abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 september 2012 @ 13:14:45 #1
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116456490
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 6 september 2012 @ 13:15:20 #2
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116456503
Sorry, had niet door dat ik de lapo had.

Miss, bedankt voor de link. Best verhelderend. Ik heb blanco stemmen nooit echt als een optie gezien maar ben het nu serieus aan het ovewegen :).
pi_116456512
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:12 schreef Typisch het volgende:

[..]

Oh, is dat altijd zo geweest? Hoe kan ik dat dan onthouden hebben uit mijn maatschappijleerlessen van een aantal jaar terug? :')

Een simpele google opdracht zegt inderdaad dat ze niets uitmaken, vreemd. _O-
Dat is altijd zo geweest ja. De "blanco" stem is pas in het leven geroepen toen de stemmachines kwamen, om te zorgen dat er nog steeds een mogelijkheid bestaat om een ongeldige stem uit te brengen. (dat zou anders niet kunnen op zo'n machine, en het moest wel qua procedure precies het zelfde zijn als een papieren stembiljet)

Wat natuurlijk wel zo is, is dat door niet te stemmen (of blanco/ongeldig) je de keus dus aan de rest van de massa laat. Als het merendeel van die massa op partij X stemt, en wat minder voor partij Y, stem jij daar dus als het ware mee in dat het zo verdeeld wordt.
pi_116456514
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:12 schreef Samzz het volgende:

[..]

Niet en dat is jammer, idd :). Gelukkig hoor ik ook genoeg dingen die wel goed gaan omdat vrienden en een aantal familieleden in de zorg werken.

[..]

Heb je dat niet meegekregen? Er zijn de laatste tijd toch behoorlijk veel klachten over dat ziekenhuis :).
Dat heb ik juist uitermate goed meegekregen. En ik mag/kan alleen maar zeggen dat de gezondheidszorg nooit in gevaar is gekomen en dat de aandacht nogal overdreven is.
  donderdag 6 september 2012 @ 13:19:16 #5
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116456591
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:15 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat heb ik juist uitermate goed meegekregen. En ik mag/kan alleen maar zeggen dat de gezondheidszorg nooit in gevaar is gekomen en dat de aandacht nogal overdreven is.
Van wat ik in de media lees vraag ik mij af of dat echt zo is :). Maar misschien heb ik de berichtgeving niet goed genoeg gelezen?

quote:
AL LANGER KRITIEK OP VUMC
Er is al langer kritiek op de kwaliteit van de intensive care van het VUmc. Een jaar geleden klaagde een aan het ziekenhuis verbonden arts bij de inspectie dat de veiligheid van patiënten er gevaar liep. Oorzaak: de gebrekkige samenwerking tussen chirurgen en artsen van de intensive care. Het bestuur van het ziekenhuis stelde de arts op non-actief, maar zegde toe de onderlinge relaties te verbeteren.

Dat lukte niet goed, zo bleek onlangs, ook al meldde het ziekenhuis aan de inspectie dat alles weer in orde was. Opnieuw kaartte een arts de slechte relaties en onveiligheid aan, via het radioprogramma Argos. Ook hij werd op non-actief gesteld. Nadat de inspectie het ziekenhuis onder verscherpt toezicht had gesteld, stapten twee van de drie bestuurders op. Klinisch psycholoog Fred Plukker werd de nieuwe topman.
Neem dit bijvoorbeeld. Is dat door de media opgeblazen?
pi_116456605
quote:

[..]

Dus als je een statement wilt maken, kan je het beste gewoon blanco stemmen :P.
Ja leuk, dan maak je een statement. En dan? Wie gaat er naar dat statement luisteren? Precies niemand.
  donderdag 6 september 2012 @ 13:20:23 #7
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116456617
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:19 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ja leuk, dan maak je een statement. En dan? Wie gaat er naar dat statement luisteren? Precies niemand.
Wie gaat er naar je stem luisteren? Precies, niemand.
pi_116456686
quote:
10s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:20 schreef Samzz het volgende:

[..]

Wie gaat er naar je stem luisteren? Precies, niemand.
Er wordt niet naar stemmen geluisterd inderdaad, want ze maken geen geluid. Ze worden alleen geteld, en uitgedeeld aan de partijen die er recht op hebben. Die partijen gaan dan hopelijk iets goeds doen.

De ongeldige stemmen worden alleen maar in de prullenbak gegooid. Denk je nou echt dat er iets gaat gebeuren als die prullenbak dit jaar een beetje voller zit dan andere jaren? En zo ja, wat dan precies? Wat zou er in hemelsnaam moeten veranderen dan?
  donderdag 6 september 2012 @ 13:24:58 #9
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116456733
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:23 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Er wordt niet naar stemmen geluisterd inderdaad, want ze maken geen geluid. Ze worden alleen geteld, en uitgedeeld aan de partijen die er recht op hebben. Die partijen gaan dan hopelijk iets goeds doen.

De ongeldige stemmen worden alleen maar in de prullenbak gegooid. Denk je nou echt dat er iets gaat gebeuren als die prullenbak dit jaar een beetje voller zit dan andere jaren? En zo ja, wat dan precies? Wat zou er in hemelsnaam moeten veranderen dan?
Waarschijnlijk niet als die prullenbak een beetje voller zit dan andere jaren. Maar wanneer die prullenbak overloopt zou dat best eens een verandering kunnen betekenen. Een volk dat laat zien geen vertrouwen te hebben in de huidige partijen, bijvoorbeeld.

Al heb ik niet de ilussie dat mijn stem of blanco stem ook maar iets uithaalt, ik ga wel stemmen.
pi_116456766
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:24 schreef Samzz het volgende:

[..]

Waarschijnlijk niet als die prullenbak een beetje voller zit dan andere jaren. Maar wanneer die prullenbak overloopt zou dat best eens een verandering kunnen betekenen. Een volk dat laat zien geen vertrouwen te hebben in de huidige partijen, bijvoorbeeld.

Al heb ik niet de ilussie dat mijn stem of blanco stem ook maar iets uithaalt, ik ga wel stemmen.
Als je geen vertrouwen hebt in de huidige partijen, moet je een nieuwe partij oprichten. Niet je stem in de prullenbak gooien.

Als de prullenbak overloopt, dan wordt er een grotere prullenbak neergezet. Probleem opgelost.
  donderdag 6 september 2012 @ 13:27:17 #11
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_116456796
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:24 schreef Samzz het volgende:

En dan? dan komt alsnog de grootste partij aan de macht.

er verandert niets, behalve als er uiteindelijk zo'n klein percentage nog maar stemt op een partij. Maar dat gaat nooit gebeuren.
  donderdag 6 september 2012 @ 13:27:32 #12
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116456807
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:26 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Als je geen vertrouwen hebt in de huidige partijen, moet je een nieuwe partij oprichten. Niet je stem in de prullenbak gooien.
Ja, goed idee... Nog meer partijen. Ik vind niet dat een blanco stem gelijk staat aan je stem in de prullenbak gooien. Het is imo toch een soort van statement richting huidige partijen dat er een groep mensen is dat zich niet kan vinden in de huidige politiek. Of er wat mee gedaan wordt, is een andere.
pi_116456818
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:19 schreef Samzz het volgende:

[..]

Van wat ik in de media lees vraag ik mij af of dat echt zo is :). Maar misschien heb ik de berichtgeving niet goed genoeg gelezen?

[..]

Neem dit bijvoorbeeld. Is dat door de media opgeblazen?
Dat lijkt door dat in het in media komt groter dan het is en cruciale informatie ontbreekt inderdaad.
  donderdag 6 september 2012 @ 13:28:27 #14
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116456836
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:27 schreef Cue_ het volgende:

[..]

En dan? dan komt alsnog de grootste partij aan de macht.

er verandert niets, behalve als er uiteindelijk zo'n klein percentage nog maar stemt op een partij. Maar dat gaat nooit gebeuren.
Die komt sowieso wel aan de macht, of ik nu blanco stem of op een partij, al is het voor deze verkiezingen best wel onduidelijk.
  donderdag 6 september 2012 @ 13:28:48 #15
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116456848
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:27 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat lijkt door dat in het in media komt groter dan het is en cruciale informatie ontbreekt inderdaad.
En jij bent van de cruciale informatie op de hoogte?
pi_116456852
dat gifje :D :')
pi_116456957
quote:

[..]

Niet en dat is jammer, idd :). Gelukkig hoor ik ook genoeg dingen die wel goed gaan omdat vrienden en een aantal familieleden in de zorg werken.

Echt jammer dat je positieve verhalen altijd alleen op zo'n manier ter ore komt. De media mag haar verantwoordelijkheid op dit vlak wel eens nemen vind ik. Maar ja, niet-sappige verhalen verkopen natuurlijk niet bij het plebs :P
Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_116456979
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:15 schreef Samzz het volgende:
Sorry, had niet door dat ik de lapo had.

Miss, bedankt voor de link. Best verhelderend. Ik heb blanco stemmen nooit echt als een optie gezien maar ben het nu serieus aan het ovewegen :).
Van mij mag de blanco stem wel meegeteld worden bij de zetelverdeling. Ik denk dat het indrukwekkend leeg gaat zijn in de kamer...
50.000 O+
  donderdag 6 september 2012 @ 13:33:24 #19
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116456992
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:32 schreef MissMSX het volgende:

[..]

Van mij mag de blanco stem wel meegeteld worden bij de zetelverdeling. Ik denk dat het indrukwekkend leeg gaat zijn in de kamer...
Jij gaat blanco stemmen toch?
pi_116456999
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:27 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja, goed idee... Nog meer partijen. Ik vind niet dat een blanco stem gelijk staat aan je stem in de prullenbak gooien. Het is imo toch een soort van statement richting huidige partijen dat er een groep mensen is dat zich niet kan vinden in de huidige politiek. Of er wat mee gedaan wordt, is een andere.
Als je vindt dat er iets mis is met de huidige politiek dan heb je twee opties:
1) richt een partij op met als kernpunt dat de politiek veranderd moet worden
2) pleeg een coupe

Nog steeds is je stem weggooien op geen enkele manier een stap in de richting van verbetering van de huidige politiek.
  donderdag 6 september 2012 @ 13:34:51 #21
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_116457032
Occupy *O*
pi_116457136
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:33 schreef Samzz het volgende:

[..]

Jij gaat blanco stemmen toch?
Ik neig ernaar. Ik weet het anders echt niet. Zelfs het minst slechte alternatief is echt te slecht om mijn stem te verdienen vind ik.

En KT, een eigen partij oprichten klinkt leuk, maar dat doe je niet ff snel tussen je baan en de afwas door. Bovendien ben ik van mening dat nog een partij erbij het systeem alleen maar verder ondermijnt. De coalities die steeds gesloten moeten worden blijken in de praktijk regelmatig onhoudbaar. Dat gaat niet beter worden door nog een partij erbij. Wat ik graag zie in de politiek is stabiliteit.

Dus wat mij betreft Bea terug aan de macht :Y)
50.000 O+
pi_116457168
Hoi, niet dat ik iets te vertellen heb, eigenlijk meer een "ik lurk " post.
pi_116457186
quote:
7s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:40 schreef Bengeltje het volgende:
Hoi, niet dat ik iets te vertellen heb, eigenlijk meer een "ik lurk " post.
Moet jij niet druk zijn met de last minute voorbereidingen? :P
50.000 O+
pi_116457207
En ik heb zo'n trek in c_/ , maar ik heb al een bak op vandaag :(
50.000 O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')