Dit ja. Hij heeft er hoogstens wat mee te maken in de zin van 'hij komt naar de uitvaart om afscheid te nemen', maar that's it. Erbij staan, hoe haalt ie het in z'n hoofd?quote:Op zondag 2 september 2012 17:20 schreef padlarf het volgende:
Je vader is al 30 jaar niet meer bij je moeder, en toch dringt hij zich zo op? Waar haalt hij het lef vandaan?
Op zich waar en mee eens. Het lijkt er allen heel sterk op dat de vader van TS zich graag met hun leven bemoeid en zijn stempel erop drukt. Mogelijk wordt het alleen maar erger hierna en moet ze nu duidelijk stelling innemen.quote:Op zondag 2 september 2012 17:27 schreef WiXX het volgende:
Het is natuurlijk van de zotte dat hij dit doet. Maar onthoudt ook dat deze periode stressvol genoeg voor je is.
Ga je alsjeblieft niet druk maken om dingen die eigenlijk op dit moment niet helemaal toe doen. Hiermee wil ik zeggen. Je vader staat straks in een rijtje naast jullie om handjes te geven en that's it. Ik snap dat dit je enorm dwars kan zitten, maar negeer hem lekker weg en laat hem zijn ding doen als het teveel stress oplevert. Het laatste wat je moeder had gewild is denk ik dat door haar dood ook nog eens de relatie met je vader verslechterd. Het blijft toch je vader.
Sterkte ermee en doe rustig aan.
Dat is het moeilijke aan de keuze. Ik ken je vader niet maar die zal zich inderdaad niet snel aan de kant laten zetten. Dan is de vraag, is dat het waard? Heb je het al met je broer overlegd? Jullie kunnen beter samen die afweging maken dan wij hier.quote:Op zondag 2 september 2012 17:38 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik heb er geen enkel probleem mee om het rustig maar niet meer dan duidelijk tegen hen te zeggen komende donderdag. Maar of dat de sfeer ten goede komt... dat is een tweede.
Maar wat deed je vader daar überhaupt? Dat is toch een familieaangelegenheid? Of is hij heel goed bevriend met de broers en zussen van je moeder?quote:Op zondag 2 september 2012 17:49 schreef Boca_Raton het volgende:
@RaZ: waarom hij en z'n nieuwe vrouw op de kaart staan: Ik weet niet precies hoe e.e.a verlopen is toen de tekst werd opgesteld. Wel dat mijn vader en de zus van mijn moeder er bij waren (en mijn broer dus).
Dan doe je dat toch op een andere manier...? Dan vertel je mensen dat je er voor ze bent, of je vraagt waar je mee kunt helpen, in plaats van jouw naam en die van je vrouw op een kaart te zetten zonder even te vragen of de kinderen dat gepast vinden.quote:Op zondag 2 september 2012 17:58 schreef littledrummergirl het volgende:
zou het kunnen dat hij er zou willen staan om jullie te steunen?
In geen 100 jaar. Alles wat mijn vader doet, ademt, zegt, doet, laat etc. etc. is enkel gericht op zijn eigenbelang. Is het niet op de korte termijn, danwel op de lange termijn.quote:Op zondag 2 september 2012 17:58 schreef littledrummergirl het volgende:
zou het kunnen dat hij er zou willen staan om jullie te steunen?
ze zei al dat ie wat sociaal onhandig was, dus ik dacht misschien had ze helemaal nog niet bedacht dat ie heel ver weg ergens misschien wel goed bedoeld...quote:Op zondag 2 september 2012 18:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dan doe je dat toch op een andere manier...? Dan vertel je mensen dat je er voor ze bent, of je vraagt waar je mee kunt helpen, in plaats van jouw naam en die van je vrouw op een kaart te zetten zonder even te vragen of de kinderen dat gepast vinden.
Oké. Ik vind het met name ongepast dat hij zich op de rouwkaart heeft weten te wurmen. Dat hij zich als vader van de kinderen van je moeder zo aangedaan voelt door haar dood dat hij in de rij wil staan, zou ik me kunnen voorstellen; maar ik begrijp van jou dat dat zijn reden niet is en dan komt het inderdaad niet normaal over.quote:Op zondag 2 september 2012 18:12 schreef Boca_Raton het volgende:
@Disana: dit is ook weer waar. Ik word heen- en weer geslingerd tussen gevoelens nu.
Ik denk dat ik mijn vraag gepost heb omdat ik wilde weten of anderen het ook ongepast vinden. En die vraag is gelukkig beantwoord met een hartgrondig 'ja'.
Welke keuze we maken en hoe we het wel of niet willen brengen, dat overleg ik met m'n broers. Maar het fijnste is te weten, dat het inderdaad bijzonder vreemd/ongepast is wat mijn vader en zijn vrouw willen.
Wat ik al zei: als je bij mijn vader in de buurt bent, ga je aan de meest normale dingen twijfelen.
Hebben wij inderdaad ook gedaan. Als laatsten nog even bij elkaar bij de kist met de directe familie, en tegen de tijd dat we binnen kwamen in de zaal zat iedereen al aan tafels met elkaar te praten en kwamen ze vanzelf wel even langs.quote:Op zondag 2 september 2012 22:33 schreef kloddertje-roze-hierrr het volgende:
Het hele rijtje afschaffen en dat meen ik serieus.
Ik ben eens op een begrafenis geweest waar ze dat ook niet deden en dat was zoveel prettiger voor de familie en de bezoekers. De bezoekers waren al in de ruimte en voorzien van een hapje en drankje. De familie kwam wat later en zocht in eerste instantie zelf de mensen op waar je graag even wat steun van wilden. Daarna liep het bezoek langs bij degenen die ze goed kenden en was het systematisch handjes schudden van mensen die men niet eens kende niet aan de orde. Ik vond het een verademing en zou er zelf ook voor kiezen. Het klinkt als chaos misschien maar dat was het zeker niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |