Ik woon in het buitenland, ben ik nu ook een allochtoon?quote:Op zondag 2 september 2012 13:23 schreef rachidgang het volgende:
[..]
Slimmerd allochtoon betekent dat je juist in een ander land bevindt. Dus dat is gewoon idioot redeneren.
Als je der woont en niet op vakantie bent en er niet er niet geboren bent lijkt het me van wel.quote:Op zondag 2 september 2012 13:24 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik woon in het buitenland, ben ik nu ook een allochtoon?
Ja want Ali B en Najib Amhali zijn echt van die Holland-haters.. Waar heb je het over man ga PVV stemmen ofzo.quote:Op zondag 2 september 2012 12:53 schreef Mister_Bojangles het volgende:
Het valt me altijd op dat Marokkanen zich altijd een beetje afzetten van nederland en hun afkomst willen ophemelen ( terwijl ze gewoon hier geboren zijn ). Hetgeen ik niet snap want ze krijgen uitkeringen en weet ik wat al niet meer.. Het is hier een paradijs vergeleken met Marokko..
Daarom ook zo'n type als Affelay. Het is dat hij nu alleen maar aan het degraderen is in Niveau, maar stel nu dat hij bij Barcelona was uitgegroeid tot DE grote ster, en Nederland de winst op het WK had bezorgd, dan had hij gaan schoppen en slaan tegen alles wat Nederlands is, en gaan zeggen hoe erg hij zich Marokkaan voelt en dat hij dit voor de Marokkanen in Nederland heeft gedaan..
Daarom is het maar goed dat er maar weinig succesvolle marokkanen zijn, want die gaan het allemaal tegen je keren in plaats van er sportief mee omgaan..
Mensen die dan de uitzonderingen op de regel gaan noemenquote:Op zondag 2 september 2012 13:39 schreef Alexjaxx het volgende:
[..]
Ja want Ali B en Najib Amhali zijn echt van die Holland-haters.. Waar heb je het over man ga PVV stemmen ofzo.
Ze doen anders ook verdomde weinig moeite om zich aan te passen. Als je dan zoveel binding voelt met het land van je ouders, ga daar dan wonen, ipv hier de boel te verzieken.quote:Op zondag 2 september 2012 13:30 schreef Piye het volgende:
Heeft met een aantal zaken te maken. Als je ouders in het buitenland zijn opgegroeid wordt de cultuur van dat land vaak in je opvoeding verwerkt. Daarnaast zijn er nogal wat autochtone Nederlanders die iedere (misdragende) allochtoon als buitenlander beschouwen en is het nogal hip om te roepen dat de multiculturele samenleving is mislukt. Het wordt je dus lang niet altijd even makkelijk gemaakt om jezelf ook als Nederlander te beschouwen.
Daarnaast is er ook nogal een verschil tussen een niet-westerse allochtoon en een westerse allochtoon aangezien je het aan de laatste minder vaak af ziet en die mensen dus ook hele andere ervaringen hebben dan niet-westerse allochtonen.
Maar aangezien dit FOK! is zullen we het er maar op houden dat die teringallochtonen zich altijd aanstellen en in een slachtofferrol willen plaatsen terwijl ze onze oma'tjes beroven en onze vrouwen voor hoer uitmaken.
Same herequote:Op zondag 2 september 2012 13:33 schreef Sinosappel het volgende:
Ben ik de enige die zich ergert aan die users die ff een verhaaltje komen doen hier om ons te vertellen hoe het allemaal wel niet zit
Een te groot ego hebben om iets van iemand te willen aannemen, en daarom maar blijven voortleven in je eigen kortzichtigheid... Dat is pas irritant...quote:Op zondag 2 september 2012 13:33 schreef Sinosappel het volgende:
Ben ik de enige die zich ergert aan die users die ff een verhaaltje komen doen hier om ons te vertellen hoe het allemaal wel niet zit
Volgens mij zijn dat net de uitzonderingen. Hier waar ik woon (meer dan de helft is allochtoon) nog nooit iets gehoord over meiden mishandeling. Verder is Badr Hari ook een geval appart, want verder ken ik niet al te veel buitenlanders die zich zo gedragen.quote:Op zondag 2 september 2012 13:46 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Mensen die dan de uitzonderingen op de regel gaan noemen![]()
Ik ben niet racistisch, maar ik reageer op wat ik in mijn omgeving waarneem. Ik woon vlak bij hilversum, en een paar weken geleden zijn hier 2 meisjes van 15 en 18 door 2 marokkanen in elkaar getrapt vanuit het niets, sindsdien is het een rage geworden onder een deel van de Marokkaanse jeugd hier in de buurt, want het voorval is in 3 weken tijd nog 4 keer voorgekomen..
Het maakt mij echt geen reet uit welke huidskleur je hebt, maar veel Marokkanen gebruiken vaak hun afkomst om zich tegen Nederlanders af te zetten. Als je verder niet zo veel bereikt maak je jezelf belachelijk door te zeggen : Ik ben Marokkaan, trots op mn land, Fuck Nederland. Maar onder veel Marokkanen heerst het gevoel dat, wanneer ze eenmaal succes krijgen, ze er lol in beleven om Nederland de rug toe te keren, en opeens ''Marokkaans'' te worden...
En natuurlijk, niet iedereen is zo, maar toch zeker wel een aanzienlijk deel van die gemeenschap. Kijk bijvoorbeeld naar Badr Hari. Veel geld in gestoken tijdens zijn jeugd, in opleiding etc. Meneer groeit op, wordt een grote boxer, en wil opeens niet meer onder de NL vlag kickboxen, nee meneer voelt zich een Marokkaan..
Het is ook absoluut niet zo dat de meerderheid van de Marokkaanse gemeenschap problemen veroorzaakt ofzo.. Diegene die ik wat beter heb leren kennen, zijn eigenlijk gewoon best goede gasten, die zich verschuilen achter een gigantisch grote bek..quote:Op zondag 2 september 2012 13:53 schreef rachidgang het volgende:
[..]
Volgens mij zijn dat net de uitzonderingen. Hier waar ik woon (meer dan de helft is allochtoon) nog nooit iets gehoord over meiden mishandeling. Verder is Badr Hari ook een geval appart, want verder ken ik niet al te veel buitenlanders die zich zo gedragen.
Ik zelf kan er wel bij dat sommige Allochtonen niet voor Nederland willen optreden door gevallen als Geert Wilders, de lonsdale cultuur en ga maar door. Dan is het niet al te raar om je van een land af te zetten waarbij jij het gevoel krijgt or ze je liever weg willen hebben. A
Moah, ik geloof niet dat ze daar zelf problemen mee hebben. Het grootste gedeelte van de allochtone jeugd benadrukt juist hun afkomst zelf, zelfs als ze gewoon in Holland geboren zijn...quote:Op zondag 2 september 2012 13:56 schreef Vaatwastablet het volgende:
Oh, door die mensen telkens een Marokkaan of Turk te noemen maakt hen ook niet welkom om zichzelf een Nederlander te noemen.
Sinds het begin der tijden werden ze zo genoemd en zo gezien, en dat heeft niks met hun gedrag en ontwikkeling te maken, ookal was het positief.
Als Afellay of Boulahrouz geen voetballers waren waren ze gewoon twee Marokkanen voor iedereen. Mijn ervaring.
lol okequote:Op zondag 2 september 2012 13:51 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Een te groot ego hebben om iets van iemand te willen aannemen, en daarom maar blijven voortleven in je eigen kortzichtigheid... Dat is pas irritant...
Ja die heb je ook hier niet bepaald de slimste van de maatachappij. Ik kan dat moeilijk ontkennen.quote:Op zondag 2 september 2012 13:59 schreef Mister_Bojangles het volgende:
[..]
Het is ook absoluut niet zo dat de meerderheid van de Marokkaanse gemeenschap problemen veroorzaakt ofzo.. Diegene die ik wat beter heb leren kennen, zijn eigenlijk gewoon best goede gasten, die zich verschuilen achter een gigantisch grote bek..
Maar ik heb een tijdje in Amsterdam Baarsjes gewoond, en daar lopen gewoon groepjes marokkaantjes rond die lopen te zoeken naar onheil.
Niet eens heel erg, dat ze ruiten inslaan of politie bedreigen ofzo, maar gewoon dat je op een zonnige dag met een vriend naar de AH loopt, je een groepje marokkaantjes voorbij loopt, en dat je hoort, natuurlijk als je al iets verderop loopt van '' Kanker Hollanderz ''... Dat is gewoon nergens voor nodig. En ik weet zelf ook wel dat het heel diep van binnen gewoon een gevoel van frustratie en minderwaardigheid is, omdat zij het gevoel hebben dat er op ze neergekeken wordt, maar toch zorgt een relatief kleine gemeenschap van Marokkanen in Nederland toch wel voor een onevenredig grote hoeveelheid problemen...
Nouja dat vind ik ook niet, want hun eigen land is gewoon Nederland. Ik snap alleen niet waarom je jezelf zo erg afkeert van een land dat je alles heeft gegeven dat je nodig hebt...quote:Op zondag 2 september 2012 14:06 schreef kataklysm het volgende:
4e generatie Marokkanen die nog belabberder Nederlands spreken dan de gemiddelde analfabeet en het nog over "kk kaaskoppen" hebben.
Dan rot ook maar lekker een eind op naar je oh zo geweldige vaderland.
Sinds wanneer moet je een Marokkaans paspoort hebben om daar op vakantie te kunnen? Ze worden toch al als Nederlanders gezien daar, dus het gebrek aan dat boekje maakt het dan helemaal afquote:Op zondag 2 september 2012 13:18 schreef Vaatwastablet het volgende:
[..]
Misschien willen ze met het hele gezin nog weleens op vakantie gaan naar Marokko?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |