Hey iedereen,
Vandaag, 3 dagen nadat ik mijn nieuwe videokaart en voeding heb geïnstalleerd begon mijn harde schijf kuren te vertonen. Een plotseling blue screen of death gevolgd door het bericht dat er zich een fout op mijn schijf bevindt. Na een reboot opende schijfherstel zich, nadat dit afgelopen was kreeg hij tijdens het laden van Windows weer een BSOD. Ik heb PC Angel op mijn computer staan dus probeerde ik na een nieuwe reboot windows te herinstalleren. PC Angel geeft mij een keuze om de bestanden van mijn C:schijf te bewaren dus deze vinkte ik aan, echter tijdens de herinstallatie van windows kreeg ik weer, ja je raadt het al daar is onze grote vriend weer, een BSOD. Gevolg: geen windows meer op mijn PC. Het moederbord start op, daarna wordt het scherm zwart en reboot de PC zichzelf.
Ik kon natuurlijk wel janken, ik zat in een andere kamer en heb dus niet gezien hoe het met mijn backup was verlopen, ik was dus bang dat ik al mijn bestanden kwijt was geraakt. Ik pakte de CD waar windows op staat en deed die in mijn PC. Ik opende system recovery en koos de optie ''load drivers'', daarmee kreeg ik toegang tot een explorer menuutje waarmee ik kan bladeren door mijn harde schijven en bibliotheken. Ik zag dat mijn C schijf vrij leeg was, alles was weg behalve enkelen windows mappen. Wel stond er een 144GB grote backup map met al mijn documenten, foto's, filmpjes etc!
Mijn D schijf was nog precies hetzelfde. De reden dat ik deze niet gebackupt had is omdat er minder belangrijk dingen op staan.
Nu het probleem: hoe krijg ik in godsnaam deze 144GB grote map op mijn externe harde schijf als windows niet werkt? Ik heb mijn Targa box aangesloten en geprobeerd de backup map de kopiëren-plakken via dat kleine menuutje, maar windows zou dan na enkele seconden weer een BSOD laten zien.
Ik heb gehoord dat ik windows op een aparte harde schijf moet installeren en daarmee de backup map moet verplaatsen om vervolgens windows te herinstalleren. Ik weet alleen niet hoe dit precies werkt..
Iemand een idee? Alvast bedankt!
TL;DR: backup map met alle foto's, documenten etc. staat op de C schijf alleen is er tijdens de herinstallatie van windows een BSOD opgetreden waardoor windows ontoegangkelijk is. Hoe moet ik deze back up map van mijn schijf halen?
woensdag 8 september 2010 20:32 schreef Lurk_Kloon het volgende:[/b]
Hoe word je een gewaardeerd user op fok?
Ik word nooit gequete enzo... ;( ;( ;( ;(