Bedankt voor je mededeling.quote:Op woensdag 5 september 2012 10:32 schreef Frixel het volgende:
3 Jaar geleden een nieuweFiat Bravo gekocht.
Nu is (natuurlijk na de garantie termijn) in de vakantie waarschijnlijk door de warmte het stuur gaag "vervellen".
Ik ben bij de Fiat dealer geweest en die hebben bij Fiat coulance aangevraagd en voor 40%-60% gekregen.
Dus ik moet 40% betalen wat neer komt op ¤150,= . Ik heb aangegeven hier nog even over te willen nadenken omdat ik dat wel veel geld vind.
Er word dan een nieuw stuur geplaatst.
En dat nieuwe stuur is hetzelfde model als die nu aan het vervellen is!? Dus over 3 jaar kun je weer 150 euro uitgeven!?quote:Op woensdag 5 september 2012 10:32 schreef Frixel het volgende:
Nu is (natuurlijk na de garantie termijn) in de vakantie waarschijnlijk door de warmte het stuur gaag "vervellen".
Ik ben bij de Fiat dealer geweest en die hebben bij Fiat coulance aangevraagd en voor 40%-60% gekregen.
Dus ik moet 40% betalen wat neer komt op ¤150,= . Ik heb aangegeven hier nog even over te willen nadenken omdat ik dat wel veel geld vind.
Toch ironisch dat juist een auto uit een warm land niet tegen de hitte kanquote:Op woensdag 5 september 2012 10:40 schreef MaGNeT het volgende:
Auto's uit de wijn- en pastalanden moet je sowieso laten staan.
Ze kunnen eigenlijk nergens tegenquote:Op woensdag 5 september 2012 10:43 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Toch ironisch dat juist een auto uit een warm land niet tegen de hitte kan
De Fiat Stilo heet niet voor niets zo. Die veren komen rechtstreeks uit een balpen. Geen wonder dat ze afbreken.quote:Op woensdag 5 september 2012 10:46 schreef MuurStraat het volgende:
Een fiat kopen en verwachten dat er niks kapot gaat
quote:Op woensdag 5 september 2012 11:05 schreef Sjeen het volgende:
Ja, leuk... TS, wil je juridisch advies of wil je gewoon klagen?
quote:Op woensdag 5 september 2012 10:43 schreef Frixel het volgende:
Ik vraag me af of dit reeel is want je mag toch verwachten dat een stuur langer dan 3 jaar meegaat?
Het stuur functioneert toch gewoon?quote:
Het is toch een legitieme vraag hoe lang een stuur mee kan gaan?quote:Op woensdag 5 september 2012 11:12 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Het stuur functioneert toch gewoon?
Mijn stuur is 25,5 jaar oud en vertoont vrijwel geen slijtagequote:Op woensdag 5 september 2012 11:20 schreef Diemux het volgende:
Nee, de levensduur zou veel langer moeten zijn. Kijk naar alle oude auto's om je heen, de meeste van 20 jaar oud hebben nog een degelijk stuurwiel (ja, wel slijtage, geen vervelling en zo). Ik zou het op de verwachte levensduur gooien en een nieuw stuurwiel eisen.
Het gaat toch ook nog steeds mee? Wie zegt dat het niet door verkeerd gebruik is gaan vervellen...quote:Op woensdag 5 september 2012 11:15 schreef TNA het volgende:
[..]
Het is toch een legitieme vraag hoe lang een stuur mee kan gaan?
quote:Op woensdag 5 september 2012 11:37 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Het gaat toch ook nog steeds mee? Wie zegt dat het niet door verkeerd gebruik is gaan vervellen...
Neuh, gewoon lastig, dat is mijn aard...quote:
Tuurlijk is 40% een slechte deal. Je mag er vanuit gaan dat dit niet gebeurt. De garage moet gewoon zelf voor de kosten opdraaien.quote:Op woensdag 5 september 2012 11:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Neuh, gewoon lastig, dat is mijn aard...
Maar ontopic, vragen over de levensduur van een stuur kun je natuurlijk beter in PTA stellen, klagen over de levensduur van een stuur in KLB. Ik vraag me gewoon af wat TS nou eigenlijk wil... Persoonlijk vind ik 40% geen slechte deal.
Waarom? Als er al iemand voor de kosten moet opdraaien, dan is het Fiat... En ik vraag me af waarom je mag verwachten dat het niet gebeurd, gebruikssporen zijn vrij normaal.quote:Op woensdag 5 september 2012 11:48 schreef jroz het volgende:
[..]
Tuurlijk is 40% een slechte deal. Je mag er vanuit gaan dat dit niet gebeurt. De garage moet gewoon zelf voor de kosten opdraaien.
Waarom? Omdat TS de auto niet bij Fiat heeft gekocht, maar bij een Fiat dealer. Hoe de dealer het oplost met Fiat is hun probleem, niet die van TS.quote:Op woensdag 5 september 2012 11:50 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Waarom? Als er al iemand voor de kosten moet opdraaien, dan is het Fiat... En ik vraag me af waarom je mag verwachten dat het niet gebeurd, gebruikssporen zijn vrij normaal.
en waarom dan wel??? ongenuanceerde uitspraak.quote:Op woensdag 5 september 2012 10:40 schreef MaGNeT het volgende:
Auto's uit de wijn- en pastalanden moet je sowieso laten staan.
Die van mij 30 jaar en 9 maanden, ook geen enkel probleemquote:Op woensdag 5 september 2012 11:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Mijn stuur is 25,5 jaar oud en vertoont vrijwel geen slijtage
Met die coulance kan je nog blij zijn. Wij hebben een Porsche Boxter S uit 2010 met een stuur gemaakt van Alcantara (+1000) in 2011 begon het al allemaal stukken te scheuren en los te laten.quote:Op woensdag 5 september 2012 10:32 schreef Frixel het volgende:
Daarnaast is de kans groot dat het vervellen het gevolg is van de warmte in combinatie met zweethanden (zuur). Dit is mij iig verteld destijds.quote:Op woensdag 5 september 2012 10:32 schreef Frixel het volgende:
dat lijkt mij evident, maar daar wordt het gebruikte materiaal toch op voorbereid. Althans, dat mag je verwachten.quote:Op woensdag 5 september 2012 15:59 schreef fokexpert het volgende:
[..]
Daarnaast is de kans groot dat het vervellen het gevolg is van de warmte in combinatie met zweethanden (zuur). Dit is mij iig verteld destijds.
Zuur uit je handenquote:Op woensdag 5 september 2012 15:59 schreef fokexpert het volgende:
[..]
Daarnaast is de kans groot dat het vervellen het gevolg is van de warmte in combinatie met zweethanden (zuur). Dit is mij iig verteld destijds.
Nee zweet schijnt een soort van zuur te zijn. Niet letterlijk maar "schijnt" wel materiaal te kunnen beinvloeden.quote:
Zou een stuur daar dan niet bij uitstek tegen moeten kunnenquote:Op woensdag 5 september 2012 16:18 schreef fokexpert het volgende:
[..]
Nee zweet schijnt een soort van zuur te zijn. Niet letterlijk maar "schijnt" wel materiaal te kunnen beinvloeden.
Jup maar doen ze niet altijd. (Neemt niet weg dat ik er net zo verbaasd over ben(over het idee al) als jij.).quote:Op woensdag 5 september 2012 16:20 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Zou een stuur daar dan niet bij uitstek tegen moeten kunnen
Reden te meer om niet te snel met een 'nee' of coulancegemompel genoegen te nemen. Overigens zit er wel wat verschil tussen een fiat en een porsche.quote:Op woensdag 5 september 2012 16:21 schreef fokexpert het volgende:
[..]
Jup maar doen ze niet altijd. (Neemt niet weg dat ik er net zo verbaasd over ben(over het idee al) als jij.).
denk het ook.quote:Op woensdag 5 september 2012 13:13 schreef Worteltjestaart het volgende:
Het is slechts een deel van het stuur wat kapot is; van leer is bekend dat het onderhoud nodig heeft.
Als je na 3 jaar zelf 40% moet bijlappen houdt dat in dat. lineair geredeneerd, het stuur een jaar of 7-8 sowieso geacht wordt mee te gaan.
Dat is niet onrealistisch.
Ik denk dat je met de aangeboden coulanceregeling helemaal geen slechte deal hebt.
Hoe kan je een stuur precies verkeerd gebruiken? Altijd cruisen met schuursponsjes aan?quote:Op woensdag 5 september 2012 11:37 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Het gaat toch ook nog steeds mee? Wie zegt dat het niet door verkeerd gebruik is gaan vervellen...
Misschien is TS ook wel een drummende fapperquote:Op donderdag 6 september 2012 11:48 schreef TNA het volgende:
[..]
Hoe kan je een stuur precies verkeerd gebruiken? Altijd cruisen met schuursponsjes aan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |