Jouw beweringen gaan over politici die zouden zeggen dat ze hoe dan ook tegen alles van de PVV stemmen. Dat is pertinent onjuist.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:24 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Maar eerst zeggen dat het nooit is gebeurd en nu zeggen 'ja maar oppositie'.
De economische crises van 2008-2009 en 2011-2012quote:Wanneer zijn die tekorten opgebouwd dan?
Dus die denken blijkbaar niet in het landsbelang maar alleen maar eigen hachje... die lui moet je niet aan het roer willen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:28 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat de PvdA het kabinet niet uit de shit gaat helpen maakt daar helemaal niets anders aan.
Als de PvdA meent dat het in het landsbelang is om een ander kabinet te hebben dan is het hun goed recht om ze niet te steunen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:32 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Dus die denken blijkbaar niet in het landsbelang maar alleen maar eigen hachje... die lui moet je niet aan het roer willen.
Uiteindelijk heeft de PvdA met meer belangrijke voorstellen van het vorige kabinet ingestemd dan de PVV. Gaat je verwijt dus ook (en meer) op voor de PVV?quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:32 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Dus die denken blijkbaar niet in het landsbelang maar alleen maar eigen hachje... die lui moet je niet aan het roer willen.
En sowieso waar heb je de PvdA voor nodig als je zulke betrouwbare coalitiepartners hebt, oh wacht..quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Uiteindelijk heeft de PvdA met meer belangrijke voorstellen van het vorige kabinet ingestemd dan de PVV. Gaat je verwijt dus ook (en meer) op voor de PVV?
Dat vind ik zeker niet, hier kun je ze nalezen. Erg grappig trouwens om eens te doen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij staan de programma's nu een stuk dichter bij elkaar dan in 1994.
Uiteraard gaat het ook op voor de PVV. Mensen uit de politiek liegen bij voorbaat alsof het gedrukt staat, dat is hun werk. Op het moment dat het land 'in gevaar' is zal men zeggen ; 'niets aan de hand'. Daarom vind ik het ook zo jammer dat men zo heerlijk kan afgeven op de ene partij, om het vervolgens op te nemen voor de andere partij. Dit terwijl iedere politicus zo rot als wat is. Ze verkopen hun moeder nog om er zelf beter van te worden.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:35 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Uiteindelijk heeft de PvdA met meer belangrijke voorstellen van het vorige kabinet ingestemd dan de PVV. Gaat je verwijt dus ook (en meer) op voor de PVV?
Die Kunduz-coalitie heeft nooit gepretendeerd dat het een blijvende maatregel was. Slechts een maatregel om de begroting richting Brussel sluitend te krijgen (en de wetenschap van de verkiezingen waar iedere partij zijn eigen zegje er over kan doen).quote:Op maandag 3 september 2012 23:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Rechte rug hoor, die Kunduz-coalitie.. NOT
Ja maar we gaan het kabinet laten klappen op een Kunduz begroting waarvan direct werd gezegd "Ja maar als de verkiezingen er zijn dan houden we ons er niet aan".... en daar is het kabinet om gevallen, om je dood te lachen natuurlijk. Wederom het bewijs dat iedereen er maar met een ding bezig is; 'hoe blijf IK op het pluche".quote:Op dinsdag 4 september 2012 15:01 schreef sanger het volgende:
[..]
Die Kunduz-coalitie heeft nooit gepretendeerd dat het een blijvende maatregel was. Slechts een maatregel om de begroting richting Brussel sluitend te krijgen (en de wetenschap van de verkiezingen waar iedere partij zijn eigen zegje er over kan doen).
Volgens mij was dat bedoeld als dit het gevolg zou zijn van marktwerking (al heb ik het de laatste dagen niet echt gevolgd).quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:02 schreef DustPuppy het volgende:
Hoorde ik Mark Rutte nou zeggen dat hij het goed vond dat bij het VVD programma de huizenprijzen weer stijgen?
Voor zover ik begrepen heb van de kieskompassen willen ze niet verder beperken, maar wel aanpassen in de zin dat de HRA gebruikt wordt voor aflossing. Heb nog niet in het partijprogramma gekeken.quote:En blijven volhouden dat je niks aan de hypotheekrente aftrek gaat doen, terwijl je donders goed weet dat daar toch geen ontkomen aan is. Over kiezersbedrog gesproken.
Omdat men tegenwoordig conservatiever is dan men doet voorkomen, en ze op economisch gebied redelijk liberaal zijn denk ik.quote:Ik snap werkelijk niet dat die partij zo hoog staat
Volgens mij is er nog steeds meer aanbod dan vraag....quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:15 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het CPB is het niet met u eens.
Plus er is nu al heel veel vraag, maar de prijzen dalen nog steeds.
De huizenprijzen zijn de laatste jaren juist onevenredig hard gestegen in vergelijking met het inkomen.
Geen wonder dat het een keer verkeerd gaat.
Dat zeker maar bij redelijk beleid zal of GL (5) of het CDA (11) niet direct geneigd zijn besluitvorming te blokkeren vermoed. Wel bijzonder overigens dat die beide partijen nu kans maken in de tweede kamer kleiner te worden dan in de eerstequote:Op dinsdag 4 september 2012 15:04 schreef Morendo het volgende:
Die coalitie heeft overigens met 35 zetels geen meerderheid in de Eerste Kamer. Wat wel een aandachtspuntje is.
Mee eens. Maar dat is iets anders dan alles wat een gedoogkabinet aandraagt per definitie afschieten alleen omdat je dat kabinet wilt laten vallen. Men gaat dan schijnbaar voorbij aan het feit dat een meerderheid van de democratie deze partijen aan de macht wilde....quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daar staat een oppositiepartij (die volgens mij door de PVV ook werd uitgesloten) geheel vrij in. de PvdA zat niet in de gedoogconstructie en heeft geen plicht om elke keer het hachje van het kabinet te redden.
Juist wel. Partijen die zo verloren hebben bij verkiezingen kunnen na een tijdje zomaar weer hoog in de peilingen staan. Dan is ze er alles aan gelegen om het kabinet te laten vallen en nieuwe verkiezingen uit te lokken.quote:Op dinsdag 4 september 2012 15:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat zeker maar bij redelijk beleid zal of GL (5) of het CDA (11) niet direct geneigd zijn besluitvorming te blokkeren vermoed.
Er zijn genoeg raakvlakken tussen VVD en PvdA volgens mij. En de andere punten kun je het over eens worden. Binnen het huidige stelsel zit je altijd vast aan compromissen, en kan geen enkele partij al zijn standpunten 100% waarmaken.quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:19 schreef Wespensteek het volgende:
Paars komt nooit meer terug omdat Paars meer was dan een kabinet. De hele poldercultuur is de afgelopen jaren uitgemoord en de FNV heeft zichzelf ook nog eens opgehangen. Nu kan er een kabinet van VVD, D'66 en PvdA komen dat zich ook paars gaat noemen maar de tegenstellingen tussen PvdA en VVD zijn enorm. Waar ze elkaar in vinden is de liefde voor de EU al is Rutte nog niet helemaal uit de kast gekomen. Voor een goed Paars kabinet is de VVD te rechts geworden en te weinig sociaal.
Het gat is niet zo ineens gekomenquote:Op dinsdag 4 september 2012 14:22 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Hoe is dat gat er gekomen? Is dat iets van het laatste jaar of iets wat al jaren (en dus ook in de tijd van Paars) is opgebouwd?????/
Dat laatste weet je natuurlijk helemaal niet want men stemt niet op een coalitie. Nu hebben PvdA, VVD en SP waarschijnlijk ook een meerderheid maar ik denk niet dat een meerderheid die coalitie wil.quote:Op dinsdag 4 september 2012 15:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Mee eens. Maar dat is iets anders dan alles wat een gedoogkabinet aandraagt per definitie afschieten alleen omdat je dat kabinet wilt laten vallen. Men gaat dan schijnbaar voorbij aan het feit dat een meerderheid van de democratie deze partijen aan de macht wilde....
quote:Op dinsdag 4 september 2012 15:20 schreef rop45 het volgende:
Een regering met VVD, PvdA en D66 zal er wel komen (eventueel aangevuld door het CDA).
Een regering dus die naar de pijpen van Brussel danst. Ook een regering die weer veel geld gaat uitgeven aan de bekende bodemloze putten. Immigratie, ontwikkelingshulp, Afghanistan missie en leningen aan EU lidstaten. Van dat hele VVD partij programma gaat helemaal niks terecht komen.
Kun je niet echt vergelijken. Volgens mij was Paars tijdens de 'sky-is-the-limit' jaren 90 tochquote:Op dinsdag 4 september 2012 14:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Paars had zelfs een begrotingsoverschot
Exact, en een ieder die een boze Job toen op tv heeft gezien weet wat hij destijds heeft gezegd; hij zou alles afschieten. Maar ok, oude koeien uiteraard, niet één politicus is betrouwbaar en alle perkpaaltjes en andere belangrijke punten zullen worden losgelaten zodra men uitzicht krijgt op het pluche.quote:Op dinsdag 4 september 2012 15:18 schreef sanger het volgende:
[..]
Mee eens. Maar dat is iets anders dan alles wat een gedoogkabinet aandraagt per definitie afschieten alleen omdat je dat kabinet wilt laten vallen. Men gaat dan schijnbaar voorbij aan het feit dat een meerderheid van de democratie deze partijen aan de macht wilde....
Als gevolg van voornamelijk zorg, iets waar Paars veel minder last van had (vergrijzing).quote:Op dinsdag 4 september 2012 14:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je kan moeilijk een kabinet van 10 jaar terug hier de schuld van geven. Paars sloot haar laatste jaar volgens mij overigens af met een overschot of slechts een klein tekort. Het uit de hand lopen er van is een vrij recente ontwikkeling.
Mensen die tegen Geert en voor Europa zijn wel natuurlijk, dat is hun natte droomquote:Op dinsdag 4 september 2012 15:24 schreef rop45 het volgende:
Minister Pechtold![]()
Zitten mensen daar echt op te wachten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |