abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116453211

Game of Thrones is een televisieserie van HBO, gebaseerd op de boekenserie A Song of Ice and Fire/Een Lied van IJs en Vuur van George RR Martin. Het eerste seizoen is in 2011 uitgezonden, en seizoen 2 wordt van 1 april t/m 3 juni uitgezonden.

De boekenserie beslaat in totaal een pagina of 4000 en richt zich op 2 families, de Starks en de Lannisters, die flink met elkaar in de clinch liggen over een koninkrijk. Parallel daaraan wordt het verhaal verteld van Daenerys Targaryen, de dochter van de afgezette koning. Gaande de seizoenen/boeken komen er steeds meer families in het spel betrokken zoals de Greyjoys, Tyrells en Baratheons. De boeken zitten vol met drama, verraad, oorlog en wat vooral heel sterk aan de boeken is, is dat de karakters heel menselijk zijn vol met goede en slechte eigenschappen.

Een paar karakters uit het verhaal zijn Jon, een bastaard van de Starks die naar het noorden gestuurd word om daar 'de Muur' te bewaken met zijn broeders in het zwart. Tyrion Lannister, broer van de koningin die een mismaakte dwerg is en iedereen erg graag afzeikt maar ondertussen behoorlijk uitgekookt plannetjes smeedt. En er komt een nest schrikwolven in voor die opgevoed worden door de kinderen van de Starks.

De serie zelf: http://www.imdb.com/title/tt0944947/
David Benioff, schrijver/producer, bekend van oa X-Men Origins: Wolverine, Kite Runner, Troy, 25th Hour (schrijver van het boek): http://www.imdb.com/name/nm1125275/
George RR Martin zelf is ook betrokken: http://www.imdb.com/name/nm0552333/

Wallpapers door Splodgenessabounds verzoekjes via PM :)
GoT Wallpaper 1 - Random Characters
GoT Wallpaper 2 - Random Characters
GoT Wallpaper 3 - Random Characters
GoT Wallpaper 4 - Random Characters
GoT Wallpaper 5 - Daenerys Targaryen
GoT Wallpaper 6 - 'Good' vs 'Bad'
GoT Wallpaper 7 - Jaqen H'ghar
GoT Wallpaper 9 - The Hound
Hier nog eentje van ons favoriete karakter: GoT Wallpaper 10 - The One True King

Handige Links
De HBO-viewer's guide, een gids met alle karakters, families en gebeurtenissen in de serie.
• De fansite Winter is Coming die altijd alle laatste nieuwtjes heeft.
Game of Thrones - Map, een gedetailleerde map van Westeros, Free Cities en alles wat daarachter ligt. Let wel, enigszins speculatief.

Props voor eQual voor de karakterplaatjes.

Hoeveel dagen nog?
http://tvcountdown.com/s/game-of-thrones

VERBODEN OM HET WOORD BOEK TE NOEMEN.
pi_116453399
Ik heb net ook weer in 4 dagen alle twee de seizoenen gekeken hoor :@

1 per week lukt me alleen wanneer de nieuwe pas over een week uitkomt :')
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 6 september 2012 @ 13:34:36 #3
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_116457022
Ok. Heb in 'n paar dagen tijd alles gezien. Puike serie, hoor.
Had/Heb alleen wat moeite met Carice van Houten...

"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_116460452
De neit is darrek en foel of tewwors
  donderdag 6 september 2012 @ 15:28:47 #5
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116460986
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:16 schreef muzas het volgende:
http://www.nu.nl/achterkl(...)rice-van-houten.html
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116461339
quote:
quote:
Ook gooide hij condooms en scheermesjes bij haar door de brievenbus
:D :'( :') :') _O-
  donderdag 6 september 2012 @ 16:09:34 #7
182073 invine
blablabla etc.
pi_116462648
quote:
10s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:38 schreef muzas het volgende:

[..]

[..]

:D :'( :') :') _O-
Kan maar duidelijk zijn toch ;)
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_116472925
Ah, een topic
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_116473532
En toch ga ik elke zondag GoT kijken. :7
  donderdag 6 september 2012 @ 20:19:59 #10
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_116473732
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:16 schreef muzas het volgende:
Exact.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat dat sowieso tot vervelens toe geroepen werd.
Met of zonder lelijk accent.
pi_116474296
quote:
7s.gif Op donderdag 6 september 2012 20:19 schreef DO2 het volgende:

[..]

Exact.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat dat sowieso tot vervelens toe geroepen werd.
Met of zonder lelijk accent.
Ik was vorige week in het boek bij dat deel, en ik las het in Carices stem :') Inclusief accent :'(
  donderdag 6 september 2012 @ 20:31:32 #12
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_116474409
Zitten verder verdomd veel goede vertolkingen tussen.

Ik bedoel, hoe kan je dat vervelende joch op de troon niet niet uitstaan...?
En niet 'n enorm zwak hebben voor karakters alsTyrion en Ayra...?

'n Hoop karakters komen zeer geloofwaardig over.
pi_116476410
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 20:29 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Ik was vorige week in het boek bij dat deel, en ik las het in Carices stem :') Inclusief accent :'(
Oh, maar jij moet de boeken nog lezen, dus wat zit je nou te zeuren dat je nog zo lang moet wachten voordat je ook maar één keer per week kunt kijken :N

Mhm, misschien dat ik maar binnenkort ga beginnen met één keer per week, en dan af en toe eentje overslaan ofzo?
pi_116476495
quote:
12s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:06 schreef MAHL het volgende:

[..]

Oh, maar jij moet de boeken nog lezen, dus wat zit je nou te zeuren dat je nog zo lang moet wachten voordat je ook maar één keer per week kunt kijken :N

Mhm, misschien dat ik maar binnenkort ga beginnen met één keer per week, en dan af en toe eentje overslaan ofzo?
Nou, het boek en de serie zijn niet helemaal hetzelfde heb ik al gemerkt. Dus ik ben vooral héél erg benieuwd naar hoe ze het gaan uitvoeren, en ik ben nu pas bij het deel wat ik nog niet ken in de boeken. Ik ga nu denk ik ook nog even 2 uurtjes lezen :7
pi_116476992
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:08 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Nou, het boek en de serie zijn niet helemaal hetzelfde heb ik al gemerkt. Dus ik ben vooral héél erg benieuwd naar hoe ze het gaan uitvoeren, en ik ben nu pas bij het deel wat ik nog niet ken in de boeken. Ik ga nu denk ik ook nog even 2 uurtjes lezen :7
Je bent bij boek 1 begonnen, en nu bij boek 3?
pi_116477241
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:08 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Ik ben ook net bij het begin van waar de serie stopte. Wat ik wel jammer vind is dat je toch gaat denken, "nou in de serie gaat het anders dus is het vast niet belangrijk" en dan is het wel belangrijk. Ik vond het het boek toch wel iets minder spannend maken. :{
pi_116477260
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2012 20:31 schreef DO2 het volgende:
Zitten verder verdomd veel goede vertolkingen tussen.

Ik bedoel, hoe kan je dat vervelende joch op de troon niet niet uitstaan...?
En niet 'n enorm zwak hebben voor karakters alsTyrion en Ayra...?

'n Hoop karakters komen zeer geloofwaardig over.
die zijn allebei in de serie nog toffer dan in het boek. En joffrey is geniaal. Echt.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
  donderdag 6 september 2012 @ 21:27:12 #18
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_116477480
Ja, ik vraag me af of die jongen nog wel over straat kan zonder 'n aantal doodsbedreigingen naar z'n hoofd geslingerd te krijgen.
pi_116478162
quote:
14s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:18 schreef MAHL het volgende:

[..]

Je bent bij boek 1 begonnen, en nu bij boek 3?
Jep :)
pi_116478217
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:23 schreef maurisioo het volgende:

[..]

Ik ben ook net bij het begin van waar de serie stopte. Wat ik wel jammer vind is dat je toch gaat denken, "nou in de serie gaat het anders dus is het vast niet belangrijk" en dan is het wel belangrijk. Ik vond het het boek toch wel iets minder spannend maken. :{
Ik vind juist dat het boek een stuk leuker, maar ik hou ook wel van een wat uitgebreider verhaal. Plus dat er in de boeken gewoon meer mogelijk is, wat met het beperkte budget voor de serie niet uitvoerbaar is. Dus dan mag je fantasie aan het werk en dat vind ik eigenlijk wel leuk :)
pi_116478664
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:39 schreef Franknfurter het volgende:

[..]

Ik vind juist dat het boek een stuk leuker, maar ik hou ook wel van een wat uitgebreider verhaal. Plus dat er in de boeken gewoon meer mogelijk is, wat met het beperkte budget voor de serie niet uitvoerbaar is. Dus dan mag je fantasie aan het werk en dat vind ik eigenlijk wel leuk :)
Klopt, dat vind ik ook wel mooi hoor. Maar ik kijk liever eerst de serie en dat ik daarna de boeken lees dan dat ik eerst de boeken lees, aangezien ik het niet echt spannend vind als er iets in de boeken gebeurd.
pi_116479686
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 21:23 schreef maurisioo het volgende:

[..]

Andersom ook een beetje, maar dat maakt het niet minder leuk om naar te kijken :) Boek 2 is wel erg anders in bepaalde opzichten, dus daar zullen nog genoeg verrassingen in zitten.
pi_116480002
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 22:01 schreef MAHL het volgende:

[..]

Andersom ook een beetje, maar dat maakt het niet minder leuk om naar te kijken :) Boek 2 is wel erg anders in bepaalde opzichten, dus daar zullen nog genoeg verrassingen in zitten.
acok is ook verneukt als serie imo, zie het ook meer los van het boek dan agot, waar ze zich erg goed aan gehouden hadden.
[b]Op maandag 20 augustus 2012 10:56 schreef robdriessen het volgende:[/b]
Kom niet aan DW, want ze heeft een heel leger achter zich. Letterlijk. ;)
[b]Op maandag 8 mei 2017 22:33 schreef KaBuf het volgende:[/b]
Bek houden tegen DW hè :(
pi_116480515
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 22:01 schreef MAHL het volgende:

[..]

Nee ben nu bij begin boek 3 bedoel ik. Boek 2 was idd leuk om te lezen. :)
Alleen nu bij boek 3 durf ik niet verder te lezen, omdat ik bang ben dat als er straks iets bijzonders gaat gebeuren, ik het in het boek niet zo spannend ga vinden terwijl zulke dingen in de serie juist heel mooi zijn om te zien.
pi_116480723
Ik snap eigenlijk niet hoe het in de boeken minder spannend kan zijn. Ik vond ze heel spannend, vooral wat er in boek 3 allemaal gebeurd. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')