{\leftmark}}
\fancyhead[RO]{\nouppercase{\rightmark}}
\fancyfoot[RO,LE]{\thepage}
Maar dat ziet er echt slecht uit, omdat hij nooit bij de rand aansluit, ik krijg dus niet:
witte ruimte wit ruimte witte ruimte 1.3 Blabla
eerste regel op deze pagina in de sectie 1.3

Ik krijg:
_________________1.3 Blabla

Ik wou eigenlijk geen fancyhdr gebruiken, ik wou gewoon die upper case weg?! :? :'(
  woensdag 24 juli 2013 @ 21:49:57 #47
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129307036
*bump*

Ik heb m'n CV voor het eerst in LaTeX gemaakt en nu wil ik 'm eigenlijk beschikbaar maken in non-edit mode. Ik heb via het package hyperref het volgende kunnen doen:

1
2
3
4
5
6
7
% Set PDF properties
\hypersetup {
    pdfauthor={\name},
    pdfsubject={CV \name, version \version},
    pdftitle={CV \name},
    pdfkeywords={resume, CV, \name},
}

En hypersetup kent wel eea aan display opties, maar niet aan pdf edit opties. Weet iemand iets om dit te kunnen aanpassen?
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_129757366
Ik heb een vaag probleem bij het gebruik van Griekse tekens in text-mode. Ik includeer het package "textgreek" en plaats dan in de tekst \textkappa. De compiler (pdflatex.exe) blijft echter op dit punt hangen en doet helemaal niets meer. Ik kan niet vinden waar dit aan zou kunnen liggen. Heeft iemand een suggestie?

1
2
3
4
5
6
7
8
\documentclass{article}
\usepackage{textgreek}

\begin{document}

Hoi \textkappa

\end{document}

[ Bericht 38% gewijzigd door papernote op 06-08-2013 16:49:58 ]
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
pi_129759014
Oké, het was geen crashen maar hééééél lang hangen (blijkbaar) op het downloaden van één of ander bestandje. Na een half uur is de compilatie alsnog gelukt.
pi_129759178
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:49 schreef slacker_nl het volgende:
*bump*

Ik heb m'n CV voor het eerst in LaTeX gemaakt en nu wil ik 'm eigenlijk beschikbaar maken in non-edit mode. Ik heb via het package hyperref het volgende kunnen doen:
[ code verwijderd ]

En hypersetup kent wel eea aan display opties, maar niet aan pdf edit opties. Weet iemand iets om dit te kunnen aanpassen?
Niet-editable bestaat niet, maar je kan de illusie geven:
http://superuser.com/ques(...)that-is-not-editable
pi_129759452
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:45 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik ben trouwens opnieuw hopeloos in de problemen geraakt met mijn hoofding...

Ik wou (en had) de titel van elk hoofdstuk bovenaan: rechts op oneven pagina's, links op even pagina's...
maar in hoofdletters, en dat was niet de bedoeling, want het veranderde de betekenis.

Dus waagde ik me aan:
[ code verwijderd ]

Maar dat ziet er echt slecht uit, omdat hij nooit bij de rand aansluit, ik krijg dus niet:
witte ruimte wit ruimte witte ruimte 1.3 Blabla

Ik krijg:
_________________1.3 Blabla

Ik wou eigenlijk geen fancyhdr gebruiken, ik wou gewoon die upper case weg?! :? :'(
Wat was de aanroep voor fancyhdr voorheen?

Werkt een \hfill voor \rightmark en \leftmark?
pi_129760401
Andere vraag, ik gebruik het package tgpagella. Daarin zit het symbool voor Greek Small Letter Kappa (κ). Ik wil die, niet in math-mode, op mijn scherm krijgen. Maar wat ik ook probeer, het lukt niet. Er wordt automatisch een \textkappa geïntroduceerd, die niet werkt. En als ik dan textgreek includeer, dan gebruikt die zijn eigen kappa symbool en niet die uit tgpagella.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 21:21:22 #53
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129807015
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 17:30 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Niet-editable bestaat niet, maar je kan de illusie geven:
http://superuser.com/ques(...)that-is-not-editable
Dat is precies wat ik wil. Dat ze het via een omweg wel kunnen editten, tja.. Maar ik wil iig dat je in Adobe niet zomaar aan de slag kan gaan.

Argh, en dan staat commenting uit, maar dat wil ik dan weer wel hebben. Mehhhh

[ Bericht 5% gewijzigd door slacker_nl op 07-08-2013 22:32:01 ]
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_129811334
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2013 21:49 schreef slacker_nl het volgende:
*bump*

[ code verwijderd ]

moderncv is trouwens een prima template.
pi_129811472
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:21 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik wil. Dat ze het via een omweg wel kunnen editten, tja.. Maar ik wil iig dat je in Adobe niet zomaar aan de slag kan gaan.

Heb je hier misschien iets aan? Weet niet of het kan doen wat je wilt.

http://sourceforge.net/projects/jpdftweak/
pi_129811602
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:21 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

1pdftk mydoc.pdf output mydoc.128.pdf owner_pw foopass allow printing allow commenting
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:38:14 #57
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129811708
quote:
5s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:36 schreef trancethrust het volgende:

[..]
[ code verwijderd ]

Nee, commenting is geen optie die je kan kiezen:

Zelfs als je dit doet: allow printing copycontents ModifyAnnotations AllFeatures werkt het niet (die allfeatures zou commenting ook aanmoeten zetten, but no go).
pi_129811897
Ik las het idd net-- blijkbaar is er een verschil tussen security (wat je met pdftk verandert) en document restriction; scheef gedoe...

(http://stackoverflow.com/(...)-commenting-security)
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:45:58 #59
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129812123
quote:
2s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:32 schreef robin007bond het volgende:

[..]

moderncv is trouwens een prima template.
Ziet er niet slecht uit, maar ik ben eigenlijk wel tevreden met mijn eigen CV zoals ie nu is.

Ik heb deze als voorbeeld: http://www.mcnabbs.org/andrew/linux/latexres/

PDF: http://www.mcnabbs.org/andrew/linux/latexres/mcnabb-res.pdf
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:46:39 #60
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_129812154
quote:
18s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 22:41 schreef trancethrust het volgende:
Ik las het idd net-- blijkbaar is er een verschil tussen security (wat je met pdftk verandert) en document restriction; scheef gedoe...

(http://stackoverflow.com/(...)-commenting-security)
Ja, daar ben ik ook op uitgekomen.. Sucky.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')