Dat is spyware.quote:Op woensdag 5 september 2012 11:34 schreef VeerEli het volgende:
Sinds gisteren heb ik ineens als ik op dit forum zit, bij allerlei willekeurige posts dat er een woord blauw onderstreept wordt, waar je dus als je er met de muis op gaat staan, een advertentie krijgt te zien. Echt super vaag.
Is dit een nieuwe manier van FOK! om te adverteren of ligt dit aan iets anders/iets algemeens? Het is echt f***ing irritant, want ik zie het in praktisch elk topic voorbij komen.
Prinscreen voor voorbeeld:
[ afbeelding ]
Lol, dit soort mensenquote:Op woensdag 5 september 2012 11:36 schreef stevenmac26 het volgende:
Kwam omdat ik zo stom was geweest om de vind ik niet leuk knop wat op facebook rond ging te installeren!!!!
Ik weet hetquote:
Nope. Die vinden niets aangezien het geen virus is.quote:Op woensdag 5 september 2012 11:35 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dat is spyware.
Ligt niet aan FOK!
Ligt aan je computer, je hebt iets opgelopen.
Verwijderen kan met:
- HitManPro
- Malwarebytes.org
Dit dusquote:Op woensdag 5 september 2012 11:38 schreef Dimens het volgende:
[..]
Nope. Die vinden niets aangezien het geen virus is.
Geen probleem.quote:Op woensdag 5 september 2012 11:36 schreef stevenmac26 het volgende:
Dit had ik dus ook een tijdje terug
Kwam omdat ik zo stom was geweest om de vind ik niet leuk knop wat op facebook rond ging te installeren!!!!
Met malware ding zoeker kon ik niks vinden maar na een tip van iemand om externe dingen uit te schakelen was het weg
Virus is het niet idd, kan wel als mal- of spyware gezien worden.quote:Op woensdag 5 september 2012 11:38 schreef Dimens het volgende:
[..]
Jij was het inderdaadquote:
Hij wordt niet gevonden door scanners. Je moet het echt zelf verwijderen.quote:Op woensdag 5 september 2012 11:39 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Virus is het niet idd, kan wel als mal- of spyware gezien worden.
Weet iig dat het niet van FOK! komt
Had m'n berichtje al aangevuldquote:Op woensdag 5 september 2012 11:41 schreef Dimens het volgende:
[..]
Hij wordt niet gevonden door scanners. Je moet het echt zelf verwijderen.
Ik had het "virus" ook. Ik dacht eerst ook dat het FOK! Naar zijn bol was gestegen en ze met dit soort advertenties kwamen.quote:
Ik had het op alle sitesquote:Op woensdag 5 september 2012 11:42 schreef Dimens het volgende:
[..]
Ik had het "virus" ook. Ik dacht eerst ook dat het FOK! Naar zijn bol was gestegen en ze met dit soort advertenties kwamen.
Mja was niet een fout van FOK! Dus. Tevens is het ook op andere websites te zien zoals YouTube.
quote:Op woensdag 5 september 2012 14:38 schreef Scorpie het volgende:
Kom maar even langs, ik fix het wel voor je.
Betaling komen we wel uit. Muhaha.
Nee grapje. Ehm je moet even kijken wat je allemaal geinstalleerd hebt staan in het configuratiescherm bij Geinstalleerde Onderdelen.
Maak eens een screenshot dan van wat er allemaal in die lijst staat.quote:Op woensdag 5 september 2012 14:41 schreef VeerEli het volgende:
[..]![]()
Ik kan Geïnstalleerde Onderdelen niet vinden. Wel zie ik al mijn programma's als ik op ''een programma verwijderen'' klik. Daar staat alles. Maar daar staat zoveel, ik zou niet weten welke nou dit gezeik veroorzaakt.
Dat sowieso.quote:
Boeiend.quote:Op woensdag 5 september 2012 18:32 schreef spoorrails het volgende:
[..]
uitschakelen?
wegflikkeren bedoel je?
Die Giant savings? Die was ik denk ik vergeten ofzo. Heb ik inmiddels wel uitgezet.quote:Op woensdag 5 september 2012 18:34 schreef spoorrails het volgende:
[..]
je hebt de meest logische reden voor die advertenties niet uitgezet
en nu geen reclame meerquote:Op woensdag 5 september 2012 18:35 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Die Giant savings? Die was ik denk ik vergeten ofzo. Heb ik inmiddels wel uitgezet.
Kwam het echt door die? Dus de rest kan ik weer aanzetten? Of is het beter om alles uit te laten staan sowieso?quote:
Waarom denk je dat je korting kan krijgen? of zelfs dingen gratis. [[RECLAME]]quote:Op woensdag 5 september 2012 18:36 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Kwam het echt door die? Dus de rest kan ik weer aanzetten? Of is het beter om alles uit te laten staan sowieso?
Geen probleem. Ik moet bekennen dat ik het zelf ook had en het met de hulp van anderen het had gevonden.quote:Op woensdag 5 september 2012 18:39 schreef VeerEli het volgende:
Dimens thanks! Rest ook thanks voor de moeite!
Lees de tekst eens die er bij staat.quote:Op woensdag 5 september 2012 18:41 schreef VeerEli het volgende:
Ik zou echt niet weten wat ik wel en niet gebruik
Maar als het troep is haal ik het wel weg
Ja, dat was per ongeluk dat ik die nog niet uitgeschakeld had. Was wel een beetje lompquote:Op woensdag 5 september 2012 21:39 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Lees de tekst eens die er bij staat.
Er staat dat je er reclame van krijgt.
Ik dacht dat je aan het trollen was omdat je een screenshot plaatst met nou net die niet geactiveerd.
Hoe kom je aan dat spul?
Addons kan je namelijk niet zomaar installeren en firefox waarschuwt als een extern programma een addon heeft geïnstalleerd.
En die anderen zou ik ook gewoon verwijderen.
Vraag me af of naast Firefox er niet meer malware/adware/spyware/virussen op je pc zitten.
Euh wat voor programmatjes...?quote:Op woensdag 5 september 2012 21:48 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ja, dat was per ongeluk dat ik die nog niet uitgeschakeld had. Was wel een beetje lomp
Ik heb werkelijk waar geen idee hoe ik er aan kom... Ik download wel vaak films, of als je bijvoorbeeld ergens een programma'tje voor nodig bent, download ik dat gewoon. Ik lees dan ook niet zoveel, ik klik dan meestal gewoon wat door.
Ik heb wel een virusscanner geloof ik hoor, dus ik hoop dat ik verder geen virussen etc heb.
Uhm, ik zat toevallig gister of eergisteren op unblockedpiratebay en toen wou ik een film downloaden, maar toen gaf ie aan dat ik daar iets voor nodig was. Dus dat download ik dan. Heeft geen fuck geholpen, dus misschien dat daar deze shit wel vandaan kwam.quote:Op woensdag 5 september 2012 21:49 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Euh wat voor programmatjes...?
En wie zegt dat je die programma's nodig hebt?
Dat zijn dus Trojaanse paarden. Malware/Adware/Spyware(/Virussen)quote:Op woensdag 5 september 2012 21:50 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Uhm, ik zat toevallig gister of eergisteren op unblockedpiratebay en toen wou ik een film downloaden, maar toen gaf ie aan dat ik daar iets voor nodig was. Dus dat download ik dan. Heeft geen fuck geholpen, dus misschien dat daar deze shit wel vandaan kwam.
Ah, fijn. Niet weer doen dusquote:Op woensdag 5 september 2012 21:51 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Dat zijn dus Trojaanse paarden. Malware/Adware/Spyware(/Virussen)
Nooit iets downloaden wat die sites zeggen, of het video bestand.quote:
Hoe kom ik daar achter en hoe kom ik daar vanaf dan, als dat zo is?quote:Op woensdag 5 september 2012 21:53 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Nooit iets downloaden wat die sites zeggen, of het video bestand.
Download VLC of Media Player Classic en dan moet je het meeste wel kunnen afspelen.
Ik ben bang dat je toch echt wel "virussen" op je pc hebt staan.
Download 'AVG free'quote:Op woensdag 5 september 2012 22:18 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Hoe kom ik daar achter en hoe kom. ik daar vanaf dan, als dat zo is?
Hmm.. Ik ga mijn best doen. Dankquote:Op donderdag 6 september 2012 13:16 schreef spoorrails het volgende:
[..]
Download 'AVG free'
En installeet deze, als je microsoft
essentials heb (mse) die verwijderen. Kan ff niet op je screens kijken.
Verder kan je malwarebyte downloaden om te checken
Eerste is antivirus 2e is anti malware
Hoezo?quote:
Dat je dat gewoon echt meent dat je er zo weinig vanaf weetquote:Op donderdag 6 september 2012 18:34 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Hmm.. Ik ga mijn best doen. Dank
[..]
Hoezo?
Ja, ik kan er niks aan doen!quote:Op donderdag 6 september 2012 21:05 schreef rapelsen het volgende:
[..]
Dat je dat gewoon echt meent dat je er zo weinig vanaf weet
Ik heb geen idee wat voor rotzooi er op je computer staat.quote:Op donderdag 6 september 2012 21:06 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ja, ik kan er niks aan doen!Is dat echt zo raar dan? Wedden dat heul veul meiden er net zo weinig van weten
![]()
Dit had ik ook en stond in mn Chrome extensies onder een onschuldige extensie?quote:Op woensdag 5 september 2012 11:34 schreef VeerEli het volgende:
Sinds gisteren heb ik ineens als ik op dit forum zit, bij allerlei willekeurige posts dat er een woord blauw onderstreept wordt, waar je dus als je er met de muis op gaat staan, een advertentie krijgt te zien. Echt super vaag.
Is dit een nieuwe manier van FOK! om te adverteren of ligt dit aan iets anders/iets algemeens? Het is echt f***ing irritant, want ik zie het in praktisch elk topic voorbij komen.
Prinscreen voor voorbeeld:
[ afbeelding ]
Zoek een nerd, geil hem op, laat hem je pc opnieuw installeren en dump hem daarna.quote:Op donderdag 6 september 2012 21:06 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ja, ik kan er niks aan doen!Is dat echt zo raar dan? Wedden dat heul veul meiden er net zo weinig van weten
![]()
Ik ga echt niet mijn hele laptop opnieuw installeren, dan ben ik alles kwijt wat er op staat.quote:Op donderdag 6 september 2012 21:57 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zoek een nerd, geil hem op, laat hem je pc opnieuw installeren en dump hem daarna.
Nee muppet, die nerd backupped alles voor je.quote:Op donderdag 6 september 2012 21:57 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Ik ga echt niet mijn hele laptop opnieuw installeren, dan ben ik alles kwijt wat er op staat.
Een maat van me weet wel raad met computers, ik neem hem dit weekend mee naar hem toe.
Noem jij mij muppetquote:Op donderdag 6 september 2012 22:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nee muppet, die nerd backupped alles voor je.
AL-LES ja. En ja, ik noem je muppet. Problem?quote:Op donderdag 6 september 2012 22:01 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Noem jij mij muppet![]()
Maar echt als in, alles? AL-LES?
U mad bro? Maar, als hij AL-LES dan laat staan, wat heeft het dan voor zinquote:Op donderdag 6 september 2012 22:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
AL-LES ja. En ja, ik noem je muppet. Problem?
SpyBot vind het welquote:Op woensdag 5 september 2012 11:38 schreef Dimens het volgende:
[..]
Waarom zou je dat van Apple en Canon weggooien als je het nodig hebt?quote:Op vrijdag 7 september 2012 00:30 schreef VuilnisMetaal het volgende:
Gooi eerst eens alles van Apple, Canon en HP weg.
god, wist niet dat het nog bestondquote:
Ik gebruikte het ook al jaren niet meer. Totdat ik een Time/Weather app voor FF downloade (gewoon een update) die spontaan met mijn hd's begon te zieken. Gezocht op de bot en kwam uit bij SpyBot. Dus toch maar weer erop gegooid. Moet wel zeggen dat het zowel verbeterd is, als verslechterd. Je kan nu echt niets meer installeren dat een reg-edit nodig heeft of SpyBot gaat over de pis. Maar dat is handmatig dus erg fijn bij te houden, wat weer een dik pluspunt is.quote:Op vrijdag 7 september 2012 00:49 schreef spoorrails het volgende:
[..]
god, wist niet dat het nog bestond
werkt het nog goed? ben er ooit mee gestopt vanwege slechte/negatieve revieuws die ik hoorde.
Dank je, heb het dikgedrukte verwijderd. HP is het merk van mijn laptop ja. En Canon is inderdaad de printer die is aangesloten dus dat laat ik allemaal staan.quote:Op vrijdag 7 september 2012 01:04 schreef spoorrails het volgende:
TS, wat weg kan:
1clickdownloader
Babylon 2x WEG!!!
basicscan (kan je houden en gebruiken)
(als je geen spullen van Apple meer hebt en gebruikt, kan alles van apple weg) op itunes na dan wss
(zelfde geld voor canon, maar dat is vast je printer/scanner)
BS.player zou weg kunnen als je het niet gebruikt
Giant Savings
(HP, was dat een printer of is je laptop van HP ?)
Magic desktop, als jij de enige bent die je pc gebruikt kan die weg.
Microsoft Security essentials kan weg, moet je wel een andere antivirus installeren, bv AVG
Yontoo
Dik gedrukt moet weg, is meer spy en addware dan nuttig
ik ken niet alle aplicaties, heb dus 1 en ander op inet opgezocht, misschien kan iemand anders licht over dit lijstje schijnen en eventueel aanvullen of iets eraf halen.
Ik had dit ook via Babylon binnen gekregen, Babylon verwijderd maar dat stomme text enhange zit er nog steeds op.quote:Op vrijdag 7 september 2012 01:04 schreef spoorrails het volgende:
TS, wat weg kan:
1clickdownloader
Babylon 2x WEG!!!
basicscan (kan je houden en gebruiken)
(als je geen spullen van Apple meer hebt en gebruikt, kan alles van apple weg) op itunes na dan wss
(zelfde geld voor canon, maar dat is vast je printer/scanner)
BS.player zou weg kunnen als je het niet gebruikt
Giant Savings
(HP, was dat een printer of is je laptop van HP ?)
Magic desktop, als jij de enige bent die je pc gebruikt kan die weg.
Microsoft Security essentials kan weg, moet je wel een andere antivirus installeren, bv AVG
Yontoo
Dik gedrukt moet weg, is meer spy en addware dan nuttig
ik ken niet alle aplicaties, heb dus 1 en ander op inet opgezocht, misschien kan iemand anders licht over dit lijstje schijnen en eventueel aanvullen of iets eraf halen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |