dank u voor de eerste serieuze reactie.quote:Op donderdag 6 september 2012 00:50 schreef Ridocar het volgende:
Lastig om objectief te blijven met zulke overtredingen, maargoed...
Waarschijnlijk heeft CBR toch een dossier van X. Had X ten tijde van eerdere overtreding een bromfietsrijbewijs?
Ik kan me zo voorstellen dat de eerste 2 overtredingen zwaar wegen als je rijdt zonder rijbewijs.quote:Op donderdag 6 september 2012 00:56 schreef YebCar het volgende:
[..]
dank u voor de eerste serieuze reactie.
X heeft geen bromfietsrijbewijs of iets anders. Zijn enige rijbewijs is gehaald rond juli 2012 geloof ik.
Dus bij zijn eerste 2 overtredingen was hij een persoon zonder rijbewijs.
bij de 1ste en 2de overtreding is er dus al door de rechter bestraft (flinke geldboetes). In principe heeft de CBR daar helemaal niets mee te maken omdat er geen persoon met een rijbewijs van het cbr mee head gereden.quote:Op donderdag 6 september 2012 01:00 schreef tanteklara het volgende:
[..]
Ik kan me zo voorstellen dat de eerste 2 overtredingen zwaar wegen als je rijdt zonder rijbewijs.
Ik zou het ze niet nog eens extra vertellen, als ze het al niet weten.
Bezwaar indienen en positief beloond worden door CBR is heel erg klein.
Dat probeer ik precies te zeggen. CBR dient ook de regels te volgens. Dat ze afzonderlijk straffen is normaal. Maar hij had gerekend dus op een EMA curus en nog een straf door de rechter. (rijontzegging van 6 maanden is al ingegaan)quote:Op donderdag 6 september 2012 01:06 schreef tanteklara het volgende:
Vergeet het maar. CBR en rechterlijke straffen zijn twee aparte dingen.
vb, rechter geeft vrijspraak en CBR wil rijbewijs hebben en allerlei andere flauwekul.
of: rechter geeft boete en CBR wil het rijbewijs hebben vanwege rijden met alcohol etc etc.
Bespaar je de moeite van een bezwaarschrift. Heeft geen enkele zin.
dat zijn echt de feiten.quote:Op donderdag 6 september 2012 01:18 schreef Ridocar het volgende:
Of X heeft niet alles verteld, of het CBR zuigt dingen uit haar duim.
TS, weet je zeker dat dit het volledige verhaal is van X? (dus ook drugsgebruik, of dat gevalletje niet-meewerken, zoals in de brief wordt vermeld.)
Ook zonder rijbewijs blijft wvw1994 van kracht, er is zelfs een stukje gewijd aan rijbewijslozen. Kijk het maar na.quote:Op donderdag 6 september 2012 00:56 schreef YebCar het volgende:
[..]
dank u voor de eerste serieuze reactie.
X heeft geen bromfietsrijbewijs of iets anders. Zijn enige rijbewijs is gehaald rond juli 2012 geloof ik.
Dus bij zijn eerste 2 overtredingen was hij een persoon zonder rijbewijs.
Cheers.quote:Op donderdag 6 september 2012 00:45 schreef David Letterman het volgende:
Dit wordt een fantastisch topic...
Dit dus, daarom is de bezwaarschrift ook niet tegen een straf, maar meer tegen het feit dat hij zo een onderzoek moet doen (alcoholverslaving) terwijl hij dat zeker niet is.quote:Op donderdag 6 september 2012 03:13 schreef Burner2000 het volgende:
Als persoon X niet snel van gedrag verandert is het een kwestie van tijd dat hij zichzelf en / of een ander te pletter rijd. Ga je daar aan mee helpen?
Het liefst van het merk Oranjeboom. Gegarandeerd koppijn.quote:Op donderdag 6 september 2012 02:41 schreef Biogarde het volgende:
En gooi een vol krat bier door z'n voorruit.
Als er geen sprake is van verslaving, dan lijkt me een onderzoek juist handig. Zo'n verklaring kan voor een rechter ook gunstig uitpakken.quote:Op donderdag 6 september 2012 03:16 schreef YebCar het volgende:
[..]
Dit dus, daarom is de bezwaarschrift ook niet tegen een straf, maar meer tegen het feit dat hij zo een onderzoek moet doen (alcoholverslaving) terwijl hij dat zeker niet is.
Hij gaat niet in bezwaar op het feit dat hij een EMA cursus eventueel krijgt opgelegd en ook een boete van de rechter. Hij vindt dat dat namelijk veel meer nut heeft dan een bloedonderzoek doen en dan constateren dat er geen sporen van alcohol en drugs in zijn bloed zit.
Even een stukje op het CBR opgezocht. Grote kans dat in zijn auto een alcohol slot komt:quote:Op donderdag 6 september 2012 03:16 schreef YebCar het volgende:
[..]
Dit dus, daarom is de bezwaarschrift ook niet tegen een straf, maar meer tegen het feit dat hij zo een onderzoek moet doen (alcoholverslaving) terwijl hij dat zeker niet is.
Hij gaat niet in bezwaar op het feit dat hij een EMA cursus eventueel krijgt opgelegd en ook een boete van de rechter. Hij vindt dat dat namelijk veel meer nut heeft dan een bloedonderzoek doen en dan constateren dat er geen sporen van alcohol en drugs in zijn bloed zit.
http://www.cbr.nl/ema.ppquote:Uitzonderingen
In de volgende uitzonderingssituaties wordt niet een Educatieve Maatregel Alcohol en verkeer, maar een andere maatregel opgelegd. Als de bestuurder:
■een ongeluk heeft veroorzaakt waarbij iemand is verongelukt of zwaar lichamelijk letsel oploopt: maatregel: Alcoholslotprogramma
■onvoldoende de Nederlandse taal beheerst: maatregel: Alcoholslotprogramma
■in de afgelopen 5 jaar al een LEMA, EMA of ASP heeft gevolgd of een onderzoek naar geschiktheid wegens alcohol heeft ondergaan: andere maatregel
■een psychiatrische of lichamelijke stoornis heeft: maatregel: Medisch onderzoek
■vermoedelijk een alcoholafhankelijkheid heeft: maatregel: Alcoholslotprogramma
■bekend is als gebruiker van drogerende stoffen: maatregel: Medisch onderzoek
Gefeliciteerd, jouw oude vriend is verantwoordelijk voor de 5-jaar-geen-examen-urban-legend...quote:Op donderdag 6 september 2012 06:51 schreef admiraal_anaal het volgende:
Mwah kan me zo voorstellen dat CBR om de hoek komt kijken ongeacht of je een rijbewijs hebt. Oude vriend van me is 3 x betrapt op rijden zonder bevoegdheid en kreeg een strafmaatregel van CBR opgelegd dat hij 5 jaar geen examen mocht doen voor enige rijvaardigheidsbewijzen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |