abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116495650
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 12:57 schreef Jian het volgende:

[..]

Had dat machinegeweer nu maar geweigerd, dan hadden ze allemaal nog geleefd! Ja, behalve wanneer die killer nog een reserve machinegeweer bij zich had natuurlijk! Maar ja wie rekent daar nu op. -O-
Was Adam maar homo geweest, dan hadden we al dit gezeur niet :'(
pi_116496516
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 12:58 schreef Tchock het volgende:

[..]

Was Adam maar homo geweest, dan hadden we al dit gezeur niet :'(
Of we hadden elke fokking week zo'n parade in de Amsterdamse grachten gehad.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_116496749
.....
om weer terug te komen waar het werkelijk om gaat: het beroep van de beide fietser staat totaal buiten de zaak. het zijn ongelukkige/gelukkige omstanders.
pi_116497374
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  vrijdag 7 september 2012 @ 13:50:46 #130
241662 Jian
Well, well, well
pi_116497387
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:32 schreef Alleskids het volgende:
.....
om weer terug te komen waar het werkelijk om gaat: het beroep van de beide fietser staat totaal buiten de zaak. het zijn ongelukkige/gelukkige omstanders.
Ow, jij weet veel meer, vertel?!
  Moderator vrijdag 7 september 2012 @ 14:04:12 #131
8781 crew  Frutsel
pi_116497889
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 10:49 schreef Alleskids het volgende:
de tweede fietser zag een " met kogels doorzeefde auto"", maar in feite dus maar 3 schoten, elk van de 3 familie leden is 1x door het hoofd geschoten. klinkt als een koelbloedige prof, die ook nog even terloops de getuige vermoord. maar dan wel "onprofessioneel"' de oudste dochter alleen verwond door haar 3 met een zwaar voorwerp ( het pistool?) op de hoofd slaat, in plaats van haar ook een kogel door haar hoofd te schieten.

volwasenen meteen dood schieten, kinderen alleen tijdelijk uitschakelen ?

15 keer geschoten, die heeft zich goed uitgeleefd
Volgens mij nog wel vaker als ik dit zo lees...
quote:
Slachtoffers Annecy kregen elk 2 kogels in hun voorhoofd
De moord op het Iraaks-Brits gezin in de Franse Alpen draagt de tekenen van een commando-actie, zo heeft SkyNews vrijdag op gezag van Britse politiebronnen gemeld. Eerder op de dag liet de procureur van Annecy, Eric Maillaud, weten dat de speurders onderzoeken of een geschil rond geld de aanleiding voor de moordpartij kan zijn.

Elk van de drie volwassenen die woensdag dood werden aangetroffen in een auto in de Haute-Savoie, is door twee gerichte schoten in het voorhoofd omgebracht. De Franse fietser, wiens lijk buiten de auto is aangetroffen, vertoont vijf schotwonden.

Volgens de politiebronnen zou de operatie niet langer dan een halve minuut hebben geduurd. Het is niet uitgesloten dat met meerdere wapens is gevuurd.

Naast de vier doden werd op de plaats van de misdaad ook een gewond meisje van zeven en een ongedeerd meisje van vier gevonden. Die laatste lag onder het lijk van haar moeder.

'Geschil rond geld is een van sporen'

Intussen zoeken de speurders naar de daders en een motief voor de moorden. Een van de sporen is een geschil rond geld. Volgens procureur Maillaud zat er een haar in de boter tussen Saad al-Hilli, een van de vier slachtoffers van de viervoudige moord, en zijn broer. De broer heeft zich donderdag bij de Britse politie gemeld.

'Blijkbaar was er een geschil tussen de twee broers in verband met geld. Het is een gegeven dat serieus lijkt. Het komt van de Britse politie', zei Maillaud. 'De broer zal uitvoerig ondervraagd moeten worden. Elk spoor zal zorgvuldig uitgezocht worden.'

Volgens een bron die dichtbij het onderzoek in Frankrijk staat, meldde de broer zich donderdag op een commissariaat in Groot-Brittannië om te verklaren dat hij geenszins betrokken was bij de schietpartij in de Alpen. Maillaud zei dat hij geen enkele 'officiële bevestiging' van deze informatie had.

De procureur riep tot voorzichtigheid op met betrekking tot dit spoor. Hij stelde zich vragen bij de afstand die afgelegd moet worden 'om van een financieel geschil tot een viervoudige moord over te gaan'.

Hollande

De Franse president François Hollande, die in Londen is om er te supporteren voor het Franse paralympisch team en te vergaderen met premier David Cameron, liet weten dat 'alles in het werk wordt gesteld om de daders van de moord op te sporen'.
pi_116505575
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 13:50 schreef Jian het volgende:

[..]

Ow, jij weet veel meer, vertel?!
jij ziet het dus als volgt:

moordenaar weet dat Fransman met nucleair beroep op dat tijdstip op die plek langs komt, ook al staan er borden daar niet te komen
moordenaar staat gewapend te wachten op die plek
Brits-Iraaks gezin komt toevallig langs, ondanks de borden daar niet te komen
moordenaar raakt in paniek, moordt Brits gezin (half) uit
de RAF fietser die normaal gesproken als eerste had moeten langs komen ontsnapt aan de dood
Fransman komt langs en wordt vermoordt

??
pi_116514470
Onnozele vraag misschien maar je kijkt toch of er documenten zijn gestolen van de slachtoffers? Of doet de politie daar geen uitspraken over?
pi_116518258
quote:
11s.gif Op vrijdag 7 september 2012 10:12 schreef El_Matador het volgende:
- Neemt zijn gezin mee "op vakantie" (schoolkinderen in september?) naar zijn vaste adresje in Frankrijk
Niet zo heel erg van belang misschien, maar dat kan in de UK relatief makkelijk, je kinderen buiten de vakantie mee op vakantie nemen.
  vrijdag 7 september 2012 @ 21:58:51 #135
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_116518355
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 september 2012 21:57 schreef lezzer het volgende:

[..]

Niet zo heel erg van belang misschien, maar dat kan in de UK relatief makkelijk, je kinderen buiten de vakantie mee op vakantie nemen.
Ik las in de Daily Mail ook, dat volgens een buurman hij ergens problemen mee had en om tot rust te komen was hij alsnog op vakantie gegaan.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_116523389
RIP en sterkte aan de nabestaanden en de overlevende slachtoffers!
Klopt het nou dat er een derde dochter zou moeten zijn of is die al als vermist opgegeven zeg maar?
pi_116523601
Hoor je niks meer over, over die zogenaamde derde dochter. Als die oudste dochter in staat is om te spreken en ook nog weet wat er gebeurd is dan wordt het interessant.
pi_116523797
Mja, de broer ontkent nu dat er ruzie was over de erfenis. Mogelijk dat er wel iets speelde, maar lijkt nu toch niet zodanig dat het op deze manier moet escaleren.

Blijft over de 'kerncentrale/nucleaire' theorie, de 'irak' connectie misschien of gewoon 'wrong place wrong time'.
pi_116524048
Twijfel nu toch wel of het een professionele afrekening was. Maar dat de kinderen in leven zijn is geen toeval lijkt me.
  vrijdag 7 september 2012 @ 23:56:29 #140
241662 Jian
Well, well, well
pi_116524131
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 17:35 schreef Alleskids het volgende:

[..]

jij ziet het dus als volgt:

moordenaar weet dat Fransman met nucleair beroep op dat tijdstip op die plek langs komt, ook al staan er borden daar niet te komen
moordenaar staat gewapend te wachten op die plek
Brits-Iraaks gezin komt toevallig langs, ondanks de borden daar niet te komen
moordenaar raakt in paniek, moordt Brits gezin (half) uit
de RAF fietser die normaal gesproken als eerste had moeten langs komen ontsnapt aan de dood
Fransman komt langs en wordt vermoordt

??
Neuh, ik zie helemaal niets, ik breng slechts enkele feiten naar voren. Wat er precies gebeurd is weet ik niet. Jij schijnbaar wel
quote:
het beroep van de beide fietser staat totaal buiten de zaak. het zijn ongelukkige/gelukkige omstanders.
pi_116524135
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 23:54 schreef Lagrinta het volgende:
Twijfel nu toch wel of het een professionele afrekening was. Maar dat de kinderen in leven zijn is geen toeval lijkt me.
Ik speculeer natuurlijk ook alleen maar, maar ik kan me voorstellen dat de daders dachten dat de kinderen dood waren. De oudste is zo hard geslagen dat het mij lijkt dat ze dood had gemoeten, en de jongste zat zo goed verstopt dat rechercheurs haar blijkbaar ook niet zagen. Misschien hebben de daders haar ook gemist?
pi_116524186
Dachten? Das weinig professioneel. En waarom zou je een kind gaan slaan?
pi_116524314
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 23:46 schreef Montagui het volgende:
Mja, de broer ontkent nu dat er ruzie was over de erfenis. Mogelijk dat er wel iets speelde, maar lijkt nu toch niet zodanig dat het op deze manier moet escaleren.

Blijft over de 'kerncentrale/nucleaire' theorie, de 'irak' connectie misschien of gewoon 'wrong place wrong time'.
Of misschien wel een van de honderden andere theorieën die jij niet kent dus dat gaat wel verder!
Hoe is die moeder van die kinderen nou om het leven gekomen zonder schotwonden dus zo?
pi_116524385
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 23:57 schreef Lagrinta het volgende:
Dachten? Das weinig professioneel. En waarom zou je een kind gaan slaan?
Omdat alle getuigen dood moeten? En nee, het is niet erg professioneel nee, maar dat is het hele gebeuren sowieso al niet. 15 schoten, getuigen?
pi_116524555
Een Mohamed Merabje misschien? Een racistische Fransman?
pi_116524691
In het engels, maar m.i. het meest volledig en up to date voor het moment:

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2200062/Amid-quiet.html
pi_116524764
Gelukkig wel in het Engels. Als je van de Nederlandse media afhankelijk bent ben je nergens.
  zaterdag 8 september 2012 @ 00:17:06 #148
242879 Onnoman
The On And Only
pi_116524938
als dit henk en ingrid niet zijn op dit filmpje van cnn.. weet ik het ook niet meer
http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t1
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_116525648
Ollanders, jaha je ziet het al aan die koppen he! :D Its fun here but Somwon in teh mountuns is crazy!
pi_116526620
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 september 2012 00:02 schreef Tchock het volgende:

[..]

Omdat alle getuigen dood moeten? En nee, het is niet erg professioneel nee, maar dat is het hele gebeuren sowieso al niet. 15 schoten, getuigen?
Het lijkt me juist dat de kinderen niet dood hoeften, de 4 jarige leeft nog en de andere buiten de auto is een paar keer geslagen. Waarschijnlijk werd deze panisch en rende op de daders af, i.p.v. schieten hebben ze haar een paar keer een klap moeten geven om haar rustig te krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')