Inmiddels alweer 1,5 week geleden. Volgende keer zal ik toch maar direct aan de bel trekken.quote:Op donderdag 13 september 2012 20:27 schreef Oognip het volgende:
[..]
Wanneer heb je bloed gegeven? Als dat korter is dan 2 weken geleden moet je even bellen.
Vrijwilligerswerkquote:Op vrijdag 14 september 2012 13:43 schreef Mark het volgende:
Ah, met welke achtergrond? Zal de volgende keer extra opletten
Dan zou ik nu nog maar bellen! Binnen 2 weken na bloeddonatie moet je contact opnemen met de bloedbank als je ziek bent geworden.quote:Op donderdag 13 september 2012 23:58 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Inmiddels alweer 1,5 week geleden. Volgende keer zal ik toch maar direct aan de bel trekken.
Waar zie je dit staan? Ik heb een paar dagen geleden de hele site afgezocht maar kan niks vinden. Ik zal morgen nog wel even bellenquote:Op vrijdag 14 september 2012 20:14 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dan zou ik nu nog maar bellen! Binnen 2 weken na bloeddonatie moet je contact opnemen met de bloedbank als je ziek bent geworden.
Ik zie het niet staan, maar volgens mij heb ik het gelezen in de informatiefolders die ik na mijn aanmelding toegestuurd heb gekregen.quote:Op zaterdag 15 september 2012 00:27 schreef dynamiet het volgende:
[..]
Waar zie je dit staan? Ik heb een paar dagen geleden de hele site afgezocht maar kan niks vinden. Ik zal morgen nog wel even bellen
Dat zou wat zijnquote:Op vrijdag 14 september 2012 16:05 schreef computergirl het volgende:
[..]
oh ik dacht vanwege je flauwval actie van laatst
En je redt er mensen mee die bijvoorbeeld een ongeluk hebben gehad. En mensen die ernstig ziek zijn kun je hun levenskwaliteit teruggeven. Dat is voor mij redeN genoeg om door te gaan.quote:Op zondag 16 september 2012 23:57 schreef Noelle06 het volgende:
Je doneert gratis je bloed en de directeur verdient eraan.
Ver boven de balkenende norm namelijk bijna 3 ton!
Ik ben gestopt om deze rede.
Bij inenting voor sommige ziektes willen ze juist graag dat je komt doneren, omdat er dan antistoffen in je bloed zitten. Ik zou even naar Sanquin bellen om het te checken.quote:Op maandag 17 september 2012 00:41 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik ben 2 weken geleden ingeënt tegen meerdere ziektes
-buikthyfus
-DTP
-Hepetitus A en B
-misschien nog tuberculose
Mag je dan ook nog bloed afgeven?
Ik denk dat je even moet wachten voor de eerste donatie, maar inderdaad even met sanquin bellen.quote:Op maandag 17 september 2012 00:41 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Ik ben 2 weken geleden ingeënt tegen meerdere ziektes
-buikthyfus
-DTP
-Hepetitus A en B
-misschien nog tuberculose
Mag je dan ook nog bloed afgeven?
Ik ben begonnen met bloed doneren omdat ik het een mooie manier vond om mijn steentje bij te dragen en misschien wel mensen te redden. De hoogte van het salaris van de directie is voor mij geen reden geweest om te beginnen met doneren, en nu is het geen reden om er mee te stoppen.quote:Op zondag 16 september 2012 23:57 schreef Noelle06 het volgende:
Mja, weet niet zo goed wat ik hier van vind... Tuurlijk is het mooi voor alle bloeddonors, maar ergens niet helemaal eerlijk t.o.v. die geen bloeddonor kunnen zijn. Waren ze een tijdje terug ook over bezig voor mensen die geregistreerd staan als orgaandonor, terwijl het merendeel van de mensen uiteindelijk niet geschikt is als orgaandonor.quote:Op maandag 17 september 2012 19:22 schreef the85mc het volgende:
Ik hoorde vandaag dat een zorgverzekeraar mensen korting gaat geven als ze sporten, stoppen met roken en jawel als ze bloeddonor zijn. Ik hoop dat meerdere zorgverzekeraars gaan volgen.
Ik zie momenteel dagelijks kinderen en pasgeborenen die in het ziekenhuis liggen. Ze kunnen zó ontzettend opknappen van een zakje bloed. Het geeft ze weer levenslust en kracht.quote:Op zondag 16 september 2012 23:57 schreef Noelle06 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |