Maargoed dat is niet het probleem. ik geloof haar niet, en wel meer mensen geloven haar niet op dat forum.
Maar hoe ga je met zo iemand om? moet je zeggen dat je niks van haar verhalen gelooft? En ik weet ook wel dat dwangmatig liegen een probleem is maargoed.. hoe ga je met zo iemand om?
Juist WEL op reageren en duidelijk confronteren met je bevindingen!
Ze probeert waarschijnlijk alleen maar aandacht te krijgen met haar leugens en dat is voor velen een reden haar gewoon de rug toe te keren en te laten stikken. Dit natuurlijk ook de makkelijkste oplossing.
Maar je moet wel beseffen dat zij waarschijnlijk aandacht probeert te vergaren omdat ze ergens mee zit, Een direct probleem heeft, Of een pathologische leugenaar is (wat opzich weer een ernstig probleem is).
Wat ik zou aanraden is om haar duidelijk en vanaf meerdere kanten te laten zien dat ze door de mand is gevallen met haar gelieg (de meeting, Feiten over anorexia, Foto's van 37KG wegende volwassen) en wanneer dat niet meer te ontkennen valt vragen wat nou werkelijk het probleem is.
Misschien vlucht ze en zie je haar nooit meer terug maar er is dan tenminste ook de kans dat ze zich een keer echt laat benaderen.
Blijf natuurlijk wel op de hoede dat haar 'nieuwe, echte' persoonlijkheid weer een van haar hersenspinsels kan zijn.
Naja succes en laat nog even horen wat je doet
quote:Ja allemaal prachtig, maar dit is niet een close friend ofzo, gewoon iemand van de chat die op een wat kinderachtige manier probeert aandacht te trekken....
Op donderdag 15 augustus 2002 20:44 schreef Genzym het volgende:
uh uhJuist WEL op reageren en duidelijk confronteren met je bevindingen!
Ze probeert waarschijnlijk alleen maar aandacht te krijgen met haar leugens en dat is voor velen een reden haar gewoon de rug toe te keren en te laten stikken. Dit natuurlijk ook de makkelijkste oplossing.
Maar je moet wel beseffen dat zij waarschijnlijk aandacht probeert te vergaren omdat ze ergens mee zit, Een direct probleem heeft, Of een pathologische leugenaar is (wat opzich weer een ernstig probleem is).
Wat ik zou aanraden is om haar duidelijk en vanaf meerdere kanten te laten zien dat ze door de mand is gevallen met haar gelieg (de meeting, Feiten over anorexia, Foto's van 37KG wegende volwassen) en wanneer dat niet meer te ontkennen valt vragen wat nou werkelijk het probleem is.
Misschien vlucht ze en zie je haar nooit meer terug maar er is dan tenminste ook de kans dat ze zich een keer echt laat benaderen.
Blijf natuurlijk wel op de hoede dat haar 'nieuwe, echte' persoonlijkheid weer een van haar hersenspinsels kan zijn.
Naja succes en laat nog even horen wat je doet
maargoed..
ik denk niet dat het nuttig is om dr te confronteren met het feit dat ze op die meet nog aardig aan de wat dikkere kant zat. Dat zal ze ongetwijfeld intepreteren als 'zie je wel, ik ben echt te dik en lelijk' enzovoorts, en dat is ze niet.. echt niet.. (ik ben degene die haar gemeet heeft trouwens)
Veder.. denk ik niet dat je er al teveel op in moet gaat. Ze weet zelf wel wat waar is en wat niet en het is niet aan jou of mij of wie dan ook op t forum om haar te vertellen wat wel en niet waar kan zijn. Als ze echt nog maar 37 kg weegt, dan zal ze binnenkort ongetwijfeld instorten en dan krijgt ze vanzelf de hulp die ze nodig heeft. Als ze alles bij elkaar liegt dan valt ze, ook voor zichzelf, vast wel een keer door de mand. En misschien niet.. dat kan ook.. maar dat is nog steeds niet ons probleem.
Wij zijn geen hulpverleners, dus wij zouden ook op geen enkele manier moeten proberen haar te willen helpen. Simpelweg omdat we dat niet kunnen.
edit:
misschien dat dit voor sommigen een beetje bot overkomt ofzo, want het lijkt net alsof ik dr niet zou willen helpen ofzo. maar wat ik dus bedoel .. is dat wij inderdaad ook niet haar vrienden zijn en ons er dus niet te persoonlijk mee in moeten laten.
Het beste wat je denk ik kunt doen.. is er vooral niet al teveel aandacht aan schenken. Laat dr maar praten, maar heb geen medelijden. Geef dr niet alle aandacht waar ze om vraagt.. dan merkt ze vanzelf dat het op deze manier niet werkt.
Je hebt ook gezien hoe ze reageert op dingen als 'het kan niet waar zijn, je bent een aandachttrekker'.. het enige wat ze dan zegt is 'oke ik hou mn mond voortaan wel' om het vervolgens niet te doen.
Het heeft geen zin.. Dat meisje leeft in dr eigen fantasiewereld waar alleen zij zichzelf uit kan helpen..
[Dit bericht is gewijzigd door PsYcHeDeLiC op 15-08-2002 21:34]
En als ze toch al niet zo'n goede vriendin is, dan zou ik me er niet al te druk over maken. Ooit komt de waarheid wel naar boven.
Ik zou alleen voor mezelf al toch die confrontatie aangaan. Maar ik ben dan ook wel erg nieuwsgierig naar mensen hun beweegredenen nadat ze betrapt zijn.
Wat is dan eigelijk wel je probleem?!? Je wou toch weten hoe je met haar om moet gaan? Of ben je meer geinterreseerd in het onderuit halen van haar en anderen laten zien dat ze liegt?!?
Edit: Aah het stukje van PsYcHeDeLiC maakt wat meer duidelijk. Al snap ik niet van dat je mensen onzin laat uitkramen als je weet dat ze liegen. Ik zou dat niet pikken en er zeker de eerste keer op inhaken en afmaken. Door het maar te negeren blijft het juist alleen maar doorgaan en zullen de pogingen steeds extremer worden.
/Offtopic naar dizzylizzy --> natuurlijk ben je niet slecht als je geen intresse toont voor een anders problemen. Hoevaak denk je werkelijk over wees-kindjes in bijv. China die lopen te creperen. Als je in je omgeving maar meer goed dan slecht doet is de balans naar mijn inziens positief.
[Dit bericht is gewijzigd door Genzym op 15-08-2002 21:42]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |