Er zal qua soignee van alles mis zijn...maar genieten doet ze welquote:
Zij fietst tenminste, dat kunnen we van jou niet zeggen.quote:
Hehequote:Op donderdag 13 september 2012 21:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zij fietst tenminste, dat kunnen we van jou niet zeggen.
Is er trouwens geen kanoforum waar je met je enthousiaste posts de users kunt vermaken?
Nu terug ontopic graag.
quote:Op donderdag 13 september 2012 21:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zij fietst tenminste, dat kunnen we van jou niet zeggen.
Is er trouwens geen kanoforum waar je met je enthousiaste posts de users kunt vermaken?
Nu terug ontopic graag.
Volgens google is dat ook gewoon 105quote:Op zondag 23 september 2012 23:07 schreef Holenbeer het volgende:
de stevens heeft geen 105 voorderrie, maar een fd nogiets. Is dat nog minder dan Sora?
Die zitten er daar ook op! Prijs is voor beide fietsen ok?quote:Op maandag 24 september 2012 07:24 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vind de Beone ook wel fraai hoor, er moeten alleen wit zwarte bandjes op en een wit zadel.
Denk nog wel wat minder. R500s doen 120 E ofzo. Die Eastons zullen niet veel meer waard zijn.quote:Op maandag 24 september 2012 11:11 schreef Limburg82 het volgende:
Bij beide fietsen zitten er zo'n beetje de goedkoopste velgen op. Bij de Beone zie ik een type-aanduiding en de prijs kun je dus opzoeken.
Onder de Stevens zitten Easton velgen. Daar zit geen type-aanduiding op. Heb ook op de velg zelf gekeken.
Ga er maar van uit dat bij beide fietsen, de velgen ongeveer een waarde van ¤200,- vertegenwoordigen. Daar is verder weinig mis mee.
Ik denk dat de meeste fietsers na een tijdje op zoek gaan naar een mooie set. Is de makkelijkste uprgade die je kan doen.
1. Je moet wielen zeggen en niet velgenquote:Op maandag 24 september 2012 11:22 schreef Limburg82 het volgende:
Okay 120. Ik doe het ervoor.
De conclusie is in ieder geval. Kijk niet naar de velgen, want die zijn niets waard. De fabrikant hecht er geen waarde aan, aangezien de meesten er toch iets anders onder zetten.
Ik haat auto vergelijkingen in fietstopics maar goed, ga het ook maar proberen: jij kijkt toch ook niet raar op dat er onder een mercedes duurdere banden liggen dan onder een skoda?quote:Op maandag 24 september 2012 11:43 schreef Limburg82 het volgende:
Dus, wanneer jij een nieuwe auto koopt en de fabrikant levert deze standaard met Hancook banden, dan vind jij dat de fabrikant er waarde aan hecht. Nee, die zetten ze eronder omdat ze goedkoop zijn en daarmee dus de prijs gedrukt wordt.
Zeker bij Stevens - Eaton heb ik het gevoel dat het meer gaat om een reclameuiting. "Dag meneer Stevens. U krijgt van ons een gratis setje instap wielen, voor onder uw fietsen."
"Bedankt, meneer Easton. Wij maken graag reclame voor U."
Zou Stevens die ingekocht hebben bij Easton, zou er een typeaanduiding op staan. (naar mijn mening dan).
Je hebt gelijk. Wielen ipv velgen.
Edit: Ik ben het er ook helemaal mee eens dat ze prima zijn om mee te beginnen. Bij mij liggen ze er ook nog steeds onder. Ik zou er echter niet met pijn in mijn hart afstand van doen en een nieuwe set aanschaffen, om vervolgens te denken dat ik aan kapitaalvernietiging doe.
Maar waarschijnlijk zul je met 2 fietsen in dezelfde prijscategorie, ook 2 sets vergelijkbare wielen vinden.quote:Als ik de keuze heb uit 2 fietsen van ongeveer dezelfde prijs, frame geometrie en groep dan zou ik de wielen de doorslag laten geven.
Valt nog tegen. Bij Bianchi krijg je voor 1400 E gewoon pure bagger.quote:Op maandag 24 september 2012 12:51 schreef Limburg82 het volgende:
[..]
Maar waarschijnlijk zul je met 2 fietsen in dezelfde prijscategorie, ook 2 sets vergelijkbare wielen vinden.
Natuurlijk kies je dan voor de fiets met de beste wielen. Maar ik snap niet echt je punt, omdat je bij 2 gelijke producten toch altijd voor de beste gaat? Zo goed als altijd betaal je meer voor de fiets met betere producten, dus wat jij stelt is een utopie.quote:Op maandag 24 september 2012 12:18 schreef Narcotical het volgende:
Ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vind goede wielen eigenlijk ook erg belangrijk bij een fiets. Als ik de keuze heb uit 2 fietsen van ongeveer dezelfde prijs, frame geometrie en groep dan zou ik de wielen de doorslag laten geven. Natuurlijk zijn wielen makkelijk te upgraden maar waarom zou je een fiets met een paar noname baggerwielen kopen als je voor hetzelfde geld een fiets kan kopen met kwalitatief betere wielen?
Persoonlijk zijn wielen voor mij ook wel belangrijk omdat ik als 90+ kg zwaar persoon wel graag wil dat mijn wielen me houden en dat ik niet na elke 3 ritjes naar de FM moet vanwege een spaakbreuk oid.
Uiteraard is frame en groep belangrijk, maar wielen zijn zeker niet onbelangrijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |