Wat moet je er volgens de tutorial precies mee kunnen? Gaat het om de vorm van het kastje of om de functie?quote:Op dinsdag 4 september 2012 18:33 schreef Geminiara het volgende:
Nou oorspronkelijk wordt zo'n ding gebruikt voor iets met elektriciteit gok ik.
Maar ik ben nu bezig met een project om mijn eigen video camera slider te maken, en daarvoor heb ik dit 'ding' nodig, volgens de tutorial.
[ afbeelding ]
Het is optioneel, want er zijn verschillende tutorials, en bij elke tutorial worden weer op een andere manier de 2 pvc buizen met elkaar verbonden.quote:Op dinsdag 4 september 2012 18:35 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Wat moet je er volgens de tutorial precies mee kunnen? Gaat het om de vorm van het kastje of om de functie?
Ik heb werkelijk ook geen idee wat het is. Maarja de slider moet ik nog aan beginnen, ben nu wel serieus bezig met filmen met een DSLR, maar heb geen zin om +100 euro uit te geven aan een professionele slider. Dus waarom moeilijk (duur) doen als het ook makkelijk (goedkoop) kan?quote:Op dinsdag 4 september 2012 18:37 schreef svefn het volgende:
Doet me een beetje denken aan de fingerbox-threads op 4chan, iedereen lullen over z'n fingerbox, iets dat overigens geen bestaand voorwerp is.
[ afbeelding ]
Maar heb nog nooit zoiets gezien als in de OP. Die slider ziet er wel goed, lukt het een beetje? (wil er binnenkort ook eentje bouwen)
Als het puur om de manier gaat waarop de twee pvc buizen aan elkaar zijn verbonden zou je misschien ook wat anders kunnen gebruiken? Al denk ik wel dat ze dit soort dingen ook wel gewoon bij de betere ijzerhandel hebben?quote:Op dinsdag 4 september 2012 18:43 schreef Geminiara het volgende:
[..]
Het is optioneel, want er zijn verschillende tutorials, en bij elke tutorial worden weer op een andere manier de 2 pvc buizen met elkaar verbonden.
Ik ga vanavond even rondneuzen bij een praxisquote:Op dinsdag 4 september 2012 18:47 schreef Ahmad1nejad het volgende:
[..]
Als het puur om de manier gaat waarop de twee pvc buizen aan elkaar zijn verbonden zou je misschien ook wat anders kunnen gebruiken? Al denk ik wel dat ze dit soort dingen ook wel gewoon bij de betere ijzerhandel hebben?
Mee eens, da's ook mijn motivatie. Wil af en toe een shot maken ermee maar hoef er echt geen met tientallen mogelijkheden.quote:Op dinsdag 4 september 2012 18:43 schreef Geminiara het volgende:
[..]
Het is optioneel, want er zijn verschillende tutorials, en bij elke tutorial worden weer op een andere manier de 2 pvc buizen met elkaar verbonden.
[..]
Ik heb werkelijk ook geen idee wat het is. Maarja de slider moet ik nog aan beginnen, ben nu wel serieus bezig met filmen met een DSLR, maar heb geen zin om +100 euro uit te geven aan een professionele slider. Dus waarom moeilijk (duur) doen als het ook makkelijk (goedkoop) kan?
Preciesquote:Op dinsdag 4 september 2012 19:46 schreef svefn het volgende:
[..]
Mee eens, da's ook mijn motivatie. Wil af en toe een shot maken ermee maar hoef er echt geen met tientallen mogelijkheden.
Het lijkt me eigenlijk niet dat je dit vage metalen voorwerp nodig hebt om de slider te maken. Als ik zo naar de foto kijk is er puur een verbindingsstukje nodig tussen de twee buizen, dit kan je van alles maken lijkt me. Desnoods van ijsstokjes die je vast maakt met tape
Lul niet zo dom vent, jouw fingerbox doet het gewoon niet.quote:Op dinsdag 4 september 2012 18:37 schreef svefn het volgende:
Doet me een beetje denken aan de fingerbox-threads op 4chan, iedereen lullen over z'n fingerbox, iets dat overigens geen bestaand voorwerp is.
[ afbeelding ]
Maar heb nog nooit zoiets gezien als in de OP. Die slider ziet er wel goed, lukt het een beetje? (wil er binnenkort ook eentje bouwen)
Primaquote:Op dinsdag 4 september 2012 21:43 schreef kanovinnie het volgende:
Ik laat het topic nog ff open, voor het geval iemand anders hier nog wat over wilt weten.
Er loopt in FOT trouwens een DSLR film topic
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |