ik krijg maar een 5de van die 16,4 omdat 1/5 lot. reken is uit voor me hoeveel ik krijgquote:Op zaterdag 8 september 2012 12:26 schreef pinine het volgende:
eindelijk m'n droomhuis kopen wat ik al heel lang op funda heb zien staan, verder gewoon in m'n fiat blijven rijden omdat dure auto's me niet interesseren
(trouwens, met de lottojackpot op 11 miljoen en de staatsloterijjackpot op 16,4 miljoen zijn de winnaars straks nog een poepie rijker)
quote:
en christmas crackersquote:
quote:Op donderdag 6 september 2012 15:30 schreef spenky het volgende:
[..]
En vermogensbelasting is maar een klein percentage van je netto winst(rente ed.)..
True that, mensen die denken dat je geld vermeerderd door het op de bank te zettenquote:Op zondag 9 september 2012 23:56 schreef probeer het volgende:
[..]
30 procent is inderdaad een enorm klein percentage. Over een fictieve rente van 4%.
maar het wordt niet minder..quote:Op maandag 10 september 2012 10:03 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
[..]
True that, mensen die denken dat je geld vermeerderd door het op de bank te zetten
Stom. Ik zou het geld net op de bank zetten en er rente over ontvangen. Dat is ongeveer een dikke 10.000 euro per maand. Kun je een flink huis van kopen (gewoon met hypotheek dus) en royaal leven. Na 30 jaar heb je je hypotheek afbetaald en nog meer dan 5 miljoen op je bank staan.quote:Op donderdag 6 september 2012 14:30 schreef Tijn het volgende:
Een huis kopen. Niet een duur huis trouwens, gewoon iets normaals. Zonder hypotheek, dus ook zonder maandlasten. Lijkt me heerlijk om gratis te wonen
De rest op de bank zodat ik me nooit meer druk hoef te maken om geld. En dan eens een leuk project verzinnen, want ik ga niet zitten niksen.
Dat is dus maar 1,2% Heb je nog steeds 2.8% overquote:Op zondag 9 september 2012 23:56 schreef probeer het volgende:
[..]
30 procent is inderdaad een enorm klein percentage. Over een fictieve rente van 4%.
quote:Op maandag 10 september 2012 11:26 schreef Brandts het volgende:
[..]
Stom. Ik zou het geld net op de bank zetten en er rente over ontvangen. Dat is ongeveer een dikke 10.000 euro per maand. Kun je een flink huis van kopen (gewoon met hypotheek dus) en royaal leven. Na 30 jaar heb je je hypotheek afbetaald en nog meer dan 5 miljoen op je bank staan.
Je krijgt inderdaad wel rente over je geld dat je op een spaarrekening zet, maar je moet ook nog 1,2% belasting box 3 betalen, er bestaat daarnaast nog zoiets als inflatie (momenteel rond de 2,5%), met andere woorden: als jij je geld op een sparrekening zet (met laten we zeggen 2,5% over jouw vermogen op die rekening dat jij geniet) ga je er dus op achteruit, en krijg je dus geen "EUR 10.000,-" per maand binnen hoor.quote:Op maandag 10 september 2012 11:28 schreef Brandts het volgende:
[..]
Dat is dus maar 1,2% Heb je nog steeds 2.8% over
Gewoon beleggen ja togg.quote:Op maandag 10 september 2012 10:03 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
[..]
True that, mensen die denken dat je geld vermeerderd door het op de bank te zetten
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |