SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan nog is het wel verdomd netjes om even te stoppen als je een hond aanrijdt.quote:Op dinsdag 4 september 2012 18:00 schreef Croissant.fr het volgende:
Die sukkel had zn hond moeten aanlijnen. Honden horen niet op de openbare weg, ook draag je een gouden oorbel.
Lekker temperamentje heb je.quote:Het is namelijk zo dat ik vrij boos was op de man die de bal gooide en ik hem vrijwel zeker op de vuist was gegaan als ik gestopt had.
Aangezien het een hond is betreft het hier "schade aan bezit".quote:Artikel 7
1. Het is degene die bij een verkeersongeval is betrokken of door wiens gedraging een verkeersongeval is veroorzaakt, verboden de plaats van het ongeval te verlaten indien:
a. bij dat ongeval, naar hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden, een ander is gedood dan wel letsel of schade aan een ander is toegebracht;
Dat. En als je 40 reed en toch niet op tijd kon stoppen, dan kan je geen motorrijden.quote:Op dinsdag 4 september 2012 18:00 schreef Netsplitter het volgende:
Ja, is wettelijk gezien strafbaar.
Dus ja, je had moeten stoppen om te kijken hoe het met de hond ging.
Klopt; is niet een van mijn beste punten maar ik ken mijzelf tenminste. Daarnaast is het zo dat die gast een bal over de straat heen gooit waar verkeer over gaat, dan ben je toch niet helemaal lekker?quote:Op dinsdag 4 september 2012 18:01 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Lekker temperamentje heb je.
Dat kan wel zijn, maar doorrijden nadat je een hond aangereden heb, is gewoon strafbaar.quote:Op dinsdag 4 september 2012 18:00 schreef Croissant.fr het volgende:
Die sukkel had zn hond moeten aanlijnen. Honden horen niet op de openbare weg, ook draag je een gouden oorbel.
Ja top; erg leuk.quote:Op dinsdag 4 september 2012 18:02 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Dat. En als je 40 reed en toch niet op tijd kon stoppen, dan kan je geen motorrijden.
Geen dnak
Dan was ik harder gaan remmen desnoods ga ik er voor onderuit; daarnaast: kinderen met honden vergelijken.quote:Op dinsdag 4 september 2012 18:03 schreef destrovel het volgende:
Overigens; 40 rijden "vanwege drempels".
Dat houdt in dat het een 30km-zone is, en je dus te hard reed. Wat als het een kind was?
Daar heb ik geen uitspraken over gedaan of het wel, of niet goed is om door te rijden.quote:Op dinsdag 4 september 2012 18:03 schreef Spouwerranger het volgende:
[..]
Dat kan wel zijn, maar doorrijden nadat je een hond aangereden heb, is gewoon strafbaar.
Dit ga ik doen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 18:01 schreef DJSmiley het volgende:
Volgens mij wel. Ik zie niet wat een hond afdoet aan 'doorrijden na een ongeval'
Ik zou het iig melden bij de politie, dan kan het op die manier misschien afgehandeld worden via verzekering. Je weet nooit wat voor verhaal de tegenpartij ophangt, feit is dat jij dat beest geraakt hebt en doorgereden bent. Het kan gezeik opleveren, dat weet je natuurlijk niet, misschien valt het allemaal mee, maar melden lijkt me het meest nuttige voor dit moment
Als je dat dezelfde dag nog doet, wordt je niet vervolgt voor doorrijden na een ongeluk. Niet te lang wachten dus.quote:
Je had dus harder kunnen remmen en daarmee het ongeluk kunnen voorkomen? maar in plaats daarvan rem je iets minder, waardoor je die hond aanrijd en vervolgens heb je het lef gewoon door te rijden?quote:Op dinsdag 4 september 2012 18:04 schreef Sagramore het volgende:
Dan was ik harder gaan remmen desnoods ga ik er voor onderuit; daarnaast: kinderen met honden vergelijken.
Dit dus. Anders kom je als ik 't goed heb op een boete van zo'n ¤870 euro (30 sanctiepunten á ¤29).quote:Op dinsdag 4 september 2012 18:08 schreef dr.Bellows het volgende:
[..]
Als je dat dezelfde dag nog doet, wordt je niet vervolgt voor doorrijden na een ongeluk. Niet te lang wachten dus.
Dan was ik gevallen; het kwam onverwachts en ik heb geprobeerd uit te wijken. Je kunt vind wat je wil.quote:Op dinsdag 4 september 2012 18:10 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Je had dus harder kunnen remmen en daarmee het ongeluk kunnen voorkomen? maar in plaats daarvan rem je iets minder, waardoor je die hond aanrijd en vervolgens heb je het lef gewoon door te rijden?
Dan kan ik niet anders zeggen dat je een grote lul bent en je wat mij betreft niet hard genoeg gestraft kan worden. Succes ermee...
Feit was dat jij te hard door een woonwijk reed, niet hard genoeg wilde cq. kon remmen door je snelheid, en daardoor het ongeluk (mede) veroorzaakte.quote:Op dinsdag 4 september 2012 18:12 schreef Sagramore het volgende:
[..]
Dan was ik gevallen; het kwam onverwachts en ik heb geprobeerd uit te wijken. Je kunt vind wat je wil.
oja?? volgensmij is een hond een dier en volgensmij mag je dan gewoon doorrijdenquote:Op dinsdag 4 september 2012 18:00 schreef Netsplitter het volgende:
Ja, is wettelijk gezien strafbaar.
Dus ja, je had moeten stoppen om te kijken hoe het met de hond ging.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |