abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116471404
Momenteel heb ik een contract van 6 maanden bij een detacheringsbureau. Na 4 maanden heb ik deze beëindigt i.v.m. het vinden van werk dat vele malen dichter bij huis ligt.

Na wat mail verkeer tussen mij en mijn detacheerder wilde ik op een gegeven moment mijn resterende verlofdagen opnemen. In mijn berekening voor de verlofdagen was ik uitgegaan van wat er in het contract stond, namelijk 25 vakantiedagen en 5 ADV dagen per jaar.

Echter keek ik ervan op toen ik het volgende terug kreeg: "Het aantal verlofdagen zal berekend worden op de weken dat je in dienst geweest bent." Wat dus inhoud dat al ik al door al mijn verlofdagen heen was toen mijn bedrijf in de zomervakantie voor 3 weken sloot. En ze verwachten nu dat ik de overige dagen die ik opnam terug betaal.

Kan dit zomaar?
  donderdag 6 september 2012 @ 19:45:42 #2
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_116471859
Ja, dat is normaal. Anders zou je direct na je proeftijd al je dagen kunnen opnemen en je ontslag indienen en dan betalen ze je meer dan een maand om niet te werken :P
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_116471906
Dit dus...

Lijkt me ook vrij logisch.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_116471988
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2012 19:46 schreef Five_Horizons het volgende:
Dit dus...

Lijkt me ook vrij logisch.
JUP
I want some NASTY !!!
pi_116472027
je vraagt je af of dat zomaar kan terwijl jij denkt dat je zomaar het verlof voor een heel jaar op kunt nemen terwijl je niet heel dat jaar werkzaam bent?
pi_116472050
Precies, die 30 vakantiedagen zijn over een jaar verdeeld, werk je dus maar 4 maanden krijg je ook maar 1/3 van die vakantie dagen.
Komt keesje bij de leraar: "Meester, ik word gepest, iedereen noemt me schele keesje"
Waarop de leraar antwoordt: "Wat kan jou dat nou schelen keesje ?"
_o_
pi_116472065
_O-.
pi_116472079
TS :')

Echt :')
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_116472293
Bedankt voor de snelle reacties!

Ik heb het zelf ook een beetje uitgezocht. Ik werd door het volgende aan het twijfelen gebracht.

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3902
pi_116472436
OMG... Je hebt gevraagd of ze de overige dagen even konden uitbetalen? :D :') _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_116472648
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 19:56 schreef Leandra het volgende:
OMG... Je hebt gevraagd of ze de overige dagen even konden uitbetalen? :D :') _O-
zo te zien wel ja... :')
I want some NASTY !!!
pi_116472938
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 19:56 schreef Leandra het volgende:
Jep, ik was gewoon uitgegaan van wat er in het contract stond, 25 dagen en 5 ADV dagen, zoals besproken bij het opstellen van het contract. Dit is bij mijn vorige halve jaar contracten ook gewoon op deze manier gegaan zonder enig probleem.
pi_116473017
Mja, als ik de link van TS zie, kan ik me goed voorstellen dat er wat twijfel is :@
pi_116473100
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2012 20:06 schreef Five_Horizons het volgende:
Mja, als ik de link van TS zie, kan ik me goed voorstellen dat er wat twijfel is :@
Wat is er gebeurt met een beetje logisch nadenken? ;(

25 dagen per jaar willen claimen in 4 maanden?!
pi_116473183
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 20:08 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Wat is er gebeurt met een beetje logisch nadenken? ;(

25 dagen per jaar willen claimen in 4 maanden?!
Mwoa... lees de uitspraken even na :) Allemaal 'logische' dingen, die toch echt een beetje anders door de rechter zijn uitgelegd.
pi_116473344
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2012 20:09 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Mwoa... lees de uitspraken even na :) Allemaal 'logische' dingen, die toch echt een beetje anders door de rechter zijn uitgelegd.
True that. Raar.
Dit is uit te leggen van "als je baas zo stom is om je binnen die 4 maanden al je dagen te laten consumeren wist ie dat ie een risico nam"
pi_116473634
Als je een contract van een half jaar hebt en binnen dat contract vallen meer verplichte vrije dagen dan je in een half jaar hebt dan kan ik me voorstellen dat een rechter je niet voor je verplichte vrije dagen laat betalen, maar bij het zelf voortijdig beëindigen van een contract dat lang genoeg loopt om de verplichte vrije dagen te kunnen dekken zie ik geen reden ze niet te hoeven betalen.

En het zou me niet eens verbazen als TS ze niet had hoeven betalen als hij niet gevraagd had om uitbetaling van de rest.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_116473730
Bwehehe. Ook al snap ik dat die link verwarring schept, beetje logisch nadenken kan geen kwaad.
pi_116473903
Dacht dat er normaliter alleen hoogopgeleide gedetacheerd werden. TS is blijkbaar de uitzondering op deze regel.

Wat een vraag, ze zullen wel krom gelegen hebben van het lachen.
pi_116485944
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 19:37 schreef Softlegend het volgende:
Wat dus inhoud dat al ik al door al mijn verlofdagen heen was toen mijn bedrijf in de zomervakantie voor 3 weken sloot. En ze verwachten nu dat ik de overige dagen die ik opnam terug betaal.

Kan dit zomaar?
Denk toch dat dit iets anders ligt dan iedereen hier heel gemakkelijk roept?

Uiteraard krijgt TS de vakantiedagen die hij over heeft niet uitbetaald, die zijn er namelijk niet.

Maar ligt het niet anders als TS "verplicht" wordt zijn vakantiedagen te gebruiken omdat het bedrijf 3 weken dicht gaat? Lijkt mij dat TS hierdoor niet heeft kunnen werken terwijl hij deze dagen wellicht niet had gebruikt als dit niet verplicht werd.

Denk dus dat de vraag is:
Kan het bedrijf de "teveel" opgenomen vakantiedagen wel met TS's laatste loon verrekenen?

Weet iemand dit trouwens (vraag ik mij af):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  † In Memoriam † vrijdag 7 september 2012 @ 00:49:27 #21
34726 Fratz
Max
pi_116486721
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 00:14 schreef Verduveltje het volgende:

[..]

Uiteraard krijgt TS de vakantiedagen die hij over heeft niet uitbetaald, die zijn er namelijk niet.

Maar ligt het niet anders als TS "verplicht" wordt zijn vakantiedagen te gebruiken omdat het bedrijf 3 weken dicht gaat? Lijkt mij dat TS hierdoor niet heeft kunnen werken terwijl hij deze dagen wellicht niet had gebruikt als dit niet verplicht werd.

Kan het bedrijf de "teveel" opgenomen vakantiedagen wel met TS's laatste loon verrekenen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij is het zo dat als het niet in de cao staat (collectieve bedrijfsvakantie) of in je individuele contract dan neem je je vakantie op door de data samen met je werkgever vast te stellen.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_116489789
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 20:22 schreef CoolStoryBro het volgende:
Dacht dat er normaliter alleen hoogopgeleide gedetacheerd werden. TS is blijkbaar de uitzondering op deze regel.

Wat een vraag, ze zullen wel krom gelegen hebben van het lachen.
_O-
  vrijdag 7 september 2012 @ 09:36:27 #23
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_116489928
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 00:14 schreef Verduveltje het volgende:

[..]

SPOILER
Die drie weken verplicht vrij waren geen probleem geweest als TS z'n contract van 6 maanden niet vroegtijdig (na 4 maanden) beëindigd had.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_116490192
Voor gevallen als TS zouden werkgevers dadelijk bijna franse maatregelen gaan nemen, daar krijg je je vakantiedagen pas na 1 jaar werken. :')
pi_116490209
Hahahaha.. Sommige mensen zijn echt te SUF.
Bla
  vrijdag 7 september 2012 @ 10:22:46 #26
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_116491123
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 09:46 schreef Basp1 het volgende:
Voor gevallen als TS zouden werkgevers dadelijk bijna franse maatregelen gaan nemen, daar krijg je je vakantiedagen pas na 1 jaar werken. :')
Heb je hier in Denemarken ook, over 2011 spaar je de vakantiedagen op voor 1-5-2012 tot 1-5-2013. Begin je net op de arbeidsmarkt is je verlof onbetaald. Verander je van baan moet de vorige werkgever je vakantiedagen uitbetalen. Lekkere administratief gezeik dat dat allemaal oplevert.

Lijkt me overigens dat het geen probleem zou mogen zijn als WG in contract expliciet opneemt dat vanatiedagen naar rato zijn en dat overgebleven/teveel opgenomen dagen worden verrekend bij einde dienstverband.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_116491549
Ik had het eerlijk gezegd niet verwacht, maar als ik die link lees dan staat er toch duidelijk dat als er meer vakantiedagen zijn opgemaakt dat die niet terug betaald hoeven te worden. Als de oude werkgever dit nu wel vraagt zou TS dit voor de zekerheid even bij het juridisch loket na kunnen vragen.
pi_116492041
De grote vraag is onder welke CAO de TS viel toendertijd.

In bijvoorbeeld de metalelectro cao is gewoon de volgende regel opgenomen:

quote:
Artikel 2.4 – Verrekening vakantiedagen en vrije roosteruren
Bij het einde van het dienstverband worden de te veel of te weinig genoten vakantiedagen
en vrije roosteruren verrekend in tijd dan wel in geld.
En dat zal wel in de in meeste cao's staan.
  vrijdag 7 september 2012 @ 16:39:44 #29
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_116503654
Iedereen zit TS af te blaffen, maar ik vind het eerlijk gezegd wel gek, hoor. Waarom is dit niet gewoon bij het laatste salaris verrekend?

En daarnaast: hebben ze goed aangegeven dat het bedrijf dichtging in de zomervakantie, en dat die dagen verplicht vrij waren?
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_116528401
Ik vind het erg naief van TS dat je denkt in een half jaar/4 maanden 30 vakantiedagen op te bouwen....
Ik heb qua vrije dagen een iets te goede werkgever en krijg zo'n 48 dagen per jaar. Bij ons bouw je vanaf augustus tot januari je uren op voor het "nieuwe jaar en van januari tot juli voor het huidige jaar.

In de meeste CAO's is geregeld dat teveel genoten uren verrekend worden. Vaak met het laatste salaris, moet TS dat misschien nog ontvangen?

Maar meen je nu echt dat je dacht dat je nog uren te goed had??????????????? Nee toch???
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')