Want? Met dat inkomen verdien je bijna als gemiddelde. maw; is het vrij normaal dat je geen huursubsidie meer ontvangt.quote:Op maandag 3 september 2012 13:37 schreef Soldier2000 het volgende:
Situatie:
- Huurhuis
- Moeder, schoonmaakster
- Dochter, bijna 23, Wajong-uitkering
Sinds de dochter een Wajong-uitkering heeft gekregen, is de huursubsidie bij de moeder weggevallen. Waarschijnlijk omdat ze gezamenlijk een inkomen hebben van > ¤ 28.475.
Is er een manier waarop ze toch weer in aanmerking kunnen komen voor een huursubsidie? Of misschien een ander technisch belasting voordeeltje?
hahahaquote:Op maandag 3 september 2012 13:39 schreef dr.Bellows het volgende:
Ik zou die schoonmaakster weg doen; dat kost handen vol met geld! Houden ze tenminste nog wat over voor boodschappen en zulks.
quote:Op maandag 3 september 2012 14:32 schreef Basp1 het volgende:
Gebruikt dochter haar wajong ook om flink bij te dragen in het huishouden, anders is de oplossing natuurlijk heel simpel.
Geen legale volgens mij.quote:Op maandag 3 september 2012 14:16 schreef Soldier2000 het volgende:
Het is niet mijn situatie, ik weet alleen dat ze toch wel krap bij kas zitten door wat financiële tegenslagen. Enkele jaren terug hadden ze recht op een huurtoeslag, nu niet meer. Ik zie overigens dat die grens ¤ 29.350 is.
In ieder geval, mijn vraag is alleen maar of er een manier is waarmee ze hier weer in aanmerking voor komen, is er die niet, dan is dat prima en dan kan hier een slotje op.
Dit, wat natuurlijk eigenlijk te gek voor woorden is. Een verkapt en onbedoeld ontmoedigingsbeleid om te gaan werkenquote:Op maandag 3 september 2012 14:49 schreef jroz het volgende:
Minder gaan werken zodat je onder die grens terecht komt.
Dat vraag ik me af. Wij kregen op een gegeven moment een paar euro huursubsidie omdat we net onder de grens zaten. Volgens mij was de administratie duurder dan wat wij overgemaakt kregen, maar goedquote:Op maandag 3 september 2012 14:49 schreef jroz het volgende:
Minder gaan werken zodat je onder die grens terecht komt.
edit: Stel, ze verdienen samen nu ¤ 30.000, dan gaan ze er netto op vooruit als er minder gewerkt gaat worden en ze samen bv ¤ 29.000 verdienen.
(Tsja... zo zit het kromme Nederlandse stelsel in elkaar. Werk minder, krijg meer.)
Voor zover ik weet is de hoogte van huursubsidie niet gebaseerd op je inkomen, correct me if I'm wrong.quote:Op maandag 3 september 2012 14:53 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. Wij kregen op een gegeven moment een paar euro huursubsidie omdat we net onder de grens zaten. Volgens mij was de administratie duurder dan wat wij overgemaakt kregen, maar goed
Dat was het 3 jaar geleden in ieder geval wel, want bij elke loonsverhoging van m'n vriend kregen we minder huurtoeslag.quote:Op maandag 3 september 2012 14:56 schreef jroz het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is de hoogte van huursubsidie niet gebaseerd op je inkomen, correct me if I'm wrong.
Ik had het inderdaad verkeerd. net even proefberekening gedaan, en is idd inkomensafhankelijk.quote:Op maandag 3 september 2012 14:57 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat was het 3 jaar geleden in ieder geval wel, want bij elke loonsverhoging van m'n vriend kregen we minder huurtoeslag.
De kosten voor het kind met een handicap, waarom krijgt het kind dan een wajong uitkering?quote:Op maandag 3 september 2012 14:59 schreef De_Kardinaal het volgende:
De moeder moet de kosten voor het kind met een handicap aftrekken van de belasting.
Omdat het kind niet in staat is om inkomen te vergaren uit arbeid. Vroeger toen de grens een hogere leeftijd had mocht je dat ook gewoon aftrekken van de belasting al was je kind rijker dan jezelf was.quote:Op maandag 3 september 2012 15:02 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De kosten voor het kind met een handicap, waarom krijgt het kind dan een wajong uitkering?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
Thanks, aan wat voor kosten kun hieraan denken?quote:Op maandag 3 september 2012 14:59 schreef De_Kardinaal het volgende:
De moeder moet de kosten voor het kind met een handicap aftrekken van de belasting.
Dat kan je opzoeken bij de belastingdienst.quote:Op maandag 3 september 2012 15:41 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Thanks, aan wat voor kosten kun hieraan denken?
Dochter krijgt overigens een wajong omdat ze Fibromyalgie heeft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |