Ik zie het emailadres van die zgn. bank al en kan je met 100% zekerheid zeggen dat dit een scam is.quote:Op maandag 3 september 2012 21:33 schreef pindaplukker het volgende:
Ik ben op het moment bezig met iemand die iets van mij wilt kopen via het internet.
Zoals de normale gang van zaken is diegene van plan om het geld over te maken naar mijn rekening waarna ik het item naar die gene opstuur.
Echter krijg ik opeens 2 emailtjes van ScotiaBank over de transactie, nu gaat het niet om een bizar groot bedrag maar heb geen zin om opgelicht te worden.
Heeft iemand eerder ervaring gehad met dit soort transacties?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Totaal geen ervaring met buitenlande kopers/banken, dus ik dacht ik vraag het maar even voor de zekerheidquote:
Dit dus en gelijk een uitnodiging voor het TRU forum...quote:Op maandag 3 september 2012 21:45 schreef Tha_Duck het volgende:
Echt, als je dit niet doorziet verdien je het om opgelicht te worden.
Goed van je dat je het gevraagd hebt!quote:Op maandag 3 september 2012 21:46 schreef pindaplukker het volgende:
[..]
Totaal geen ervaring met buitenlande kopers/banken, dus ik dacht ik vraag het maar even voor de zekerheid
Als je er geen ervaring mee hebt, doe het dan ook lekker niet.quote:Op maandag 3 september 2012 21:46 schreef pindaplukker het volgende:
Totaal geen ervaring met buitenlande kopers/banken, dus ik dacht ik vraag het maar even voor de zekerheid
Ervaringen zul je toch ook ooit op moeten doen.quote:Op dinsdag 4 september 2012 08:58 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Als je er geen ervaring mee hebt, doe het dan ook lekker niet.
"It now safe to ship out!" Ni Hao!quote:Op dinsdag 4 september 2012 11:42 schreef freako het volgende:
Nog een reden waarom dit fake zal zijn: In de kop van het mailtje staat een jubileumlogo, "Scotiabank 175 years". De bank heeft inderdaad het 175-jarig bestaan gevierd, en gebruikte toen dat logo, maar dit was al in 2007. Het lijkt me sterk dat een bank dit 5 jaar lang laat staan.
quote:
hehe dacht ik ook alquote:Op woensdag 5 september 2012 10:36 schreef rood_wit_blauw het volgende:
een website van een bank met een google banner erop, seems legit inderdaad....
dat is emailwoops
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |