abonnement Unibet Coolblue
pi_117287969
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 18:36 schreef sanasoufi het volgende:
Wat is verbintenissenrecht toch een :r Kijk op zich is het wel leuk, maar die boeken -O- Vooral dat verbintenissenrecht algemeen. VEEL! Vorig jaar had ik alleen de hoorcolleges en casuscolleges en practica geleerd. Dat was weinig succesvol -O- Het is dus de bedoeling dat ik alles lees, maar het is zo o|O
hoe kan je nou voor dit vak falen? Het is hetzelfde als inl privaartrecht.
  woensdag 26 september 2012 @ 21:04:36 #202
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_117289356
quote:
1s.gif Op woensdag 26 september 2012 20:41 schreef Travel. het volgende:

hoe kan je nou voor dit vak falen? Het is hetzelfde als inl privaartrecht.
Verbintenissenrecht schijnt een struikelvak te zijn op de EUR. Ik moest dit vak herkansen omdat ik verkeerd had gelezen op het deeltentamen (iets met algemene voorwaarden en volmacht). Uiteindelijk had ik dit vak met een zeven gehaald in de herkansing. Voor mijn herkansing had ik een verhaal opgevangen van een jongedame die al twee keer een vier had voor het vak en bij mijn minor zit een dame die al twee keer een vijf heeft gehaald voor dit vak. Verder heb ik nog een aantal verhalen gehoord over Verbintenissenrecht.

Vergis je niet in het niveau van de tentamens. Van de vakken die ik heb gehad was Verbintenissenrecht samen met Goederen- en Insolventierecht in mijn ogen een van de pittigste vakken. Dit komt vooral omdat je bij deze vakken niet kunt volstaan met de grote lijnen, maar bij Verbintenissenrecht vragen ze soms erg gedetailleerd. Een voorbeeld hiervan was dat ik bij mijn herkansing uiteindelijk ging redeneren naar een bepaald antwoord voor een meerkeuzevraag, maar als ik de noot van het betreffende arrest niet had doorgelezen dan had ik niet het juiste antwoord gegeven.
pi_117289992
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 21:04 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Verbintenissenrecht schijnt een struikelvak te zijn op de EUR. Ik moest dit vak herkansen omdat ik verkeerd had gelezen op het deeltentamen (iets met algemene voorwaarden en volmacht). Uiteindelijk had ik dit vak met een zeven gehaald in de herkansing. Voor mijn herkansing had ik een verhaal opgevangen van een jongedame die al twee keer een vier had voor het vak en bij mijn minor zit een dame die al twee keer een vijf heeft gehaald voor dit vak. Verder heb ik nog een aantal verhalen gehoord over Verbintenissenrecht.

Vergis je niet in het niveau van de tentamens. Van de vakken die ik heb gehad was Verbintenissenrecht samen met Goederen- en Insolventierecht in mijn ogen een van de pittigste vakken. Dit komt vooral omdat je bij deze vakken niet kunt volstaan met de grote lijnen, maar bij Verbintenissenrecht vragen ze soms erg gedetailleerd. Een voorbeeld hiervan was dat ik bij mijn herkansing uiteindelijk ging redeneren naar een bepaald antwoord voor een meerkeuzevraag, maar als ik de noot van het betreffende arrest niet had doorgelezen dan had ik niet het juiste antwoord gegeven.
Sanasoufi dus?
Cool story, Hansel.
  woensdag 26 september 2012 @ 21:16:57 #204
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_117290100
quote:
9s.gif Op woensdag 26 september 2012 21:15 schreef wikwakka2 het volgende:

Sanasoufi dus?
Nee, want de minor die ik volg is zo klein dat ik kan uitsluiten dat dit sanasoufi is (al heb ik wel een idee wie zij kan zijn ;)).
pi_117290171
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 21:16 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Nee, want de minor die ik volg is zo klein dat ik kan uitsluiten dat dit sanasoufi is (al heb ik wel een idee wie zij kan zijn ;)).
Lijkt me ook niet zo moeilijk te herkennen, ga af op de oneindige woordenstroom en 'train of thought'.
Cool story, Hansel.
  woensdag 26 september 2012 @ 21:20:29 #206
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_117290319
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 21:16 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Nee, want de minor die ik volg is zo klein dat ik kan uitsluiten dat dit sanasoufi is (al heb ik wel een idee wie zij kan zijn ;)).
Ze heeft ooit een keer haar Twitteraccount op FOK! gezet, maar ik weet haar naam niet meer. :') Onbegrijpelijk dat zo'n iemand op de universiteit zit. :')
  woensdag 26 september 2012 @ 21:20:55 #207
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_117290339
quote:
10s.gif Op woensdag 26 september 2012 21:18 schreef wikwakka2 het volgende:

Lijkt me ook niet zo moeilijk te herkennen, ga af op de oneindige woordenstroom en 'train of thought'.
Dat valt nog vies tegen op de rechtenfaculteit waarin vele studenten diverse minors en tweedejaarsvakken volgen.
  woensdag 26 september 2012 @ 21:37:18 #208
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_117291314
quote:
99s.gif Op woensdag 26 september 2012 21:20 schreef Gary_Oak het volgende:

Ze heeft ooit een keer haar Twitteraccount op FOK! gezet, maar ik weet haar naam niet meer. :') Onbegrijpelijk dat zo'n iemand op de universiteit zit. :')
100% zeker dat het een vals account was.
pi_117297267
Niet grappig! Goederen is veel makkelijker! Daar vragen ze niet naar details en had ik meer dan genoeg aan de colleges.

Verbintenissen is zo :r De tussentoets gaat meestal redelijk, want je hoeft maar door vier thema's te zoeken. Alleen het eindtentamen is een hel. Ik altijd denken dat ik het super heb gedaan blijk ik een 4 te hebben :(

Dit keer doe ik het anders: Sheets + colleges + arresten eerst, vervolgens het boek doorbladeren en alle uitzonderingen zoeken, en ten slotte die kut teksten :r

Alleen dit soort vragen zijn zo o|O

Bij dit onderdeel kiest u het meest juiste antwoord en beargumenteert u waarom dat
antwoord juist is.

en dan krijg je bij a+b+c+d vier verschillende stellingen :( de eerste gaat over een tekst, de tweede over iets dat in het boek staat, de derde over een arrest, de vierde over een detail in het boek....dan ga ik dat allemaal ter plekke nalopen :( waar natuurlijk geen tijd voor is (maar 1 uurtje :') )

en ik faal dan :(
pi_117301601
quote:
0s.gif Op woensdag 26 september 2012 21:04 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Verbintenissenrecht schijnt een struikelvak te zijn op de EUR. Ik moest dit vak herkansen omdat ik verkeerd had gelezen op het deeltentamen (iets met algemene voorwaarden en volmacht). Uiteindelijk had ik dit vak met een zeven gehaald in de herkansing. Voor mijn herkansing had ik een verhaal opgevangen van een jongedame die al twee keer een vier had voor het vak en bij mijn minor zit een dame die al twee keer een vijf heeft gehaald voor dit vak. Verder heb ik nog een aantal verhalen gehoord over Verbintenissenrecht.

Vergis je niet in het niveau van de tentamens. Van de vakken die ik heb gehad was Verbintenissenrecht samen met Goederen- en Insolventierecht in mijn ogen een van de pittigste vakken. Dit komt vooral omdat je bij deze vakken niet kunt volstaan met de grote lijnen, maar bij Verbintenissenrecht vragen ze soms erg gedetailleerd. Een voorbeeld hiervan was dat ik bij mijn herkansing uiteindelijk ging redeneren naar een bepaald antwoord voor een meerkeuzevraag, maar als ik de noot van het betreffende arrest niet had doorgelezen dan had ik niet het juiste antwoord gegeven.
Hmm, even goed mijn best doen dan. Klopt het dat je ook samenvatingen erbij mag gebruiken?
  donderdag 27 september 2012 @ 11:22:55 #211
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_117306331
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 07:00 schreef Travel. het volgende:

Hmm, even goed mijn best doen dan. Klopt het dat je ook samenvatingen erbij mag gebruiken?
Ja, je mag bijna alles gebruiken behalve laptops, mobieltjes, I-Pads en dat soort zaken. Je mag dus inderdaad samenvattingen gebruiken. Let wel op de kwaliteit van de samenvattingen, want die verschillen nogal van kwaliteit. Volgens mij had de docent van Goederen en Insolventierecht vorig jaar verteld dat op een bepaalde vraag die hij het jaar daarvoor stelde veelal hetzelfde foute antwoord werd gegeven. Toen hij de SIR-verslagen ging onderzoeken kwam hij erachter dat die mensen het antwoord uit hetzelfde SIR-verslag hadden. Wees gewaarschuwd met SIR-verslagen, JoHo en SIimstuderen. Ik zou als ik jou was jouw aantekeningen vergelijken met de verslagen en dan die aantekeningen aan te vullen waar het kan. Verder zou ik je aanraden om goed naar oude tentamens kijken voor de vraagstelling.

[ Bericht 0% gewijzigd door IkeDubaku99 op 27-09-2012 12:44:01 ]
pi_117308873
En je hebt echt geen tijd om alles ter plekke nog op te gaan zoeken, alleen details checken is mogelijk.

Heb zelf een 8 gehaald vorig jaar, terwijl ik ook nog m'n minor aan het doen was O-) .

Verdeling vorig jaar:
Geen referral hier.
pi_117318762
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 11:22 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Ja, je mag bijna alles gebruiken behalve laptops, mobieltjes, I-Pads en dat soort zaken. Je mag dus inderdaad samenvattingen gebruiken. Let wel op de kwaliteit van de samenvattingen, want die verschillen nogal van kwaliteit. Volgens mij had de docent van Goederen en Insolventierecht vorig jaar verteld dat op een bepaalde vraag die hij het jaar daarvoor stelde veelal hetzelfde foute antwoord werd gegeven. Toen hij de SIR-verslagen ging onderzoeken kwam hij erachter dat die mensen het antwoord uit hetzelfde SIR-verslag hadden. Wees gewaarschuwd met SIR-verslagen, JoHo en SIimstuderen. Ik zou als ik jou was jouw aantekeningen vergelijken met de verslagen en dan die aantekeningen aan te vullen waar het kan. Verder zou ik je aanraden om goed naar oude tentamens kijken voor de vraagstelling.
Ik ben het totaal niet met je eens. Natuurlijk staat er wel eens een fout in de SIR-verslagen, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door het feit dat de stof goed bondig wordt samengevat. Vrijwel altijd geeft de docent in de colleges (en dus in het SIR-verslag) de antwoorden op de tentamenvragen weg. Een open boek tentamen met het SIR-verslag erbij is dan ook een simpele invuloefening, succes bijna gegarandeerd. Mijn advies: verspil geen tijd aan het lezen van de boeken of het volgen van de colleges. Als je een hoge resultaat/inzet-ratio wil kun je die tijd beter besteden aan het herlezen en/of samenvatten van het SIR-verslag. Zelfs als je altijd naar een negen of een tien streeft is dit naar mijn mening (en ervaring) de beste tactiek.

[ Bericht 0% gewijzigd door Finitio op 27-09-2012 17:26:08 ]
  donderdag 27 september 2012 @ 17:53:49 #214
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_117319920
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:21 schreef Finitio het volgende:

Ik ben het totaal niet met je eens. Natuurlijk staat er wel eens een fout in de SIR-verslagen, maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd door het feit dat de stof goed bondig wordt samengevat. Vrijwel altijd geeft de docent in de colleges (en dus in het SIR-verslag) de antwoorden op de tentamenvragen weg. Een open boek tentamen met het SIR-verslag erbij is dan ook een simpele invuloefening, succes bijna gegarandeerd. Mijn advies: verspil geen tijd aan het lezen van de boeken of het volgen van de colleges. Als je een hoge resultaat/inzet-ratio wil kun je die tijd beter besteden aan het herlezen en/of samenvatten van het SIR-verslag. Zelfs als je altijd naar een negen of een tien streeft is dit naar mijn mening (en ervaring) de beste tactiek.
Mijn punt is dat de kwaliteit van de verslagen echt uiteenlopen. Ik heb zeer slechte verslagen onder ogen gehad voor Rechtsgeschiedenis en Grensoverschrijdend Privaatrecht, maar ik heb ook zeer goede verslagen voor Formeel Strafrecht en Staatsrecht onder ogen gehad. Vertrouw niet te klakkeloos op dat soort verslagen. Wil je ze gebruiken in de voorbereiding, gebruik ze dan als een aanvulling in plaats voor het vervangen van je aantekeningen.
pi_117321660
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 17:53 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Mijn punt is dat de kwaliteit van de verslagen echt uiteenlopen. Ik heb zeer slechte verslagen onder ogen gehad voor Rechtsgeschiedenis en Grensoverschrijdend Privaatrecht, maar ik heb ook zeer goede verslagen voor Formeel Strafrecht en Staatsrecht onder ogen gehad. Vertrouw niet te klakkeloos op dat soort verslagen. Wil je ze gebruiken in de voorbereiding, gebruik ze dan als een aanvulling in plaats voor het vervangen van je aantekeningen.
Ieder z'n eigen manier van leren natuurlijk. Voor mij heeft het echter altijd prima gewerkt om het maken van aantekeningen te vervangen met de SIR-verslagen, zelfs als de kwaliteit van deze verslagen een keer wat minder was. Bijna volledig op de verslagen vertrouwen kan dus prima, af en toe mis je misschien wat puntjes door een fout in het verslag, maar zoals ik net betoogde wordt dat ruimschoots gecompenseerd doordat je alleen maar op de hoofdzaken hoeft te focussen als je alleen het verslag leest. Natuurlijk moet je wel enigszins zelf blijven nadenken als je een verslag leest, als je interne inconsistenties bespeurt in een verslag moet je even een andere bron (bijvoorbeeld 'de vrije encyclopedie') raadplegen voor opheldering.
pi_117321893
Weten jullie trouwens waar je wat meer info kan krijgen oer het studeren in het buitenland? En bedankt voor de antwoorden uiteraard!
pi_117323190
quote:
4s.gif Op donderdag 27 september 2012 18:48 schreef Travel. het volgende:
Weten jullie trouwens waar je wat meer info kan krijgen oer het studeren in het buitenland? En bedankt voor de antwoorden uiteraard!
http://www.eur.nl/studerenbuitenland/

Niet lullig bedoeld, hier staat goede info en een link naar informatie over de infobeurs. :)
pi_117323271
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 19:20 schreef Finitio het volgende:

[..]

http://www.eur.nl/studerenbuitenland/

Niet lullig bedoeld, hier staat goede info en een link naar informatie over de infobeurs. :)
Dit zocht ik juist (ook al had ik het zelf wel kunnen zoeken), thanks!
pi_117323610
quote:
14s.gif Op donderdag 27 september 2012 19:22 schreef Travel. het volgende:

[..]

Dit zocht ik juist (ook al had ik het zelf wel kunnen zoeken), thanks!
Mooi :)
pi_117336584
quote:
1s.gif Op donderdag 27 september 2012 07:00 schreef Travel. het volgende:

[..]

Hmm, even goed mijn best doen dan. Klopt het dat je ook samenvatingen erbij mag gebruiken?
Let niet op de anderen! Ik heb vandaag een aantal medestudenten gesproken. Je hebt inleiding privaatrecht gehaald dan weet je idd wat wilsgebreken en onrechtmatige daad etc zijn. Echter op al die regels bestaan uitzonderingen. Uitzonderingen staan in de arresten. Dus die moet je goed kennen. Als jij inleiding privaatrecht goed begreep dan moet je dus alleen de arresten nog lezen.

Verder natuurlijk de hoorcolleges, en casuscolleges EN practica´s zijn zeer belangrijk voor dit vak. En als je dan ook nog die saaie teksten in de reader bestudeerd + vluchtig door de boeken gaat bladeren en goed naar de kopjes kijkt dan moet het aardig lukken.

Deze week thema 4 was bijvoorbeeld super veel! Maar er staan zoveel dingen in die ze echt nooit zullen vragen.

Ieder geval ik doe morgen thema 1, zaterdag thema 2 en 3, en zondag thema 4. Hopelijk lukt het dan. Maandag moet ik toch echt met het leren voor die minor starten (ook open boek, maar wederom veel en er zijn geen samenvattingen/sir verslagen voor de minors te vinden -O- )

Dus doe het zo:

Thema 1:
HC + CC + Practicum + Arresten (die worden vaak zowieso al tijdens de colleges behandeld dus dan hoef je dat mogelijk niet extra te lezen)
Reader (vergis je niet, ze stellen hier vaak vragen over vooral over die eerste engelse :O tekst)
Boek(en) vluchtig doorbladeren, en even scannen op kopjes en details.

En dan de rest van de thema's. Het neemt best veel tijd in beslag....ga maar uit van 12 tot 15 uur per dag als je nog niets hebt gedaan (thema 1: 12 uur, thema 2: 6 uur, thema 3: 8 uur, thema 4: 15 uur).....maar het is wel leuk op deze manier. College aantekeningen zijn altijd leuk om te lezen en arresten ook. Die reader is wat minder.....het boek scannen zal vrij snel gaan.

SUCCES :)

[ Bericht 11% gewijzigd door sanasoufi op 27-09-2012 23:31:07 ]
pi_117337239
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 23:23 schreef sanasoufi het volgende:

Dus doe het zo:

Thema 1:
HC + CC + Practicum + Arresten (die worden vaak zowieso al tijdens de colleges behandeld dus dan hoef je dat mogelijk niet extra te lezen)
Reader (vergis je niet, ze stellen hier vaak vragen over vooral over die eerste engelse :O tekst)
Boek(en) vluchtig doorbladeren, en even scannen op kopjes en details.

En dan de rest van de thema's. Het neemt best veel tijd in beslag....ga maar uit van 12 tot 15 uur per dag als je nog niets hebt gedaan (thema 1: 12 uur, thema 2: 6 uur, thema 3: 8 uur, thema 4: 15 uur).....maar het is wel leuk op deze manier. College aantekeningen zijn altijd leuk om te lezen en arresten ook. Die reader is wat minder.....het boek scannen zal vrij snel gaan.

SUCCES :)

Klinkt alsof het niet mis kan gaan ;)
pi_117337783
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2012 23:38 schreef Finitio het volgende:

[..]

Klinkt alsof het niet mis kan gaan ;)
heel eerlijk....ik heb behalve voor de eerste twee bachelorvakken nog nooit een boek opengeslagen. Formeel Strafrecht en handelsverkeersrecht waren beide goed te doen met de oefententamens + casuscolleges van SIR. Europees Recht en Arbeidsrecht en Grensoverschrijdend Privaatrecht had je aan die werkgroepen genoeg. Ondernemingsrecht heb ik ook door middel van enkel de sirverslagen van de casuscolleges te lezen gehaald. Het is dus meer een kwestie van oefenen. Tuurlijk is een open boek tentamen anders....dus vandaar dat ik niet alleen maar casuscolleges en oefententamens ga bekijken.
  vrijdag 28 september 2012 @ 06:55:09 #223
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_117341195
Is het allemaal zo simpel als het bericht aangeeft en werd er gewoon niet hard genoeg gewerkt?
En zijn er ook nog andere gevolgen van de hogere studiedruk?
Wat zijn jullie ervaringen met Nominaal=normaal?

quote:
'Verbluffend hoe goed onze eerstejaars nu presteren'

Eerstejaars psychologie, sociologie, pedagogiek en bestuurskunde studeren veel beter nu ze van de Erasmus Universiteit onvoldoendes mogen wegstrepen tegen hogere cijfers. Maar gaat het niet ten koste van het niveau?

‘Nominaal is normaal’ heet het experiment waarin de Erasmus Universiteit Rotterdam de studievoortgang van haar studenten wil verbeteren. Eerstejaars van de faculteit sociale wetenschappen krijgen alle zestig studiepunten in één keer, als hun gemiddelde cijfer aan het eind van het jaar maar minimaal een zes is en hun onvoldoendes niet lager zijn dan een vier.

'Verbluffend'
Bij psychologie en bestuurskunde waren de cijfers minder dramatisch, maar ook die zijn sterk verbeterd. Driekwart van de psychologen haalt het eerste jaar direct, terwijl dat voorheen maar 53 procent was. “Verbluffend”, vindt Henk van der Molen, hoogleraar psychologie en decaan van de faculteit sociale wetenschappen. Hij is zeer enthousiast over het nieuwe systeem. Woensdag overhandigt hij de eerste lichting een getuigschrift.

Zijn studenten werkelijk beter gaan studeren of doet de universiteit minder moeilijk over onvoldoendes?
“Er zijn nog geen precieze cijfers, maar we zien dat de percentages geslaagden in het begin van het studiejaar vergelijkbaar zijn met eerdere jaargangen. In de rest van het jaar, met name in de laatste blokken, gaan studenten harder werken. Daar is een buitengewoon eenvoudige verklaring voor: ze stemmen hun gedrag af op de norm. Voorheen hoefden studenten maar veertig studiepunten te halen om naar het volgende jaar te mogen. Het moment dat die binnen waren, gingen ze het rustiger aan doen. Nu halen ze in één keer hun hele studiejaar en gaan ze zonder achterstallig onderhoud naar het tweede jaar.”

Maar ligt de lat nog even hoog, nu ze onvoldoendes mogen halen?
“De lat ligt zelfs een half punt hoger. Bij tentamens was de grens voorheen een 5,5. Nu moeten studenten gemiddeld een 6,0 staan. Dat is naar schatting een halve standaarddeviatie erbij.”

Baren die onvoldoendes u geen zorgen?
“In elke toets zit een meetfout en de grens is enigszins arbitrair. De een haalt een 5,4 en is gezakt, de ander haalt een 5,6 en is geslaagd, maar een dag later hadden die twee studenten misschien andersom gescoord. Eén ding weten we in de psychologie: hoe langer de toets, hoe betrouwbaarder de uitslag. Studenten psychologie bijvoorbeeld moeten nu gemiddeld een zes halen voor de theoretische vakken en een zes voor de practica. Die totaalscores geven een beter beeld dan de afzonderlijke scores per toets. Ik steek er mijn hand voor in het vuur dat de studenten het juiste niveau hebben, als ze het eerste studiejaar hebben gehaald.”

Stel dat een arts een onvoldoende haalt voor een toets over de ogen en zijn cijfer ophaalt met een hoog cijfer voor een toets over de longen… Schuilt daar geen gevaar in?
“Zo werkt het volgens mij niet; het geneeskundeonderwijs is tegenwoordig veel meer geïntegreerd. Je krijgt niet één keer de ogen en dan nooit meer. Bovendien heeft iedereen vakken waar hij minder goed in is. Als de student zich gaat specialiseren, kan hij kiezen voor een richting waar hij aanleg voor heeft.”

U laat het experiment nog nader bestuderen, maar spreekt nu al van een succes. Loopt u niet op de feiten vooruit?
“De wetenschapper in mij zegt: het eerste resultaat is verbluffend, het is een blow between the eyes, maar nu moeten we het volgend jaar weten te herhalen. Ik denk dat dat gaat lukken. Overigens is het paradoxale effect van ons succes dat we inkomsten gaan mislopen. Studenten zijn sneller klaar en betalen dus minder lang collegegeld. We stoten er eigenlijk een heel cohort uit. Het gaat al gauw om zo’n zes miljoen euro. Daarover heeft ons college van bestuur aan de bel getrokken bij het ministerie.”

Andere universiteiten
De Universiteit van Amsterdam en de Universiteit Leiden zijn er ook mee begonnen. SP en PVV stelden er Kamervragen over. In Rotterdam hadden studenten hun bedenkingen en in Amsterdam waren ze ronduit boos. Maar bij de Erasmus Universiteit lijkt de proef geslaagd.

55 procent propedeuse in één jaar
Het studiesucces van de Rotterdamse studenten liet voorheen te wensen over. Van alle sociologiestudenten bijvoorbeeld wist maar twaalf procent het eerste studiejaar in één keer te halen. Na twee jaar had nog steeds minder dan de helft de propedeuse op zak. Maar nu ze vieren en vijven mogen compenseren – en in het hele jaar nog maar twee herkansingen krijgen in plaats van acht – heeft opeens 55 procent de propedeuse in één jaar binnen. HOP
http://www.erasmusmagazin(...)ejaars-nu-presteren/
!!! Go 49-ers !!!
pi_117342223
Meh, ik vind het toch een beetje overdreven. Een BSA van 50 ECTS of iets dergelijks had ook prima gekund. Dat overmatige compenseren doet het niveau, dat bij veel studies of vakken al niet bijzonder hoog was, volgens mij echt geen goed. Er zijn ook een aantal vakken, bijvoorbeeld Skills 1 bij IBA waar je het tentamen niet mag doen als je bij de werkgroepen niet een bepaald aantal punten hebt behaald. Het tentamen niet doen -> geen cijfer, en dus kan men een negatief BSA krijgen vanwege één enkel vak van 2 ECTS :').
Cool story, Hansel.
pi_117344791
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 september 2012 06:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
Is het allemaal zo simpel als het bericht aangeeft en werd er gewoon niet hard genoeg gewerkt?
En zijn er ook nog andere gevolgen van de hogere studiedruk?
Wat zijn jullie ervaringen met Nominaal=normaal?

[..]

http://www.erasmusmagazin(...)ejaars-nu-presteren/
Ik doe er nog liever 20 jaar over met elk jaar een langstudeerboete, MAAR ik wil geen onvoldoende op mijn diploma :(

Als ik mocht kiezen: Langstudeerboete is beter dan nominaal = normaal (met onvoldoendes op je diploma).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')