Ik bedoel dat ik proef avond krijg omdat ze dan kijken of ik goed genoeg ben om daar te werken..quote:Op maandag 3 september 2012 17:59 schreef Janneke141 het volgende:
Je bedoelt dat je een avond moet werken zonder dat je ervoor betaald wordt?
Mijn tip is om dat niet te doen.
Ja, maar wordt je daar voor betaald, is wat ze bedoeld.quote:Op maandag 3 september 2012 18:02 schreef Karloklp het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ik proef avond krijg omdat ze dan kijken of ik goed genoeg ben om daar te werken..
Ligt ook maar net aan het restaurant, bij ons sta je direct op straat als je het tempo niet bij kan houden.quote:Op maandag 3 september 2012 18:02 schreef Isabeau het volgende:
Niet te snel werken, nemen je collega's je niet in dank af. Ik heb het een paar maanden gedaan en kreeg van mijn collega's op m'n flikker omdat ik te hard werkte. Ze werden er op aangesproken dat ik veel sneller was.
Dit ook inderdaad.quote:Op maandag 3 september 2012 18:22 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
• Zorg voor schoenen die niet wegslippen (werkschoenen of nike's).
Helemaal proberen schoon te spoelen moet je inderdaad niet doen maar als je vaak nog vieze dingen in je machine zet moet je dat ding weer vaker schoonmaken.quote:Op maandag 3 september 2012 18:22 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
• Spoel goed maar niet overdreven grondig dat kost teveel tijd, beter af en toe een bord er 2 keer doorheen dan een eeuwigheid bezig zijn met spoelen.
Deze ook ja. Het snelste programma is vaak prima als je een beetje voorspoelt.quote:Op maandag 3 september 2012 18:22 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
*Bonustip
Meeste apparaten kan je instellen op lengte van tijd, wanneer je stress hebt zet het ding gewoon wat sneller. Wel wat grondiger spoelen en fucking snel kunnen inruimen.
Waar komt die vaatwasser bij jullie vandaan dan? Wij maken het ding tussendoor nimmer schoon. En toch zeer regelmatig 140 gasten op een avond waarvan de meerderheid voor 3 gangen gaat. En alles komt er glimmend weer uitquote:Op maandag 3 september 2012 18:14 schreef zwartja het volgende:
Doe oude schoenen aan en een oude broek. Vraag wanneer de drukste momenten zijn en probeer te zorgen dat je daarvoor alles weg hebt gewerkt zodat je "leeg" begint. Zorg dat alles in 1 keer goed schoon is. Dingen terugkrijgen omdat ze nog vies zijn staat natuurlijks slordig maar is ook nog eens verspilde tijd. De vaatwasser moet altijd draaien! Dus zorg dat je 2 of 3 kratjes al klaar hebt staan die je er zo in kan schuiven als je met het afdrogen begint van het kratje die je net uit de machine haalt.
De belangrijkste tip is dus eigenlijk dat je moet zorgen dat de vaat zich niet opstapelt. Dan kom je echt in de shit.
Edit: Ga niet 10 minuten lang een aangekoekte pan proberen schoon te maken. Laat hem weken in heet water met schoonmaakspul erin en zet hem weg. Wanneer je het wat rustiger hebt kan je verder met die pan.
Blijf altijd bezig. Heb je even geen vaat, maak de boel dan weer ff netjes. Trekkertje over de vloer, lapje over de machine, machine zelf schoonmaken (dat moet sowieso om de zoveel beurten, roosters eruit en water verversen etc.).
Als je het na een tijdje een beetje kan is het best leuk werk om te doen. Probeer je persoonlijke records te verbreken. Je moet dit soort werk zelf een beetje leuk maken.
Laat zien dat je interesse hebt in wat er verder allemaal gebeurt in de keuken. Dan word je na een tijdje misschien wel gevraagd om in de keuken te staan. Mag je zelf lekker al je vieze pannen bij iemand dumpen!
Dankjewel!!quote:Op maandag 3 september 2012 18:22 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ligt ook maar net aan het restaurant, bij ons sta je direct op straat als je het tempo niet bij kan houden.
Owjah tips
• Zorg dat je je handen niet verbrand niet elke chef meld het wanneer spullen nog heet zijn.
• Zorg voor schoenen die niet wegslippen (werkschoenen of nike's).
• Als je denkt klaar te zijn vraag als je nog wat kan doen aan de chef (komt altijd positief over en vaak zijn er nog wel dingen te doen).
• Spoel goed maar niet overdreven grondig dat kost teveel tijd, beter af en toe een bord er 2 keer doorheen dan een eeuwigheid bezig zijn met spoelen.
• Droog bakjes en dat soort dingen grondig, als je ruimte hebt laat borden, kopjes door de lucht drogen (2 minuten is meestal wel voldoende).
• Als je tijd over hebt probeer je werkplek een beetje schoon te schouden
*Bonustip
Meeste apparaten kan je instellen op lengte van tijd, wanneer je stress hebt zet het ding gewoon wat sneller. Wel wat grondiger spoelen en fucking snel kunnen inruimen.
Dankje!!quote:Op maandag 3 september 2012 18:14 schreef zwartja het volgende:
Doe oude schoenen aan en een oude broek. Vraag wanneer de drukste momenten zijn en probeer te zorgen dat je daarvoor alles weg hebt gewerkt zodat je "leeg" begint. Zorg dat alles in 1 keer goed schoon is. Dingen terugkrijgen omdat ze nog vies zijn staat natuurlijks slordig maar is ook nog eens verspilde tijd. De vaatwasser moet altijd draaien! Dus zorg dat je 2 of 3 kratjes al klaar hebt staan die je er zo in kan schuiven als je met het afdrogen begint van het kratje die je net uit de machine haalt.
De belangrijkste tip is dus eigenlijk dat je moet zorgen dat de vaat zich niet opstapelt. Dan kom je echt in de shit.
Edit: Ga niet 10 minuten lang een aangekoekte pan proberen schoon te maken. Laat hem weken in heet water met schoonmaakspul erin en zet hem weg. Wanneer je het wat rustiger hebt kan je verder met die pan.
Blijf altijd bezig. Heb je even geen vaat, maak de boel dan weer ff netjes. Trekkertje over de vloer, lapje over de machine, machine zelf schoonmaken (dat moet sowieso om de zoveel beurten, roosters eruit en water verversen etc.).
Als je het na een tijdje een beetje kan is het best leuk werk om te doen. Probeer je persoonlijke records te verbreken. Je moet dit soort werk zelf een beetje leuk maken.
Laat zien dat je interesse hebt in wat er verder allemaal gebeurt in de keuken. Dan word je na een tijdje misschien wel gevraagd om in de keuken te staan. Mag je zelf lekker al je vieze pannen bij iemand dumpen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |