abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_344327
Aangezien dit topic het vorige jaar zeer populair was, dit hier nu heropend.
Hier kan je je ei kwijt betreffende alle psychologische en pedagogische ontwikkelingen in de BB-groep.
Hoop dat er interessante discussies gaan ontstaan...

Wie neemt de aftrap ??

Het komt goed.... En anders maar niet.
pi_344353
ik dan maar,

ik denk dat de kippen een beetje overstuurzijn waarom weet ik nog niet maar ik ga het uitvinden ik heb 24uur per dag de kippencam aan staan so jullie horen nog van mij!

Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
  zaterdag 16 september 2000 @ 12:39:54 #3
5898 Taigurrr
*Diva by looks, geek by heart*
pi_344355
In hoeverre zijn de motivaties en insteek om mee te willen doen aan BB veranderd en beinvloed door de gebeurtenissen van vorig jaar? Denk aan Ali: die zingt niet voor niets, en wat dacht je van de 42-jarige dame (Annete??) die in de leader al zegt dat ze o.a. graag wil meespelen in GTST?
  zaterdag 16 september 2000 @ 12:44:36 #4
5886 LionHeart
lid van BBAnonymous
pi_344365
En Leo die al vanaf het begin met een Stichting Aap t-shirt rondloopt. Daar heeft hij ook vast een bedoeling mee, lees publiciteit.

En Ali. Ik verdenk hem ervan maandag al de studio in te zijn gedoken en al vast een ruwe versie van het BB-liedje te hebben bedacht. Het gaat allemaal wel heel snel.

Iedereen in het huis weet nu de impact van BB. Ik denk dat een (groot) deel daar zit voor de beroemdheid, of de mogelijkheden die ze ermee kunnen verdienen.

zaterdag 16 september 2000 @ 12:53:23 #5
5898 Taigurrr
*Diva by looks, geek by heart*
pi_344377
Natuurlijk zullen mensen die aan zo'n project meedoen toch al snel "kamera geile" mensen zijn, want ook vorig jaar zaten die er al tussen (Tara, Sabine??). Maar toch, ik kan me niet voorstellen dat het overgrote deel er zonder publiciteits-redenen zit.

(Toevallig ook dat de heren en dames er gemiddeld fotogenieker uit zien dan de vorige serie??? Er zitten echt een hoop soap-hoofden tussen!!!)

[Dit bericht is gewijzigd door Taigurrr op 16-09-2000 12:57]

pi_344406
De bewoners zijn duidelijk beinvloed door het vorige succes van BB.
Dit komt nu op mij irritant over, maar wat zou jij doen ??
Een aantal lijken zich toch ook "normaal" te gedragen !
Ben benieuwd naar de ontwikkelingen binnenkort wat hun populariteit betreft.
Denk dan ook dat het populair willen zijn afgestraft gaat worden, net als die Cyrille in de vorige BB.
  Admin zaterdag 16 september 2000 @ 13:35:16 #7
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_344422
Ik denk dat het een onontkoombaar bijverschijnsel is in deze en toekomstige edities van BB. Iedereen heeft kunnen zien hoe het met de ex-bewoners van BB1 gaat en gegaan is en daar hoopt de nieuwe lichting ook op.
Ik vraag me alleen af in hoeverre men zich speciaal om DIE reden heeft aangemeld of dat er daadwerkelijk iets van 'uitdaging' een rol in die beslissing heeft gespeeld.

Zelfs Koos droomt al van een carriëre als schrijver, die is het chauffeur zijn beu.

Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zaterdag 16 september 2000 @ 13:41:15 #8
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_344434
Het is duidelijk dat een aantal mensen er zit voor de perioden na hun BB avontuur.

Ali is er erg mee bezig en loopt de hele dag door te zingen. Ik vraag me af of hij dat thuis ook doet.

Ik verwacht dat een aantal dames zeker hopen op een uitnodiging van de PB.

Ferdie, Robin en Kim vind ik tot nu toe nog het meest naturel overkomen. Koos vind ik een beetje en oude zeur. Leo doet veel te oud voor zijn leeftijd en loopt mij wat te opzichtig met dat stichting AAP shirt rond.

De dame uit Twente zie ik nog vrijwillig vertrekken en ik denk zeker dat ze bij de eerste genomineerde zal zitten.

[Dit bericht is gewijzigd door marky op 16-09-2000 13:43]

Admin zaterdag 16 september 2000 @ 13:49:16 #9
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_344442
Koos is wat mij betreft de meest desperate figuur in het huis. Gefrustreerd over zijn simpele leventje en hopeloos hopende op een carriëre als celebrity. Doet zijn best te voldoen aan de verwachting die hijzelf van zichzelf heeft weten te scheppen, namelijk zeggen waar het op staat als dingen hem niet bevallen, maar uiteindelijk blijkt dat grootspraak. Desiree meldde hem vanmorgen dat ze de anderen had geconfronteerd met hun drukke gedrag en Koos was zichtbaar opgelucht.
"Had er anders zelf snel mee gekomen."
Right.
  zaterdag 16 september 2000 @ 13:50:36 #10
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_344443
Ik vraag me af op welke manier de kennis over het succes van vorig jaar het gedrag van de bewoners beïnvloedt. Bart had bijv. vorig jaar zijn populariteit deels te danken aan zijn relatie met Sabine, denk ik. Het zou mij daarom niet verbazen als sommige mensen extra hun best gaan doen om een relatie aan te knopen met een andere bewoner. Leo was in ieder geval gisteren al druk aan het hengelen...
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zaterdag 16 september 2000 @ 16:21:29 #11
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_344618
Het opvallen bevorderd de populariteit, en voor veronica ook de kijkcijfers...
Enige zaken die me nu te binnen schieten om te "scoren" zijn o.a. :
- sex
- relaties aanknopen
- irritant doen
- exhibitionisme
- humor
- emotie
- jezelf zijn
  Admin zaterdag 16 september 2000 @ 17:51:57 #12
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_344742
Leo lijkt me trouwens een redelijk sexueel gefrustreerd mannetje. Het geslijm tegen Jolanda ("Je bent een hele mooie vrouw"), het gehang aan Desiree van gisteravond, het geknuffel met Hieke voor het slapen gaan etc.

Leo is duidelijk op zoek naar een partner. Eerlijk gezegd lijkt Leo mij de nasty nick van BB2000. Probeert de boel een beetje naar zijn eigen hand te zetten.
Het stichting aap shirt dat doorborduurt op Ruud's anti-bont shirt. Het zoeken naar een relatie omdat dat voor Bart nogal redelijk leek te werken. Het rustige doortastende dat Willem tot de laatste 3 deed behoren.
De eigenschappen van alle drie de finalisten van vorig jaar in één persoon zeg maar.

En zei hij niet zelf in de streams al dat Big Brother inkomen en winnen een kwestie van berekenen was ?

Overall beste user 2022 zaterdag 16 september 2000 @ 17:54:48 #13
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_344745
quote:
Op 16 september 2000 16:21 schreef Harry het volgende:
Het opvallen bevorderd de populariteit, en voor veronica ook de kijkcijfers...
Enige zaken die me nu te binnen schieten om te "scoren" zijn o.a. :
- sex
- relaties aanknopen
- irritant doen
- exhibitionisme
- humor
- emotie
- jezelf zijn
volgens mij had ik dan wel kunnen winnen
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_344838
Mijn poging tot het analyseren van Koos

Zijn echte motivatie zal liggen tussen een mid-life crisis en een schrale hoop op roem. Zijn saaie dromen hebben hem uiteindelijk tot BB geleid en met zijn zeer gelimiteerde vermogen tot inleven en tot het begrijpen van de realiteit zal er voor zrgen dat een direkte confrontatie tussen Koos en Ali uitloopt op een nederlaag voor Koos, ook al zou Ali fout zitten.
Koos houd zich vast aan normen en waarden die hij zelf tot in het absurde toe na zal proberen te leven omdat hij een bepaald image WIL hebben, daarom zal hij het nooit van Ali kunnen winnen want voor Koos betekent al het winnen van een verbaal conflict met een allochtoon, allen die een andere kleur hebben zijn voor Koos al allochtoon, het einde van zijn eigen normen en waarden, Koos zal zich dus altijd laten worden overwonnen door Ali omdat als hij wint hij bang is om een rascist te zijn in de ogen van het publiek en in zijn eigen ogen.
Koos onderschat het publiek en tilt te zwaar aan de kwestie wat een uiting van rascisme nu wel en niet is.

Kortom: Koos is onzeker over zichzelf, niet bijster inteligent omdat hij zit gevangen in zijn eigen wereldje, een wereldje dat hij niet kan verlaten.

Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  zaterdag 16 september 2000 @ 19:44:14 #15
5491 PingPong
ik ook van jullie
pi_344841
quote:
Op 16 september 2000 12:44 schreef LionHeart het volgende:
En Ali. Ik verdenk hem ervan maandag al de studio in te zijn gedoken en al vast een ruwe versie van het BB-liedje te hebben bedacht. Het gaat allemaal wel heel snel.
Dat dacht ik nou ook! Ik heb het hele gedoe rond dat lied gisteravond en vannacht gevolgd. Eerst zegt Mohammed Ali dat er een lied moet worden gemaakt, dan gaat ie in de tuin zitten om een melodie te bedenken, vervolgens komt ie terug en sleutelt in een uur een heel lied in elkaar. Het is zijn lied, de anderen hadden weinig in te brengen. (Desiree heeft zich daar later ook over beklaagd.) Ik kan het niet bewijzen, maar dat lied zat volgens mij al in Ali's kop voordat ie het huis binnenstapte. Hij heeft het vast wel een keer geoefend op zijn soundmixer.

Ik vind de melodie overigens best aardig, alleen de tekst deugt niet. Vrienden blijven doen we altijd, dat soort flauwekul. Na 3 dagen! Hmm...

Geluk ermee, armzalige resultaatboeren.
  Admin zaterdag 16 september 2000 @ 20:26:49 #16
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_344897
Ali is het typische voorbeeld van mediageilheid. Vanaf zijn binnenkomst voelde hij zich bijna verplicht zijn zangtalenten nog op de eerste dag uren aaneen ten gehore te brengen.
De manier waarop hij Koos afblafte toen deze hem complimenteerde met zijn zangtalent en zei dat er misschien zelfs wel een platencontract inzat ("Ik ben hier niet als artiest. ik ben hier als mens ! Als ik hier als artiest was had ik heus geen schaakbord in elkaar zitten bouwen en had ik heus niet gaan afwassen...") was net even iets té ontkennend. Hij voelde zich duidelijk aangesproken.

Ook de manier waarop er in krap anderhalf uur tijd een complete song (melodie en tekst) uitgepompt werd op dag 2 onder leiding van MAG pleit niet in zijn voordeel.

Dan de melding van gisternacht net nadat het lied af was die totaal uit de lucht kwam vallen ("als ik nu het huis uit zou moeten zou ik er absoluut niet rouwig om zijn") voorspelt niet veel goeds.

Zijn taak zit erop. Zijn kunsten zijn gehoord en hij heeft zichzelf er inmiddels heilig van overtuigd dat 'ie een platencontract aangeboden krijgt zodra de deur van het BB huis achter 'm dicht gaat.

Het trieste is dat 'ie daar waarschijnlijk nog gelijk in heeft ook...

zaterdag 16 september 2000 @ 22:34:26 #17
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_345039
Well said, Danny.

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 16-09-2000 22:40]

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Admin zondag 17 september 2000 @ 02:26:45 #18
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_345307
Nu de eerste irritaties duidelijk naar boven zijn gekomen (zie streamverslag 17-09-2000) vraag ik me af hoe lang ze het nog volhouden de hele dag vrolijk te zijn zo met z'n allen.

Ali zal morgen in tweestrijd zitten. Aan de ene kant is hij boos op Koos omdat die de lol tot een einde bracht en de directe oorzaak was van zijn beslissing om de nacht in de tuin door te brengen. Aan de andere kant voelt hij zich waarschijnlijk schuldig vanwege zijn aandeel in het niet fatsoenlijk kunnen slapen van Koos.

Bij Koos zal het al niet anders zijn. Aan de ene kant is hij pissed dat de jongens, en vooral Ali, hem de halve nacht wakker hebben gehouden, terwijl hij zich aan de andere kant schuldig voelt over zijn aandeel in Ali's beslissing om buiten te gaan liggen.

Koos blijkt redelijk labiel. De uitbarsting van gisteravond is aan de ene kant begrijpelijk, maar toont meteen aan hoever de man wel niet buiten de groep valt. Gespeend van ook maar enig gevoel voor humor blijft hij vasthouden aan zijn principes. In dit geval is het het principe "als je naar bed gaat, moet je gaan slapen".

Ik zie Koos persoonlijk binnen een paar dagen zijn dreigement kracht bij zetten en vrijwillig het BB huis verlaten.

Ali zal meteen hetzelfde doen. Die wilde toch al weg omdat zijn Mohammed-Ali-promotie-campagne tot een einde is gekomen, en door het te brengen alsof hij uit schuldgevoel/solidariteit het huis verlaat red 'ie zijn gezicht nog 's ook...

Overall beste user 2022 zondag 17 september 2000 @ 12:32:35 #19
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_345519
Shit, als Koos en Ali weg zijn is het gelijk einde oefening. Die twee mogen imo niet weg.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 17 september 2000 @ 13:19:47 #20
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_345563
Hebben jullie hier al over nagedacht?

Ik denk dat VOO de mensen op elkaar hebben geselecteerd in de hoop romantiek (sex desu ) te zien.
Kijk maar naar Koos en Annet. Nu denken de meesten; wat bedoelt ze daar nou mee?
- Koos en Annet zijn alletwee wat ouder en vrijgezel. Ik denk dat VOO hoopt op een romance.
- Ferdi en 1 van de blondjes, sorry ik heb alleen donderdag gezien, maar ik bedoel degene met dezelfde eeeerrrrrr als Feeeerrrrdi. Hij, type zie mij eens goed zijn en zij, type o wat ben je goed.
- Er zal vast nog wel meer op elkaar afgestemd zijn, maar zoals ik al zei heb alleen donderdag kunnen kijken.

Of zie ik dit verkeerd?

Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 17 september 2000 @ 13:23:18 #21
421 Harry
Zwolle Boppe
pi_345569
Ben erg benieuwd hoe het konflikt "Ali / Koos " gestalte gaat krijgen !
Heb gelezen, dat Jolanda nu ook een sneer van die Ali heeft gekregen ( zouden geen vrienden kunnen zijn... ), en is nu ook betrokken in dit konflikt.
Deze Jolanda lijkt me tot dusver een stabiel persoon te zijn, maar vertoond nu dan ook emotie. Meer dan bij Koos is Ali hier nog niet klaar mee !!
Juist de verdere relatie tussen Ali en Jolanda gaat me nu interesseren.
Denk dat Ali dan het onderspit moet gaan delven !
pi_345584
He lekker, even wat psychologisch geklets!

Ik ben het eens met onze oppergoeroe over Koos. En ook over Ali, trouwens.

Ik wil even ingaan op Jolanda. Zij komt op mij ook naturel over. Jolanda is een exhibitionist in de zin dat ze graag in het middelpunt van de belangstelling staat. Daarom draagt ze ook graag uitdagende kleding. Jolanda is denk ik vroeger heel onzeker geweest, dat is vaak zo bij mensen die in het middelpunt willen staan. Want, die zoeken bevestiging. Zij ook, hoewel ze zegt zich niets aan te trekken van wat anderen van haar denken. Ik denk dat ze dat wil menen, maar dat ze het toch ook niet leuk vindt als mensen haar niet mogen of afvallen (is nl. zeer menselijk). Voor mij persoonlijk is Jolanda favoriet, want ze heeft humor, is zichzelf en zegt tenminste wat ze denkt.

Waarom Kim in het huis zit, snap ik niet. Ze komt op mij over als iemand met weinig inhoud en nog minder levenservaring. Volgens mij is ze superbeschermd opgevoed en heeft ze nog nooit iets ergers meegemaakt dan het overlijden van haar goudvis, ofzo.

Bij Leo moet ik op mijn woorden terugkomen. Ik vind het een irritante man, de meesten volgens mij, dat komt door zijn uitstraling. En ja, hij is op zoek naar een partner. Maar volgens mij is Leo vreselijk onzeker en op zoek naar zichzelf. Het lijkt me dat hij een type man is die zichzelf wegcijfert in de liefde. Misschien dat hij wat nare ervaringen achter de rug heeft op dat gebied. Ik begin steeds meer te vermoeden dat het bij Leo een kwestie is van erdoorheen prikken: hij heeft veel interesse in anderen (in gesprekken vraagt hij altijd oprecht naar anderen) en spreidde gisteren zelfs wat humor tentoon toen hij vroeg aan Annet of hij in haar haar zou kriebelen.

zondag 17 september 2000 @ 14:39:18 #23
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_345732
quote:
Op 17 september 2000 13:19 schreef dutchie het volgende:
Hebben jullie hier al over nagedacht?

- Koos en Annet zijn alletwee wat ouder en vrijgezel. Ik denk dat VOO hoopt op een romance.

Koos is in ieder geval geen vrijgezel, hoor! Z'n vriendin had nog dat 'aangrijpende' stukje voorin z'n boek geschreven.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  zondag 17 september 2000 @ 14:42:04 #24
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_345737
quote:
Op 17 september 2000 14:39 schreef Jane het volgende:
Koos is in ieder geval geen vrijgezel, hoor! Z'n vriendin had nog dat 'aangrijpende' stukje voorin z'n boek geschreven.
Ja, maar zei hij in het introductiefilmpje niet iets over "leuke vrouwen in het BB-huis" en "openhouden van alle mogelijkheden"? Zal z'n vriendin leuk vinden, maar zo'n relatie is natuurlijk wel goed voor je populariteit.

Een ding is vrijwel zeker: Mohammed Ali is de eerste die weer buiten staat, hoe jammer ik dat ook vind. Of hij krijgt nog een breakdown, en vertrekt een dezer dagen uit zichzelf, of hij wordt massaal door de andere bewoners gewipt. Vinnik zelf toch erg jammer, want zijn aanwezigheid levert heerlijk irritante televisie op

zondag 17 september 2000 @ 15:06:43 #25
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_345778
Het valt me ook op dat de andere bewoners voorlopig wel onwaarschijnlijk veel geduld met Mohammed Ali hebben. Koos gaf 'm gisternacht een fikse uitbrander, maar ook hij lijkt het wel weer bijgelegd te hebben. Zijn deze mensen echt allemaal zo tolerant, of is dit toneelspel om maar zo meelevend mogelijk over te komen op de kijkers?

In de 'echte' wereld zou iemand Ali toch al eens stevig de waarheid hebben gezegd, maar nu wordt het allemaal zo voorzichtig mogelijk gebracht. Men wil kennelijk niet bot overkomen...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')