Als je er een granaat bij gooit...quote:Op woensdag 5 september 2012 13:21 schreef Computerfluisteraar het volgende:
In de media is er tegenwoordig erg veel aandacht voor de zogenoemde ''plofkip''. Nu vraag ik me af: in hoeverre ''ploffen'' die kippen? Wat is er precies mis mee?
quote:Op woensdag 5 september 2012 13:25 schreef Snakey het volgende:
Ze heten zo omdat ze in een week of 6 naar 2,5 kilo groeien. Ik geloof dat een normale kip daar minstens twee keer zo lang over doet.
Een normale kip wordt überhaupt geen 2,5 kiloquote:Op woensdag 5 september 2012 13:25 schreef Snakey het volgende:
Ze heten zo omdat ze in een week of 6 naar 2,5 kilo groeien. Ik geloof dat een normale kip daar minstens twee keer zo lang over doet.
hangt van het ras afquote:Op woensdag 5 september 2012 13:25 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Een normale kip wordt überhaupt geen 2,5 kilo
Weet je vooral zeker dat er een heleboel anti-biotica in is gegaan en dat het dier zweren en blaren heeft gehad.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:26 schreef Marsenal het volgende:
Hilarisch altijd, die dubbele kipfilets van een kilo.Dan weet je zeker dat je voedsel geen honger heeft gehad.
Tsja.. wie de huid brandt moet op de blaren zitten, hè..quote:Op woensdag 5 september 2012 13:29 schreef erodome het volgende:
[..]
Weet je vooral zeker dat er een heleboel anti-biotica in is gegaan en dat het dier zweren en blaren heeft gehad.
Borstblaren:
[ afbeelding ]
Ah, zelfs.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:25 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Een normale kip wordt überhaupt geen 2,5 kilo
Ik zie ze gewoon lopen.. Daarnaast kunnen ze ook vast wel gewoon ff wegvliegenquote:Op woensdag 5 september 2012 13:30 schreef controlaltdelete het volgende:
filmpje over de plofkip. Ik hoef het niet op mijn bord.
Kipfilet is stukken goedkoper dan anabolen!quote:Op woensdag 5 september 2012 13:33 schreef Snakey het volgende:
Zou je als bodybuilder ook sneller groeien van plofkip?
Dan laat ik de anabole staan in het vervolg.
* Grijsbaard raced dan even snel naar de AH om nog een aantal pakken in te slaan..quote:Op woensdag 5 september 2012 13:33 schreef Snakey het volgende:
Beter eet je dan wat die kippen ook etenquote:Op woensdag 5 september 2012 13:33 schreef Snakey het volgende:
Ik heb nog nooit een vliegende kip gezien dombo. Veel loopruimte hebben ze niet, die kippen snakken naar zuurstof, ze zien er beroerd uit en als ze al zouden kunnen vliegen waar zouden ze heen moeten vliegen?quote:Op woensdag 5 september 2012 13:31 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Ik zie ze gewoon lopen.. Daarnaast kunnen ze ook vast wel gewoon ff wegvliegen
Er zal vast wel een raampje openstaan voor ventilatie; dombo..quote:Op woensdag 5 september 2012 13:37 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een vliegende kip gezien dombo. Veel loopruimte hebben ze niet, die kippen snakken naar zuurstof, ze zien er beroerd uit en als ze al zouden kunnen vliegen waar zouden ze heen moeten vliegen?
Je weet niet wat kippen zijn? Die kunnen niet echt vliegen.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:40 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Er zal vast wel een raampje openstaan voor ventilatie; dombo..
Net alsof dat helpt als je 30.000 kippen in een stal hebt zitten, dombo. Je ziet die beesten snakken naar zuurstof. Maar ja ik schat je al niet te bijster in als je denkt dat kippen kunnen vliegenquote:Op woensdag 5 september 2012 13:40 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Er zal vast wel een raampje openstaan voor ventilatie; dombo..
zielig man, die beesten weten niet wat echt leven nou inhoudt. ze worden op elkaar gepropt geboren, vetgemest en vermoordquote:Op woensdag 5 september 2012 13:30 schreef controlaltdelete het volgende:
filmpje over de plofkip. Ik hoef het niet op mijn bord.
Van soja gaat m'n oestrogeen level teveel omhoog wat tegen me zou werken.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Beter eet je dan wat die kippen ook eten
Waaronder dus soja
Ik ben niet kippig, dus heb geen idee..quote:Op woensdag 5 september 2012 13:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Je weet niet wat kippen zijn? Die kunnen niet echt vliegen.
Er mag 36 kilo kip op 1 vierkante meter gehouden worden en het is ook niet zo dat iedere kip in die industrie voor de slacht al door de poten zakt. In veel gevallen kunnen ze nog wel lopen, maar dat is dan een zeer pijnlijke zaak, niet alleen door de zweren op de voetzolen, maar ook omdat heupen e.d. onder zware druk staan.
Tja, je wil groeien of niet hequote:Op woensdag 5 september 2012 13:46 schreef Snakey het volgende:
[..]
Van soja gaat m'n oestrogeen level teveel omhoog wat tegen me zou werken.
Serieus, je wist niet dat kippen niet kunnen vliegen???????????quote:Op woensdag 5 september 2012 13:47 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Ik ben niet kippig, dus heb geen idee..
Nja ik zie ze soms in de achtertuin de schutting over gaan hoor. En dat zijn krielkippen.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Serieus, je wist niet dat kippen niet kunnen vliegen???????????
Afhankelijk van het ras kunnen ze nog wat fladderen of minder dan dat, maar vliegen, nee, dat kan geen enkele kip.
Vind het wel schokkend als het serieus is dat je niet wist dat kippen niet konden vliegen
Fladderen ja, zoals gezegd kunnen sommige rassen dat nog best aardig, goed genoeg om het je heel lastig te maken, maar vliegen nee...quote:Op woensdag 5 september 2012 13:51 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Nja ik zie ze soms in de achtertuin de schutting over gaan hoor. En dat zijn krielkippen.
Daarom.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja, je wil groeien of niet he
Maar dan denk ik dat van die kip eten je ook tegen zal werken, want die hebben geleefd op een dieet met oa veel soja erin, gemaakt om snel in massa te groeien, maar niet om sterk te worden, vandaar ook dat ze vaak niet meer kunnen staan, wel heel veel massa, maar geen sterke spieren en pezen om het te dragen.
Dat is fladderen. Ik heb nog nooit een zwerm kippen in de lucht zien vliegen, jij?quote:Op woensdag 5 september 2012 13:51 schreef Grijsbaard het volgende:
[..]
Nja ik zie ze soms in de achtertuin de schutting over gaan hoor. En dat zijn krielkippen.
Maar laten we wel wezen.. Deze kippen zijn hiervoor bedoeld!quote:Op woensdag 5 september 2012 13:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Fladderen ja, zoals gezegd kunnen sommige rassen dat nog best aardig, goed genoeg om het je heel lastig te maken, maar vliegen nee...
Maar deze zwaargebouwde kippen kunnen niet eens een schutting over gaan met een hoop gefladder en gedoe, die komen niet van de grond.
Nee, maar eenden ook niet, terwijl die ook kunnen vliegen..quote:Op woensdag 5 september 2012 13:53 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Dat is fladderen. Ik heb nog nooit een zwerm kippen in de lucht zien vliegen, jij?
Misschien wel van het voer dat die beesten krijgen.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:33 schreef Snakey het volgende:
Het is niet zozeer dat ze meer voer krijgen als in hoeveelheid, maar het voer zelf is vele malen rijker.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:53 schreef ruktzichloos het volgende:
Die kippen hebben natuurlijk ook de keus om gewoon wat minder en minder vaak te eten in plaats van maar raak te schransen
Wel met ketchup of komkommer met joppiesaus.. Anders is het niet lekker..quote:Op woensdag 5 september 2012 13:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is niet zozeer dat ze meer voer krijgen als in hoeveelheid, maar het voer zelf is vele malen rijker.
Zeg maar het verschil tussen een komkommer eten en een frikandel met mayo. De komkommer is meer in hoeveelheid, toch wordt je daarvan niet dik en wel van die frikandel met mayo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |