| 1 | \include{ch3_ProblemDefinition/_ProblemDefinition} |
| 1 | \bibliography{References/library} |
| 1 2 3 | \chapter{Problem Definition} \label{chap:problem} \graphicspath{{ch3_ProblemDefinition/}} |
| 1 2 3 4 5 6 7 | \documentclass[a4paper,11pt]{book} \usepackage[dutch]{babel} \usepackage{chapterbib} \begin{document} \include{chap01} \include{chap02} \end{document} |
| 1 2 3 4 5 6 7 | \chapter{deel 2}{Dit is het begin van deel 2} Paper 2: \cite{paper2} Paper 3: \cite{paper3} \bibliographystyle{plain} \bibliography{biblio} |
Sorry, maar ik kan het antwoord voor mijn probleem met die ongewenste pagebreaks daar niet vinden?quote:Op zaterdag 22 december 2012 19:18 schreef vriendelijkevriend het volgende:
chapterbib volgens stackoverflow.
Bedankt, maar ik blijf verward achter:quote:Op zondag 30 december 2012 13:21 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Je hebt gelijk, ik heb geen idee meer waarom ik dacht dat dat het antwoord was. Helpt dit dan? Daar staat (en dat wist ik ook niet) dat \include voor een \clearpage (pagebreak) zorgt.
| 1 2 3 4 5 | \begin{document} \let\clearpage\relax \include{chap01} \include{chap02} \end{document} |
Tikz is heer en meester inderdaad, gewoon even doorbijten, komt je nog vaak genoeg van pas.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:02 schreef Visitor.Q het volgende:
In TikZ kun je dat soort plaatjes heel goed maken. Het heeft een wat steile leercurve, maar op http://www.texample.net/tikz/examples/ staan behoorlijk wat voorbeelden die je kunt aanpassen. Ik ben er weleens een tijdje mee bezig geweest, toen was het echt vrij simpel maar inmiddels ben ik het meeste alweer vergeten. Er is trouwens ook een prima officiële handleiding te vinden.
Bedankt, ik heb met tikz al eerder gewerkt, maar ik moet bekennen dat ik vaak vergeet hoe het in elkaar zit.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 22:02 schreef Visitor.Q het volgende:
In TikZ kun je dat soort plaatjes heel goed maken. Het heeft een wat steile leercurve, maar op http://www.texample.net/tikz/examples/ staan behoorlijk wat voorbeelden die je kunt aanpassen. Ik ben er weleens een tijdje mee bezig geweest, toen was het echt vrij simpel maar inmiddels ben ik het meeste alweer vergeten. Er is trouwens ook een prima officiële handleiding te vinden.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | \documentclass[12pt]{article} \usepackage{tikz} \usetikzlibrary{arrows} \usetikzlibrary{calc} \begin{document} \begin{tikzpicture} \draw (0,0) circle (1cm); \draw[fill=gray!20] (23:0.45cm) -- (23:1cm) arc[radius=1, start angle=23, end angle=-203] (157:1cm) -- (157:0.45cm) arc[radius=0.45, start angle=157, end angle=23] (23:0.45cm); \draw[fill] (0,0) circle(2pt); \draw[->,>=stealth',semithick] (150:1.2cm) arc[radius=1.2, start angle=150, end angle=210] (210:1.2cm); \draw[->,>=stealth',semithick] (-30:1.2cm) arc[radius=1.2, start angle=-30, end angle=30] (30:1.2cm); \foreach \x/\y in {1/0,2/0,3/0,4/1,5/1,6/1,7/0,0/1} \node[rotate={\x*45-90}] at ($(0,0)!.75!\x*45:(1,0)$) {\y} ; \end{tikzpicture} \end{document} |
quote:I do not know the key tikz/radius and I am going to ignore it. Perhaps you misspelled it. See the pgfkeys package documentation for explanation.
Dat is vreemd, bij mij compilen zowel het voorbeeld als jouw gepostte code prima. Bij die laatste staan de arrowheads trouwens wel beiden recht naar boven, dus niet in de hoek van de pijl zelf.quote:Op woensdag 13 februari 2013 08:55 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Bedankt, ik heb met tikz al eerder gewerkt, maar ik moet bekennen dat ik vaak vergeet hoe het in elkaar zit.
Ik heb iets vreemds ondervonden: bij deze code wordt het compileren nooit afgewerkt, het blijft maar lopen. Als ik alles op het eerste na voor die cirkel verwijder, werkt het wel?![]()
[ code verwijderd ]
Edit: ik zie nu dat bijvoorbeeld dit voorbeeld dat ik via je link vond, niet werkt:
http://www.texample.net/tikz/examples/ac-drive-dtc/
Hij zegt:
[..]
Ik vrees dat ik niet de recenste versie heb, ik zal dat eens beter moeten bekijken, hoewel ik volgens "Tex Live Utility" niks moet installeren.quote:Op woensdag 13 februari 2013 22:37 schreef Visitor.Q het volgende:
[..]
Dat is vreemd, bij mij compilen zowel het voorbeeld als jouw gepostte code prima. Bij die laatste staan de arrowheads trouwens wel beiden recht naar boven, dus niet in de hoek van de pijl zelf.
Ik heb overigens versie 2.10-1, in Ubuntu 12.10 met PDFLaTeX en XeLaTeX.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 | \documentclass[12pt,a4paper,dutch]{article} \usepackage{tikz} \usepackage{babel} \begin{document} \begin{tikzpicture}[scale=1] %assen \draw [->] (-1,0) -- (4,0) node [below] {$x$}; \draw [->] (0,-1) -- (0,4) node [left] {$y$}; \node (z) at (3,4) [fill,circle,inner sep=1.5pt] {}; \node (re) at (3,0) [fill,circle,inner sep=1.5pt] {}; \node (im) at (0,4) [inner sep=1.5pt] {}; \node (conj) at (3,-4)[fill,circle,inner sep=1.5pt] {}; \draw (z) node [above] {$z=a+bi$} (re) node [below] {$a$} (im) node [above] {$b$}; (conj) node[below] {$\bar{z}=a-b i$}; % dit label staat op de verkeerde plaats? %verticale verbindslijn (is opgeschoven naar rechts) \draw (z)--(re) ; \end{tikzpicture} \end{document} |
quote:Op donderdag 14 februari 2013 10:05 schreef trancethrust het volgende:
Je sluit je \draw af met een ; op de (im)-regel en geeft daarna het commando voor (conj)?
Disclaimer: nooit tikz gebrukt
| 1 2 | \node (z) at (3,4) [fill,circle,inner sep=1.5pt] {}; \draw (z) node [above] {$z=a+bi$} |
| 1 2 3 | \node (z) at (3,4) [fill,circle,inner sep=1.5pt] {}; \node [above] at (z) {$z=a+bi$}; |
| 1 2 3 4 5 6 | \usepackage{fancyhdr} \pagestyle{fancy} \fancyhf{} \fancyhead[LE]{\nouppercase{\leftmark}} \fancyhead[RO]{\nouppercase{\rightmark}} \fancyfoot[RO,LE]{\thepage} |
| 1 2 3 4 5 6 7 | % Set PDF properties \hypersetup { pdfauthor={\name}, pdfsubject={CV \name, version \version}, pdftitle={CV \name}, pdfkeywords={resume, CV, \name}, } |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | \documentclass{article} \usepackage{textgreek} \begin{document} Hoi \textkappa \end{document} |
Niet-editable bestaat niet, maar je kan de illusie geven:quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:49 schreef slacker_nl het volgende:
*bump*
Ik heb m'n CV voor het eerst in LaTeX gemaakt en nu wil ik 'm eigenlijk beschikbaar maken in non-edit mode. Ik heb via het package hyperref het volgende kunnen doen:
[ code verwijderd ]
En hypersetup kent wel eea aan display opties, maar niet aan pdf edit opties. Weet iemand iets om dit te kunnen aanpassen?
Wat was de aanroep voor fancyhdr voorheen?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:45 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik ben trouwens opnieuw hopeloos in de problemen geraakt met mijn hoofding...
Ik wou (en had) de titel van elk hoofdstuk bovenaan: rechts op oneven pagina's, links op even pagina's...
maar in hoofdletters, en dat was niet de bedoeling, want het veranderde de betekenis.
Dus waagde ik me aan:
[ code verwijderd ]
Maar dat ziet er echt slecht uit, omdat hij nooit bij de rand aansluit, ik krijg dus niet:
witte ruimte wit ruimte witte ruimte 1.3 Blabla
eerste regel op deze pagina in de sectie 1.3
Ik krijg:
_________________1.3 Blabla
eerste regel op deze pagina in de sectie 1.3
Ik wou eigenlijk geen fancyhdr gebruiken, ik wou gewoon die upper case weg?!![]()
Dat is precies wat ik wil. Dat ze het via een omweg wel kunnen editten, tja.. Maar ik wil iig dat je in Adobe niet zomaar aan de slag kan gaan.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:30 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Niet-editable bestaat niet, maar je kan de illusie geven:
http://superuser.com/ques(...)that-is-not-editable
moderncv is trouwens een prima template.quote:Op woensdag 24 juli 2013 21:49 schreef slacker_nl het volgende:
*bump*
Ik heb m'n CV voor het eerst in LaTeX gemaakt en nu wil ik 'm eigenlijk beschikbaar maken in non-edit mode. Ik heb via het package hyperref het volgende kunnen doen:
[ code verwijderd ]
En hypersetup kent wel eea aan display opties, maar niet aan pdf edit opties. Weet iemand iets om dit te kunnen aanpassen?
Heb je hier misschien iets aan? Weet niet of het kan doen wat je wilt.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:21 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik wil. Dat ze het via een omweg wel kunnen editten, tja.. Maar ik wil iig dat je in Adobe niet zomaar aan de slag kan gaan.
Argh, en dan staat commenting uit, maar dat wil ik dan weer wel hebben. Mehhhh
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:21 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dat is precies wat ik wil. Dat ze het via een omweg wel kunnen editten, tja.. Maar ik wil iig dat je in Adobe niet zomaar aan de slag kan gaan.
Argh, en dan staat commenting uit, maar dat wil ik dan weer wel hebben. Mehhhh
| 1 | pdftk mydoc.pdf output mydoc.128.pdf owner_pw foopass allow printing allow commenting |
Nee, commenting is geen optie die je kan kiezen:quote:
Ziet er niet slecht uit, maar ik ben eigenlijk wel tevreden met mijn eigen CV zoals ie nu is.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:32 schreef robin007bond het volgende:
[..]
moderncv is trouwens een prima template.
Ja, daar ben ik ook op uitgekomen.. Sucky.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:41 schreef trancethrust het volgende:
Ik las het idd net-- blijkbaar is er een verschil tussen security (wat je met pdftk verandert) en document restriction; scheef gedoe...
(http://stackoverflow.com/(...)-commenting-security)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |