Wat zou jij willen?quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:26 schreef Fredje2010 het volgende:
Paars?
Waarom zou je dat nog willen dan?
quote:Op donderdag 6 september 2012 15:49 schreef Fredje2010 het volgende:
Aub GEEN VVD MEER IN HET KABINET!!!
probeer eens een linkse flank...SP, PVDA, D66, CDA en evt GL.
quote:Buma: Links niet aan meerderheid helpen
CDA-leider Sybrand Buma is niet van plan om een links kabinet aan een meerderheid te helpen. Daarmee wordt de kans dat de SP en de PvdA een coalitie kunnen vormen met GroenLinks erg klein. Eerder liet ook D66-leider Alexander Pechtold namelijk al weten dat hij regeren met de partij van Emile Roemer vrijwel uitsluit. De VVD voelt er evenmin voor om deel uit te maken van een links kabinet.
Jawel, dat middenkabinet wat ik twee posts hierboven noemde.quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:53 schreef El_Liberaliste het volgende:
Er is gewoon geen alternatief...
Gaat dat qua zetelaantal al lukken? Ik heb de peilingen niet zo in de gaten gehoudenquote:Op vrijdag 7 september 2012 23:54 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Jawel, dat middenkabinet wat ik twee posts hierboven noemde.
Lekker belangrijk wat jou wel of niet weet te overtuigen...quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:29 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Inhoudelijk sterke reactie deze, mening goed onderbouwd alles.
Heeft me echt weten te overtuigen geen paars te willen.
Volgens mij halen ze dat op dit moment nét. Er zou ook een vierde partij bijgetrokken kunnen worden (D66). Dat doet de VVD waarschijnlijk liever dan Paars(Plus)...quote:Op vrijdag 7 september 2012 23:56 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Gaat dat qua zetelaantal al lukken? Ik heb de peilingen niet zo in de gaten gehouden
Maar CDA of D66 als derde partij in zo'n kabinet zal niet enorm veel verschil maken.
quote:Op zaterdag 8 september 2012 00:00 schreef Fredje2010 het volgende:
[..]
Lekker belangrijk wat jou wel of niet weet te overtuigen...
Interessant doen, stoer zeg....poeh poeh..
Jij vind jezelf echt heeel belangrijk he, jong.
Alles voor het pluche...quote:Op zaterdag 8 september 2012 00:04 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Schandalig dat de PvdA niet heeft verklaard geen rechts kabinet te steunen
CDA en D66 staan vrijwel gelijk in de peilingen, dus kan met beide idd.quote:Op zaterdag 8 september 2012 00:02 schreef HeavenSmiles het volgende:
Volgens mij halen ze dat op dit moment nét. Er zou ook een vierde partij bijgetrokken kunnen worden (D66). Dat doet de VVD waarschijnlijk liever dan Paars(Plus)...
Da's waar, maar ja, weigeren heeft het risico dat er een ander - voor de PvdA - onwenselijk kabinet geformeerd kan worden. Dat gebeurde in 2010 (Cohen wilde geen middenkabinet proberen), en zie wat daarvan terecht is gekomen.quote:Op zaterdag 8 september 2012 00:05 schreef Arcee het volgende:
[..]
CDA en D66 staan vrijwel gelijk in de peilingen, dus kan met beide idd.
Ik denk alleen dat de PvdA weinig zin heeft in de VVD én het CDA.
Ja, maar nu heeft rechts geen meerderheid. Samsom moet voet bij stuk houden en VVD-CDA-X en VVD-D66-X blokkeren.quote:Op zaterdag 8 september 2012 00:07 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Da's waar, maar ja, weigeren heeft het risico dat er een ander - voor de PvdA - onwenselijk kabinet geformeerd kan worden. Dat gebeurde in 2010 (Cohen wilde geen middenkabinet proberen), en zie wat daarvan terecht is gekomen.
Het hangt allemaal nog af van de cijfertjes. Daarna kan Samsom - als de verkiezingsuitslag positief uitvalt - inderdaad heel strategisch te werk gaan. Maar dan moet 'ie wel zeker weten dat er geen - voor de PvdA - slechte alternatieven zijn (rechts, Kunduz, etc.).quote:Op zaterdag 8 september 2012 00:09 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Ja, maar nu heeft rechts geen meerderheid. Samsom moet voet bij stuk houden en VVD-CDA-X en VVD-D66-X blokkeren.
Behalve als bij die laatste X PvdA is.quote:Op zaterdag 8 september 2012 00:09 schreef Senor__Chang het volgende:
Ja, maar nu heeft rechts geen meerderheid. Samsom moet voet bij stuk houden en VVD-CDA-X en VVD-D66-X blokkeren.
Je kan er op rekenen dat Kunduz en VVD-CDA-D66 niet mogelijk zullen zijn, evenals Bruin. Samsom kan als de peilingen iets verschuiven een zeer goede positie krijgen.quote:Op zaterdag 8 september 2012 00:10 schreef HeavenSmiles het volgende:
[..]
Het hangt allemaal nog af van de cijfertjes. Daarna kan Samsom - als de verkiezingsuitslag positief uitvalt - inderdaad heel strategisch te werk gaan. Maar dan moet 'ie wel zeker weten dat er geen - voor de PvdA - slechte alternatieven zijn (rechts, Kunduz, etc.).
Hoe dan? Er is ook voor de PvdA niks anders mogelijk dan Paars.quote:Op zaterdag 8 september 2012 00:13 schreef Senor__Chang het volgende:
Samsom kan als de peilingen iets verschuiven een zeer goede positie krijgen.
Dan wel met groenlinks erbij aub..quote:Op zaterdag 8 september 2012 00:13 schreef Arcee het volgende:
Er kan eigenlijk niet een voor de PvdA ander onwenselijk kabinet gevormd worden.
Dus Paars wordt echt steeds waarschijnlijker, denk ik.
Lijkt me sterk, dan wordt het voor de VVD weer te links.quote:Op zaterdag 8 september 2012 00:14 schreef Fredje2010 het volgende:
Dan wel met groenlinks erbij aub..
Jep, maar als die 2 partijen een links kabinet uitsluiten, moet Samsom daar niet te snel naar kijken.quote:Op zaterdag 8 september 2012 00:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Behalve als bij die laatste X PvdA is.
En daarom moet Samsom ook niet zomaar een rechts (ook wel paars genoemd) kabinet gaan steunen.quote:Op zaterdag 8 september 2012 00:13 schreef Fredje2010 het volgende:
CDA en D66 wilden allebei ZEKER niet met SP in kabinet....dus kan Samsom toch nooit onder de VVD of CDA uit?
Want MET SP kijgt hij geen meerderheid schijnbaar...wel jammer....
tsja, maar ik vrees dat hij geen andere mogelijkheden meer heeft nuquote:Op zaterdag 8 september 2012 00:15 schreef Senor__Chang het volgende:
[..]
Jep, maar als die 2 partijen een links kabinet uitsluiten, moet Samsom daar niet te snel naar kijken.
[..]
En daarom moet Samsom ook niet zomaar een rechts (ook wel paars genoemd) kabinet gaan steunen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |