abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_116755368
quote:
10s.gif Op donderdag 13 september 2012 20:45 schreef kanovinnie het volgende:
Laat Kaas die foto niet zien!
Er zal qua soignee van alles mis zijn...maar genieten doet ze wel :D Ik ook trouwens :P
Maar ik kan 't mis hebben...
  donderdag 13 september 2012 @ 21:02:13 #127
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_116756195
quote:
10s.gif Op donderdag 13 september 2012 20:45 schreef kanovinnie het volgende:
Laat Kaas die foto niet zien!
Zij fietst tenminste, dat kunnen we van jou niet zeggen.

Is er trouwens geen kanoforum waar je met je enthousiaste posts de users kunt vermaken?

Nu terug ontopic graag. :P
  donderdag 13 september 2012 @ 21:08:59 #128
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_116756638
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 21:02 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

Is er trouwens geen kanoforum waar je met je enthousiaste posts de users kunt vermaken?

Hehe _O-
.
pi_116758071
quote:
0s.gif Op donderdag 13 september 2012 21:02 schreef kaasplankje het volgende:

[..]

_O_
pi_117176250
Dag allemaal,

Ik sta op het punt om een fiets te kopen en zit nog te twijfelen tussen 2 fietsen. Ik hoop hier graag wat tips te krijgen om een goede keuze te maken.

Bij de ene FM kan ik een Stevens Stelvio kopen met de volgende specs:
http://www.stevensbikes.d(...)40&cou=CH&lang=nl_NL

Bij de andere FM kan ik een BeOne Briza kopen met deze specs:
http://www.beone-bikes.nl(...)_race_briza_comp.php

Beide dus een 105 groep erop en ongeveer dezelfde fiets. Beide fietsen kosten evenveel (1000,-). Wat zouden jullie doen?

Tnx alvast!
pi_117176567
Als je een kerel bent koop een Stevens. BeOne is echt een vrouwenmerk.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_117176599
de stevens heeft geen 105 voorderrie, maar een fd nogiets. Is dat nog minder dan Sora?
  zondag 23 september 2012 @ 23:07:21 #133
308981 Narcotical
Best in the World
pi_117176606
Ik zou waarschijnlijk ook voor de Stevens gaan

quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 23:07 schreef Holenbeer het volgende:
de stevens heeft geen 105 voorderrie, maar een fd nogiets. Is dat nog minder dan Sora?
Volgens google is dat ook gewoon 105
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
pi_117176708
ok, ik kende die FD niet.

Dan zou ik ook voor de Stevens gaan :)
  zondag 23 september 2012 @ 23:19:09 #135
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117177152
Ik heb zelf de Stevens. Uit 2011, dat dan weer wel. Zover ik kan zien is het dezelfde fiets. Alleen de kleurstelling wijkt ietsie pietsie af.

Zelf ben ik tevreden over de fiets. Bij de koop had ik eigenlijk de Aspin (Ultegra) op het oog. De verkoper adviseerde mij de Stelvio. Dit voornamelijk, aangezien ik maar 1 a 2 keer per week fiets, zou ik het verschil met Ultegra toch niet merken.

Zeg nou zelf. De Stevens oogt toch beter dan de Beone.
pi_117179915
De Stevens oogt idd beter. Zijn de Shimano wielen van de beone niet wat beter, of maakt dat niet uit? Ik neem aan dat beide fietsen een complete 105 groep hebben? Dus ook crankstel etc?

Tnx
  maandag 24 september 2012 @ 07:24:20 #137
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_117181954
Ik vind de Beone ook wel fraai hoor, er moeten alleen wit zwarte bandjes op en een wit zadel.
pi_117182283
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 07:24 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind de Beone ook wel fraai hoor, er moeten alleen wit zwarte bandjes op en een wit zadel.
Die zitten er daar ook op! Prijs is voor beide fietsen ok?
pi_117185320
1000 voor 105 is wel normaal ja.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  maandag 24 september 2012 @ 11:11:15 #140
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117185467
Bij beide fietsen zitten er zo'n beetje de goedkoopste velgen op. Bij de Beone zie ik een type-aanduiding en de prijs kun je dus opzoeken.
Onder de Stevens zitten Easton velgen. Daar zit geen type-aanduiding op. Heb ook op de velg zelf gekeken.

Ga er maar van uit dat bij beide fietsen, de velgen ongeveer een waarde van ¤200,- vertegenwoordigen. Daar is verder weinig mis mee.
Ik denk dat de meeste fietsers na een tijdje op zoek gaan naar een mooie set. Is de makkelijkste uprgade die je kan doen.
pi_117185625
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 11:11 schreef Limburg82 het volgende:
Bij beide fietsen zitten er zo'n beetje de goedkoopste velgen op. Bij de Beone zie ik een type-aanduiding en de prijs kun je dus opzoeken.
Onder de Stevens zitten Easton velgen. Daar zit geen type-aanduiding op. Heb ook op de velg zelf gekeken.

Ga er maar van uit dat bij beide fietsen, de velgen ongeveer een waarde van ¤200,- vertegenwoordigen. Daar is verder weinig mis mee.
Ik denk dat de meeste fietsers na een tijdje op zoek gaan naar een mooie set. Is de makkelijkste uprgade die je kan doen.
Denk nog wel wat minder. R500s doen 120 E ofzo. Die Eastons zullen niet veel meer waard zijn.

Is ook niet zo belangrijk imo, voor deze prijsklasse ga je nergens betere wielen krijgen. Gewoon lekker op fietsen tot ze op zijn en dan is het inderdaad een mooie upgrade.
  maandag 24 september 2012 @ 11:22:49 #142
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117185842
Okay 120. Ik doe het ervoor.

De conclusie is in ieder geval. Kijk niet naar de velgen, want die zijn niets waard. De fabrikant hecht er geen waarde aan, aangezien de meesten er toch iets anders onder zetten.
pi_117186100
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 11:22 schreef Limburg82 het volgende:
Okay 120. Ik doe het ervoor.

De conclusie is in ieder geval. Kijk niet naar de velgen, want die zijn niets waard. De fabrikant hecht er geen waarde aan, aangezien de meesten er toch iets anders onder zetten.
1. Je moet wielen zeggen en niet velgen :P Spaken en naven horen daar ook bij en zijn minstens net zo belangrijk ;)

2. Dat hier al een systeemset onder zit van easton danwel shimano geeft al aan dat de fabrikant er wel waarde aan hecht. Je kan nou eenmaal geen wielset van 4 of 500 honderd euro verwachten op instapmodellen tot 1500 euro. Dat heeft alleen met de prijs te maken en niet met het wel of niet belangrijk vinden van een goede wielset.

Edit: en het is ook echt niet zo dat deze wielen niets waard zijn. Kan veel slechter. Prima om mee te beginnen.
  maandag 24 september 2012 @ 11:43:59 #144
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117186507
Dus, wanneer jij een nieuwe auto koopt en de fabrikant levert deze standaard met Hancook banden, dan vind jij dat de fabrikant er waarde aan hecht. Nee, die zetten ze eronder omdat ze goedkoop zijn en daarmee dus de prijs gedrukt wordt.

Zeker bij Stevens - Eaton heb ik het gevoel dat het meer gaat om een reclameuiting. "Dag meneer Stevens. U krijgt van ons een gratis setje instap wielen, voor onder uw fietsen."
"Bedankt, meneer Easton. Wij maken graag reclame voor U."

Zou Stevens die ingekocht hebben bij Easton, zou er een typeaanduiding op staan. (naar mijn mening dan).

Je hebt gelijk. Wielen ipv velgen.

Edit: Ik ben het er ook helemaal mee eens dat ze prima zijn om mee te beginnen. Bij mij liggen ze er ook nog steeds onder. Ik zou er echter niet met pijn in mijn hart afstand van doen en een nieuwe set aanschaffen, om vervolgens te denken dat ik aan kapitaalvernietiging doe.
pi_117186933
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 11:43 schreef Limburg82 het volgende:
Dus, wanneer jij een nieuwe auto koopt en de fabrikant levert deze standaard met Hancook banden, dan vind jij dat de fabrikant er waarde aan hecht. Nee, die zetten ze eronder omdat ze goedkoop zijn en daarmee dus de prijs gedrukt wordt.

Zeker bij Stevens - Eaton heb ik het gevoel dat het meer gaat om een reclameuiting. "Dag meneer Stevens. U krijgt van ons een gratis setje instap wielen, voor onder uw fietsen."
"Bedankt, meneer Easton. Wij maken graag reclame voor U."

Zou Stevens die ingekocht hebben bij Easton, zou er een typeaanduiding op staan. (naar mijn mening dan).

Je hebt gelijk. Wielen ipv velgen.

Edit: Ik ben het er ook helemaal mee eens dat ze prima zijn om mee te beginnen. Bij mij liggen ze er ook nog steeds onder. Ik zou er echter niet met pijn in mijn hart afstand van doen en een nieuwe set aanschaffen, om vervolgens te denken dat ik aan kapitaalvernietiging doe.
Ik haat auto vergelijkingen in fietstopics maar goed, ga het ook maar proberen: jij kijkt toch ook niet raar op dat er onder een mercedes duurdere banden liggen dan onder een skoda? :P

Het is gewoon onmogelijk om onder een instapfiets van 1000 euro een setje fulcrum3s te leggen. Je moet ergens compromissen sluiten om die prijs op dat niveau te krijgen. Dat wil dan niet gelijk zeggen dat een fabrikant het niet interesseert met wat voor materiaal ze hun klanten de weg opsturen :)

En in dit geval is de gekozen wielset helemaal zo slecht nog niet. Er zijn ook merken die je in dezelfde prijsklasse met een setje no name wielen de weg opsturen.
  maandag 24 september 2012 @ 12:08:45 #146
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117187258
Geen idee wat er onder een mercedes ligt. :s)

Laat ik verder niet twijfelen aan de intenties van de fabrikant. Dat weet ik namelijk niet.

Ik zeg ook niet dat de gekozen wielset slecht is. Het draait en draagt me. En dat moet het doen.

Laten we de conclusie staan, dat je een fiets kiest op basis van frame en groep. Niet op de wielen. (Tenzij je natuurlijk een fiets van een paar duizend euro koopt)

Eens?

[ Bericht 7% gewijzigd door Limburg82 op 24-09-2012 12:14:38 ]
  maandag 24 september 2012 @ 12:18:12 #147
308981 Narcotical
Best in the World
pi_117187518
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vind goede wielen eigenlijk ook erg belangrijk bij een fiets. Als ik de keuze heb uit 2 fietsen van ongeveer dezelfde prijs, frame geometrie en groep dan zou ik de wielen de doorslag laten geven. Natuurlijk zijn wielen makkelijk te upgraden maar waarom zou je een fiets met een paar noname baggerwielen kopen als je voor hetzelfde geld een fiets kan kopen met kwalitatief betere wielen?

Persoonlijk zijn wielen voor mij ook wel belangrijk omdat ik als 90+ kg zwaar persoon wel graag wil dat mijn wielen me houden en dat ik niet na elke 3 ritjes naar de FM moet vanwege een spaakbreuk oid ;).

Uiteraard is frame en groep belangrijk, maar wielen zijn zeker niet onbelangrijk ;)
"IT'S CLOBBERIN' TIME!!!"
  maandag 24 september 2012 @ 12:51:35 #148
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_117188463
quote:
Als ik de keuze heb uit 2 fietsen van ongeveer dezelfde prijs, frame geometrie en groep dan zou ik de wielen de doorslag laten geven.
Maar waarschijnlijk zul je met 2 fietsen in dezelfde prijscategorie, ook 2 sets vergelijkbare wielen vinden.
pi_117188570
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 12:51 schreef Limburg82 het volgende:

[..]

Maar waarschijnlijk zul je met 2 fietsen in dezelfde prijscategorie, ook 2 sets vergelijkbare wielen vinden.
Valt nog tegen. Bij Bianchi krijg je voor 1400 E gewoon pure bagger.
pi_117188673
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 12:18 schreef Narcotical het volgende:
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vind goede wielen eigenlijk ook erg belangrijk bij een fiets. Als ik de keuze heb uit 2 fietsen van ongeveer dezelfde prijs, frame geometrie en groep dan zou ik de wielen de doorslag laten geven. Natuurlijk zijn wielen makkelijk te upgraden maar waarom zou je een fiets met een paar noname baggerwielen kopen als je voor hetzelfde geld een fiets kan kopen met kwalitatief betere wielen?

Persoonlijk zijn wielen voor mij ook wel belangrijk omdat ik als 90+ kg zwaar persoon wel graag wil dat mijn wielen me houden en dat ik niet na elke 3 ritjes naar de FM moet vanwege een spaakbreuk oid ;).

Uiteraard is frame en groep belangrijk, maar wielen zijn zeker niet onbelangrijk ;)
Natuurlijk kies je dan voor de fiets met de beste wielen. Maar ik snap niet echt je punt, omdat je bij 2 gelijke producten toch altijd voor de beste gaat? Zo goed als altijd betaal je meer voor de fiets met betere producten, dus wat jij stelt is een utopie.
Maar ik kan 't mis hebben...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')