abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:21:23 #101
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_118063505
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 19:54 schreef JK het volgende:

... Wel weer verkocht, ik heb nu gewoon US kaarten op mijn Garmin die ik voor op de motor gebruik (en dus ook in de auto werkt).
...
Heb ik ook gedaan Zumo 660 met kaart VS/Can./Mex. Iets van ¤45. Kan ik thuis, en onderweg, ook vast mooie routes maken op de laptop en vage oorden invoeren. :)

Foon waar je een verbinding nodig hebt vind ik onbruikbaar vanwege matige dekking GSM-net als je in de rimboe zit. Kosten heb ik het dan maar niet over. Voor basale navigatie is een app op je foon vast ook prima; als je maar onafhankelijk van internetverbinding kunt navigeren.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_118070130
TomTom op de iPhone werkt perfect.
Geen internet voor nodig.
pi_118135029
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 oktober 2012 19:54 schreef JK het volgende:

[..]

Best Buy, Wal-Mart, Target. Waarbij je bij Target denk ik de minste keus hebt.
Bij Wal-Mart zijn er navigatiesystemen van 99 dollar te koop hoor. Ik had destijds een TomTom XL335S ofzo gekocht voor 99 dollar (ex sales tax) bij Best Buy. Wel weer verkocht, ik heb nu gewoon US kaarten op mijn Garmin die ik voor op de motor gebruik (en dus ook in de auto werkt).
Waarom 2 navigatiesystemen in huis hebben (waarvan je er eentje maar 1 a 2x per jaar gebruikt) als eentje voldoende is? :P

Mooie plaatjes Kali-Mist1, krijg meteen weer zin om te gaan!
Dan hebben wij denk ik net de verkeerde walmart bezocht :(

Dan nog maar wat pica's van mijn reis:

Zion






Death Valley




Bryce


Upper Antelope canyon
Voor wat foto's, kijk hier
pi_118135412
Wow, mooie foto's!

Damn, ik heb vorig jaar duidelijk best veel gemist. :{ Krijg je ervan als je totaal onvoorbereid op vakantie gaat (op een vrijdagmiddag besloten om dinsdag te vertrekken). :')
pi_118136920
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 18:15 schreef sylvesterrr het volgende:
Wow, mooie foto's!

Damn, ik heb vorig jaar duidelijk best veel gemist. :{ Krijg je ervan als je totaal onvoorbereid op vakantie gaat (op een vrijdagmiddag besloten om dinsdag te vertrekken). :')
Ja dat is zonde. Met een 'op-je-resort-hangen'-vakantie kan dat nog wel, maar met een rondreis niet echt aan te raden.

Heb het zelf ook gemerkt met onze eerste USA reis(oostkust). Daar hadden we ons ook iets minder goed voorbereid als bij de overige drie. En die was ook gelijk een stuk minder leuk vond ik.
Voor wat foto's, kijk hier
  donderdag 18 oktober 2012 @ 20:25:21 #106
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_118141780
Marcel, heb je ingeflitst & statief gebruikt bij Antelope? En hoe heb je die watervallen gedaan, welke filters? Ik had steeds het probleem van nog steeds teveel licht, ook met een polarisatiefilter, die toch 1-2 stops schelen.

Ik moet mijn foto's nog verder editen, uitzoeken & bewerken (ook diegene hieronder), maar alvast een preview:


Monument Valley met regen.


Narrows @ Zion


Mammoth Lakes (moet ik nog even beter croppen & uitlichten)


Bodie


Bodie nog een keer, HDR-probeerseltje


Yosemite (horizon moet nog recht)


Folsom Street Fair @ SF .... heb nog VEEL bizardere foto's :o


SF-toeristentrein!
  donderdag 18 oktober 2012 @ 20:41:02 #107
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_118142652
Mooie foto's ook! Waar bewerk je ze mee? Ik schiet wat foto's met m'n point & shoot (al heb ik wel enig gevoel ervoor om een mooi plaatje te maken op z'n tijd), maar meer doe ik er ook niet mee. En rondlopen met een dslr zie ik ook niet zitten. Ik prop alles in mn broekzatten, fototoestel, hd pocketcam... alles voor het gemak. :+
pi_118143020
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 18:48 schreef polariteit het volgende:

[..]

Ja dat is zonde. Met een 'op-je-resort-hangen'-vakantie kan dat nog wel, maar met een rondreis niet echt aan te raden.

Heb het zelf ook gemerkt met onze eerste USA reis(oostkust). Daar hadden we ons ook iets minder goed voorbereid als bij de overige drie. En die was ook gelijk een stuk minder leuk vond ik.
Ik heb m'n lesje wel geleerd voor de volgende rondreis. Het geldt niet alleen voor de VS, maar voor alle bestemmingen.

Het was een impulsbeslissing van me (vrijdag, de laatste werkdag voor m'n vakantie een vakantie boeken... :') ). Ondanks dat ik, achteraf gezien, veel heb gemist heb ik wel genoten van m'n vakantie. *O*
  donderdag 18 oktober 2012 @ 21:04:39 #109
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_118143984
Photoshop en wat 'trucjes' daarin. Maar ook een polarisatiefilter die ik (te vaak) op de lens heb.
pi_118144756
quote:
0s.gif Op donderdag 18 oktober 2012 20:25 schreef SnuggLe het volgende:
Marcel, heb je ingeflitst & statief gebruikt bij Antelope? En hoe heb je die watervallen gedaan, welke filters? Ik had steeds het probleem van nog steeds teveel licht, ook met een polarisatiefilter, die toch 1-2 stops schelen.

Ik moet mijn foto's nog verder editen, uitzoeken & bewerken (ook diegene hieronder), maar alvast een preview:

[ afbeelding ]
Monument Valley met regen.

[ afbeelding ]
Narrows @ Zion

[ afbeelding ]
Mammoth Lakes (moet ik nog even beter croppen & uitlichten)

[ afbeelding ]
Bodie

[ afbeelding ]
Bodie nog een keer, HDR-probeerseltje

[ afbeelding ]
Yosemite (horizon moet nog recht)

[ afbeelding ]
Folsom Street Fair @ SF .... heb nog VEEL bizardere foto's :o

[ afbeelding ]
SF-toeristentrein!
tnx :)

Antelope canyon heb ik niet ingeflitst, en ik had ook geen statief (helaas :(). Gewoon ISO zo ver mogelijk omhoog, stabilisatie van de lens aan en tegen de muur aanleunen :P

Watervallen heb ik volgens mij alleen een polafilter gebruikt, verder niks. Het was donker genoeg om een sluitertijd te krijgen die traag genoeg was voor dit effect. Moet wel zeggen dat het water best hard stroomde, en dat scheelt ook een boel.

Jou foto's zijn ook gaaf, vooral Bodie en Yosemite :)

En die van de folsom street fair moest ik hard lachen, mag dat zomaar in de United States of Preutse Hypocrieten? :P
Voor wat foto's, kijk hier
  donderdag 18 oktober 2012 @ 21:32:05 #111
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_118145750
Thanks, beiden HDR. Eerste keer dat ik daarmee experimenteer.

Joh, heb nog veel heftigere foto's van die FolsomStreetFair. Komen nog wel.
pi_119446391
Mijn tickets zijn ook geboekt, reis voor volgend jaar staat dus "vast".
Heerlijk, kan nu al zin krijgen in het continu voorbereiden. :-)
All management is Strategic Management.
pi_119494918
Hoi iedereen, na aanleiding van mijn eerdere aangekondigde trip nog wat vraagjes: wij gaan nu wat touren met een groep door noord california. Beetje Yosemite, wat Sequoia en zo..en nog wat andere dingetjes. Beetje een 4 daagse roadtrip in die omgeving.
Nu heb ik dat ooit eerder gedaan met een camper, en kan je op elke camping ground als je die de dag zelf fftjes belt wel terecht nog. Maar hoe zit dat als je met een grotere groep (8 man ofzo) en met 2 auto's rondtrekt? Is het aan te raden van tevoren te reserveren etc? Of kan je dit op de bonnefooi doen?

Tweede vraag: daarna ga ik met 1 iemand anders een trip van SF naar het zuiden doen (LA, San Diego). Lekker via Highway 1. Nu wordt dat een iets uitgebreider stuk (ik heb alleen daar al een week voor) dan ik voorheen had gepland, dus..kom maar op met de mooiste dingen die er tussen San Diego en SF aan de kustkant te bezoeken zijn! :)

(dit gaat dus over december)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_119528327
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 november 2012 22:09 schreef GodsSon het volgende:
Mijn tickets zijn ook geboekt, reis voor volgend jaar staat dus "vast".
Heerlijk, kan nu al zin krijgen in het continu voorbereiden. :-)
Cool :7

Wij zitten zelf te kijken naar periode april/mei *O*

quote:
7s.gif Op donderdag 22 november 2012 09:46 schreef Norrage het volgende:
Hoi iedereen, na aanleiding van mijn eerdere aangekondigde trip nog wat vraagjes: wij gaan nu wat touren met een groep door noord california. Beetje Yosemite, wat Sequoia en zo..en nog wat andere dingetjes. Beetje een 4 daagse roadtrip in die omgeving.
Nu heb ik dat ooit eerder gedaan met een camper, en kan je op elke camping ground als je die de dag zelf fftjes belt wel terecht nog. Maar hoe zit dat als je met een grotere groep (8 man ofzo) en met 2 auto's rondtrekt? Is het aan te raden van tevoren te reserveren etc? Of kan je dit op de bonnefooi doen?

Tweede vraag: daarna ga ik met 1 iemand anders een trip van SF naar het zuiden doen (LA, San Diego). Lekker via Highway 1. Nu wordt dat een iets uitgebreider stuk (ik heb alleen daar al een week voor) dan ik voorheen had gepland, dus..kom maar op met de mooiste dingen die er tussen San Diego en SF aan de kustkant te bezoeken zijn! :)

(dit gaat dus over december)
8 man = geen grote groep voor campings daar :P pas bij 20+ personen hebben ze het over een grote groep.

Op alle campings waar wij dit jaar waren, was 1 campingplaats meestal voor 1 auto, 2 tenten en 6 personen.

reserveren: weet ik niet; in utah/arizona was ik blij dat we gereserveerd hadden.

Wat betreft SF-SD: sowieso effe zeeolifanten checken bij San Simeon als je van wilde beesten houdt.
Voor wat foto's, kijk hier
pi_119528406
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 08:12 schreef polariteit het volgende:

[..]

Cool :7

Wij zitten zelf te kijken naar periode april/mei *O*

[..]

8 man = geen grote groep voor campings daar :P pas bij 20+ personen hebben ze het over een grote groep.

Op alle campings waar wij dit jaar waren, was 1 campingplaats meestal voor 1 auto, 2 tenten en 6 personen.

reserveren: weet ik niet; in utah/arizona was ik blij dat we gereserveerd hadden.

Wat betreft SF-SD: sowieso effe zeeolifanten checken bij San Simeon als je van wilde beesten houdt.
We hebben geen tenten dus hoor (hadden we op zich kunnen doen, maar was niet zo praktisch)! We hebben gewoon auto's en zouden huisjes of motels of dat soort dingen moeten regelen.

Maar bedankt voor je reactie :)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_119528722
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 november 2012 08:20 schreef Norrage het volgende:

[..]

We hebben geen tenten dus hoor (hadden we op zich kunnen doen, maar was niet zo praktisch)! We hebben gewoon auto's en zouden huisjes of motels of dat soort dingen moeten regelen.

Maar bedankt voor je reactie :)
oh sorry, dacht dat je het over kamperen had :)

motels verwacht ik sowieso geen problemen, is vaak wel plek. die dingen liggen soms met bosjes tegelijk bij knooppunten :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_119542172
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 08:12 schreef polariteit het volgende:

[..]

Cool :7

Wij zitten zelf te kijken naar periode april/mei *O*

Voor ons september, starten in Las Vegas, eindigen in San Diego.
Huidige planning: 2 dagen LV / 2 weken camper / 2/3 dagen SF / auto naar SD in 8 dagen

Is zoiets haalbaar, nog tips? Vrees dat qua parken de hoek richting Salt Lake City wat te ambitieus is.
All management is Strategic Management.
pi_119566955
Zoals je het nu schrijft is het prima haalbaar volgens mij; wij hebben vorig jaar SF -> LV in 3 dagen gedaan. Dus 8 dagen moet zeker lukken.

Denk dat jij een rondje LV -> Zion/bryce/ -> salt lake -> reno -> sf bedoelt? Is volgens mij ook wel te doen in 2 weken hoor.
Voor wat foto's, kijk hier
pi_119605159
Ik en mijn vriend gaan halverwege mei naar de USA
Nu heb ik een leuke lijst met plaatsen waar we naar toe willen gaan en ik vraag me af of jullie nog tips qua plaatsen en hostels etc hebben. We zijn van plan met een auto te gaan maar het lijkt ons ook heel gaaf om een stuk met een camper te doen. We zijn van plan om deze reis in ongeveer 4 a 5 weken te doen denken jullie dat dit reëel is?

- San Francisco
- Yosemite National Park
- Los Angeles
- Hollywood - Universal Studios
- San diego - Sea World
- Death Valley
- Las Vegas
- Grand Canyon National Park
- Bryce Canyon
- Salt Lake City
- Yellowstone National Park
- Seattle

terug naar San Francisco via Portland en Oregon

Bedankt!
pi_119606661
Voor wie binnen nu en eind juli 2013 naar de VS gaat en van plan is twee of meer nationale parken te gaan bezoeken: ik heb nog een America the Beautiful Pass waarmee je gratis de parken in kan. Wij hebben de pas gekocht voor 80 dollar/66 euro, je mag 'm overnemen voor 33 euro.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zondag 25 november 2012 @ 22:53:13 #121
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_119622863
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 17:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
Voor wie binnen nu en eind juli 2013 naar de VS gaat en van plan is twee of meer nationale parken te gaan bezoeken: ik heb nog een America the Beautiful Pass waarmee je gratis de parken in kan. Wij hebben de pas gekocht voor 80 dollar/66 euro, je mag 'm overnemen voor 33 euro.
Ten eerste wordt er regelmatig naar een photo ID gevraagd om te controleren of het echt jouw pas is (bij ons in mei in ongeveer 50% van de gevallen). Ten tweede steun je met die 80 dollar het onderhoud van de parken, al het geld komt ten goede aan de aanleg van voorzieningen, rangers, schoonmaak, etc. dus ook moreel gezien zou ik zeggen koop gewoon een eigen pas. Voor die 30 euro extra (nog niet eens per persoon) die maar een fractie is van de kosten in zo'n reis.
  zondag 25 november 2012 @ 22:58:55 #122
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119623201
Ik heb hier ook nog zo´n kaart liggen.
Er is plaats voor de handtekeningen van twee Passholders.
Dus plan van DuivelsenStof is legaal

Met het tweede deel van je opmerking ben ik het wel eens; maar ik ga over een paar maanden er zelf toch voor de tweede keer gebruik van maken. En de gemiddelde Amerikaan kan het ding nog veel vaker gebruiken. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_119623449
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 november 2012 08:43 schreef polariteit het volgende:

[..]

oh sorry, dacht dat je het over kamperen had :)

motels verwacht ik sowieso geen problemen, is vaak wel plek. die dingen liggen soms met bosjes tegelijk bij knooppunten :)
Ja motels prima, gaat wel lukken dus :) Leuk! Heb er zin in. We gaan vrijdag. Eerst nog een conferentie en dan lekker door Californie touren!

En waar selecteer je motels op? Hoe beoordeel je of je erin wilt of niet? Ik neem aan dat er boekjes liggen waar je een beetje op kan voorselecteren/reserveren wellicht? Ach, komt allemaal wel goed, maar mijn reisgenoten twijfelen eraan of mijn insteek van "lekker op de bonnefooi" wel kan. Mijns inziens wel, maar ach, ik wil ze wel even gerust kunnen stellen.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zondag 25 november 2012 @ 23:14:53 #124
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119624073
Op de meeste toeristische plaatsen kom je om in de motels.
Maar op sommige plaatsen kan de keuze beperkt zijn.

Kijk op google/googlemaps en bv. tripadvisor wat het aanbod is in de plaatsen waar je denkt te gaan overnachten. Wij reserveerden meestal 1 of 2 dagen voorruit via internet en CC.
Ketens heb je in alle soorten en maten. Wat goedkopere motels zijn vaak ex-keten motels die meer of minder goed zijn onderhouden. Prijs is over het algemeen redelijk in overeenstemming met kwaliteit
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_119628653
quote:
1s.gif Op zondag 25 november 2012 22:53 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ten eerste wordt er regelmatig naar een photo ID gevraagd om te controleren of het echt jouw pas is (bij ons in mei in ongeveer 50% van de gevallen). Ten tweede steun je met die 80 dollar het onderhoud van de parken, al het geld komt ten goede aan de aanleg van voorzieningen, rangers, schoonmaak, etc. dus ook moreel gezien zou ik zeggen koop gewoon een eigen pas. Voor die 30 euro extra (nog niet eens per persoon) die maar een fractie is van de kosten in zo'n reis.
De ranger die ons de pas verkocht raadde ons zelfs aan om de pas door te verkopen, dus dat vinden ze helemaal goed.

En daarbij kunnen er gewoon twee namen op de pas.

Hij gaat overigens straks op de bus naar Eva.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_119649912
quote:
1s.gif Op maandag 26 november 2012 07:37 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

De ranger die ons de pas verkocht raadde ons zelfs aan om de pas door te verkopen, dus dat vinden ze helemaal goed.

En daarbij kunnen er gewoon twee namen op de pas.

Hij gaat overigens straks op de bus naar Eva.
Toch apart dat wij bij meerdere parken allebei de handtekeningen steeds moesten 'bewijzen'. En daar hadden wij geen enkel probleem mee, ik wil die mooie parken graag zien die perfect onderhouden worden dus die paar euro's (relatief gezien) had ik er graag voor over.
  maandag 26 november 2012 @ 20:10:13 #127
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119650258
quote:
allebei de handtekeningen steeds moesten 'bewijzen'
Je hoeft er maar één handtekening te zetten

quote:
Can any two people sign an Annual Pass?

Yes. The two pass owners do not have to be related or married.
http://store.usgs.gov/pass/annual.html
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_119650461
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 20:10 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Je hoeft er maar één handtekening te zetten

[..]

http://store.usgs.gov/pass/annual.html
Als je er zelf 1 opzet en doorverkoopt, komt er dus een tweede handtekening op. Wij waren met zijn 2en en moesten steeds beide paspoorten geven waarbij de handtekening werden gecontroleerd. Dan zou het trucje mijn inziens niet opgaan...maar goed wie weet zien wij er onbetrouwbaar uit :)
  maandag 26 november 2012 @ 20:17:52 #129
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119650591
Ik weet het ook niet.
Nog nooit gecontroleerd. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_119650681
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 20:17 schreef Hyperdude het volgende:
Ik weet het ook niet.
Nog nooit gecontroleerd. :)
Dan ligt het echt aan ons...wij zijn dit jaar bij Arches, Yellowstone, Grand Canyon en Zion strikt gecontroleerd, lees allebei de handtekeningen werden gecontroleerd met onze paspoorten.
  dinsdag 27 november 2012 @ 04:59:57 #131
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_119664113
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 20:17 schreef Hyperdude het volgende:
Ik weet het ook niet.
Nog nooit gecontroleerd. :)
Alleen in Yosemite pas met pp moeten laten zien, bij de rest vroegen ze alleen om de pas.
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_119664270
quote:
0s.gif Op maandag 26 november 2012 20:19 schreef exode het volgende:

[..]

Dan ligt het echt aan ons...wij zijn dit jaar bij Arches, Yellowstone, Grand Canyon en Zion strikt gecontroleerd, lees allebei de handtekeningen werden gecontroleerd met onze paspoorten.
Niet alleen aan jullie dan, maar ook aan ons. Wij zijn gecontroleerd bij Bryce, Zion, Lake Powell(3x) en zelfs Death Valley :)
Voor wat foto's, kijk hier
  dinsdag 27 november 2012 @ 09:54:37 #133
85962 ioko
I Appear Missing
pi_119666053
Wij zijn in geen van de 7 parken (Joshua Tree, Grand Canyon, Bryce, Zion, Death Valley, Sequoia en Yosemite) gecontroleerd op echtheid van de handtekening.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_119920394
Ik kwam net dit tegen:

America the Beautiful

The National Parks and Federal Recreational Lands Pass Series

A pass is your ticket to more than 2,000 federal recreation sites. Each pass covers entrance fees at national parks and national wildlife refuges as well as standard amenity fees at national forests and grasslands, and at lands managed by the Bureau of Land Management and Bureau of Reclamation. A pass covers entrance and standard amenity fees for a driver and all passengers in a personal vehicle at per vehicle fee areas (or up to four adults at sites that charge per person). Children age 15 or under are admitted free.

The following passes make up the series:
America the Beautiful - The National Parks and Federal Recreational Lands Pass - Annual Pass

Annual Pass
$80 annual pass
Available to everyone.
Can be obtained in person at a federal recreation site, or by calling 1-888-ASK USGS (1-888-275-8747), Ext. 1, or online. Buy Now
Non-transferable.
All management is Strategic Management.
pi_119932950
Heb ik ook zien staan, blijkbaar letten ze er niet op.
Voor wat foto's, kijk hier
pi_119933561
Ach ik moet volgend jaar eens zien hoe ik het doe, die 80$ geef ik in ieder geval er wel aan uit. Dat is het geld niet op zo'n reis. :-)

Als er iemand zin heeft om op mijn huidige planning te schieten, graag:
Amsterdam - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon - Page
Page - Monument Valley
Monument Valley - Moab
Moab
Moab - Capitol Reef
Capitol Reef - Bryce
Bryce - Zion
Zion
Zion - Tonopah (RV en Death Valley helaas geen optie)
Tonopah - Yosemite
Yosemite
Yosemite - San Francisco
San Francisco
San Francisco
San Francisco - Monterey
Monterey - Cambria
Cambria - Santa Barabara
Santa Barabara - Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles - San Diego
San Diego
San Diego
San Diego - Amsterdam (ochtendvlucht)
Amsterdam

[ Bericht 7% gewijzigd door GodsSon op 04-12-2012 21:36:13 ]
All management is Strategic Management.
pi_119934149
Iemand nog tips i.v.m. mijn planning. Ik wil in twee weken tijd LA, Las Vegas, Palm Springs en San Diego bezoeken. Volgens mij is vliegen op LA het voordeligst, maar dan....?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_119935038
Misschien dat wat meer informatie wat duidelijker is. Wat is je planning, welke volgorde, welke parken etcetera.

Vliegen op LA hoeft niet het voordeligst te zijn, ook niet voor je route. Je kan ook, om niet teveel overlap te hebben een andere terugvlucht locatie te zoeken. Zie mijn schema bijvoorbeeld
All management is Strategic Management.
pi_119963863
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 21:09 schreef GodsSon het volgende:
Ach ik moet volgend jaar eens zien hoe ik het doe, die 80$ geef ik in ieder geval er wel aan uit. Dat is het geld niet op zo'n reis. :-)

Als er iemand zin heeft om op mijn huidige planning te schieten, graag:
Amsterdam - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas - Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon - Page
Page - Monument Valley
Monument Valley - Moab
Moab
Moab - Capitol Reef
Capitol Reef - Bryce
Bryce - Zion
Zion
Zion - Tonopah (RV en Death Valley helaas geen optie)
Tonopah - Yosemite
Yosemite
Yosemite - San Francisco
San Francisco
San Francisco
San Francisco - Monterey
Monterey - Cambria
Cambria - Santa Barabara
Santa Barabara - Los Angeles
Los Angeles
Los Angeles - San Diego
San Diego
San Diego
San Diego - Amsterdam (ochtendvlucht)
Amsterdam
Een aardig rondje! Wat ga je doen in MOAB behalve Arches bezoeken? Ik zou zelf nog 1 nacht aan Yosemite toevoegen maar ik heb geen idee wat voor parkliefhebber je bent. Houd je van hiken?

Het staat vast al ergens in het topic (sorry) maar wanneer ga je?
  woensdag 5 december 2012 @ 18:55:40 #140
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119965747
@ exode
Moab = outdoor recreatie. Wij hebben een paar KTM's gehuurd en flink wat woestijn afgeragd :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 21:09 schreef GodsSon het volgende:
...
Grand Canyon
Grand Canyon - Page
Page - Monument Valley
Monument Valley - Moab
Moab
Moab - Capitol Reef
Capitol Reef - Bryce
Bryce - Zion
Zion
...
Deel van Moab naar Capitol Reef via I70 tot Hanksville is dodelijk saai. Maar ik weet ook geen alternatieve route.
Rond Moab natuurlijk naar Arches en Canyonlands. Canyonlands vond ik mooier dan Grand Canyon. O+
Als je een geschikte auto hebt, en durft :P , kan je daaro de Shafer trail/White Rim Road rijden.

http://www.utah.com/offroad/white_rim_trail.htm

In Moab zaten wij in een La Quinta. Prima kamers en 10 minuten lopen naar centrum.
Maar bv. Apache Motel vind ik eigenlijk veel leuker. Ook vlak bij centrum. http://www.apachemotelinmoab.com/



Wij kwamen toen vanuit richting Durango CO/ Mesa Verde NP. Durango is wat minder toeristisch dan Moab, maar vonden wij erg prettig. Mesa Verde is ook zeker de moeite waard; maar als je deze twee meepakt, wordt het wel een enorme rondrit. Bewaar voor later :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 05-12-2012 19:41:57 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_119969408
Groeten uit San Francisco ^O^ Wat een topstad is het toch _O_

Dinsdag gaan we naar het zuiden toe langs Highway 1. Nog specifieke tips om daar te bezichtigen anders dan de route zelf? Verder willen we vervolgens ergens LA nog eens bekijken, maar willen daar toch liever niet met de auto heen...hoe is het OV (trein?) etc vervoer de stad in? Beetje te doen? Deze hele tocht, inclusief hopelijk nog een bezoek aan San Diego en de terugrit naar San Francisco, zou van de 11e tot en met de 17e moeten duren. Is dat te krap tijd? Anders skippen we wellicht LA of San Diego...(tsja, wat is leuker...Hollywood en Universal Studios zien of San Diego?)

Maar verder top. Beetje raar weer met veel regen maar vooral erg veel lekker weer tussendoor ^O^ Vooral vanaf morgen is de weersverwachting tof.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  woensdag 5 december 2012 @ 20:19:31 #142
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119969754
Goed for you!
Hier eerste sneeuw :(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_119978090
Ga in september, met een RV.... lijkt me de route iets te ambitieus daar naar beneden! Wel gaaf trouwens!

Hiken is niet mijn hoofddoel, heb een dag in Moab extra staan maar die is overal in te zetten. Arches staat inderdaad op de lijst, maar volgens mij meerdere interessante parken in die hoek waar je vanuit Moab makkelijk heen kan. Overnachting kan ook 100km verderop als dat beter uitkomt, of anders in de volgorde.

Thanks voor de tips!
All management is Strategic Management.
pi_119979809
Onze planning ziet er nu als volgt ongeveer uit. We gaan tegen eind mei als de parken net open zijn.

ASD-SLC
SLC
SLC-MOAB (Arches)
MOAB - Dead Horse Statepark -Canyonlands
MOAB- Needles gedeelte Canyonlands- PAGE
PAGE- Antelope Canyon en als we ingeloot worden The WAVE
Page - Zion
Zion
Zion - Bryce
Bryce - SLC
SLC - Grand Teton
Grand Teton - Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone
Yellowstone - bear tooth highway - Helena of Misoula (is omweg weten we)
Helena of Misoula - Westglacier
Westglacier
Westglacier- Eastglacier
Eastglacier - Helena
Helena - Yellowstone
Yellowstone - West-Yellowstone
West Yellowstone - Jackson Hole (via Grand Teton)
Grand Teton- SLC
SLC- ASD
  donderdag 6 december 2012 @ 09:37:01 #145
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_119986608
Dit jaar was Beartooth nog dicht begim juni.
Hou alternatieven, bv. via Cody in het oog.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_120011722
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 18:55 schreef Hyperdude het volgende:
@ exode
Moab = outdoor recreatie. Wij hebben een paar KTM's gehuurd en flink wat woestijn afgeragd :P

[..]

Deel van Moab naar Capitol Reef via I70 tot Hanksville is dodelijk saai. Maar ik weet ook geen alternatieve route.
Rond Moab natuurlijk naar Arches en Canyonlands. Canyonlands vond ik mooier dan Grand Canyon. O+
Als je een geschikte auto hebt, en durft :P , kan je daaro de Shafer trail/White Rim Road rijden.
[ afbeelding ]
http://www.utah.com/offroad/white_rim_trail.htm

In Moab zaten wij in een La Quinta. Prima kamers en 10 minuten lopen naar centrum.
Maar bv. Apache Motel vind ik eigenlijk veel leuker. Ook vlak bij centrum. http://www.apachemotelinmoab.com/

[ afbeelding ]

Wij kwamen toen vanuit richting Durango CO/ Mesa Verde NP. Durango is wat minder toeristisch dan Moab, maar vonden wij erg prettig. Mesa Verde is ook zeker de moeite waard; maar als je deze twee meepakt, wordt het wel een enorme rondrit. Bewaar voor later :)
Die weg op de eerste foto ziet er wel tof uit zeg :)

quote:
7s.gif Op woensdag 5 december 2012 20:11 schreef Norrage het volgende:
Groeten uit San Francisco ^O^ Wat een topstad is het toch _O_

Dinsdag gaan we naar het zuiden toe langs Highway 1. Nog specifieke tips om daar te bezichtigen anders dan de route zelf? Verder willen we vervolgens ergens LA nog eens bekijken, maar willen daar toch liever niet met de auto heen...hoe is het OV (trein?) etc vervoer de stad in? Beetje te doen? Deze hele tocht, inclusief hopelijk nog een bezoek aan San Diego en de terugrit naar San Francisco, zou van de 11e tot en met de 17e moeten duren. Is dat te krap tijd? Anders skippen we wellicht LA of San Diego...(tsja, wat is leuker...Hollywood en Universal Studios zien of San Diego?)

Maar verder top. Beetje raar weer met veel regen maar vooral erg veel lekker weer tussendoor ^O^ Vooral vanaf morgen is de weersverwachting tof.
Ik heb 1x LA bezocht met het OV. Is op zich wel te doen. Er zijn een paar metrolijnen, die onder andere naar downtown, pasadena, longbeach en hollywood gaan. De rest moet je per bus doen. Dat is wel langzaam, maar wel erg frequent. Ik had er geen probleem mee.

Grootste probleem vond ik de tijd die je ermee verliest.
Voor wat foto's, kijk hier
pi_120256918
Als je 2 dagen LA hebt, wat zou je dan doen?

Wij willen een dagje Universal Studios..maar de andere? Lastig een plan te maken voor LA!
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_120256989
Rodeo drive
Walk of Fame
Cruisen door Bel air
Compton of Ingelwood
Hollywood sign
  donderdag 13 december 2012 @ 08:05:49 #149
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_120257137
@GodsSon, mooie route!
Heb bijna dezelfde gedaan in 2005, maar dan met de auto: http://mthalen.blogspot.com
3,5e week destijds, veel reizen, maar je ziet dan ook erg veel :)
En rijden aan de westkust is natuurlijk prima te doen met al die natuur om je heen.

Wij hadden trouwens een soortgelijke weg als Hyperdude een foto van had tussen Natural Bridges en Goosenecks State Park. Da's het nadeel van TomTom: die kijkt gewoon naar de kortste route en als dat toevallig een slingerweggetje langs een afgrond is, tsja :D
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 13 december 2012 @ 08:08:45 #150
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_120257160
In LA:
- Griffith Observatory, zelf niet geweest wegens verdwaald :(
- Watts Towers, als je van hiphop houdt, komt nog weleens voor in video's
- Grammy Museum, vond ik cool want ladingen MJ kleding
Haters everywhere but I don't really care.
pi_120274442
Dank voor deze tips. Griffith lijkt erg vet, en wel te doen met TomTom ;)

Verder lekker huisjes kijken ja :D en is het rijden in LA echt zo erg of valt het wel weer mee? Zeker deze tijd van het jaar?
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 13 december 2012 @ 17:38:15 #152
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_120274517
Ik deed het ook met TomTom, maar dat was 2005 dus crappy kaarten nog, reed eenrichtingsweg in ofzo... Of doodlopend, weet niet meer...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_120275657
Heb nooit problemen met TomTom op m'n iPhone.
Behalve als er weg afsluitingen zijn en je als 2 blanke vakantie gangers midden in de getto Ingelwood staat. :-(


Ongeveer 46 % van de bevolking van Inglewood bestaat uit hispanics en latino's, 47,1 % is van Afrikaanse oorsprong en 1,1 % van Aziatische oorsprong.
  donderdag 13 december 2012 @ 19:37:40 #154
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_120278711
Tomtom iphone doet het perfect inderdaad!
Aanrader.

Net als streets & trips op je pc.
Haters everywhere but I don't really care.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 11:22:21 #155
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_121144568
Ook ik ga in mei naar de usa. We vertrekken eind april en gaan voor 4 weken.

De planning is als volgt
Amsterdam - San Francisco
San Francisco
Via Coastal Highway naar zuiden en dan doorsteken naar Seqoia
Los Angeles
Grand Canyon
Vegas
Zion
Bryce
Salt lake City
Yellowstone
Yosemity
San Francisco

Een flinke rit, maar dat vinden we leuk :) Een beetje een mix van steden en natuur was het plan, afgewisseld met veel rijden en wandelen. Ik ben erg benieuwd naar dit deel van de USA
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  vrijdag 4 januari 2013 @ 11:29:16 #156
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_121144792
quote:
Salt lake City
Yellowstone
Yosemity
San Francisco
Zo, das een lekkere haal :)
Hoeveel tijd wil je voor dit deel uittrekken?
Let je wel op al die gevaarlijke bochten!

Hwy 17, Salida-Alamosa, CO.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_121144971
Ik ben van plan om: SF -> Yosemity -> Las Vegas -> Palm Springs -> San Diego -> LA te bezoeken in 14 dagen is dit te doen :D ?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  vrijdag 4 januari 2013 @ 11:34:48 #158
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_121144996
We wouden persé naar Yellowstone, en zo laat mogelijk in de reis, aangezien er eind mei nog wegen dicht kunnen zijn.
SLC - Yellowstone is een flinke dag rijden, dan een paar dagen, denk 3 ofzo in Yellowstone.
Daarna in 2 dagen naar Yosimity toeren dachten we. Lekker cruisen en ontspannen rijden. :)
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_121145745
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:33 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Ik ben van plan om: SF -> Yosemity -> Las Vegas -> Palm Springs -> San Diego -> LA te bezoeken in 14 dagen is dit te doen :D ?
Makkelijk :)
Voor wat foto's, kijk hier
pi_121145861
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:22 schreef caspervc het volgende:
Ook ik ga in mei naar de usa. We vertrekken eind april en gaan voor 4 weken.

De planning is als volgt
Amsterdam - San Francisco
San Francisco
Via Coastal Highway naar zuiden en dan doorsteken naar Seqoia
Los Angeles
Grand Canyon
Vegas
Zion
Bryce
Salt lake City
Yellowstone
Yosemity
San Francisco

Een flinke rit, maar dat vinden we leuk :) Een beetje een mix van steden en natuur was het plan, afgewisseld met veel rijden en wandelen. Ik ben erg benieuwd naar dit deel van de USA
Ben je het stuk Los Angeles - Grand Canyon van plan op 1 dag te doen? Is een hele flinke afstand hoor... dat wordt met een beetje pech van donker tot donker in de auto zitten...
Voor wat foto's, kijk hier
  vrijdag 4 januari 2013 @ 12:04:58 #161
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_121145994
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:34 schreef caspervc het volgende:
We wouden persé naar Yellowstone, en zo laat mogelijk in de reis, aangezien er eind mei nog wegen dicht kunnen zijn.
SLC - Yellowstone is een flinke dag rijden, dan een paar dagen, denk 3 ofzo in Yellowstone.
Daarna in 2 dagen naar Yosimity toeren dachten we. Lekker cruisen en ontspannen rijden. :)
Wij hebben SLC-Jackson Hole/Yellowstone via Logan-(mooie weg)-Bear Lake-Alpine gedaan.
5 uur rijden vlgns googlemaps en totaal uitgestorven zodra je de I15 af bent.
Wij zijn wel van 8.30-9.00 de deur uit; heb je bij aankomst nog een lekker lange middag.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 4 januari 2013 @ 17:00:01 #162
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_121158445
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:00 schreef polariteit het volgende:

[..]

Ben je het stuk Los Angeles - Grand Canyon van plan op 1 dag te doen? Is een hele flinke afstand hoor... dat wordt met een beetje pech van donker tot donker in de auto zitten...
Ja we weten dat dat een tof stuk is, zeker met de LA ochtendspits. Maar we rijden tot Flagstaff, niet helemaal tot het park. Dat is onze Grand Canyon uitvalsbasis.
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  zaterdag 5 januari 2013 @ 00:03:14 #163
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_121176794
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 17:00 schreef caspervc het volgende:

[..]

Ja we weten dat dat een tof stuk is, zeker met de LA ochtendspits. Maar we rijden tot Flagstaff, niet helemaal tot het park. Dat is onze Grand Canyon uitvalsbasis.
Vergeet geen bezoek te brengen aan Williams als je toch in de buurt bent. Laatste stadje dat ge-bypassed is door de I-40 en waar de Grand Canyon Railroad eindigd.
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
pi_121196814
Iemand wel eens een extra koffer meegenomen vanuit Amerika? Wat zijn de extra kosten op dit moment?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
pi_121196915
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:20 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Iemand wel eens een extra koffer meegenomen vanuit Amerika? Wat zijn de extra kosten op dit moment?
Ligt er maar net aan hoe je vliegt/met welke maatschappij/welke klasse etc. Staat gewoon aangegeven op website van je maatschappij.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 17:24:07 #166
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_121197008
Elke keer wel, maar nu ga ik twijfelen om het de komende keer te doen...
Bij United en Delta inmiddels al 100 dollar voor een 2e koffer. Ik heb geen ervaring met KLM ofzo.
'vroeger' was de 2e koffer bij United gratis. Dat was in 2008. In 2009 of 2010 kwamen ze met 20 dollar, toen hetzelfde jaar 50 dollar, in 2012 werd het 70 dollar en nu inmiddels 100 dollar.
Belachelijk hoe snel die prijs omhoog is gegaan.

Misschien ga ik gewoon met zo weinig mogelijk kleding op pad en koop ik echt alles daar nieuw
en kom ik met 1 gevuld koffertje terug ipv 2.
pi_121197129
Handbagage koffer? Die kan vaak al bijna net zo volgestouwd worden als je koffer zelf....maar hangt een beetje van de maatschappij af ook.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  zaterdag 5 januari 2013 @ 17:31:59 #168
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_121197369
Je kan idd van die reistrolleys meenemen en volstouwen, maar die moet of onder de stoel van je voorganger passen of in de overhead bin. Lukt dat niet, dan moet ie het ruim in en mag je als nog vaak betalen.
pi_121202436
Vlieg gewoon met Arkefly, kan je 35 kilo per persoon meenemen....

En die had ik door de kampeerspullen vorig jaar ook allemaal nodig! :)
Voor wat foto's, kijk hier
  zondag 6 januari 2013 @ 00:15:15 #170
214279 Kali-Mist1
Bromvlieg bemiddelaar.
pi_121215028
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:33 schreef polariteit het volgende:
Vlieg gewoon met Arkefly, kan je 35 kilo per persoon meenemen....

En die had ik door de kampeerspullen vorig jaar ook allemaal nodig! :)
Moet je wel comfort class vliegen, anders is het 25 kgs met een max van 32 kgs (waar je voor moet betalen)
No, you're not wrong Walter, you're just an asshole.
  zondag 6 januari 2013 @ 00:19:01 #171
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_121215149
Is het trouwens mogelijk om in de VS een prepaid sim met wat data (zeg 250mb) te kopen?

Ik hoef geen navigatie te hebben voor het grootste deel, maar als ik af en toe google nav aan kan zetten (in steden), en hier en daar een foto'tje op FB kan uploaden zou dat fijn zijn. Werkte in Zuid-Afrika ook als een trein!
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  zondag 6 januari 2013 @ 00:24:41 #172
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_121215346
Schijnt dat je die prepay dingen moet activeren via een vaste lijn aansluiting in de VS oid. Maar daar valt vast wel wat op te bedenken. Staat redelijk wat info op allesamerika forum.
Zelf heb ik alles via wifi in motels en koffietenten ed gedaan. Wel zo makkelijk.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_121222654
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:33 schreef polariteit het volgende:
Vlieg gewoon met Arkefly, kan je 35 kilo per persoon meenemen....

En die had ik door de kampeerspullen vorig jaar ook allemaal nodig! :)
Dat is waar :)

quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 00:19 schreef caspervc het volgende:
Is het trouwens mogelijk om in de VS een prepaid sim met wat data (zeg 250mb) te kopen?

Ik hoef geen navigatie te hebben voor het grootste deel, maar als ik af en toe google nav aan kan zetten (in steden), en hier en daar een foto'tje op FB kan uploaden zou dat fijn zijn. Werkte in Zuid-Afrika ook als een trein!
Je vraag over prepaid sim kan ik niet beantwoorden, maar wij hebben vorig jaar tijdens onze reis de android app Navfree USA gebruikt. Dit is een GRATIS navigatie applicatie, en die werkte prima. Het enige probleem waar ik tegen aan liep is dat hij in eerste instantie niet alle adressen kent, maar die kan je via internetverbinding wel vinden; dus je moet bij aanvang van je reis al je adressen even opzoeken en als favoeriet opslaan ofzo :)

* polariteit heeft net een ticket naar Florida geboekt voor eind januari, ,USA here we come! :)
Voor wat foto's, kijk hier
  maandag 7 januari 2013 @ 13:47:30 #174
85962 ioko
I Appear Missing
pi_121267645
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 11:22 schreef caspervc het volgende:
Ook ik ga in mei naar de usa. We vertrekken eind april en gaan voor 4 weken.

De planning is als volgt
Amsterdam - San Francisco
San Francisco
Via Coastal Highway naar zuiden en dan doorsteken naar Seqoia
Los Angeles
Grand Canyon
Vegas
Zion
Bryce
Salt lake City
Yellowstone
Yosemity
San Francisco

Een flinke rit, maar dat vinden we leuk :) Een beetje een mix van steden en natuur was het plan, afgewisseld met veel rijden en wandelen. Ik ben erg benieuwd naar dit deel van de USA
Je route lijkt mij op sommige punten wat onlogisch, ik zou er nog eens goed naar kijken. Vooral het stukje van LA naar Grand Canyon, en dan Bryce en Zion in deze volgorde snap ik niet helemaal.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  maandag 7 januari 2013 @ 19:34:21 #175
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_121281318
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 13:47 schreef ioko het volgende:

[..]

Je route lijkt mij op sommige punten wat onlogisch, ik zou er nog eens goed naar kijken. Vooral het stukje van LA naar Grand Canyon, en dan Bryce en Zion in deze volgorde snap ik niet helemaal.
Oja, dat is vooral omdat we het deel Route 66 van LA naar Flagstaff wilden rijden. Daarom gaan we na de Grand Canyon 'terug' naar Vegas. Komen we ook nog eens doordweeks in Vegas, wat enorm scheelt in hotelprijzen.
Daarna Zion en daarna Bryce en dan door naar SLC is toch wel normaal?
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  maandag 7 januari 2013 @ 20:48:21 #176
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_121285653
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:42 schreef polariteit het volgende:

[..]
* polariteit heeft net een ticket naar Florida geboekt voor eind januari, ,USA here we come! :)
Neem wel een vestje mee voor 's avonds en misschien 's morgens. Doe ik ook. :)
pi_121300487
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 19:34 schreef caspervc het volgende:

[..]

Oja, dat is vooral omdat we het deel Route 66 van LA naar Flagstaff wilden rijden. Daarom gaan we na de Grand Canyon 'terug' naar Vegas. Komen we ook nog eens doordweeks in Vegas, wat enorm scheelt in hotelprijzen.
Daarna Zion en daarna Bryce en dan door naar SLC is toch wel normaal?
Ik zou het zo doen: Los Angeles - Las Vegas - Grand Canyon - Zion - Bryce - SLC

Dat is verreweg het minste aantal kilometers.

quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 20:48 schreef JK het volgende:

[..]

Neem wel een vestje mee voor 's avonds en misschien 's morgens. Doe ik ook. :)
Was ik zeker van plan, thanks :)

zit jij er dan ook?
Voor wat foto's, kijk hier
  dinsdag 8 januari 2013 @ 10:20:47 #178
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_121303106
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 07:29 schreef polariteit het volgende:

[..]

Ik zou het zo doen: Los Angeles - Las Vegas - Grand Canyon - Zion - Bryce - SLC

Dat is verreweg het minste aantal kilometers.
Kilometers zijn toch leuk? Dat is één van de redenen om naar de USA te gaan :)
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
  dinsdag 8 januari 2013 @ 10:28:14 #179
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_121303262
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:20 schreef caspervc het volgende:

[..]

Kilometers zijn toch leuk? Dat is één van de redenen om naar de USA te gaan :)
Klopt, mits je wel genoeg tijd overhoudt op je bestemmingen :) .
  dinsdag 8 januari 2013 @ 10:32:34 #180
85962 ioko
I Appear Missing
pi_121303367
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:20 schreef caspervc het volgende:

[..]

Kilometers zijn toch leuk? Dat is één van de redenen om naar de USA te gaan :)
Je hebt gelijk. Echter, onderschat het rijden niet. Puur kilometers maken voor de kilometers gaat toch vervelen. Iedereen is hier natuurlijk wel anders in. Ik vond 4500 km in 3 weken echt genoeg. Bedenk ook dat er stukken zijn (Yosemite, Sequoia) waar je gemiddelde snelheid erg laag is.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  dinsdag 8 januari 2013 @ 11:26:09 #181
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_121304857
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 10:32 schreef ioko het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Echter, onderschat het rijden niet. Puur kilometers maken voor de kilometers gaat toch vervelen. Iedereen is hier natuurlijk wel anders in. Ik vond 4500 km in 3 weken echt genoeg. Bedenk ook dat er stukken zijn (Yosemite, Sequoia) waar je gemiddelde snelheid erg laag is.
Oh ja, daar houden we zeker wel rekening mee. We zijn vorig jaar aangestoken door het rijden virus, in Zuid Afrika. Daar hebben ook flinke afstanden door de middle of nowhere gereden daar genoten we echt van.

Yosimite is (helaas) afgevallen. Was in de route niet goed in te plannen op de terugweg en we hadden geen zin in een megatouristisch park aan het einde van de rit. In plaats daarvan kiezen we voor een aantal nachten bij Lake Tahoe op de terugweg. Vast ook toeristisch maar minder hectisch.

Dit is de route die we ongeveer willen rijden. Er zit dus een grote dubbeling in omdat we eerst naar de GC gaan en daarna naar LV, maar dat is voor ons geen probleem. Verder hebben we een paar flinke etappes, waar we echt een dag rijden, maar ook wel veel etappes van 300 - 400 km, die goed in een ochtend / middag te doen zijn. In totaal zijn er 13 etappes en 15 dagen zonder rijden.
https://maps.google.com/m(...)n=13.484238,28.45459
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_121304960
Mis je wel zo ongeveer het mooiste stukje Californie ;) Maar ja, lastig te combineren :P

(Highway1)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 8 januari 2013 @ 11:35:09 #183
85962 ioko
I Appear Missing
pi_121305143
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 11:26 schreef caspervc het volgende:

[..]

Oh ja, daar houden we zeker wel rekening mee. We zijn vorig jaar aangestoken door het rijden virus, in Zuid Afrika. Daar hebben ook flinke afstanden door de middle of nowhere gereden daar genoten we echt van.

Yosimite is (helaas) afgevallen. Was in de route niet goed in te plannen op de terugweg en we hadden geen zin in een megatouristisch park aan het einde van de rit. In plaats daarvan kiezen we voor een aantal nachten bij Lake Tahoe op de terugweg. Vast ook toeristisch maar minder hectisch.

Dit is de route die we ongeveer willen rijden. Er zit dus een grote dubbeling in omdat we eerst naar de GC gaan en daarna naar LV, maar dat is voor ons geen probleem. Verder hebben we een paar flinke etappes, waar we echt een dag rijden, maar ook wel veel etappes van 300 - 400 km, die goed in een ochtend / middag te doen zijn. In totaal zijn er 13 etappes en 15 dagen zonder rijden.
https://maps.google.com/m(...)n=13.484238,28.45459
Als je in de ochtend om 8 uur weggaat is het misschien te doen. Maar op een dag dat je rustig ontbijt rond 9 uur, even naar de supermarkt gaat en wellicht nog wil lunchen is 400 km op een hele dag al een uitdaging. Op een dag met 700 kilometer zit je van 8 tot 6 in de auto, als je ook nog wilt eten.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_121313665
Iemand nog tips voor een tussenstop/ slaapplaats tussen San Fransisco en LasVegas? Hoeft niet perse langs op de route van Yosemite liggen.

En is Usareise.de nog steeds de goedkoopste optie voor autohuur?
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  dinsdag 8 januari 2013 @ 16:27:02 #185
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_121315431
BAM! 3 weken west-usa geboekt.. wel belachelijk veel kilometers, mijn schuld.. ik wilde per se Yellowstone erbij doen 8-)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_121315475
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 16:27 schreef superkimmi het volgende:
BAM! 3 weken west-usa geboekt.. wel belachelijk veel kilometers, mijn schuld.. ik wilde per se Yellowstone erbij doen 8-)
Welk rondje ga je maken dan?
All management is Strategic Management.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 16:31:16 #187
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_121315604
San Fransisco - Yosemite - Las Vegas- Zion - Bryce - Yellowstone (via Salt lake city) - Denver - lake powell, grand canyon - phoenix - palm springs - LA
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 16:31:48 #188
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_121315631
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 16:27 schreef superkimmi het volgende:
BAM! 3 weken west-usa geboekt.. wel belachelijk veel kilometers, mijn schuld.. ik wilde per se Yellowstone erbij doen 8-)
Yellowstone O+. Mijn lievelings O+.
Kan prima in een rondje van 3 weken in het westen. Maar ligt er natuurlijk wel aan wat de rest van dat rondje inhoudt ;)
  dinsdag 8 januari 2013 @ 16:33:35 #189
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_121315702
ja, ik wil al jaren naar yellowstone.. we gaan met zn viertjes en iedereen heeft natuurlijk zo zn wensen.. maar dit was toch echt wel mijn nummer 1!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 16:35:34 #190
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_121315787
Oh ik zie nu je ronde, jeutje wat een kilometers! Heb je al vliegtickets geboekt? Want je rijdt wel een mega ronde zo, is het niet een idee om in de buurt van Yellowstone te beginnen en vervolgens richting het zuiden te rijden?

[ Bericht 55% gewijzigd door Spees_Eend op 09-01-2013 09:07:46 ]
  dinsdag 8 januari 2013 @ 16:37:08 #191
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_121315867
alles is geboekt. maar we zijn wel met 4 mensen waarvan 3 chauffeurs.. en alle 4 lange afstanden echt goed gewend gelukkig :)
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
pi_121315957
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 16:37 schreef superkimmi het volgende:
alles is geboekt. maar we zijn wel met 4 mensen waarvan 3 chauffeurs.. en alle 4 lange afstanden echt goed gewend gelukkig :)
Maar dan nog heb je, vrees ik, weinig tijd op locatie omdat je zoveel moet rijden. Heb je een schema, met dagen en waar je bent gemaakt? Inclusief afstanden?
All management is Strategic Management.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 16:40:06 #193
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_121315989
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 16:37 schreef superkimmi het volgende:
alles is geboekt. maar we zijn wel met 4 mensen waarvan 3 chauffeurs.. en alle 4 lange afstanden echt goed gewend gelukkig :)
Ja dat rijden zal ook geen probleem zijn hoor, maar het is meer de tijd die je op je bestemmingen door wil brengen. Yellowstone kost je sowieso twee hele dagen (dus dagen dat je niet ook nog rijdt), en dat is als je niet echt lange wandelingen maakt maar alleen bij de hotspots kijkt en kleine wandelingen maakt. Zion heb je ook wel een hele dag nodig (dus 2 nachten). Bryce en Yosemite kun je wat mij betreft weer wel in een ochtend en middag doen, ik zou daar niet per se 2 nachten boeken. Phoenix zijn wij de laatste reis op gevlogen, daar is echt niks te doen :) En dan ook echt niks. Waarom heb je Phoenix er in opgenomen?
  dinsdag 8 januari 2013 @ 16:40:44 #194
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_121316018
ja, we hebben een compleet schema. Op sommige plekken zijn we ook echt enkel op doortocht. we zijn natuur en historie mensen, dus in vegas komen we bijvoorbeeld letterlijk 's avonds aan om 's ochtends te vertrekken
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 16:43:25 #195
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_121316138
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 16:40 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja dat rijden zal ook geen probleem zijn hoor, maar het is meer de tijd die je op je bestemmingen door wil brengen. Yellowstone kost je sowieso twee hele dagen (dus dagen dat je niet ook nog rijdt), en dat is als je niet echt lange wandelingen maakt maar alleen bij de hotspots kijkt en kleine wandelingen maakt. Zion heb je ook wel een hele dag nodig (dus 2 nachten). Bryce en Yosemite kun je wat mij betreft weer wel in een ochtend en middag doen, ik zou daar niet per se 2 nachten boeken. Phoenix zijn wij de laatste reis op gevlogen, daar is echt niks te doen :) En dan ook echt niks. Waarom heb je Phoenix er in opgenomen?
haha, bovenstaande klopt ook echt met wat wij doen. Yellowstone is 2 nachten, 3 volle dagen (want we vertrekken dan 's avonds pas naar cody, wat relatief dichtbij ligt) zion hebben we een nachtje bijgeboekt ten koste van vegas.. phoenix komen we eigenlijk alleen op doortocht
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 16:46:55 #196
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_121316304
Bij Lake Powell (Page) zou ik mee doen aan de loterij om The Wave te mogen bezoeken. Wij hoorden bij the lucky few en het was echt prachtig.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 16:47:46 #197
393148 superkimmi
Hakuna Matata
pi_121316364
ow wauw! dat ziet er idd onwijs uit!
life is what happens to you, while you're busy making other plans.
  dinsdag 8 januari 2013 @ 16:50:29 #198
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_121316503
Ja, heel mooi. En heel avontuurlijk want je moet er zelf met behulp van foto's heen hiken :D.
Hier kun je aan de loterij meedoen, of ter plaatse in Kanab (wel een stukje rijden). Wij hebben toen ter plekke aan de bingo in Kanab meegedaan.

Mega professioneel daar ;)
pi_121316556
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 januari 2013 16:46 schreef Spees_Eend het volgende:
Bij Lake Powell (Page) zou ik mee doen aan de loterij om The Wave te mogen bezoeken. Wij hoorden bij the lucky few en het was echt prachtig.
Lake Powell O+
Een van de mooiste stukjes VS die ik heb gezien O+
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 8 januari 2013 @ 19:12:51 #200
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_121322382
Hebben jullie ervaring met wimdu.com? Het booken van een kamer bij mensen thuis? Ik zit te denken aan het reserveren van een kamer voor een paar dagen in LA in de buurt van Venice Beach.
Alle recensies zijn positief, maar moet ik hiermee erg voorzichtig zijn of is het generally wel safe?
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')