Je bent in de war met een Notaris. Daar ben je verplicht gebruik van te maken. Een advocaat ben je nooit verplicht.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik heb het hier nog niet gezien. Advocaten blijft een rare branche: een vrij eenvoudige opleiding, torenhoge tarieven, en je bent voor bepaalde acties verplicht er gebruik van te maken.
Vraag maar eens een faillissement aan zonder advocaat... Dat mag niet.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:31 schreef Kumerian het volgende:
Je bent in de war met een Notaris. Daar ben je verplicht gebruik van te maken. Een advocaat ben je nooit verplicht.
Ik ken niemand die voor 12 euro een koopcontract op gaat stellen...quote:Op woensdag 5 september 2012 16:33 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Vraag maar eens een faillissement aan zonder advocaat... Dat mag niet.
Notarissen zouden inderdaad ook hun beschermde positie moeten verliezen. Een huis overschrijven zou niet meer moeten kosten dan een auto overschrijven, gewoon 12 euro op het postkantoor.
Ik heb er gewoond in 2002-2003 en 2007-heden maar ik heb nog nooit eerder zoveel reclame gezien voor dit soort dingen in mainstream media en al helemaal geen kraampjes in winkelcentra etc. Dus het zal heus wel bestaan hebben maar die hype is echt iets van de laatste tijd.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:27 schreef spijkerbroek het volgende:
Dat is niet van de laatste tijd in Engeland hoor. Tien jaar geleden, toen ik er woonde, waren er ook al een hele hoop van dat soort bedrijfjes.
Dat hele koopcontract is ook niet interessant, het gaat om het wijzigen bij het Kadaster. En dat is niet fundamenteel meer werk dan een wijziging bij RDW.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:35 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Ik ken niemand die voor 12 euro een koopcontract op gaat stellen...
Hier worden we doodgegooid met reclame om "oud goud" te verkopen.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:36 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb er gewoond in 2002-2003 en 2007-heden maar ik heb nog nooit eerder zoveel reclame gezien voor dit soort dingen in mainstream media en al helemaal geen kraampjes in winkelcentra etc. Dus het zal heus wel bestaan hebben maar die hype is echt iets van de laatste tijd.
Die hype hebben we hier ook een tijdje gehad. Zie ik nu niet zo vaak meer trouwensquote:Op woensdag 5 september 2012 16:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Hier worden we doodgegooid met reclame om "oud goud" te verkopen.
Niet zo gek, want pas 2-3 jaar geleden heeft de EU strengere regels m.b.t. vergoedingen bij vertragingen, etc. ingevoerd, die door veel vliegtuigmaatschappijen overigens niet worden nageleefd.quote:Op donderdag 6 september 2012 10:48 schreef tjoptjop het volgende:
Niet zo extreem als jij beschrijft. Maar ik zie hier geregeld advertenties voorbij komen van claimbedrijven bij vliegtuigvertragingen. Sinds een jaar of 2-3 zie ik die pas
Dat zou ook betekenen dat ze hun overdreven aansprakelijkheid verliezen en ik denk dat redelijk wat notarissen dat niet erg vinden.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:33 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Notarissen zouden inderdaad ook hun beschermde positie moeten verliezen. Een huis overschrijven zou niet meer moeten kosten dan een auto overschrijven, gewoon 12 euro op het postkantoor.
Dat wist ik niet, maar dat verklaart een hoopquote:Op zaterdag 8 september 2012 14:04 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Niet zo gek, want pas 2-3 jaar geleden heeft de EU strengere regels m.b.t. vergoedingen bij vertragingen, etc. ingevoerd, die door veel vliegtuigmaatschappijen overigens niet worden nageleefd.
Ik heb ze gezien; storend inderdaad. Met name die van "were you missold a loan?" (en direct erna: reclame voor "voorschotje" leningen met jaarbasispercentages van 1800% of zo).quote:Op woensdag 5 september 2012 16:19 schreef SeLang het volgende:
Op TV wordt je momenteel helemaal doodgegooid met reclames
Zij het dan dat bij een auto er meestal geen erfdienstbaarheden, kettingbedingen, kwalitatieve verplichtingen enzovoort te vinden zijn, om nog maar te zwijgen van overige beperkte rechten. Wil jij een huis geleverd krijgen waar het hypotheekrecht nog op rust voor alle schulden van de vorige eigenaar?quote:Op woensdag 5 september 2012 16:33 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
of nog erger, vruchtgebruikquote:Op zaterdag 8 september 2012 21:15 schreef Sessy het volgende:
[..]
Zij het dan dat bij een auto er meestal geen erfdienstbaarheden, kettingbedingen, kwalitatieve verplichtingen enzovoort te vinden zijn, om nog maar te zwijgen van overige beperkte rechten. Wil jij een huis geleverd krijgen waar het hypotheekrecht nog op rust voor alle schulden van de vorige eigenaar?
Probeer jij dan maar eens een zaak m.b.t. familierecht (b.v. alimentatie) zonder advocaat te regelen. Het MAG simpelweg niet (ook niet als verwerende partij!). M.a.w. een advocaat is soms wel degelijk verplicht.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:31 schreef Kumerian het volgende:
Je bent in de war met een Notaris. Daar ben je verplicht gebruik van te maken. Een advocaat ben je nooit verplicht.
Klopt, uit mn hoofd mag je bij de kantonrechter het vaak nog wel zonder advocaat proberen. Bij alles daarna (en strafrecht sowieso) is een advocaat verplicht.quote:Op zaterdag 8 september 2012 22:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Probeer jij dan maar eens een zaak m.b.t. familierecht (b.v. alimentatie) zonder advocaat te regelen. Het MAG simpelweg niet (ook niet als verwerende partij!). M.a.w. een advocaat is soms wel degelijk verplicht.
En ik kan me vergissen, maar bij civielrecht mag het dacht ik boven een bepaald 'belang' ook niet.
I.p.v. de notaris in stand te houden lijkt het me dan zinniger om al die zottigheid af te schaffen.quote:Op zaterdag 8 september 2012 21:15 schreef Sessy het volgende:
[..]
Zij het dan dat bij een auto er meestal geen erfdienstbaarheden, kettingbedingen, kwalitatieve verplichtingen enzovoort te vinden zijn, om nog maar te zwijgen van overige beperkte rechten. Wil jij een huis geleverd krijgen waar het hypotheekrecht nog op rust voor alle schulden van de vorige eigenaar?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |