quote:Daar zullen die Arabische landen blij mee zijn, vooral als ze straks het geld echt kwijt zijn.
NOS-TT 126 do 15 augBiljoenenclaim nabestaanden 11/9
WASHINGTON Meer dan 600 nabestaanden van de aanslagen op 11 september hebben een claim van meer dan duizend miljard dollar ingediend tegen onder meer de regering van Sudan,Saudische banken en instellingen en een aantal leden van de Saudische koninklijke familie.
De tientallen aangeklaagden zouden al-Qaeda hebben gesteund.De aanklacht is bedoeld om de personen en instellingen financieel te ruineren.Het geld zou uit hun tegoeden in de VS moeten komen.
Saudi-Arabie heeft nog niet gereageerd. De regering heeft eerder ontkend banden te hebben met al-Qaeda en heeft Osama bin Laden zijn nationaliteit afgenomen.
quote:totaal geen nut inderdaad.
Op donderdag 15 augustus 2002 22:08 schreef Punica het volgende:
uh, ik vraag me af hoe ze zo makkelijk internationale bedrijven kunnen aanklagen, volgens mij heeft dit totaal geen nut.
GLG
quote:Amerikaanse rechters doen wel vaker rare uitspraken...
De aanklacht is bedoeld om de personen en instellingen financieel te ruineren.Het geld zou uit hun tegoeden in de VS moeten komen.
[Dit bericht is gewijzigd door Lexie op 15-08-2002 22:53]
quote:En de toch al brakke oost-west verhouding wordt er ook niet beter op......denken mensen nou nooit na over gevolgen???
Op donderdag 15 augustus 2002 22:09 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
totaal geen nut inderdaad.
GLG
quote:Welke gevolgen? De aanklachten komen terecht op een indrukwekkende stapel papier, die vervolgens (hopelijk) ge recycled zal worden voor goedkoop WC papier.
Op donderdag 15 augustus 2002 22:15 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
En de toch al brakke oost-west verhouding wordt er ook niet beter op......denken mensen nou nooit na over gevolgen???
GLG
quote:volledig artikel
BBC correspondents say the lawyers who are launching this case claim hundreds more families of victims of the attacks will join them.
So far the suit brings together families of victims from Argentina, Canada, France, Paraguay, South Africa and the United States.They also accused the US Government of failing to pursue such institutions thoroughly enough because of lucrative oil interests.
The families acknowledged at a news conference held to publicise the suit that they faced huge odds, but said they were confident the US courts would uphold their claim.
"It's up to us, and I think we can do it," said Deena Burnett, whose husband was killed on Flight 93 which crashed into a field in rural Pennsylvania.
"It's up to us to bankrupt the terrorists and those who finance them so they will never again have the resources to commit such atrocities against the American people as we experienced on September 11."
Lawyer Allan Gerson, who also worked on a lawsuit for families of victims of the 1988 Pan Am airline Lockerbie bombing, said that the suit was aimed at uncovering the complicated financial transactions which funded the 11 September attacks.
"We're trying to expose the extent, the depth, the orchestration, the financial support that terrorist organisations have received for perhaps a decade from various Saudi interests."
quote:Tuurlijk gaat dat makkelijk, als ze schuldig worden gevonden worden hun tegoeden in de VS gewoon bevroren.
Op donderdag 15 augustus 2002 22:08 schreef Punica het volgende:
uh, ik vraag me af hoe ze zo makkelijk internationale bedrijven kunnen aanklagen, volgens mij heeft dit totaal geen nut.
Al geef ik deze claim weinig kans.
quote:idd weer een of andere advocaat die denkt dat hij rijk kan worden...
Op donderdag 15 augustus 2002 22:51 schreef Strolie75 het volgende:
Tuurlijk gaat dat makkelijk, als ze schuldig worden gevonden worden hun tegoeden in de VS gewoon bevroren.
[q]
en als ze dasar geen tegoeden meer hebben
[q]
quote:Daar zou ik nog enigzins begrip voor hebben....
Op donderdag 15 augustus 2002 22:54 schreef Lexie het volgende:
Straks komen de mensen in Hiroshima en Nagasaki nog op een idee.
Wat een onzin zeg, degene die verantwoordelijk is voor de aanslag is bush zelf, hij heeft over zichzelf geroepen, ik hoef niet te zeggen hoe, dat weet iedereen, en daarbij komt nog dat de actie van 11 september zgn. afkomstig is van de al-qaeda beweging, ga dan de claim bij hun leggen en niet bij regeringen die er niks aan kunnen doen... ![]()
...
quote:Welke gevolgen? hoe zou jij reageren op een onterechte claim die ruikt naar antisemitisme omdat jij toevallig ook uit de regio van de daders komt??
Op donderdag 15 augustus 2002 22:19 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Welke gevolgen? De aanklachten komen terecht op een indrukwekkende stapel papier, die vervolgens (hopelijk) ge recycled zal worden voor goedkoop WC papier.
GLG
De claimcultuur van de VS staat me toch al tegen...laat staan bij zo'n politiek gevoelig thema
quote:Anti-semitisme?
Op donderdag 15 augustus 2002 23:37 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
Welke gevolgen? hoe zou jij reageren op een onterechte claim die ruikt naar antisemitisme omdat jij toevallig ook uit de regio van de daders komt??
quote:Ja onwetende, arabieren zijn ook semieten, daarom lach ik je ook altijd uit als jij een arabier weer eens een anti-semiet noemt...
Op donderdag 15 augustus 2002 23:44 schreef X-Ray het volgende:[..]
Anti-semitisme?
...
quote:Anti-semitisme is een gebruikelijke term voor jodenhaat, laat die dikke van dale maar achterwege.
Op donderdag 15 augustus 2002 23:48 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Ja onwetende, arabieren zijn ook semieten, daarom lach ik je ook altijd uit als jij een arabier weer eens een anti-semiet noemt...
...
quote:Nee, jij bent dom omdat je niet begrijpt dat woorden van inhoud en lading kunnen veranderen.
Ja onwetende, arabieren zijn ook semieten, daarom lach ik je ook altijd uit als jij een arabier weer eens een anti-semiet noemt...
...
quote:Precies, dat is wat ik x-ray ook heb duidelijk gemaakt, arabieren zijn semieten, dus ze kunnen helemaal geen anti-semieten zijn...
Op donderdag 15 augustus 2002 23:52 schreef HiZ het volgende:[..]
Nee, jij bent dom omdat je niet begrijpt dat woorden van inhoud en lading kunnen veranderen.
quote:you're kidding me. Weinig is een understatement.
Op donderdag 15 augustus 2002 22:51 schreef Strolie75 het volgende:[..]
Tuurlijk gaat dat makkelijk, als ze schuldig worden gevonden worden hun tegoeden in de VS gewoon bevroren.
GLG
quote:Europa trapt er niet in. Maar zoals het vaker gaat, als Amerika een been zelf zet, zet Europa het andere been.
Op donderdag 15 augustus 2002 23:37 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
Welke gevolgen? hoe zou jij reageren op een onterechte claim die ruikt naar antisemitisme omdat jij toevallig ook uit de regio van de daders komt??
Schuld moet nog altijd bewezen worden...ook om een claim ontvankelijk te maken...waarmee ik wil zeggen dat de claimers de VS weer lekker aan het promoten zijn in het midden oosten....De claimcultuur van de VS staat me toch al tegen...laat staan bij zo'n politiek gevoelig thema
GLG
quote:Anti-semitisme is de term voor jodenhaat, lagere scholier. Het drogargumentje dat arabieren daarom geen anti-semitismen kunnen zijn trapt niemand meer in.
...
quote:Wat een ziekelijke bullshit.
WASHINGTON Meer dan 600 nabestaanden van de aanslagen op 11 september hebben een claim van meer dan duizend miljard dollar ingediend tegen onder meer de regering van Sudan,Saudische banken en instellingen en een aantal leden van de Saudische koninklijke familie.
Maar aangezien ze in de VS iedereen om de domste dingen aanklagen en vaak ook nog winnen zie ik 't best gebeuren dat de rechter deze persoontjes hun gelijk geeft.
Ziek.
quote:
...
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 23:52 schreef HiZ het volgende:[..]
Nee, jij bent dom omdat je niet begrijpt dat woorden van inhoud en lading kunnen veranderen.
quote:
Op donderdag 15 augustus 2002 23:57 schreef BansheeBoy het volgende:[..]
Precies, dat is wat ik x-ray ook heb duidelijk gemaakt, arabieren zijn semieten, dus ze kunnen helemaal geen anti-semieten zijn...
lol
Nominatie voor het domste antwoord ever.
quote:All is fair in love and war.
Op donderdag 15 augustus 2002 22:54 schreef Lexie het volgende:
Straks komen de mensen in Hiroshima en Nagasaki nog op een idee.
Japan was toen officieel in oorlog met Amerika, dan gelden weer andere regels. Bovendien was Japan toen duidelijk de agressor.
quote:En al de puinhopen waar de CIA een handje in heeft gehad. Het leed van al die mensen????
Op vrijdag 16 augustus 2002 12:33 schreef Festen het volgende:[..]
All is fair in love and war.
Japan was toen officieel in oorlog met Amerika, dan gelden weer andere regels. Bovendien was Japan toen duidelijk de agressor.
quote:Prima idee. Voor misdaden die voor het oprichten van het internationale strafhof zijn gepleegd, is zo'n schadevergoeding de enige manier om de regeringen en banken te laten verantwoorden. Bovendien tref je die instellingen op hun gevoeligste plek (hun portemonnee).
Op donderdag 15 augustus 2002 22:06 schreef ChillyWilly het volgende:[..]
Daar zullen die Arabische landen blij mee zijn, vooral als ze straks het geld echt kwijt zijn.
Dit is trouwens meer dan 1 miljard per persoon...
[Dit bericht is gewijzigd door Festen op 16-08-2002 12:44]
quote:Ik ga Amerika's politiek niet goedpraten, het punt is dat oorlogsrecht een aparte afdeling van het 'gewone' recht. En die bombardementen waren volgens de regeltjes toen geen misdaad tegen de menselijkheid, dus je maakt weinig kans als Japans slachtoffer.
Op vrijdag 16 augustus 2002 12:38 schreef Chadi het volgende:
En al de puinhopen waar de CIA een handje in heeft gehad. Het leed van al die mensen????
Die puinhopen van de CIA zijn de reden dat Amerika zo fel gekant is tegen het Internationale Strafhof. Kunnen binnenkort hopelijk wel onderzocht worden.
quote:Niets menselijks is ook de Amerikanen vreemd.
Op vrijdag 16 augustus 2002 14:53 schreef Youssef het volgende:
Ach ja, voor dat geld hebben de Amerikanen wel een familielid over.
In de Palestijnse gebieden aanvaardt de familie van martelaren geld van grote vriend Saddam Hoessein. Blijkbaar zijn 70 maagden in het paradijs alleen niet voldoende.
quote:Netzomin als het hier gaat om een gewone oorlog waar het volgens die mooie regeltjes allemaal wel mag, zijn deze aanslagen niet direct aantoonbaar gepleegd door de personen van wie men het geld wil claimen.
Op vrijdag 16 augustus 2002 12:43 schreef Festen het volgende:[..]
Ik ga Amerika's politiek niet goedpraten, het punt is dat oorlogsrecht een aparte afdeling van het 'gewone' recht. En die bombardementen waren volgens de regeltjes toen geen misdaad tegen de menselijkheid, dus je maakt weinig kans als Japans slachtoffer.
Die puinhopen van de CIA zijn de reden dat Amerika zo fel gekant is tegen het Internationale Strafhof. Kunnen binnenkort hopelijk wel onderzocht worden.
Ten tweede is de VS zelf ook niet vies van het "regels? sorry, daar stemmen wij helemaal niet mee in" of "regels? ja sorry, maar die zijn veroudert, daar doen wij niet aan mee", dus praten over de regeltjes is wat dat betreft een beetje hypocriet.
quote:Nee, die term kun je taalkundig gezien niet veranderen, dat is net als een auto voortaan appel gaan noemen o.i.d.
Op vrijdag 16 augustus 2002 08:21 schreef X-Ray het volgende:[..]
Anti-semitisme is de term voor jodenhaat, lagere scholier. Het drogargumentje dat arabieren daarom geen anti-semitismen kunnen zijn trapt niemand meer in.
Nogmaals, arabieren ZIJN semieten, taalkundig gezien klopt je theorie dus voor geen milimeter... ![]()
...
Het gaat toch niet lukken dus je bereikt er absoluut nix mee.
tsja. ![]()
Misschien kortzichtig maar zo zie ik het..
quote:Hoe noem je dan Joden die Arabieren haten? Merendeel van de Joden haat namelijk Arabieren! Dus wat zeuren die Joden nou? Ze zijn zelf ook Anti-Semieten! Altijd weer die hypocriete Joden!
Op vrijdag 16 augustus 2002 08:21 schreef X-Ray het volgende:[..]
Anti-semitisme is de term voor jodenhaat, lagere scholier. Het drogargumentje dat arabieren daarom geen anti-semitismen kunnen zijn trapt niemand meer in.
quote:Haha Kapitalismus!
Op vrijdag 16 augustus 2002 18:52 schreef Onbekendje het volgende:
Ik blijf hier een zuur smaakje van overhouden.. je bent je man kwijtgeraakt of zo in zo'n afschruwelijk drama en bijna later klaag je voor tig milioen dollar de staat aanMijn eerste gedachte is dan dat geld kan je man toch niet vervangen.. wil je zo graag geld dat je zo veel vraagt?
tsja.
quote:Je weet toch wel dat je beste vriendjes de aanslag al voorbereid hadden ten tijde van Clinton's administratie heh?
Op donderdag 15 augustus 2002 23:33 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat een onzin zeg, degene die verantwoordelijk is voor de aanslag is bush zelf
Ik vind het wel een goede zaak, buitenlanders kunnen best berecht worden (in België zelfs buitenlandse leiders, waarom is daar niemand overheen gevallen?) en dan werkt Saudi-Arabië misschien niet mee aan een uitleveringsverdrag, de banktegoeden kunnen bevroren worden en de kopstukken hun eigen land nooit van hun leven meer uit. En dat is een goede zaak.
[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 16-08-2002 19:57]
quote:Wat onvoorstelbaar triest dat uitgerekend ik word gecensureerd
Op vrijdag 16 augustus 2002 12:38 schreef Chadi het volgende:[..]
En al de puinhopen waar de CIA een handje in heeft gehad. Het leed van al die mensen????
Waar wilde je dit dan aanhangig maken?
quote:Waar de grens precies ligt wanneer iemand wel recht heeft om te claimen en wanneer niet. En misschien maak je dat dan aanhangig in de VS. Denk alleen dat je dan weinig kans maakt.
Op vrijdag 16 augustus 2002 20:14 schreef SportsIllustrated het volgende:[..]
Wat onvoorstelbaar triest dat uitgerekend ik word gecensureerd
Waar wilde je dit dan aanhangig maken?
[Dit bericht is gewijzigd door Chadi op 16-08-2002 20:26]
quote:Ik bedoelde waar je de CIA aan wilde klagen.
Op vrijdag 16 augustus 2002 20:23 schreef Chadi het volgende:[..]
Waar de grens precies ligt wanneer iemand wel recht heeft om te claimen en wanneer niet.
quote:Palestijnen doen het al voor $25.000 dus ik zou maar niet teveel zeggen over de hebzucht van Amerikanen.
Op vrijdag 16 augustus 2002 14:53 schreef Youssef het volgende:
Ach ja, voor dat geld hebben de Amerikanen wel een familielid over.
quote:Nee, wat ze willen is de financiele infrastructuur van het terrorisme verwoesten: wie terroristen financiert kan nooit meer zaken doen in de VS.
Op vrijdag 16 augustus 2002 18:52 schreef Onbekendje het volgende:
Ik blijf hier een zuur smaakje van overhouden.. je bent je man kwijtgeraakt of zo in zo'n afschruwelijk drama en bijna later klaag je voor tig milioen dollar de staat aanMijn eerste gedachte is dan dat geld kan je man toch niet vervangen.. wil je zo graag geld dat je zo veel vraagt?
tsja.
quote:Dat zei ik toendertijd ook over die vrouw die bij de McDonals koffie over zich heen krijgt.
Op vrijdag 16 augustus 2002 00:37 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:
you're kidding me. Weinig is een understatement.GLG
Zou me niks verbazen in dat gek land.
quote:Wat wil je duidelijk maken? Waarom leg je een link tussen de palestijnen en mij? Waarom haal je er uberhaupt anderen bij?
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:21 schreef HiZ het volgende:[..]
Palestijnen doen het al voor $25.000 dus ik zou maar niet teveel zeggen over de hebzucht van Amerikanen.
quote:Ach gossie, weet je hoe je nu klinkt?
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:21 schreef HiZ het volgende:[..]
Palestijnen doen het al voor $25.000 dus ik zou maar niet teveel zeggen over de hebzucht van Amerikanen.
"Ja maar hij begon!
"
quote:Leren lezen, in de OP staat wie ze aanklagen. Verder is het in het burgerlijk recht zo dat je aannemelijk moet maken dat iemand verantwoordelijk is. Wat een stuk soepeler is dan bewijzen dat iemand schuldig is in het strafrecht.
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:31 schreef Chadi het volgende:
En van wie moeten ze het geld eisen??? van binladen?En daarna moeten ze nog hard kunnen maken dat er bewijs is dat zulke organisaties bewust hebben deelgenomen aan 9/11 en dat is er niet anders waren de koppen allang op camp X-Ray te zien.
quote:Waarom vind jij het überhaupt nodig om generaliserende en discriminerende uitlatingen te doen over mensen uitsluitend op grond van hun nationaliteit? Is het erger om dit over Palestijnen te zeggen dan over Amerikanen? Bespeur ik hier een dubbele standaard?
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:42 schreef Youssef het volgende:[..]
Wat wil je duidelijk maken? Waarom leg je een link tussen de palestijnen en mij? Waarom haal je er uberhaupt anderen bij?
quote:volledig artikel
'Financiers Bin Laden in bestuur moskee A'dam'
AMSTERDAM - Twee bestuursleden van de Amsterdamse moskee El Tawheed zijn in de Verenigde Staten aansprakelijk gesteld door nabestaanden van de slachtoffers van 11 september. Het gaat om de Saoedische sjeiks Mansour al-Kadi en Aqeel Abdulaziz al-Aqeel.De sjeiks worden aangemerkt als vermeende financiers van Osama bin Laden in de biljoenenclaim die de nabestaanden hebben ingediend tegen tientallen sponsors van het terroristenleger Al-Qaeda.
De twee Saoedi's zijn sinds 1997 bestuurders van de stichting El Tawheed, die onder leiding staat van de onlangs in opspraak gekomen Amsterdamse imam Mahmoud El Shershaby. Het met videocamera's bewaakte pand van de moskee aan de Jan Hanzenstraat in Amsterdam-West biedt ook onderdak aan de Nederlandse vestiging van de omstreden islamitische liefdadigheidsinstelling Al Haramain, waar de twee sjeiks de scepter zwaaien.
De Saoedische organisatie fungeert volgens Amerikaanse advocaten als 'dekmantel voor terreur'
quote:Nee, opmerkingen over de hebzucht van Amerikanen die nog geen flardje as van hun familieleden bezitten zijn behoorlijk relevant.
Op vrijdag 16 augustus 2002 22:42 schreef Youssef het volgende:[..]
Wat wil je duidelijk maken? Waarom leg je een link tussen de palestijnen en mij? Waarom haal je er uberhaupt anderen bij?
quote:Je draait de vraag om, ik snap niet waarom je er palestijnen bij haalt. Daar wil ik gewoon antwoord op. Wat hebben palestijnen met dit topic te maken vraag ik me dan af. Je moet er niet zo makkelijk vanaf komen.
Op zaterdag 17 augustus 2002 02:51 schreef HiZ het volgende:[..]
Waarom vind jij het überhaupt nodig om generaliserende en discriminerende uitlatingen te doen over mensen uitsluitend op grond van hun nationaliteit? Is het erger om dit over Palestijnen te zeggen dan over Amerikanen? Bespeur ik hier een dubbele standaard?
Je gaat overigens wel steeds verder offtopic, maar ok.
Het was andersom: De familieleden zijn dood en de achtergeblevenen willen voorkomen dat zoiets nog eens gebeurt door de geldschieters uit te melken, zodat dat geld niet voor een achterlijke Jihad, of wat dan ook gebruikt kan worden.
En daarbij, Hiz haalde niet als eerste de Palestijnen bij de discussie.
quote:Aub beide kanten van het verhaal belichten...
Op zaterdag 17 augustus 2002 17:03 schreef Gia het volgende:
Tekst, heel veel tekst en dan:Het was andersom: De familieleden zijn dood en de achtergeblevenen willen voorkomen dat zoiets nog eens gebeurt door de geldschieters uit te melken, zodat dat geld niet voor een achterlijke Jihad, of KRUISTOCHTgebruikt kan worden.
...
'Dekmantel'
Osama bin Laden ...gesponsord door sjeiks... (Foto: AP)
De twee Saoedi's zijn sinds 1997 bestuurders van de stichting El Tawheed, die onder leiding staat van de onlangs in opspraak gekomen Amsterdamse imam Mahmoud El Shershaby. Het met videocamera's bewaakte pand van de moskee aan de Jan Hanzenstraat in Amsterdam-West biedt ook onderdak aan de Nederlandse vestiging van de omstreden islamitische liefdadigheidsinstelling Al Haramain, waar de twee sjeiks de scepter zwaaien.
De Saoedische organisatie fungeert volgens Amerikaanse advocaten als 'dekmantel voor terreur'.
Een woordvoerder van moskee El Tawheed verklaarde gisteren dat 'niets bekend is over de betrokkenheid van onze bestuursleden of Al Haramain bij wat dan ook'. Imam El Shershaby treedt in Nederland op als juridisch vertegenwoordiger van het Haramain-fonds, dat vanuit de Saoedische hoofdstad Riyad wordt bestuurd door Al-Kadi en Al-Aqeel. De leiding van Al Haramain heeft 'directe links met Al-Qaeda', aldus de advocaten van de nabestaanden.
Het wereldwijd opererende fonds wordt deels gefinancierd door de Saoedische prins Sultan bin Abdulaziz, die eveneens aansprakelijk is gesteld in de VS. In Bosnië heeft de politie onlangs invallen gedaan in de kantoren van Al Haramain, nadat de Amerikaanse regering enkele vestigingen van de organisatie op de zwarte lijst van terreurbewegingen had geplaatst. Daarbij zijn bewijzen aangetroffen die erop duiden dat Al Haramain geld heeft doorgesluisd naar het netwerk van Bin Laden.
Volgens de Bosnische inlichtingendienst gaat het om een nepliefdadigheidsfonds, dat zijn 'humanitaire image' gebruikt om terrorisme te sponsoren. Zo zouden er banden bestaan met de Egyptische terreurorganisatie Islamitische Groep, waarvan de blinde sjeik Omar Abdel Rahman spiritueel leider is.
Luxor
Abdel Rahman zit in de VS een levenslange celstraf uit, onder meer wegens betrokkenheid bij de eerste aanslag op het WTC in 1993. De Islamitische Groep pleegde in 1997 een aanslag in het Egyptische Luxor, waarbij 58 toeristen om het leven kwamen. Het Haramain-fonds wordt ook in verband gebracht met de door Al-Qaeda in 1998 gepleegde bomaanslagen op VS-ambassades in Kenia en Tanzania, waarbij 224 doden vielen.
Al Haramain en de twee Saoedische bestuursleden van de Amsterdamse moskee moeten volgens de Amerikaanse advocaten fors boeten voor de aanslagen van 11 september. De meer dan 500 nabestaanden eisen duizend miljard dollar van zeven banken, drie Saoedische prinsen, acht islamitische liefdadigheidsorganisaties (waaronder Al Haramain) en de regering van Soedan.
De 44-jarige Amsterdamse imam El Shershaby trad bij de oprichting van de Nederlandse vestiging van Al Haramain in 1995 op als gevolmachtigde van de schatrijke Saoedi Al-Aqeel. Twee jaar later nam Al-Aqeel samen met sjeik Al-Kadi zitting in het bestuur van moskee El Tawheed, tot voor kort nog gevestigd in een bouwvallige loods aan de Bellamystraat in Oud-West.
De uit Egypte afkomstige El Shershaby kwam in juni in opspraak in de rel rond antiwesterse preken van fundamentalistische imams. Zo werd onder meer in El Tawheed opgeroepen tot vernietiging van de vijanden van de islam. El Shershaby zit samen met de uit Syrië afkomstige imams Ahmad Salam en Fawaz Jneid in de radicale stichting 'Islamitisch Comité voor Ahl-Soennah in Europa'.
----------------------
Nou de beerput met ongein die uit de Moskeeen in NL vloeit wordt groter en groter. Ik mag lijen dat de Yanks het dan maar voor ons regelen, aangezien we zelf zo dom zijn om dit soort praktijken lekker toe te laten en de andere kant op te kijken onder het mom van Tolerantie. Direct uitleveren die gasten aan de VS en die moskees per direct sluiten en ombouwen.
quote:Het is handig om het topic eerst even door te lezen, dan zul je zien dat het bewuste artikel al geplaatst is.
Op zaterdag 17 augustus 2002 20:17 schreef X-Ray het volgende:
door Joost de Haas AMSTERDAM - Twee bestuursleden van de Amsterdamse moskee El Tawheed zijn in de Verenigde Staten
quote:Het is je vergeven
Sorry Youssef
quote:Ah, zo ken ik er nog wel eentje, uit: Religieuze gekken bij mij in de straat!
Het was andersom: De familieleden zijn dood en de achtergeblevenen willen voorkomen dat zoiets nog eens gebeurt door de geldschieters uit te melken, zodat dat geld niet voor een achterlijke Jihad, of wat dan ook gebruikt kan worden.
quote:
Een fles kost 3,20 euro. Geld vragen voor gewijd water ligt gevoelig, maar ook dit gebeurt in opdracht. Martina: "Veel mensen denken dat ik het voor het geld doe, maar dat kan me niet schelen. Ik doe wat Onze Lieve Vrouw zegt.'
quote:Das verder niet belangrijk.
En daarbij, Hiz haalde niet als eerste de Palestijnen bij de discussie.
quote:Niet zo zeiken, ik had er een apart topic voor aangemaakt, maar dat werd gesloten. Daarom maar het HELE artikel hier.
Op zaterdag 17 augustus 2002 20:21 schreef schatje het volgende:[..]
Het is handig om het topic eerst even door te lezen, dan zul je zien dat het bewuste artikel al geplaatst is.
quote:Pfff, gelukkig!
Op zaterdag 17 augustus 2002 22:00 schreef Youssef het volgende:Het is je vergeven
quote:Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Als 1 of ander maf mens flessen wijwater verkoopt voor woekerprijzen, ben je zelf achterlijk als je daar intrapt. Dat die Amerikanen de geldschieters van Bin Laden en dergelijke aanklagen is bedoeld om herhaling van 11-9 te voorkomen. Kun jij mij even uitleggen hoe jij deze twee zaken met elkaar vergelijkt?
Ah, zo ken ik er nog wel eentje, uit: Religieuze gekken bij mij in de straat!
quote:De mensen zeggen dat ze de terroristen financieel uit willen melken. Ik maak daarop uit dat het gewoon gedeeltelijk een smoes is en ze het ook voor het geld willen doen. Anders hadden ze gewoon helemaal geen geld geëist, maar gewoon de mensen aangeklaagd - voor de rechtbank gesleept.
Op zondag 18 augustus 2002 12:00 schreef Gia het volgende:
Wat heeft dat er nou weer mee te maken? [...] Kun jij mij even uitleggen hoe jij deze twee zaken met elkaar vergelijkt?
quote:Mocht de claim toegewezen worden, dan ontneem je terroristen natuurlijk hét middel, namelijk geld, om meer ellende te veroorzaken..
Op zondag 18 augustus 2002 14:10 schreef Youssef het volgende:[..]
De mensen zeggen dat ze de terroristen financieel uit willen melken. Ik maak daarop uit dat het gewoon gedeeltelijk een smoes is en ze het ook voor het geld willen doen. Anders hadden ze gewoon helemaal geen geld geëist, maar gewoon de mensen aangeklaagd - voor de rechtbank gesleept.
quote:Dat is onmogelijk, een burger kan niemand voor de strafrechter krijgen. Een burger kan alleen iemand een rechtszaak tegen iemand beginnen als die ander hem schade heeft berokkend. Dus de wet vereist dat er eerst een prijskaartje op wordt gezet voordat er een zaak kan zijn.
Op zondag 18 augustus 2002 14:10 schreef Youssef het volgende:[..]
De mensen zeggen dat ze de terroristen financieel uit willen melken. Ik maak daarop uit dat het gewoon gedeeltelijk een smoes is en ze het ook voor het geld willen doen. Anders hadden ze gewoon helemaal geen geld geëist, maar gewoon de mensen aangeklaagd - voor de rechtbank gesleept.
quote:Denk je dan echt dat de mensen die worden aangeklaagt zullen gaan betalen?
Op zondag 18 augustus 2002 14:12 schreef milagro het volgende:[..]
Mocht de claim toegewezen worden, dan ontneem je terroristen natuurlijk hét middel, namelijk geld, om meer ellende te veroorzaken..
GLG
quote:chill...
Op zondag 18 augustus 2002 09:45 schreef X-Ray het volgende:[..]
Niet zo zeiken, ik had er een apart topic voor aangemaakt, maar dat werd gesloten. Daarom maar het HELE artikel hier.
GLG
quote:Je ontneemt hen dan niet alle middelen, alleen het chartale geld of dat waar zij over beschikken, ofschoon zij natuurlijk slim genoeg zijn om weer aanvallen te doen op de VS met zeer bescheiden middelen, nogmaals, de zgn. war on terrorism van sardineblik bush is een verkapte vorm van het uitroeien van de islam, ofschoon hem dat natuurlijk nooit zal lukken omdat de moslims de snelst groeiende religie ter wereld hebben
Op zondag 18 augustus 2002 14:12 schreef milagro het volgende:[..]
Mocht de claim toegewezen worden, dan ontneem je terroristen natuurlijk hét middel, namelijk geld, om meer ellende te veroorzaken..
Ik geef daarin graag het vb. van de kerk in Rotterdam die is veranderd in een moskee, het gaat om de moskee waar Imam "ik heb lekker vrijuit kunnen praten zonder straf" El-Moumni preekt, dit geeft dus de ontzuiling aan van elke religie behalve de islam, die groeit bijna exponentiëel... ![]()
quote:"Het geld zou uit hun tegoeden in de VS moeten komen."
Op zondag 18 augustus 2002 15:08 schreef Good_Looking_Gobling het volgende:[..]
Denk je dan echt dat de mensen die worden aangeklaagt zullen gaan betalen?
GLG
quote:Als je het zo wil stellen dan is de snelst groeiende groep natuurlijk de "mensheid die zichzelf als mens ziet".
Op zondag 18 augustus 2002 22:21 schreef HiZ het volgende:
Big deal, 'de snelst groeiende religie' in een wereld waarin religie snel aan aanhang verliest. In de wereld groeit er maar een groep echt erg snel en dat is de groep die geen religie heeft.
[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 18-08-2002 22:55]
quote:Dan nog, ze kunnen in hoger beroep gaan en hebben poen zat om de beste advocaten erop te zetten zodat het jaren zal duren. Neemt niet weg dat ik de aanklachten begrijpelijk vind maar of het helpt tegen het leed dat deze mensen hebben ondervonden blijft nog maar de vraag...
Op zondag 18 augustus 2002 22:31 schreef milagro het volgende:[..]
"Het geld zou uit hun tegoeden in de VS moeten komen."
GLG
quote:
Op vrijdag 16 augustus 2002 12:33 schreef Festen het volgende:[..]
All is fair in love and war.
quote:
Op maandag 19 augustus 2002 11:16 schreef jannemanxx het volgende:
Huh ? In die fase van de oorlog kon je met de beste wil van de wereld Japan geen agressor meer noemen.
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |