abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116427392
Even een vraagje voor de juridische mensjes hier :)

Als mijn uitzendbureau fase B contract eindigt op 10 september. En ik begin op 10 september aan mijn laatste nachtdienst, die dus eindigd op 11 september. Heb ik dan buiten mijn contractperiode gewerkt, waardoor ik dus rechtheb op een verlenging ? De nachtdienst begint namelijk wel binnen de contractperiode, maar eindigd er buiten.
  woensdag 5 september 2012 @ 17:30:26 #2
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_116427479
Heb je de dag dat je contract in ging gewerkt? ;).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_116427681
Denk dat je beter kunt kijken of je werkgever je wil houden en of je zelf wil blijven ipv je teveel vastklampen aan een regel. Principieel doen is in dit soort gevallen meestal niet zo bevorderlijk voor de sfeer.
pi_116427730
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 17:35 schreef Daboman het volgende:
Denk dat je beter kunt kijken of je werkgever je wil houden en of je zelf wil blijven ipv je teveel vastklampen aan een regel. Principieel doen is in dit soort gevallen meestal niet zo bevorderlijk voor de sfeer.
Als TS toch al weg moet zou ik dit ook uitzoeken, er valt niets te verliezen.
pi_116427803
Ik heb het een keer gedaan. De regel gevolgd. De manager baalde en ik heb nog 3 maanden kunnen werken. Sfeer was goed.
pi_116428478
Nee dit is mijn laatste fase B contract. De inzet is dus een fase C (vast) contract! Vandaar dat ik dit graag wil weten.
  woensdag 5 september 2012 @ 17:57:14 #7
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_116428547
Ik zou me kunnen voorstellen dat de datum telt van de dag waarop de dienst begint.

Hebben ze je voor na 11 september nog wel ingeroosterd?

Je zou eens kunnen bellen met de vakbond of een bureau voor rechtshulp voor een antwoord.

Of http://www.vraag-het-fnv-(...)vpnrICFcdH3godEgUA4Q

[ Bericht 27% gewijzigd door Lienekien op 05-09-2012 18:08:20 ]
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 5 september 2012 @ 18:10:53 #8
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_116429019
Heb je niet met het uitzendbureau besproken of je een volgend contract krijgt?
All she wants and needs is just a little taste..
pi_116429463
Ik heb met mijn contactpersoon gesproken een aantal weken geleden, en mijn contract word niet verlengt naar fase C. Nu ben ik benaderd door een andere medewerker, of ik wil OVERwerken een extra nachtdienst, waarschijnlijk heeft deze gemist dat mijn contract afloopt. Ik heb al contact opgenomen met het juridisch loket, en deze wisten het niet zeker omdat de dienst dus begint binnen de contract periode, en eindigt erna. Ze bellen mij morgen terug nadat ze het uitgezocht hebben.

[ Bericht 17% gewijzigd door MaltWhiskey op 05-09-2012 19:23:31 ]
pi_116434630
Zou je alsjeblieft het antwoord willen posten als je het weet? Ik wil het antwoord nu dolgraag weten. :)
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  woensdag 5 september 2012 @ 21:12:30 #11
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_116436086
Bel de ABU, dit is degene die de CAO heeft opgesteld :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_116436441
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:23 schreef MaltWhiskey het volgende:
Ik heb met mijn contactpersoon gesproken een aantal weken geleden, en mijn contract word niet verlengt naar fase C. Nu ben ik benaderd door een andere medewerker, of ik wil OVERwerken een extra nachtdienst, waarschijnlijk heeft deze gemist dat mijn contract afloopt. Ik heb al contact opgenomen met het juridisch loket, en deze wisten het niet zeker omdat de dienst dus begint binnen de contract periode, en eindigt erna. Ze bellen mij morgen terug nadat ze het uitgezocht hebben.
Stel dat het dan fase C word. Vooral pas melden op het werk na je slaapdienst. Succes.
pi_116449218
quote:
1s.gif Op woensdag 5 september 2012 18:23 schreef MaltWhiskey het volgende:
door een andere medewerker.. is dit een directe collega op werk, of van het uitzendbureau.

Door een collega op werk, geen kans op fase c, hij weet immers niets over jouw afspraken met uitzendbureau

Als het van het uitzendbureau is dan maak je naar mijn idee er wel kans op, hun maken immers de fout (al verzinnen ze hier meestal wel een oplossing op. Aangezien jij al weet dat het niet verlengd wordt naar fase C)
  donderdag 6 september 2012 @ 08:54:35 #14
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_116449478
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 08:40 schreef rood_wit_blauw het volgende:

[..]

door een andere medewerker.. is dit een directe collega op werk, of van het uitzendbureau.

Door een collega op werk, geen kans op fase c, hij weet immers niets over jouw afspraken met uitzendbureau

Als het van het uitzendbureau is dan maak je naar mijn idee er wel kans op, hun maken immers de fout (al verzinnen ze hier meestal wel een oplossing op. Aangezien jij al weet dat het niet verlengd wordt naar fase C)
Dat maakt niet uit wie hem laat werken.
Het uitzendbureau moet gewoon zorgen dat hij geen dag langer werkt dan de einddatum van het contract.
All she wants and needs is just a little taste..
  donderdag 6 september 2012 @ 09:34:27 #15
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_116450362
quote:
0s.gif Op woensdag 5 september 2012 21:12 schreef sanger het volgende:
Bel de ABU, dit is degene die de CAO heeft opgesteld :)
Heb je al gebeld ts?

Ik ben zelf goed bekend met de CAO, en in de uitzend branche, maar dit is zo specifiek dat ik vermoed dat het uitzendbureau ook niet direct het antwoord zou weten (tenzij ze dit eerder hebben meegemaakt).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_116451082
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 09:34 schreef sanger het volgende:

[..]

Heb je al gebeld ts?

Ik ben zelf goed bekend met de CAO, en in de uitzend branche, maar dit is zo specifiek dat ik vermoed dat het uitzendbureau ook niet direct het antwoord zou weten (tenzij ze dit eerder hebben meegemaakt).
juist daarom ben ik ook razend nieuwsgierig hoe het af gaat lopen.
pi_116465695
Helaas zijn ze er net op tijd achtergekomen. Het bedrijf waar ik in geleend ben heeft ze ingelicht en gevraagd of dit wel mogelijk is. :@ anders waren ze er niet achter gekomen. Net ook telefoon gehad van het juridisch loket, en deze zeiden me dat ik idd gelijk had, en recht zou hebben op een fase c contract als ik gewerkt zou hebben.
pi_116468720
Chips, dat is wel erg jammer voor je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')