eentje? nee joh! ik heb gewoon standaard 2 van die plastic witte stoeltjes op de gang staan. een met een blauw lintje en 1 met een roze lintjequote:Op woensdag 5 september 2012 16:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Strafstoeltje? Serieus? Supernanypowers...
omgquote:Op woensdag 5 september 2012 16:06 schreef simmu het volgende:
[..]
eentje? nee joh! ik heb gewoon standaard 2 van die plastic witte stoeltjes op de gang staan. een met een blauw lintje en 1 met een roze lintje
Mag je vent wel staand pissen ?quote:Op woensdag 5 september 2012 16:06 schreef simmu het volgende:
[..]
eentje? nee joh! ik heb gewoon standaard 2 van die plastic witte stoeltjes op de gang staan. een met een blauw lintje en 1 met een roze lintje
Ik geloof denk ik niet zo in straffen...quote:Op woensdag 5 september 2012 16:10 schreef PureEvil het volgende:
En dat werkt? Ik heb ooit ook eens een poging gedaan, maar ze gingen elke keer van de stoel af
elke keer als ze dat doen stel ik de timer opnieuw inquote:Op woensdag 5 september 2012 16:10 schreef PureEvil het volgende:
En dat werkt? Ik heb ooit ook eens een poging gedaan, maar ze gingen elke keer van de stoel af
Dan zouden ze hier de hele dag op de stoel zitten vrees ikquote:Op woensdag 5 september 2012 16:16 schreef simmu het volgende:
[..]
elke keer als ze dat doen stel ik de timer opnieuw in
owquote:Op woensdag 5 september 2012 16:17 schreef Vicky het volgende:
Simmu, ik bedoelde het op een negatieve manier.. Binnen 2w was smij lieve kleuter een draakkleutrr.. En dat is njet zo heel veel veranderd.
Amber is mondig... Maar neem het haar eens kwalijk... Jij zegt ook wat je denkt, dat doet zij dus ook. Jullie zijn gewoon aan elkaar gewaagd.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:17 schreef Vicky het volgende:
Simmu, ik bedoelde het op een negatieve manier.. Binnen 2w was smij lieve kleuter een draakkleutrr.. En dat is njet zo heel veel veranderd.
Sinds kort heb ik op aanraden van de gezinshulp een strafplek. (eerder was het de gang)quote:Op woensdag 5 september 2012 16:16 schreef simmu het volgende:
[..]
Daar wordt je toch compleet simpel van ? en het is voor een kind toch schijt irritant ? en daardoor toch ook voor jou , gewoon even toespreken en verder gaan lijkt me beter ?quote:Op woensdag 5 september 2012 16:16 schreef simmu het volgende:
[..]
ik hoef het (timer herstarten) vrijwel nooit (meer) te doen en sinds we die dingen daar hebben staan is het grotendeels ook afgelopen. het was voornamelijk voor ravi laatst (die dreigde nogal te ontsporen) maar het werkt best aardig. wel ben ik extreem consequent, op het anale af. als ik 2 x heb gezegd dat <actie> niet mag, dan is het hatseflats op die stoel. 2 minuten voor ravi, 4 voor selenequote:Op woensdag 5 september 2012 16:17 schreef PureEvil het volgende:
[..]
Dan zouden ze hier de hele dag op de stoel zitten vrees ik
Als ik tegen Jen zeg dat ik even boos ben is dat al heel erg voor haar. Nee mama jij mag niet boos zijn.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:15 schreef Pvoesss het volgende:
Strafstoeltje is hier niet nodig hoor, eigenlijk zegt ze op alles sorry mama zodra ze doorheeft dat ik echt niet amused benEn als ik dan vraag waarom ze sorry zegt dan legt ze precies uit wat ze fout heeft gedaan.
Mopperen en klagen gaat bij mij het ene oor in en het andere oor uit.
Ik geef haar mijn dit vind ik niet leuk blik vaak krijg ik nog te horen dat ik dom ben of stom of gemeen of dat ze wel een andere mama gaat zoekenen dan lucht haar dat zo erg op en zegt vaak wanneer ze weer aanspreekbaar is zelf al sorry
![]()
![]()
En als ze echt niet wil luisteren en echt heel boos blijft is het een kwestie van haar even op bed leggen en ze slaapt binnen 3 minuten en dat zal hooguit 2 keer per maand gebeuren.
Eigenlijk doet ze alles wat ik wil en zeg direct, en zal ze ook nooit dingen doen die niet mogen.
Die periode had ze een paar maanden terug wel, dan was het een kwestie van melden dat ik niet in discussie ga en dat ze haar verhaal en uitleg kan doen wanneer ze niet meer moppert of boos doet. Was het ook klaar binnen 2 minutenZe weet heel goed dat veel kan en mag en als iets niet kan of mag dat dit ook zo zal blijven al beweegt ze hemel en aarde.
Ik ben ook niet van het straffen
nee, want als je dat 1 sessie (van een uur of wat desnoods) stug volhoudt hoef je het daarna niet meer te doen. dus met 1 x gezeik ben je er van af en is het punt helder.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:21 schreef Joene het volgende:
[..]
Daar wordt je toch compleet simpel van ? en het is voor een kind toch schijt irritant ? en daardoor toch ook voor jou , gewoon even toespreken en verder gaan lijkt me beter ?
als ik dat doe met selene zegt ze dat ook. om vervolgens vrolijk door te gaanquote:Op woensdag 5 september 2012 16:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Als ik tegen Jen zeg dat ik even boos ben is dat al heel erg voor haar. Nee mama jij mag niet boos zijn.
Als ze het echt bont maakt, dan pak ik haar wel even vast en wil ik even oogcontact zodat ik zeker ben dat wat ik te zeggen heb ook doordringt. Het gaat dan vaak over gevaarlijke dingen, zoals stopcontacten, Leyla onder water duwen... Dat soort.
Als Jen zelf boos is, dan laat ik haar. Als ze klaar is met huilen en gillen dan praten we er dan wel over.. Maar in een driftbui hoef ik geen contact te maken.
Ik vind het iets wat je gewoon niet doet. Wat zou jij ervan vinden als je een conflict had met een meerdere en je mocht even afkoelen op een stoeltje?quote:Op woensdag 5 september 2012 16:23 schreef simmu het volgende:
[..]
nee, want als je dat 1 sessie (van een uur of wat desnoods) stug volhoudt hoef je het daarna niet meer te doen. dus met 1 x gezeik ben je er van af en is het punt helder.
en heej; ik zeg nergens dat iedereen dit moet gebruiken he! alleen dat ik het gebruik en dat het voor mijn (vrij pittig) stel goed werkthell; het kwam notabene toevallig ter sprake.
Blij dat het voor jou wel werkt...Hier werkt zoiets dus absoluut NIET. En mijn kids die meppen elkaar dus ook.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:23 schreef simmu het volgende:
[..]
nee, want als je dat 1 sessie (van een uur of wat desnoods) stug volhoudt hoef je het daarna niet meer te doen. dus met 1 x gezeik ben je er van af en is het punt helder.
en heej; ik zeg nergens dat iedereen dit moet gebruiken he! alleen dat ik het gebruik en dat het voor mijn (vrij pittig) stel goed werkthell; het kwam notabene toevallig ter sprake.
tsja. dat vind ik dan respectlozer eerlijk gezegd. doe je dat op je werk ook tegen een mindere? sowieso; je werk is toch echt iets heel anders dan je gezin. ik zie mijn kinderen niet als mijn minderen. wel vind ik dat het mijn taak is om ze dingen te leren. daar zijn verschillende methodes voor. sommige dingen werken wel voor ons, en sommige niet.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:30 schreef Ticootje het volgende:
Oh en ik verlies ook heus mn geduld wel eens... Ook ik ben niet altijd in staat om het gesprek aan te gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |