Captain_Fabulous | donderdag 6 september 2012 @ 15:27 |
![]() Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Vaste klasbakken: Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - eentwee] - Kanovinnie] - KnutdeIJsbeer] - ThePlaneteer Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrenner in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje [html-edit-me]<iframe height='454' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrenners/latest-rides/0dcfd2b549ee27475b4706ec4f3e1fba1d5ef7ff?show_rides=true'></iframe>[/html] [html-edit-me]<iframe height='160' width='300' frameborder='0' allowtransparency='true' scrolling='no' src='http://app.strava.com/clubs/fok-recreatieve-wielrenners/latest-rides/0dcfd2b549ee27475b4706ec4f3e1fba1d5ef7ff?show_rides=false'></iframe>[/html] De marmotte in 2013?
| |
Captain_Fabulous | donderdag 6 september 2012 @ 15:27 |
Dat ging snel... | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 6 september 2012 @ 15:30 |
Matige tt | |
Captain_Fabulous | donderdag 6 september 2012 @ 15:35 |
Ik was emotioneel geknakt door de terechtwijzing van Kaas, dat ik eens moest gaan fietsen. En waar Tommeke de broek van z'n vriendin aan heeft paste niet... | |
the_critic | donderdag 6 september 2012 @ 15:55 |
Nieuwe wielen zijn binnen. Bandjes en casette gemonteerd... Straks naar Den Haag voor Coldplay optreden en dan morgen de wieltjes eens testen! Ben erg benieuwd ![]() | |
kiekjesdief | donderdag 6 september 2012 @ 15:57 |
malieveld zeker? | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 6 september 2012 @ 15:57 |
Before en after foto!!! | |
the_critic | donderdag 6 september 2012 @ 15:59 |
jup! ![]() | |
kiekjesdief | donderdag 6 september 2012 @ 16:00 |
veel plezier | |
the_critic | donderdag 6 september 2012 @ 16:00 |
gaan we regelen ![]() Had eerder 60mm velg, dus ziet er wel ff net iets minder uit, al zeg ik het zelf. Maar comfort en veiligheid maken dat ruimschoots goed. Pics volgen morgen! | |
the_critic | donderdag 6 september 2012 @ 16:00 |
Ook op de mijne. Dit of Marathona.. nu hopen dat inschrijven lukt, en 10kg (of liever nog net iets meer) eraf moet ook nog in mijn schema | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 6 september 2012 @ 16:00 |
Das een kwestie van smaak. Ik vind lage velgen veel mooier. | |
the_critic | donderdag 6 september 2012 @ 16:02 |
Das waar... ikzelf kwijl van hoge velgen (heb zelfs nog ff getwijfeld om 80mm te nemen, maar destijds voor de 60 gegaan) Achja. Morgen mag iedereen een mening vormen ![]() | |
Patroon | donderdag 6 september 2012 @ 16:06 |
Ik vind hoog ook mooi, maar 80 te hoog. | |
the_critic | donderdag 6 september 2012 @ 16:07 |
ik uiteindelijk ook net Te.. dus gekozen voor de 60. Weer mooier dan de 50 ![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 6 september 2012 @ 16:08 |
De test van fiets pas geleden was wel killing voor hoge wielen.. Komt er op neer dat je ze alleen voor de sier koopt, tenzij je je rondjes met een gemiddelde van 40+ aflegt. Rond de 30 was een laag setje zonda's gewoon sneller dan Zipps van 2000 euro ![]() | |
Swaytje | donderdag 6 september 2012 @ 16:11 |
Loopt Marmotte zo snel vol in December dan? Had gehoopt wat later nog te kunnen beslissen of ik het aan zou kunnen ![]() | |
the_critic | donderdag 6 september 2012 @ 16:24 |
check de site even.. ![]() ![]() | |
Holenbeer | donderdag 6 september 2012 @ 16:25 |
jij hebt eens achter het net gevist? | |
buzz1291 | donderdag 6 september 2012 @ 16:35 |
En zo is het! Eigenlijk vind ik Mavic's GP40 of lage Ambrosio velgen nog steeds het aller mooist. Alleen zijn die wielen een stukje zwaarder dan die kant en klaar uit het rek wielen van tegenwoordig. | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 6 september 2012 @ 16:40 |
Ik hoop binnenkort met hulp van eentwee een setje lage wielen samen te stellen die rond de 1500 gram uitkomen. Iets meer dan Fulcrum R1s (15g) maar lijkt ook wel op een stuk minder ¤ uit te komen ![]() ![]() | |
Patroon | donderdag 6 september 2012 @ 16:44 |
Ik weet niet wat je er voor over hebt, maar deze jongen bouwt leuke wielen, heb ik van meerdere gehoord. | |
buzz1291 | donderdag 6 september 2012 @ 16:48 |
Hou ons op de hoogte met specs en pics want niets mooiers dan een setje gave unieke wielen. Ik heb hier nog wel een puntgaaf nagel nieuw setje Campa Chorus naven liggen maar helaas zijn die 32 spaaks en niet geschikt om recht te spaken. (Ja ik weet dat Kaas het toch doet maar er zit verdomd weinig "vlees" op, dus dat doe ik maar niet.) | |
muzas | donderdag 6 september 2012 @ 16:52 |
http://www.bike-discount.(...)y-short-sleeves.html Op mijn zwart witte cube fietsje ![]() | |
Tommeke | donderdag 6 september 2012 @ 16:58 |
Hey een naamtopic ![]() | |
ThePlaneteer | donderdag 6 september 2012 @ 17:00 |
Als je iets unieks wilt is een goedkope oplossing gewoon wielstickers laten maken. Doe ze in je frame kleuren en tadaaaa. Nice nice! | |
kanovinnie | donderdag 6 september 2012 @ 17:04 |
Ingehaald worden? Das al een tijd niet gebeurd. Welke omgeving? | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 6 september 2012 @ 17:06 |
Ik wil ook wel iets beters dan wat ik nu heb ![]() | |
Captain_Fabulous | donderdag 6 september 2012 @ 17:07 |
Toch maar eens een mailtje naar dat bedrijf gestuurd, wat voor velgen hij bij mijn gewicht aanraad,. en wat dat zou kosten. | |
buzz1291 | donderdag 6 september 2012 @ 17:13 |
Ik kan het antwoord nu al voorspellen..... Rigida en 2,5 mm Sapim spaken! Vraag niet naar het gewicht maar geschikt voor ieder gewicht. (Overigens claimt Easton ook dat alle wielen geschikt zijn voor ieder gewicht, maar kom daar maar eens om garantie....) | |
kaasplankje | donderdag 6 september 2012 @ 18:38 |
Mavic cxp33 zou ook wel goed gaan. 36 gaats. Zijn 2.5mm spaken extra dik? Dat hoeft volgens mij niet want een dunne spaak is net zo sterk. ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door kaasplankje op 06-09-2012 18:50:44 ] | |
Ericr | donderdag 6 september 2012 @ 18:57 |
Duinen richting Hoek van Holland en stukken langs de waterweg richting Maassluis. 200 a 300 wielrenners op een segment is daar redelijk normaal. | |
ultra_ivo | donderdag 6 september 2012 @ 18:58 |
Leuk ritje. Niet al te moeilijk, perfect asfalt en veel grote groepen. Eigenlijk de makkelijkste rit van deze categorie. Qua moeilijkheidsgraad te vergelijken met een modaal 400km brevet. Is een goede instapper voor het ultrawerk. | |
Sautor | donderdag 6 september 2012 @ 18:59 |
Hehe, het klimmetje bij de Maeslantkering zeker ![]() | |
kanovinnie | donderdag 6 september 2012 @ 18:59 |
540 km ![]() | |
Ericr | donderdag 6 september 2012 @ 19:04 |
Bijna ieder segment daar, klimmetje sla ik zelf overigens altijd over. | |
kanovinnie | donderdag 6 september 2012 @ 19:05 |
Waarom? | |
ultra_ivo | donderdag 6 september 2012 @ 19:09 |
Ik zat in iets van die categorie ja. Reed 'm als herstelrit na een blessure. Ga je voluit en piek je op deze rit dan is iets van 20 uur zeker mogelijk. De omstandigheden zijn ernaar. | |
kanovinnie | donderdag 6 september 2012 @ 19:12 |
Is dit geen leuke voor 2014 met iedereen hier? In peleton 540 km rijden in 20 uur tijd ![]() | |
kanovinnie | donderdag 6 september 2012 @ 19:13 |
Maar ff serieus, wordt er onderweg geslapen of is het gewoon in 1 keer doorrammen? | |
kaasplankje | donderdag 6 september 2012 @ 19:14 |
Ja, dat kan, ik heb eens 520km gefietst in een snelle groep, in iets van 17 uur. Meerdere keren een half uur gestopt om te eten. Mijn papa heeft Trondheim Oslo wel gereden, ik nog nooit. | |
Ericr | donderdag 6 september 2012 @ 19:16 |
Onderbreking in mijn rondje, stuk langs de spoorweg pak ik liever gelijk mee als ik op snelheid het stuk langs de waterweg heb gepakt. | |
kiekjesdief | donderdag 6 september 2012 @ 19:23 |
daar fiets ik ook vaker | |
Patroon | donderdag 6 september 2012 @ 19:24 |
Lol, Oege Hiddema (ooit eens 2e bij de Marmotte) rijdt een rondje van 100km met gemiddelde van 34 per uur, nu is dat niet zo bijzonder, maar hij doet dat met een gem. hartslag van 127. Man moet wel een geweldige motor met inhoud hebben (anders wordt je ook niet 2e bij de Marmotte). http://app.strava.com/rides/21041831 | |
cafca | donderdag 6 september 2012 @ 19:36 |
Ja, maar da's dan ook een enorm trainingsbeest. Ik heb zijn trainingsschema wel eens gezien toen hij aan het trainen was voor de Marmotte, echt niet normaal. | |
Patroon | donderdag 6 september 2012 @ 19:38 |
Ja klopt, hij is wel "bekend". Denk dat zulke jongens best prof hadden kunnen worden als ze wat jonger waren begonnen ofzo. Net als die Michel Snel. Hij traint trouwens nog steeds 20+ uren per week, waar halen zulke mannen de tijd vandaan? Moet ook gewerkt worden toch? | |
Tommeke | donderdag 6 september 2012 @ 19:51 |
Mooie vent die Oege. Aardige gast en een enorm trainingsbeest. Ik heb dit jaar een paar keer tegen hem gekoerst, maar daar ben ik beter in. Het ontbreekt hem aan explosiviteit en topsnelheid ![]() | |
Sautor | donderdag 6 september 2012 @ 20:20 |
Ik kom daar niet zo vaak, maar vind het altijd wel fijn om eventjes volle bak naar boven te sprinten ![]() | |
Oksel | donderdag 6 september 2012 @ 20:56 |
Ik heb voor 't eerst met Strava gefietst! | |
kaasplankje | donderdag 6 september 2012 @ 20:58 |
En? Had je nog een KOM op je segment? | |
Oksel | donderdag 6 september 2012 @ 20:59 |
Ja! | |
Pritt | donderdag 6 september 2012 @ 21:04 |
Haha net ff gefietst, 2 KOMs. Zie ik dat ik er eentje van Marco heb afgepakt. ![]() http://app.strava.com/segments/2242399 | |
Oksel | donderdag 6 september 2012 @ 21:06 |
http://app.strava.com/rides/21063568![]() | |
Oksel | donderdag 6 september 2012 @ 21:07 |
Ook wattage en hartslag erbij! Da's helemaal strava porno. | |
eentwee | donderdag 6 september 2012 @ 21:10 |
Als je Strava ff vertelt hoe dik je bent krijg je een gratis wattageschatting. Niet erg nauwkeurig natuurlijk. | |
eentwee | donderdag 6 september 2012 @ 21:11 |
Nog mensen die aankomend weekend de Huchiestocht en/of de Via Romana toertocht gaan rijden? | |
Oksel | donderdag 6 september 2012 @ 21:13 |
Al gedaan! | |
Oksel | donderdag 6 september 2012 @ 21:13 |
Is 33,3 wel een beetje Okselachtig? ![]() | |
kaasplankje | donderdag 6 september 2012 @ 21:13 |
Nee, hoe is het met het vormpeil inmiddels Gesink? | |
eentwee | donderdag 6 september 2012 @ 21:15 |
Nog steeds erg matig. Heb steeds veel te lage hartslag en al na 70km pijn in de poten. | |
kaasplankje | donderdag 6 september 2012 @ 21:21 |
Hmm lage HF max of lage rustpols? Enne wel goed uitgerust? Anders een virusinfectie? | |
eentwee | donderdag 6 september 2012 @ 21:31 |
Goed uitgerust zou ik wel denken, heb vakantie. Tijdens de inspanning lijkt mijn hartslag telkens zo'n 20 slagen te laag, zowel bij rustig fietsen als bij intervallen. Zal m'n rustpols eens een paar keer meten vanavond en morgenochtend. | |
Oksel | donderdag 6 september 2012 @ 21:32 |
Meet je dat in je e-Penis? Of gewoon via je pols. | |
ultra_ivo | donderdag 6 september 2012 @ 21:36 |
De meeste mensen rijden 'm gewoon in 1 keer door. Bij Trondheim-Oslo start je in de vroege ochtend, de rappere mannen komen dus halverwege de nacht aan. Tijd zat om daarna te slapen. Ik kwam pas halverwege de ochtend aan (was ook redelijk laat gestart) en kon gelijk m'n fiets inpakken en naar het vliegveld. | |
Pritt | donderdag 6 september 2012 @ 21:47 |
Waar staat dat CRs voor bij Strava? | |
kaasplankje | donderdag 6 september 2012 @ 21:47 |
Het gaat wel pijn doen, meer dan 500km op 1 dag. ![]() Trondheim Oslo lijkt me alleen een beetje saai, mijn pa zei dat het een rechte iets glooiende weg is? | |
No-P | donderdag 6 september 2012 @ 21:49 |
Tuurlijk, Oksel is de enige met een telefoon met internet daar in tukkerland. | |
No-P | donderdag 6 september 2012 @ 21:50 |
Misschien de Via Romana. | |
Patroon | donderdag 6 september 2012 @ 21:51 |
Ik zie geen KOM voor hem.. | |
eentwee | donderdag 6 september 2012 @ 21:55 |
Gokje: course records? | |
Oksel | donderdag 6 september 2012 @ 21:56 |
wat is een KOM eigenlijk? ![]() | |
Pritt | donderdag 6 september 2012 @ 21:58 |
King of mountain volgens mij ![]() Yes, ik zie ook dat ik Reinier Honig heb verslagen. ![]() | |
Patroon | donderdag 6 september 2012 @ 21:59 |
![]() | |
Pritt | donderdag 6 september 2012 @ 22:24 |
Dat Strava is wel beetje buggy. Dit bijv. Haha allemaal mensen die de auto hebben gebruikt. Maar daar ligt ook helemaal geen hoogteverschil, laat staan 200m lol. http://app.strava.com/segments/1784696 | |
Oksel | donderdag 6 september 2012 @ 22:37 |
Strava liegt niet he? Leuk om te zien trouwens, gas geven heuvelop. | |
buzz1291 | donderdag 6 september 2012 @ 23:28 |
Nou zo te lezen gaan er straks weer een paar met een enorme e-penis hun mandje in. | |
Oksel | donderdag 6 september 2012 @ 23:30 |
JA. Eindelijk van mijn twijfelachtige reputatie af ![]() | |
ThePlaneteer | vrijdag 7 september 2012 @ 00:24 |
Hou toch eens op over dat Strava joh! | |
janatwork | vrijdag 7 september 2012 @ 00:27 |
Helaas een beetje te druk op werk om fatsoenlijk te kunnen fietsen, en dat is best zonde met dit mooie weer... | |
ultra_ivo | vrijdag 7 september 2012 @ 04:12 |
Valt op zich mee, het landschap is mooi genoeg. Er zit behoorlijk aan het begin een lange klim van vrijwel zeeniveau tot 1000m is. Maar dat is een loper. Het laatste stuk is behoorlijk heuvelachtig. Middenin een stuk van een kilometer of 50 vals plat bergaf. 53x12 heb je hier minimaal nodig. Rij ik nog een keer dan maak ik wellicht een speciale triple, 34/44/54. | |
raptorix | vrijdag 7 september 2012 @ 08:04 |
Ik heb inmiddels contact met Strava development team, dus als je nog bugs meent te kennen, laat het me weten ![]() Overigens kwam ik er pas gister achter dat Strava geen "auto pause" heeft, kortom als je even stopt moet je handmatig pauseren ![]() Had trouwens nog iets vaags gister, ik stond op me pond en wou me fiets wegpakken, zit me hele achterwiel gewoon los ![]() | |
nogeenmaarten | vrijdag 7 september 2012 @ 08:14 |
Same here. Ik kom niet verder dan af een toe een kort ritje en een flauwe opmerking in dit topic. | |
nogeenmaarten | vrijdag 7 september 2012 @ 08:15 |
Je moet hem in je hol stoppen, dan meet hij alles. | |
Gripper | vrijdag 7 september 2012 @ 08:45 |
Eentwee, weet jij een winkel hier in de omgeving met het assortiment en de prijzen van Mantel (arnhem) zonder dat ik ervoor naar Arnhem hoef? Ik wil op weg naar huis nog ff wat spullen voor de vakantie kopen, nieuwe mtb-pedaaltjes en overschoenen, maar alle "gewone" fietsenwinkels zijn zo duur... Vanmiddag vakantie ![]() | |
Captain_Fabulous | vrijdag 7 september 2012 @ 08:50 |
Rigida...dat is volgens mij het favo velgje van Martin Gerritsen, mr. M-gineering, zag er debnk ik bij de cursrs stapels van in z'n magazijn.. Als vakantiefietsexpert heeft ie wel kijk op materiaal dat een kiloootje meer aankan....we zullen zien. Het iritante is, dat ik mijn huidige wielen nergen te koop zie. Vuelta Airline 4. Leuk, en ze doen het tot nu toe aardig. Maar of ze wel bedoeld zijn voor mijn dikke reet, weet ik niet. De sportschool les gisteren zat trouwens vol met squats, ome Kaas zou trots op me zijn geweest als ie het had gezien! Merkte wel dat ik weinig kracht heb in de dijbenen, dus die les ga ik maar elke week doen. Vandaag herstellen en morgen een lange afstand plannen voor uithoudingsvermogen en vetverbranding. Klinkt voor julie vast raar, maar ik sta op het punt voor het eerst in drie jaar onder de 120 kilo te duiken. Dat moet lukken, dik zijn maakt me zo blessuregevoelig...niet leuk. | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 7 september 2012 @ 09:03 |
Lekker, ga je nog weg? | |
the_critic | vrijdag 7 september 2012 @ 09:12 |
op verzoek.. met 60mm full carbon, vs Fulcrum zero's vs | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 7 september 2012 @ 09:15 |
Mooi ![]() Alleen de witte stuurpen zou ik anders doen. Rest is ![]() | |
the_critic | vrijdag 7 september 2012 @ 09:16 |
ik ook misschien nog via romana | |
Tommeke | vrijdag 7 september 2012 @ 09:20 |
Wat voor frame heb je? Mooi ding! | |
Gripper | vrijdag 7 september 2012 @ 09:23 |
Vette bike, en als hogevelgen-piloot prefereer ik uiteraard de bovenste foto. Alles smoelt gewoon beter met hoge wielen ![]() Voor de bergen en dagen met veel wind de lage wieletjes. Ik wil ook nog wel een keer een set Zero's, hoewel m'n huidige klimwieltjes nog fors lichter zijn, dus voor het gewicht hoeft het niet.. | |
Pritt | vrijdag 7 september 2012 @ 09:23 |
Die hoge velgen waren toch wel iets meer porno. ![]() | |
Gripper | vrijdag 7 september 2012 @ 09:27 |
Zeker, naar Noorwegen. Klimmen en mountainbiken. Google maar eens op plaatjes "setesdal climbing" en "romsdal" | |
the_critic | vrijdag 7 september 2012 @ 09:37 |
jup.. ikzelf vind de hoge velgen ook meer porno.. Gelukkig is mijn frame/groep al zo licht, dat die paar gram van de wielen geen verschil maken ![]() ![]() | |
the_critic | vrijdag 7 september 2012 @ 09:39 |
Merkloos frame. Gekocht via Ebay. En als je daar kijkt zie je dat het allemaal uiteindleijk uit dezelfde fabriek komt. En als je dan de verschillende modellen frames kijkt, en vervolgens kijkt naar bijv Sensa.. Dan zijn het exact dezelfde frames, alleen stuurt Sensa ze eerst nog even naar de spuiter en is mijne kaal.. (en ik houd wel van kaal ![]() | |
Pritt | vrijdag 7 september 2012 @ 09:44 |
Zo kaal ziet er in ieder geval heel mooi uit. ![]() | |
janatwork | vrijdag 7 september 2012 @ 10:00 |
Die paar gram van die wielen maken op een lichte fiets meer uit als op een zware fietst. Wel een mooie fiets btw! Zou het voor niet mooi zijn om witte bidon houders te monteren? | |
Captain_Fabulous | vrijdag 7 september 2012 @ 10:04 |
De man van Cyclinggirl heeft volgens FB een gouden plak getandemed. Ik snap nog steeds niet hoe je zoveel vertrouwen in je stuurman kan hebben, dat je als bijna blinde vol gas geeft maar niet kan zien of iemand wel kan sturen! | |
Yankee | vrijdag 7 september 2012 @ 10:46 |
dit weekend mh2d, prutsen in Limburg onder leiding van Tommeke ![]() | |
Blik | vrijdag 7 september 2012 @ 11:08 |
Gaaf zeg! Gefeliciteerd | |
the_critic | vrijdag 7 september 2012 @ 11:15 |
ik rijd met witte bidons.. dus zelfde idee ![]() | |
the_critic | vrijdag 7 september 2012 @ 11:16 |
Cool.. Zuid Limburg, veruit het mooiste stukje nederland!! Had hem ook gezien en er ook graag gereden, helaas zaterdag verplichtingen ![]() | |
the_critic | vrijdag 7 september 2012 @ 11:18 |
Volgens mij komt dat, met het blind zien. Als ik hier in de stad ze over de stoep zie lopen in dubbel tempo, Stok uitsteken en weg oversteken puur op gehoor en vertrouwen dat anderen wel stoppen. Respect! | |
Yankee | vrijdag 7 september 2012 @ 11:20 |
Absoluut, mooi fietsen daar. Overigens ![]() | |
eentwee | vrijdag 7 september 2012 @ 11:44 |
Er is wel gewoon een algoritme dat pauzes detecteert op basis van de coördinaten.. want de rijtijd is lager dan de verstreken tijd als je een tijdje stil hebt gestaan. Alleen als je bijv. heen en weer loopt p het terras gaat je gemiddelde er wel aan natuurlijk ![]() Geen bugs maar functionaliteit waar behoefte aan is: segmentmods die segmenten kunnen verwijderen en nieuwe moeten accorderen. Bij mijn weten is zo'n winkel er niet. Mantel verstuurt wel gratis vanaf 75¤ maar dat is zeker te laat nu? Full carbon mooier imo. Terwijl die Zero's al erg "dik" zijn met al dat zwart en die brede spaken. Je zadel staat wel een stukje lager op de onderste foto trouwens. Bewust? | |
Tommeke | vrijdag 7 september 2012 @ 12:04 |
Ik mag hopelijk wel in jouw wiel? ![]() Heb er zin in! | |
kanovinnie | vrijdag 7 september 2012 @ 12:11 |
Lage velgen laag zadel? Hoge velgen hoog zadel? | |
Patroon | vrijdag 7 september 2012 @ 12:22 |
Mooi! Snap het witte lint wel. Snap alleen niet de keuze voor een witte stuurpen bij een zwart frame en zwarte zadelpen. | |
the_critic | vrijdag 7 september 2012 @ 12:42 |
Had erg lang niet gefietst, en die eerste foto is direct na opbouw. Ondertussen gezakt met zadel, en ook stuur is omlaag. Nog altijd beetje zoekend naar perfecte afstelling (maar vind 100euro voor een bikefitting beetje overdreven ![]() | |
the_critic | vrijdag 7 september 2012 @ 12:44 |
wilde geen volledig zwarte fiets. Dus wit lint, zwart stuur, witte pen. Wit zadel op zwarte pen, Zwarte bidonhouder met witte bidons ![]() | |
Patroon | vrijdag 7 september 2012 @ 12:49 |
Oke, ik zou altijd de kleur van zadelpen, stuurpen en stuurlint en zadel gelijk houden, krijg je een veel rustiger en symmetrisch beeld van. Het oog trekt er nu gelijk naar toe ![]() Ik zit ff te kijken op ebay, wat staan daar een hoop namaak frames te koop zeg. Ook allemaal van die frames waarbij de geometrie echt hele rare verhoudingen hebben met de % van de zitbuis en stuurbuis hoek enzo. | |
the_critic | vrijdag 7 september 2012 @ 12:52 |
Ben zelf erg tevreden over resultaat.. maar leuk om ook andere meningen te horen en eens in mijn achterhoofd mee te nemen.. En inderdaad wel veel namaak, maar ook frames die gewoon door bijv een sensa ofzo gekocht worden. En voor deze bedragen.. koop je gewoon iedere 2jaar nieuw frame ![]() | |
Patroon | vrijdag 7 september 2012 @ 13:00 |
Ja het kan nu wel omdat het een effen frame is, zou die wat drukker zijn dan krijg je al snel een onrustig beeld qua fiets. Je zadelpen is zeker glans zwart en je frame mat? Hoe weet je op ebay of een frame hetzelfde is als een merkframe? Zie ook frames voorbij komen die exact lijkt op een Pinarello Dogma maar toch heel erg verschilt met de echte geometrie. | |
raptorix | vrijdag 7 september 2012 @ 13:01 |
Ik wil graag (afneembare) lampjes kopen, prijs niet zo een issue, iemand tips? | |
eentwee | vrijdag 7 september 2012 @ 13:05 |
Wat wil je ermee kunnen? Gezien worden in de stad of 35 rijden op een onverlicht bospad? | |
kanovinnie | vrijdag 7 september 2012 @ 13:10 |
Ik heb lampjes uit china, 80 euro ofzo, meer licht dan een brommmer/scooter ![]() | |
raptorix | vrijdag 7 september 2012 @ 13:14 |
Gezien worden is voldoende, vanwege mijn werk heb ik eigenlijk alleen in avond tijd om te rijden, en zeker nu snel donker word, maar nog wel lekker weer is is licht best handig. | |
Gripper | vrijdag 7 september 2012 @ 13:46 |
nah, ik ga wel eff naar mantel toe. Mooie reden om nu al te gaan opruimen en inpakken ![]() | |
muzas | vrijdag 7 september 2012 @ 14:29 |
Zo, na mijn korte griepachtige klachten en wat daagjes rust nu weer even gefietst. Voor de 2e keer met hartslagmeter en het doel was rustige hartslag. Zodoende kom je er toch achter dat er dus nog een hoop werk aan de winkel is. Gemiddelde hartslag 134. 2 uur gefietst, 20kmh gemiddeld. Pffft. Merk wel dat ik nu nog 'over' heb. Normaal fiets ik me in 1,5 uur helemaal 't schompes. En een beetje vloeken in de kerk, even een plaatje van mijn 2 weken oude liefde ![]() ![]() | |
Narcotical | vrijdag 7 september 2012 @ 14:34 |
Wat?! Een recht stuur?! Scheer je weg!![]() Een iets hogere gemiddelde hartslag zou ook nog wel kunnen denk ik, maar als je op deze manier veel lange duurtrainingen blijft doen merk je vanzelf dat je na een tijdje met deze zelfde gem hartslag toch harder gaat fietsen ![]() | |
MarcoD | vrijdag 7 september 2012 @ 15:13 |
I'm in ![]() Bedankt voor de waarschuwing! Ja bedankt he ![]() Als ik hersteld ben van de overdosis bier van de afgelopen dagen zal ik weer een poging wagen, niet dat dat gaat lukken ![]() Ben eerst nog wel even zoet om mezelf bij te lezen ![]() | |
baaart | vrijdag 7 september 2012 @ 16:11 |
Zojuist een PR van 43km... ongeveer 25 gemiddeld. 2e ritje op de nieuwe fiets dus...bevalt prima ![]() | |
Patroon | vrijdag 7 september 2012 @ 16:15 |
En dat uiteindelijk langer kan fietsen met een hogere snelheid. | |
Patroon | vrijdag 7 september 2012 @ 17:00 |
He Knut, ik zie dat je Premium Member bent bij Strava. Wat is de meerwaarde daar eigenlijk van? | |
Swaytje | vrijdag 7 september 2012 @ 17:19 |
Dat vraag ik me ook al een tijdje af Patroon. Gebruiken jullie eigenlijk alleen Strava, of daarnaast nog een andere site? Ik geef nog steeds de voorkeur aan endomondo, maar upload m'n ritten met heuvels erin ook naar Strava tegenwoordig. Voor de vlakke ritten lijkt Strava wat minder overzichtelijk ofzo | |
ThePlaneteer | vrijdag 7 september 2012 @ 17:37 |
Pf net 130 kilometer gefietst, vooral last van m'n zitvlees, m'n rug maar vooral m'n armen? | |
the_critic | vrijdag 7 september 2012 @ 17:58 |
wat de precieze voordelen zijn weet ik niet, weet wel dat Knut in een eerder topicdeel al aangaf dat hetpremium extras hem eigenlijk wel was tegengevallen | |
Patroon | vrijdag 7 september 2012 @ 18:02 |
Wat bedoel je met armen? Bovenarmen, polsen? Kan zijn dat je teveel leunt op je stuur. Iets meer gewicht op het zadel brengen. Denk aan te kort aan core spieren. Rug, buik trainen. Core-stability. | |
ThePlaneteer | vrijdag 7 september 2012 @ 18:20 |
Hee dat zou het best wel eens kunnen zijn. Bedankt Patroon!] Wat ook wel klote was: mijn hartslagmeter deed het niet ![]() Nu ben ik niet iemand die op hartslag traint ofzo, maar aangezien ik nog nooit meer dan 100 kilometer heb gefietst was ik wel benieuwd hoe hard ik heb moeten werken. IIG kwam ik de laatste 10 kilometer amper vooruit (tegenwind ook). | |
Patroon | vrijdag 7 september 2012 @ 18:25 |
Bedoel je gebrek aan Core-stability of dat je teveel leunt op stuur? Zorg dat je tijdens fietsen buik licht aanspant. Je zou tijdelijk (totdat core op orde is) je stuur iets hoger kunnen doen, zodat minder druk op armen komt. | |
ThePlaneteer | vrijdag 7 september 2012 @ 18:28 |
Allebei waarschijnlijk ![]() Maar is dat al een mogelijkheid om je core te trainen? IIG is de sportschool 3x niks voor mij, wat is dat verschrikkelijk zeg. Kan dat btw ook leiden tot schokkend op je fiets zitten als je een erg hoge cadens hebt? Als ik in een te lage versnelling rijdt zit ik bijna te stuiteren op m'n zadel. Of heeft iedereen dat? ![]() | |
Patroon | vrijdag 7 september 2012 @ 18:35 |
Ja dat heeft er wel mee te maken. Wanneer je een hoog cadans fietst, moet je proberen je bovenlichaam te fixeren. Wanneer je core goed is kost dat geen moeite en gaat dat eigenlijk automatisch. Doordat je begint te dansen op je zadel betekent dat eigenlijk dat je je lichaam niet onder controle hebt tijdens dat hoge cadans. Als je wil kan ik hier zo wel ff wat core-stability oefeningen plaatsen die je dagelijks of om de dag thuis kunt doen, je begint met een paar herhalingen om te wennen en later kan je dit verhogen. Zelf doe ik dit ook met een app op mijn mobiel die om de zoveel tijd even een signaal geeft, zo kan je de tijd steeds uitbouwen en hoef je niet te tellen ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 7 september 2012 @ 19:06 |
FM heeft een nieuwe trapas gemonteerd hopelijk eindelijk van die tik af. ![]() | |
Patroon | vrijdag 7 september 2012 @ 19:35 |
Voor als Planeteer het alsnog wil zien: Dit zijn er genoeg om je een week lang krom te laten lopen, ik zou beginnen met elke avond 4 verschillende oefeningen uit deze lijst te halen. Wanneer je nog spierpijn hebt van de dag ervoor kan je beste ff een avondje over slaan. Probeer de oefeningen af te wisselen, dat houdt het leuk en zorgt er voor dat je je lichaam blijft prikkelen. | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 7 september 2012 @ 19:39 |
Ja dit dus. Enige waar ik wel eens naar kijk zijn de hartslagzone's. Voor de rest nog wat extra functie's in de ranglijsten maar daar doe ik niks mee. Blij dat ik naar 1 maandje geprobeerd heb ![]() | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 7 september 2012 @ 19:40 |
Bij de weg, zet die fietsdieten vanavond ff aan de kant en drink er 1 op mijn verjaardag. Proost! ![]() | |
Patroon | vrijdag 7 september 2012 @ 19:41 |
Gefeliciteerd! Ik ga zo ff squaten in de sportschool. Squat ik wel ff 1 op jou, mag dat ook? ![]() | |
the_critic | vrijdag 7 september 2012 @ 20:08 |
Ik drink niet, maar met spa rood in mijn hand zeg ik... Van harte!! Dat je maar een ouwe lul mag worden! | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 7 september 2012 @ 20:11 |
Ben ik al ![]() | |
ThePlaneteer | vrijdag 7 september 2012 @ 21:41 |
Thanks Patroon! Zal er aan gaan werken. | |
Swaytje | vrijdag 7 september 2012 @ 22:20 |
Iemand hier die bepaalde stukken kan aanraden als ik bij/op de Posbank fiets? Ga daar morgen weer heen fietsen, maar weet niet goed welk stuk nou mooi is om te fietsen. | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 7 september 2012 @ 22:30 |
Moet je ff kijken op de website heuvelsfietsen. Ik vind zijpenbergwest en Emma piramide het leukst want haarspeldbochten ![]() | |
Swaytje | vrijdag 7 september 2012 @ 22:36 |
Top! Had nog nooit van die website gehoord, merci | |
Sautor | zaterdag 8 september 2012 @ 00:19 |
Zijpenberg-zuid en Hollenweg zijn ook aan te raden. Je komt daar nauwelijks andere mensen tegen | |
Holenbeer | zaterdag 8 september 2012 @ 00:28 |
van harte Knut, | |
kaasplankje | zaterdag 8 september 2012 @ 08:09 |
Ook van mij | |
cafca | zaterdag 8 september 2012 @ 08:14 |
Ja, alsnog gefeliciteerd, Knut! | |
Captain_Fabulous | zaterdag 8 september 2012 @ 08:53 |
Knut in de Gloria! | |
SjaakVilleneuve | zaterdag 8 september 2012 @ 09:04 |
Heerlijk weertje ! ![]() | |
firewirecable | zaterdag 8 september 2012 @ 13:38 |
Zonet een rondje gemaakt met de Bianchi fixed. Distance: 70,03 km Time: 2:23:28 Avg Speed: 29,3 km/h Max Speed: 56,7 km/h Elevation Gain: 811 m Calories: 1.783 C http://connect.garmin.com/activity/220082718 http://app.strava.com/rides/21229625 ![]() Ik ben een beetje aan het twijfelen aan de betrouwbaarheid van Strava. Zojuist heb ik gefietst en 811m geklommen volgens Garmin na elevation correction. Eerst naar Strava geupload zonder elevation correction komt die uit op 710m en 92Km/u max? (onmogelijk met de fiets die ik bij me had) en na elevation correction in Garmin Connect een export gedaan en die geupload naar Strava heb ik ineens 1345m geklommen en wederom 92Km/u max..... tja... [ Bericht 4% gewijzigd door firewirecable op 08-09-2012 13:54:45 ] | |
Patroon | zaterdag 8 september 2012 @ 14:31 |
http://www.wijntoerist.nl(...)=3&t=10869&start=525 ![]() Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. De max snelheid van Strava moet je niet naar kijken, dit wordt gemeten met GPS en zitten genoeg fouten in waardoor je op 92 km/u komt. Dit is niks nieuws, heb ik ook elke rit. De hoogte weet ik niet hoeveel die afwijkt. Ik ben er ook nog nooit vanuit gegaan dat die exact klopt met de werkelijkheid, het blijven schattingen. Toen ik in de bergen reed viel het mij wel op dat de tijd die ik over een klim had gedaan, wat op strava staat, overeen kwam met de werkelijkheid (keek aan het begin van de klim ff hoe laat het was en bij bovenkomst). | |
Oksel | zaterdag 8 september 2012 @ 16:22 |
Kon 't niet laten. 1071MAX2VS Santini, Vacansoleil Team Bibshort 2012 XL ¤ 48,97 942142VS Santini, Vacansoleil Teamshirt 2012 XL ¤ 41,97 1901880-2900 Craft, Radioshack-Nissan-Trek Bibshort XL ¤ 52,50 1901878-1900 Craft, Radioshack-Nissan-Trek Jersey XL zwart/rood ¤ 45,50 @Trentino Bikewear. Morgen weer fietsen. Heerlijk weer, en tijd.. dus twijfel of ik de ATB of racert pak. Is een of andere ATB marathon hier (125km). | |
Patroon | zaterdag 8 september 2012 @ 16:36 |
XL? Ga je parachute springen?![]() | |
Pritt | zaterdag 8 september 2012 @ 16:41 |
Morgenochtend een sponsorritje hier fietsen voor mijn moeders sportclub, kijken of ik meteen wat KOMs kan rijden. | |
kaasplankje | zaterdag 8 september 2012 @ 17:51 |
Miss Oksel moet er ook bij in dan kunnen ze het samen tegelijk aan. | |
kaasplankje | zaterdag 8 september 2012 @ 17:53 |
Tja, en twijfelen aan de betrouwbaarheid van Strava? Dat doe ik hier al sinds Kanovinnie heeft geclaimd een KOM te hebben. Maar wie ben ik. ![]() | |
kaasplankje | zaterdag 8 september 2012 @ 17:57 |
Marathons atb zijn leuk! Goede duurtraining ook | |
KnutdeIJsbeer | zaterdag 8 september 2012 @ 18:42 |
Etxeondo broek echt heel fijn ![]() Zadel weer kut ![]() | |
Tommeke | zaterdag 8 september 2012 @ 20:38 |
Haha Oksel! Toerder! | |
eentwee | zaterdag 8 september 2012 @ 21:31 |
Vandaag de Huchiestocht gereden. Perfect weer, weinig wind en een temperatuur die ik quasi optimaal vind om te fietsen. Wel weinig volk, aan het begin een paar man gezien maar die reden allemaal kortere afstanden. Laatste uur wel weer wat mensen maar die stonden natuurlijk allemaal min of meer geparkeerd dus daar had ik ook niks aan, dus op een paar km na alles solo gereden. 206,1km, 29,15km/u, 1239hm, HRgem 150, HRmax 183. Het ging dus goed, hartslagen gelukkig weer op normaal niveau. | |
Tommeke | zaterdag 8 september 2012 @ 21:39 |
Netjes! Ik heb vandaag met Yankee en co. de eerste etappe van de mergelheuvelland tweedaagse gefietst. Na 140 km kreeg ik een hongerklop die ik niet meer te boven kwam. Gelukkig nu bier en pizza! Yankee rijdt met een 39-23 ![]() | |
the_critic | zaterdag 8 september 2012 @ 22:34 |
is voor Limburg toch ook voldoende??! Misschien voor keutenberg niet.. maar rest wel. Heb ik de goldrace me ook mee gered.. | |
Tommeke | zaterdag 8 september 2012 @ 23:27 |
We reden in de voerstreek. Twee kimmen van 20%. Was blij dak een 24 en 27 heb ![]() | |
eentwee | zaterdag 8 september 2012 @ 23:28 |
@critic: Niet als je Gesink heet ![]() | |
Patroon | zondag 9 september 2012 @ 00:07 |
Ik ook. Wat voor cadans rij jij in de bergen eentwee? | |
Tommeke | zondag 9 september 2012 @ 00:10 |
Patroon, jij hebt een triple ![]() | |
Oksel | zondag 9 september 2012 @ 00:17 |
Nee, hele grote benen en geen slank bovenlichaam. Verder ga ik uit van kleine Italiaanse maatjes.. Niet iedereen is een sprietje! | |
Oksel | zondag 9 september 2012 @ 00:19 |
Straks om 8:30 pak ik de ATB naar Tubbergen, vanaf daar de 75km grensmarathon. Toch weer mooi 100km op de teller op de ATB. Zin in! ATB'en is kut. Bij -10. Bij +20 niet. | |
eentwee | zondag 9 september 2012 @ 00:27 |
104. Geesinck ![]() Nee geen idee, heb nog nooit een berg op gereden. ![]() | |
the_critic | zondag 9 september 2012 @ 08:05 |
Denk dat Gesink in de AGR gewoon een 42 rijd ipv 39. Ben ook wel benieuwd wat ik op klimmen ga doen. Heb nog nooit meer geklommen dan heuveltjes (limburg/teckelenburg/heuvelrug) Nooit echt lange klim dus. Komende week ga ik het ontdekken ![]() Erg benieuwd of ik daarna nogsteeds de marmotte wil doen ![]() | |
the_critic | zondag 9 september 2012 @ 08:12 |
2x 20% welke klimmen waren dat? Keutenberg en dodeman ken ik.. maar verder niet.. dus leer me neiuwe heuvels ![]() | |
Tommeke | zondag 9 september 2012 @ 08:19 |
Geen flauw idee ![]() Zoek het vandaag nog wel ff voor je op ![]() In Limburg kan een 23 wel, in de Alpen zou ik toch wat lichters bij me willen hebben ![]() | |
Patroon | zondag 9 september 2012 @ 09:00 |
Daarom. Vraag me af wat voor verzet ik moet monteren in de bergen als ik geen triple meer heb. Klopt het dat je bij compact nu ook gewoon 39-53 rijden en in de bergen 34 voor? Meende zoiets te lezen. | |
kaasplankje | zondag 9 september 2012 @ 09:05 |
Je bedoelt 34 en 53 voor als combinatie Patroon? Dat lijkt me niks. | |
Patroon | zondag 9 september 2012 @ 09:07 |
Nee ik bedoel 39x53 in NL en voor de bergen de 39 vervangen voor een 34. Zodat ik mooi op een koffiemolentje naar boven kan draaien. | |
kaasplankje | zondag 9 september 2012 @ 09:12 |
Dat bedoel ik. Het gat tussen 34 en 53 is veel te groot. Ik vraag me af of dat wel schakelt en het lijkt me ook voor geen meter rijden in de praktijk. Omdat je als je naar het grote blad wilt achter ook 6 tanden op moet schakelen. | |
KnutdeIJsbeer | zondag 9 september 2012 @ 09:12 |
Fabrikanten raden dat af inderdaad. Verhaal van Patroon klinkt wel een beetje als de "supercompact" van Campa:
| |
Patroon | zondag 9 september 2012 @ 09:16 |
Ja ging over Campa idd. Als het niet schakelt fan houdt het op. Maar in de bergen maakt het qua fietsen toch niet uit? Daar rij je op 34 omhoog en zodra boven bent gooi je voor op 52 en knal je naar beneden. | |
kaasplankje | zondag 9 september 2012 @ 09:19 |
Nou, neehoor. Het is niet alleen maar stijl op of af in de bergen. In de Croix de Fer bijvoorbeeld zitten meerdere stukken vals plat. | |
KnutdeIJsbeer | zondag 9 september 2012 @ 09:21 |
Je zou ook voor zo'n SRAM Wifli derailleur kunnen gaan dan heb je achter 11-32. | |
kaasplankje | zondag 9 september 2012 @ 09:22 |
Maarre Patroon? Jij hebt toch aan een 39/29 zat als lichtste verzet? Of wil je de Angliru op? | |
KnutdeIJsbeer | zondag 9 september 2012 @ 09:24 |
Hij fietst bergop Gesink stijl ![]() | |
Patroon | zondag 9 september 2012 @ 09:25 |
Oke, dan zou ik die ook op kleine blad nemen, denk ik. Optie is ook om nog sterker te worden zodat ik met 39 voor ook gewoon 80+ cadans kan blijven rijden. Heeft iemand een tool of formule hoe ik de verzetten met elkaar kan vergelijken? Dus wat bijv. overeenkomt met 30x21 als ik voor alleen een 39 heb? | |
raptorix | zondag 9 september 2012 @ 09:27 |
Als je googled vind je wel afstandstabellen, dus hoeveel meter je verplaatst per omwenteling op een bepaald verzet. | |
Patroon | zondag 9 september 2012 @ 09:30 |
Ja dat bedoel ik. Dankje | |
raptorix | zondag 9 september 2012 @ 09:31 |
Twijfel nog of ik vandaag ga rijden, gister gevoetbald en enorm stijf ![]() | |
kaasplankje | zondag 9 september 2012 @ 09:33 |
30/21=1.428 (=aantal omwentelingen van het achterwiel bij 1 pedaalomwenteling)x2.10(=wielomtrek met band in meter)= 3 meter afgelegde weg per pedaalomwenteling 30/21=1.428x2.1= 3 39/26=1.5x2.1= 3.15 39/29=1.345x2.1=2.82 39/29 is dus lichter dan 30/21 Makkelijker: Stel je rijdt met een 40 voorblad en 20 tanden achter. Je hebt dan met 1 pedaalomwenteling 2x het achterwiel rond. Dat maal je wielomtrek is de afgelegde weg per pedaalomwenteling. Hoe zwaarder het verzet, hoe hoger het getal van afgelegde meters per omwenteling. Logica. [ Bericht 4% gewijzigd door kaasplankje op 09-09-2012 09:46:31 ] | |
kaasplankje | zondag 9 september 2012 @ 09:43 |
Dan kan je ook nog cadans gaan berekenen aan de hand van je snelheid en verzet maar dan moet je van snelheid in km/u omrekenen naar pedaalomwentelingen per minuut. En dat is waar ik in de war raak. | |
Patroon | zondag 9 september 2012 @ 09:58 |
Bedankt Kaas! Vrijdag voor het eerst weer gesquat met het schema van Kaas. Ondanks dat ik aan elke kant niet meer dan 7,5kg + 12,5kg stang heb gehad kan ik nu amper lopen van de spierpijn. Zo maar weer ff een herstelrondje maken.. | |
raptorix | zondag 9 september 2012 @ 09:59 |
Spierpijn is goed, dat betekend dat je goed getrained hebt ![]() | |
Patroon | zondag 9 september 2012 @ 10:01 |
Haha, ik weet dat spierpijn goed is, maar dit is al in de vorm van niet meer goed...maar ja dat heb je altijd als je iets "nieuws" doet... | |
kaasplankje | zondag 9 september 2012 @ 10:02 |
![]() Het kan wel tot een week duren de spierpijn. Een wedstrijdschaatser tipte mij eens krachttraining te doen als hersteltraining. 3x 3 herhalingen op je trainingsgewicht. 1.5 uur rustig fietsen of een warm bad wil ook wel helpen. | |
raptorix | zondag 9 september 2012 @ 10:26 |
Dankzij het wielrennen merk ik trouwens dat ik stuk fitter ben geworden, ik ben in 3 maanden tijd van 105 naar 94 kilo ben afgevallen, mijn doel om onder de 90 te komen zal nog wel even duren, maar het begin is er. | |
buzz1291 | zondag 9 september 2012 @ 10:28 |
Kan niet, 16 tandjes verschil is het max anders schakelt die nooit meer op. | |
dop | zondag 9 september 2012 @ 10:37 |
goed gezien, het is wel mogelijk met kunst en vliegwerk maar een goed schakelend systeem krijg je er niet mee als je zo iets wil moet je niet piepen maar gewoon een trippel gaan rijden zag toevalig van de week op marktplaats een gefabriekt cracksetje met 53 34 (volgens mij geen 34 maar staat er wel bij) | |
Wielracer | zondag 9 september 2012 @ 10:42 |
Hier ook 34 en een 50 voor en was gisteren blij tijdens de Mh2d dat ik een 27 achter had liggen. De kuitenbijter van 16 tot 20 % was de Côte de Foręt. Dat hele steile gehark hoeft van mij ook weer niet, een heerlijk loper zoals de Halembaye vind ik veel beter, evenals de Rue de Richelle | |
the_critic | zondag 9 september 2012 @ 10:48 |
Als ik goed tel, een 39 blad.. | |
the_critic | zondag 9 september 2012 @ 10:50 |
1 van laatste dagen mooi weer 2012 waarschijnlijk.. ik zou er maar gebruik van maken. Als is het maar, om lekker los te fietsen. Zulke mooie dagen hebben we te weinig in nederland ![]() | |
muzas | zondag 9 september 2012 @ 13:07 |
Jeetje wat is een slechte conditie toch frustrerend. Vandaag weer op de fiets gekropen, want met dit weer is dat heerlijk. Doel was +/- 40km, met een hartslag rond de 140. Op de mooie ellelange polderwegen had ik toch nog wat tegenwind en kreeg m'n hartslag gewoon niet onder de 150 zonder te gaan lopen. Op een goed moment (na 30km) was ik het getuur op dat horloge zat en ging ik gewoon fietsen. Valt me op dat ik dan vanzelf in een voor mijn gevoel 'lekker' tempo fiets... Lekkere cadans, goed verzet, maar wel met een gartslag van 159. Dat is te hoog toch? Hoe kan het dan dat ik daar wel lekker in fiets? Nu dus 38,98 km afgelegd, 21,5 gemiddeld, en een AvgHr van 156. | |
Holenbeer | zondag 9 september 2012 @ 13:20 |
als jij je niet druk maakt om je hartslag zit je waarschijnlijk al paar slagen lager dan wanneer jij gefrustreerd raakt omdat je hartslag maar niet wil zakken | |
Swindler | zondag 9 september 2012 @ 13:23 |
Vriend van mij van 22 jaar waarmee ik 3 weken geleden de Mont Vetoux mee ben opgefietst is gisteren overleden. We willen tijdens zijn begravenis achter de auto met de wielrenfietsen rijden in bedrukte shirts. Kent iemand een bedrijf wat wielrenshirts bedrukt binnen 2 dagen? Regio maakt niet uit. | |
Pritt | zondag 9 september 2012 @ 13:30 |
pffff | |
Patroon | zondag 9 september 2012 @ 13:32 |
Niet naar snelheid kijken. In het voorjaar ben ik regelmatig met 21gem thuis gekomen door harde wind en het doel om in D1 te blijven. Het kost moeite om niet meer naar snelheid te kijken maar het zal zich uitbetalen. | |
kiekjesdief | zondag 9 september 2012 @ 13:33 |
Bedrijven in reclamebedrukkingen kunnen wel eens heel snel zijn als je zo'n verzoek doet. | |
muzas | zondag 9 september 2012 @ 13:35 |
Nee, dat heb ik inmiddels afgeleerd. Rij ook niet met een km-teller op 't stuur. Dus weet mijn snelheid onderweg ook niet. Alleen m'n hartslag. Maar ik verbaas me dat ik 'lekker' fiets op een, wat lijkt, veel te hoge hartslag. | |
Patroon | zondag 9 september 2012 @ 13:37 |
Net lekker 1:15uur gefietst. Benen voelden op het einde minder stroef dan in het begin. Herstel dus goed uitgevoerd. | |
Patroon | zondag 9 september 2012 @ 13:41 |
Klopt. Dat komt omdat D2 de zone is waarin de verhouding inspanning/snelheid en duur dat je het vol kan houden het beste op elkaar is afgestemd. D1 kan je lang volhouden maar gaat niet snel D2 kan je iets minder lang volhouden en gaat iets sneller D3 kan je nog minder lang volhouden maar gaat nog sneller. Begrijp je? | |
muzas | zondag 9 september 2012 @ 13:46 |
Ik snap. Volgende keer dus toch echt proberen om tussen de 130 en 145 te blijven. | |
janatwork | zondag 9 september 2012 @ 13:56 |
Ik moet vandaag onverwachts weer werken ![]() | |
Tommeke | zondag 9 september 2012 @ 13:58 |
Kan ook niet. Een voorderrie kan maximaal het verschil van 16 tandjes aan. | |
Tommeke | zondag 9 september 2012 @ 14:00 |
Net gigantisch stilgevallen op de Schweiberg ![]() Vroeg zo'n kerel net, is dit de eerste keer dat je een berg opfietste? ![]() | |
Oksel | zondag 9 september 2012 @ 14:00 |
Poeh, dat ATB'en is toch wel echt een andere tak van sport. Tering wat zwaar. | |
eentwee | zondag 9 september 2012 @ 14:24 |
@Swindler: gecondoleerd.. dat is wel erg heftig, zo'n jonge vent. Sterkte.Dat had ik ook toen ik met een hartslagmeter begon te fietsen. Onder de 150 was bijna niet mogelijk en voelde als stilstaan. Andere beginnende fietsers in mijn kennissenkring hadden hetzelfde. Een hartslagmeter is een leuk hulpmiddel maar als je net begint zou ik me er niet al te druk over en er dus geen doel van maken. Gewoon lekker fietsen. | |
muzas | zondag 9 september 2012 @ 14:26 |
Dat is eigenlijk de reden dat ik er een gekocht heb, Want zonder reed ik me in een uur helemaal 't lazarus, om vervolgens de laatste kilometers kruipend naar huis te rollen. Ik wil langer en verder kunnen fietsen. | |
cafca | zondag 9 september 2012 @ 14:29 |
Om toch maar even Strava weer aan te halen:Wow! | |
eentwee | zondag 9 september 2012 @ 14:32 |
Voor een foute maximumsnelheid zijn in principe maar 2 slechte datapunten nodig. Als je weet hoe GPS werkt weet je hoe waarschijnlijk dat is. ![]() @muzas: ik neem aan dat je het lazarus fietsen met een beduidend hogere hartslag gebeurde dan 159? Er komt nog een heel lange winter waarin je braaf rondjes in slakkentempo mag afwerken.. | |
firewirecable | zondag 9 september 2012 @ 15:26 |
@Cafca: Strava is een beetje gestoord met max. snelheden. Gisteren zou ik met mijn fixed ook 92.5Km max. hebben gereden... in geen 100 jaar ga ik dat op die fiets redden met de versnelling die ik heb zonder mijn knieeen te slopen. Met betrekking tot vandaag: een behoorlijk zware rit gehad. Heenweg 37,5 Km/u gemiddeld gereden, en op de terugweg een zeer demotiverende wind tegen gehad. Heel veel fietsers net als gisteren op de weg met een hele goede "vibe". http://connect.garmin.com/activity/220565464 http://app.strava.com/rides/21364336 ![]() | |
Erik92 | zondag 9 september 2012 @ 15:50 |
Eergisteren eindelijk weer kunnen beginnen met trainen. Op aanraden van Kaas heb ik mijn stuur verlaagd, en ik merk het wel. ![]() ![]() @Swindler: gecondoleerd! | |
eentwee | zondag 9 september 2012 @ 16:01 |
Wat fietst een compact trouwens irritant. Met een 50/34 verzet zou ik niet blij worden. Ik heb op mijn crosser 46/36 en daarmee schakel ik me al helemaal suf als ik ermee op de weg fiets. Maar als ik 5 ruggen kapot mocht slaan op een nieuwe fiets zou ik toch een compact kopen. Campa natuurlijk. 11 speed ![]() ![]() | |
the_critic | zondag 9 september 2012 @ 16:05 |
heel veel is ook gewoon gewenning. Ik rijd momenteel al hele tijd met 39 ipv 42 en in begin erg veel schakelen en zoeken naar lekker verzet en lekker ritme.. Nu geen enkel probleem meer mee en rijd prima.. | |
Tommeke | zondag 9 september 2012 @ 16:11 |
Met compact heb je vaak een scheve ketting. | |
eentwee | zondag 9 september 2012 @ 16:12 |
@the_critic: is jouw ideale cadans dan niet gewoon veranderd? Weet niet hoe lang je al fietst? Meeste mensen gaan lichter trappen als ze meer gaan fietsen, dat zou wel aansluiten bij jouw ervaring. | |
the_critic | zondag 9 september 2012 @ 16:21 |
uiteraard telt dat mee, das dat stukje gewenning ook denk ik. En met veel cadans is niets mis. Maar bedoel gewoon, dat een compact zeker niet verkeerd is (indien je het nodig hebt) Hoewel ik er bij blijf dat je in nederland met een 39 prima uit de voeten zou moeten kunnen | |
kaasplankje | zondag 9 september 2012 @ 18:10 |
Ja, met een 39 ook. Ik zou graag een 41 binnenblad willen. | |
Patroon | zondag 9 september 2012 @ 18:10 |
Ik heb afgelopen week mijn stuur met een halve centimeter verlaagd en was het eigenlijk alweer vergeten toen ik ging fietsen. Maar na een paar km had ik al zoiets van ik zit wat dieper met mijn rug, maar wilde het toch ff een kans geven. 50km later heb ik het stuur toch maar weer in zijn oude positie gezet want voelde niet fijn. Zit waarschijnlijk net op de grens van wel diep, maar nog net comfortabel. Nu voelt het weer perfect voor mijn rug. Blijkt ik toch goed te zitten ![]() Waarom ik hem trouwens ff lager heb gedaan? Eigenlijk zonder reden, wilde ff testen of ik dieper kon ![]() | |
the_critic | zondag 9 september 2012 @ 18:14 |
Omdat dat soignee is.. kun je ringen verwijderen en stukje van je toren afzagen ![]() | |
kaasplankje | zondag 9 september 2012 @ 18:16 |
Te laag is ook niet goed. Het levert rugklachten op en je kan je kracht minder goed kwijt. Ik trainde er op de club wel altijd op me zo klein mogelijk te maken op de fiets, wat je in de wielen gezeten weer energie scheelt. Vandaag had ik graag even willen rijden op de fiets, maar er was bergen werk in de volkstuin. Dus geen fiets vandaag. ![]() Voor de training heb ik 't niet nodig maar lekker is het wel. Een uurtje rustig fietsen. | |
Patroon | zondag 9 september 2012 @ 18:17 |
Hehe ja dat klopt, maar die 2cm krijg ik toch niet weg, gaat me meer om voor als ik een nieuwe fiets koop, hoe hoog het balhoofd moet zijn. Bij mij gaat goed zitten nog net voor soignee ![]() Ben ik met je eens. Sinds ik hoger zit, fiets ik harder en meer ontspannen in de rug. Als ik onder in de beugels zit, zit ik alsnog vrij plat met mijn rug, maar het kost me geen moeite om een gehele koers onderin de beugels te rijden. In het artikel van die oprichter van Cervelo staat ook in dat wanneer je lichaam een meer aerodynamische houding wil aannemen, je de ellebogen gewoon meer moet buigen, zo kan je even diep zitten als iemand die zijn stuur een stuk lager heeft. Alleen nu heeft je lichaam ook nog de keuze om iets hoger te gaan zitten, mocht dat nodig zijn. Dat kan met een te laag stuur niet ![]() ![]() Henk Lubberding. Zijn stuur zit bijna even hoog als het zadel, maar toch zit hij ontzettend diep. [ Bericht 23% gewijzigd door Patroon op 09-09-2012 18:22:39 ] | |
KnutdeIJsbeer | zondag 9 september 2012 @ 18:27 |
Ik zit verdomme al voor het 2e weekend op rij vast op een boot terwijl het fietsweer is. En nu is het bier ook nog op ![]() | |
kaasplankje | zondag 9 september 2012 @ 18:29 |
Hou jij iig het buikie strak, neem maar lekker een light appelsapje. | |
luc.sken | zondag 9 september 2012 @ 18:45 |
Gister mijn fiets opgehaald, alleen zadel moet wat hoger, nog bidonhouders en een tellertje nodig. Oh en belangrijk een bel, dat roepen steeds vind ik maar niks. Verder rijdt hij helemaal perfect! ![]() | |
Patroon | zondag 9 september 2012 @ 18:48 |
Mooi! | |
kaasplankje | zondag 9 september 2012 @ 19:03 |
Ik heb mijn stuurbocht iets onderuit gekanteld Patroon, zo kan ik boven op de remgrepen met de handen lekker steunen en onderin de beugel dwing ik mezelf de ellebogen te buigen, anders kan ik niet goed bij de rem. Afgekeken van Tom Boonen. | |
Patroon | zondag 9 september 2012 @ 19:20 |
Ah juist, heb ik ook. Als ik met mijn handen onderin op het anatomische rechte stuk wil hebben moet ik mijn ellebogen ook buigen en bovenop het stuur een fijn vlak voor je handen. De uiteinden van mijn stuur wijzen iets naar beneden. Wist niet dat Tom Boonen dat ook had. ![]() Zo dus. | |
Freddeh | zondag 9 september 2012 @ 20:10 |
Nice! 105 Black? | |
eentwee | zondag 9 september 2012 @ 20:15 |
Mooi bakkie! Soignee tip: ventieldopjes weg. Bidonhouder tip: Elite custom race glossy. Snap trouwens niet waarom topcap en spacers grijs zijn..? | |
Freddeh | zondag 9 september 2012 @ 20:35 |
Dat is waar idd. Je zou toch denken dat er wel genoeg zwart spul in omloop zou zijn om de boel perfect af te monteren. Maar dan nog, niets wat een spuitbusje glossy black niet kan verhelpen ![]() | |
kaasplankje | zondag 9 september 2012 @ 20:47 |
Heb je ein-de-lijk eens een mooie fiets, gaan ze der weer allemaal toeters en bellen aan hangen. ![]() *mopperdemopper* | |
Freddeh | zondag 9 september 2012 @ 20:50 |
Haha ![]() ![]() | |
dop | zondag 9 september 2012 @ 20:50 |
zo hoort het ook gewoon alleen veel dodo's vinden dat de onder kant van de stuurbocht horizontaal moet , dat is gewoon dom en niet effectief , kun je nooit prettig beet houden | |
luc.sken | zondag 9 september 2012 @ 20:57 |
Ja! Super mooie bidonhouder, past er mooi bij! Die ventieldopjes viel mij ook op, heb ik ook op mijn mtb. | |
kanovinnie | zondag 9 september 2012 @ 21:08 |
Zo, kanopolotoernooi gehad hier. Gat in mijn kop met het opruimen dus de komende dagen maar even niet fietsen. | |
No-P | zondag 9 september 2012 @ 21:11 |
Ik heb gisteren een km of 40 gefietst door de hoge veluwe. Op een gewone fiets :d. Moet er eigenlijk een vaker heen op de racefiets want het is echt wel mooi daar. | |
ultra_ivo | zondag 9 september 2012 @ 21:22 |
Vanochtend fietste ik door Roubaix. Zie ik ineens een bordje vélodrome. FF kijken en het was open. Dus de baan gezien. | |
kaasplankje | zondag 9 september 2012 @ 21:37 |
Leuk! | |
raptorix | zondag 9 september 2012 @ 21:41 |
Vraag, is het eigenlijk normaal dat je bijna altijd alleen je achterremmen gebruikt? Ik betrapte me zelf erop dat ik eigenlijk nooit me voorrem gebruik, in 98 procent gebruik ik me achterrem... | |
Ambrosius | zondag 9 september 2012 @ 21:43 |
Waarom gebruik je je voorrem niet dan? Ik gebruik ze allebei, achter wel wat meer. | |
kaasplankje | zondag 9 september 2012 @ 21:45 |
Ik andersom. Voor meer dan achter. | |
Erik92 | zondag 9 september 2012 @ 21:57 |
Ik heb hem ongeveer 2 centimeter verlaagd. Totaal geen rugklachten, niet met die 3 uur van vrijdag en ook niet tijdens de wedstrijd vandaag waarbij ik ook wel regelmatig echt laag zat. Ik heb nu nog 1 ringetje, maar ik weet niet of ik die verwijder, als ik een beetje met mn armen doorbuig heb ik ongeveer dezelfde houding als de renners in het profpeloton dus het zal wel ongeveer goed zijn. ![]() | |
buzz1291 | zondag 9 september 2012 @ 22:00 |
Mag ik je aanraken???????? Hebbie dan nog nooit PR gereden en op het velodrome aangekomen? | |
Patroon | zondag 9 september 2012 @ 22:02 |
Als goed voelt is het goed, maar te diep zoals eentwee zal zegt, kan er voor zorgen dat je niet genoeg kracht meer kunt leveren op de pedalen. Maar het is zo persoonlijk. Wanneer je onderin de beugels rijdt moeten je ellebogen bijna een hoek van 90graden kunnen maken. Ik zeg bijna, want 90graden is wel erg overdreven. Dit zorgt ervoor dat je goed te schokken op kunt vangen en schijnt aerodynamisch te zijn. ![]() ![]() Het is geen 90graden, maar dit bedoel ik. | |
buzz1291 | zondag 9 september 2012 @ 22:02 |
Dan zal die achterband wel net zo hard slijten als die schoenplaatjes........ (remember?) ![]() | |
buzz1291 | zondag 9 september 2012 @ 22:06 |
In die stand van de remgrepen is het heerlijk fietsen met je handen bovenop de remgrepen. En die onderkant van je stuur moet natuurlijk helemaal niet vlak staan, krijg je alleen maar pijn van in je polsen. Maar ik denk niet dat je deze opsitie met Campa grepen helemaal voor elkaar krijgt. | |
Patroon | zondag 9 september 2012 @ 22:09 |
Waarom lukt dat niet met Campa Buzz? Heeft Boonen daar niet Campa op zijn fiets? | |
Tommeke | zondag 9 september 2012 @ 22:13 |
Ik heb m'n stuur ook al jaren zo ![]() | |
dop | zondag 9 september 2012 @ 22:17 |
je voor rem heeft de meeste remkracht dus nee niet normaal | |
buzz1291 | zondag 9 september 2012 @ 22:17 |
Je hebt gelijk denk ik. Geen gelijk dus. Daar nog met Campa maar in 2012 met het is Sram (al is het moeilijk te zien). Ik heb het idee dat die Shimano en Sram grepen wat hoger aangezet kunnen worden dan de smallere Campa grepen. Moeilijk uit te leggen maar bij S & S kun je volgens mij hoger een vlakkere lijn maken dan met Campa grepen. [ Bericht 2% gewijzigd door buzz1291 op 09-09-2012 22:33:00 ] | |
raptorix | zondag 9 september 2012 @ 22:21 |
Jaja, de tijd dat ik praatjes had is wel voorbij he ![]() | |
raptorix | zondag 9 september 2012 @ 22:23 |
Geen idee, ik zit meestal met me hand bij de achterrem, misschien beetje bang dat ik voorover sla als ik hard rem met voor. | |
dop | zondag 9 september 2012 @ 22:51 |
klopt helemaal, kort gezegt , campa is K U T mijn broertje heeft campa op zijn fiets , en ik vind het echt niet lekker zitten | |
Patroon | zondag 9 september 2012 @ 22:59 |
Goed om te weten. Ik vind zo'n plat vlak, zoals ik het nu heb, zelf ook zeer fijn. [ Bericht 1% gewijzigd door Patroon op 09-09-2012 23:04:54 ] | |
eentwee | zondag 9 september 2012 @ 23:20 |
Ligt vooral aan de vorm van het stuur. Ik heb qua stuur een aantal vereisten, o.a. vlakke overgang naar de shifters, bocht zonder kronkels en onderkant horizontaal. Dat heb ik dus op al mijn fietsen. Ipv horizontaal staat de soigneepolitie ook evenwijdig aan de bovenbuis toe. Dit idee dus, is niet mijn fiets maar wel mijn stuur op de racer: ![]() Op mijn andere fiets en cx heb ik een compact stuur, die heeft een korter stuk dat parallel loopt. Met compact sturen is dit heel makkelijk te bereiken, volgens mij met alle shiftermodellen. Deze, net gepresenteerd op Eurobike ![]() ![]() | |
Patroon | zondag 9 september 2012 @ 23:20 |
Dat is dan zeker bij die nieuwe shifters zo? Kan me 9 jaaf geleden nog herinneren dat Campa shifters breder waren dan Shimano. Toch? | |
Sautor | zondag 9 september 2012 @ 23:28 |
Als je hard remt, moet je gewoon je gewicht naar achteren plaatsen. Doe ik als ik hard moet remmen ook altijd, houd je gewoon druk op je achterwiel, dus als je niet te hard remt, gebeurt er niets. | |
kaasplankje | maandag 10 september 2012 @ 07:20 |
Ik vind de ergonomie van de nieuwe Campa shifters echt een verbetering. Ik rijd met een 3T rotundo stuurbocht. Geen compact.![]() | |
Blik | maandag 10 september 2012 @ 08:47 |
Ik heb zowaar de 30 km/u barričre gehaald gisteren, bizar na een week met weinig slaap. | |
Patroon | maandag 10 september 2012 @ 09:17 |
Mooie fiets! | |
SuperWeber | maandag 10 september 2012 @ 09:20 |
Dit is nog niet eens in de buurt van 90 graden... Dit lijkt meer op 45 graden. Heb je nooit opgelet bij wiskunde? | |
Patroon | maandag 10 september 2012 @ 09:24 |
Nee, leg eens uit... | |
SuperWeber | maandag 10 september 2012 @ 09:27 |
Ik trouwens bekennen dat ik zelf ook wel even aan het prutsen ben, het is 135 graden ipv 45... | |
SuperWeber | maandag 10 september 2012 @ 09:31 |
En haphap voor de uitleg verwijs ik je door naar onderstaande afbeelding![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 10 september 2012 @ 09:37 |
Ik heb dus een nieuwe zadelpen nodig. Op de pen zelf stond geen maat, maar op de zadelpenklem stond het diameter symbool met 35mm. Is dat dan de maat van de pen of van die klem, en bij het 2e kun je dan daar aan afleiden hoe groot de pen moet zijn? | |
Patroon | maandag 10 september 2012 @ 09:41 |
Oude pen even opmeten? | |
Patroon | maandag 10 september 2012 @ 09:42 |
Je hebt gelijk ![]() ![]() | |
Captain_Fabulous | maandag 10 september 2012 @ 09:44 |
Ben nu pas een beetje bekomen van de bodypump /coretraining op donderdag...zoveel spierpijn, niet normaal, ik dacht dat ik op de aparaten best wel m'n hele lichaam meepakte, maar kennelijk niet. Maar dat betekent dus, dat ik een enrom gebrek aan core kracht heb...en als ik julie zo hoor, kan dat best m'n gesukkel op de fiets verklaren. Zal dus maar die les blijven volgen, en de oefeningen die hier gpost zijn thuis ook eens doen ![]() Kwam er trouwens achter, dat ik de laatste dag van m'n fietsvakantie in de stad waar deze baas begraven ligt sliep... ![]() kans gemist om even op Flandrien bedevaart te gaan. Maar misschien verklaart dat, waarom ik in die saaie vieze stad terecht kwam, want ik had ook andere routes kunnen nemen, en toen ik er was vroeg ik me zwaar af waarom ik in hemelsnaam hiervoor gekozen had!
| |
KnutdeIJsbeer | maandag 10 september 2012 @ 09:46 |
Ik heb geen schuifmaat ![]() | |
the_critic | maandag 10 september 2012 @ 09:48 |
Voor diegene die het interessant vinden... op ibood staat een gps computer.. voor een betaalbare gps. Beter dan je mobiel, betaalbaarder dan een Garmin Edge.. (let wel.. geen navigatie, maar een tracker. Dus voor Strava ghehe.. is ie weer.. erg handig. Slaat je gereden route op, niet om bestaande routes uploaden en na te fietsen..) | |
the_critic | maandag 10 september 2012 @ 09:49 |
dan heb je zadelpen 34.9 nodig. | |
No-P | maandag 10 september 2012 @ 09:50 |
Het is wel 45 graden flexie(of minder dan 45 graden in dit geval). Je moet uitgaan van de centrale stand en vanuit daar de hoek bepalen. Die centrale stand is een rechte arm, dus 0 graden flexie en 0 graden extensie. | |
SuperWeber | maandag 10 september 2012 @ 09:51 |
![]() Heb ik toch nog gelijk, zoals gewoonlijk ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 10 september 2012 @ 10:35 |
Irriteer me wel aan de hoogtemeter van de Garmin. Met de Iphone was dat beter, die waarschijnlijk die hoogte gewoon van kaartmateriaal afleest? Zou willen dat deze optie er ook voor de garmin is. Was 30.9 ![]() | |
janatwork | maandag 10 september 2012 @ 10:56 |
Als je je route upload naar gpsies gebruikt die de hoogtemeters van het kaartmateriaal. Strava doet dat volgens mij ook maar dat weet ik niet zeker. Hoogte bepaling met een gps is in mijn ervaring erg slecht. Iemand enig idee hoe dat komt? het zou toch niet moeilijker moeten zijn om de hoogte te bepalen dan de lengte of breedtegraad? | |
KnutdeIJsbeer | maandag 10 september 2012 @ 10:58 |
Tenzij de top van de Amerongse Berg ineens op 25 meter ligt doet strava dat dus blijkbaar niet i.c.m. een Garmin Edge. Het gekke is dat ie het met een iPhone wel doet.. | |
Swaytje | maandag 10 september 2012 @ 11:03 |
Vind die hoogtemeters in Strava anders ook altijd maar vreemd. Van de week met een vriend van mij een rondje gefietst over de Posbank onder andere. Hij kwam in het rondje op ongeveer 300 hoogtemeters uit volgens strava terwijl ik op 700 uitkwam.. Lekker accuraat dus. | |
dop | maandag 10 september 2012 @ 11:05 |
dat heeft te maken met de hoek waar onder je meet, hoogte metingen zijn scherpe hoeken en zorgen dus voor grotere afwijking in de meetwaarden | |
KnutdeIJsbeer | maandag 10 september 2012 @ 11:05 |
Blijft ie staan op 700? Vaak corrigeert ie nog wel na een tijdje. Als ik rondje heuvelrug doe kwam ik vaak met 1000 hm thuis en paar uurtjes later was dat dan 300 ofzo. Wat ook wel klopt ongeveer. | |
dop | maandag 10 september 2012 @ 11:08 |
zit er op de garmin geen barometrische hoogte meter ? moet je die misschien eiken ? ik heb een bryton rider 35 die wel goed werkt maar met het veranden van de luchtdruk wel op de juiste start waarde moet worden gezet wat strava precies doet weet ik niet maar die gebruikt geloof ik dan weer alleen de gps data en niet de data van de hoogtemeter | |
eentwee | maandag 10 september 2012 @ 11:09 |
Moet je even op het vraagtekentje klikken. De eerste keer geeft hij vaak te veel aan, bij mij soms ook 4x zoveel, maar je kunt de hoogte corrigeren. Dan klopt het over het algemeen heel behoorlijk met mijn barometrische fietscomputer hoogtemeter. Edit: wat Knut ook al zei dus.. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 10 september 2012 @ 11:11 |
Ja volgens mij wel. Maar juist als ik aan het begin van de rit de hoogte zelf instel komt ie met bizarre resultaten. Ik zit op 2 meter hoogte en garmin geeft dan soms 60 of 70 meter aan. Als ik dan zelf aangeef op 2 meter te zitten rij ik de polder in en is het ineens -40 ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 10-09-2012 11:17:21 ] | |
Captain_Fabulous | maandag 10 september 2012 @ 11:11 |
Antwoord van de velgenman die Patroon(geloof ik) hier gepost jhad: Naven: DT Swiss 350 (ik moet wel weten of je Shimano, Campagnolo of Sram rijdt ivm naaf type) Velgen: H Plus Son TB-14 OF DT Swiss RR585 Spaken: Sapim Race dubbel butted Zilver Nippels: Sapim Messing Zilver Inc velglint Prijs: ¤ 420,- Evt meerprijzen: Verzenden: ¤ 9,90 DT Swiss snelsluiters: ¤ 60,- Trivio Snelsluiters: ¤ 15,- Zwarte spaken ipv zilver: ¤ 15,- wat vinden julie van dit materiaal? Klinkt wel aardig...maar niet goedkoop. of misschien wel, relatief gezien... | |
Swaytje | maandag 10 september 2012 @ 11:17 |
Ah nice, hij heeft het nu gecorrigeerd naar 355 inderdaad. Danku, ook aan Knut. | |
Swaytje | maandag 10 september 2012 @ 11:18 |
Hij geeft overigens ook aan dat ik die rit samen met jou heb gereden eentwee, lol. | |
dop | maandag 10 september 2012 @ 11:20 |
![]() onder groen zie je de hoogte strava maakt daar een raar spikie iets van http://app.strava.com/activities/21486179 [ Bericht 20% gewijzigd door dop op 10-09-2012 11:25:49 ] | |
ultra_ivo | maandag 10 september 2012 @ 11:21 |
Ik gebruik ook vooral de voorrem. De achterrem eigenlijk alleen in de bocht om bij te remmen. | |
ultra_ivo | maandag 10 september 2012 @ 11:22 |
Parijs-Roubaix heb ik inderdaad nog nooit gereden. Ben binnen de 2 jaar overgestapt van klassiekers rijden naar brevetten. Daarom alleen de Ronde van Vlaanderen, Gent-Wevelgem, AGR en LBL gereden. Parijs-Roubaix zal er niet zo snel bijkomen, die wordt altijd midden in het brevettenseizoen georganiseerd. | |
eentwee | maandag 10 september 2012 @ 11:35 |
Vaag.. Blijkbaar een stukje bij elkaar in de buurt gereden. @Captain: prijs lijkt me redelijk acceptabel gezien de onderdelen, die naafset is niet goedkoop (175¤ bij Duitse prijsvechters). Op zich wel goede kwaliteit maar de geometrie van de achternaaf is erg ongunstig voor de stijfheid. Shimano naven lijken me een stuk logischer voor jouw gebruik. DT velg is erg goed en sterk, de TB14 is ook een mooie velg maar iets totaal anders (plat en breed), ook niet de allerstijfste met maximaal 32spaken. Mijn advies zou zijn RR585 of de brede trekking velg TK540 met 36 spaaks 105 of Ultegra naven (voorwiel 32spaaks kan ook). Overal DT Competition of Sapim Race en aan de aandrijfzijde DT Alpine III. Dan heb je een übersterke set. | |
muzas | maandag 10 september 2012 @ 12:32 |
Gisteravond een harde les gehad in wat er gebeurt als je te weinig drinkt met warm weer... Meteen een extra bidonhouder besteld. | |
kanovinnie | maandag 10 september 2012 @ 12:52 |
Flauwgevallen? | |
muzas | maandag 10 september 2012 @ 12:57 |
Nee, dat gelukkig niet.. Maar immens koppijn en duizelig. Lag om half 8 in m'n bed... Om vervolgens midden in de nacht wakker te worden van dorst alsof ik een krat pils gezopen had. | |
Patroon | maandag 10 september 2012 @ 13:34 |
Ik neem na intensieve trainingen altijd een bidon met dextrose en taurine. Dextrose vult gelijk de glycogeen voorraad aan en taurine (werkt als insuline) zorgt ervoor dat je spiercellen meer en beter glycogeen kunnen opnemen. Kwartiertje daarna neem ik een eiwitshake. Op deze manier kan je lichaam optimaal herstellen en pleeg je geen roofbouw ![]() Dextrose Whey eiwit | |
KnutdeIJsbeer | maandag 10 september 2012 @ 13:35 |
Vol. |